Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:26

Hebben mensen er ook al bij nagedacht wat voor een weer het van het weekend was?
Volgens mij was het overal baggerweer. Misschien heeft de automobiliste niet eens kunnen remmen?
Ik wens haar in ieder geval veel sterkte toe, net als de eigenaar/ eigenaren van de pony's.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Drie pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:29

M_aartje schreef:
Pff het zullen je pony's maar zijn Boos!



Verward

En de automobiliste dan?

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:30

Ach, dat is wel heel triest voor alle betrokkenen aan beide kanten. Sterkte!

(Hypothese: als een kudde van 7 paarden over de weg galoppeert in het donker, misschien ook nog wel aan de verkeerde kant, en jij rijdt 80 of 100 of veel minder is er geen redden meer aan, hoe graag je dat ook zou willen.)

_Lorette_

Berichten: 12121
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:37

Gets, dat is dichtbij. Scheve mond Ons weiland ligt bij die weg. Het had onze paarden ook kunnen overkomen. Nu staan ze bij huis, enkele km verderop.

Ik vraag me af of ik de pony's ken....

Wat een schrik voor beide partijen. Scheve mond

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:40

Verschrikkelijk... Dat moet me toch wel een klap geweest zijn.

Arme dieren en arme automobilist...

Berdien

Berichten: 64576
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:45

Jeetje Scheve mond ken die weg wel, kom er regelmatig. Je mag er 50 tot 80 km per uur.

Wat niets afdoet dat het echt een verschrikkelijk triest bericht is. Wat moet de automobilist geschrokken zijn, en wat verschrikkelijk voor de eigenaren, om van die arme pony's nog maar niet te spreken.
Sterkte voor alle betrokkenen Ach gut

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:53

jemig!

vreselijk!
3 pony's ja, en vreselijk voor de bestuurder wat een schuldgevoel heb je dan zeg!

_BLOEMPOTJE

Berichten: 1402
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:03

Scheve mond

zou ook wel traumatisch zijn voor die automobiliste als ze er echt opgeklapt zijn... Bloos!

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:16

Jeetje, je zal ze d'r voor krijgen.... Ik hoop dat de bestuurder een stevige auto had.

Je mag daar 80. Er is maar een klein stukje 50 maar daar zijn geen weilanden met pony's en dat is Hattemerbroek.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:19

vreselijk. Je moet er toch niet aan denken dat straks een gezin ofzo op deze manier de dood vindt..

Wat mij betreft mag na elke uitbraak van pony´s/geiten/ whatever gecontroleerd worden of de eigenaar wel deugdelijke omheining heeft. En zoniet dan een boete. Er kan er natuurlijk altijd een uitbreken maar ik zie genoeg ponýs achter een slap draadje staan. (waarbij ik absoluut niet wil zeggen dat dat hier het geval was hoor, het is natuurlijk vreselijk dat deze eigenaar 3 pony´s verloren heeft)

SanneK

Berichten: 507
Geregistreerd: 10-11-07
Woonplaats: Den Ham

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:46

Jee zeg! het zal je maar overkomen , goed begin van de dag...

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:48

vergeet even niet dat het glas was, bestuurder kan geslipt zijn na de eerste 2 pony's en daarna door gegleden en op de andere opgereden zijn?
en wat denk je van de donkere nacht, echt niet dat je met 80 donkere pony's op tijd ziet

waarom houden mensen hun paarden nou eens nooit achter de omheining, helemaal langs een weg...

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:01

Sommige mensen vinden het ook leuk om draden door te knippen en hekken open te zetten. Daar begin je als eigenaar weinig tegen.

Berdien

Berichten: 64576
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:09

Inderdaad, en een paard wat gaat, gaat. Het is dan wel een paar honderd kilo wat een draadje tegen moet houden. Om maar niet te spreken van grappenmakers die bewust draden en hekken saboteren.
Wat niet wil zeggen dat er een hoop ondeugdelijke omheining in NL is. Maar omdat hier zo te roepen, dat vind ik wat te kort door de bocht.

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:57

jemig, wat erg!:S

Sietsx3

Berichten: 203
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Rotterdam (Ijsselmonde)/Barendrecht

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:12

Jeetje wat erg zeg Boos!!!

Whis
Berichten: 136
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:29

Dit is inderdaad vreselijk, voor de automobiliste, pony`s en eigenaar bahbah!

Tsja en om dan weer te beginnen over foute omheiningen ed..Wij hebben het ook een keer gehad dat onze paarden los op de weg liepen, thank god niets gebeurd. Onze omheining is helemaal dikke prima, helaas had een een of andere eikel een grapje uitgehaald door het landhek open te zetten en ja daar sta je dan met je goede omheining..

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:30

Wat erg. Het zou je maar gebeuren.
Even over uitbreken/ondeugdelijke omheining. Ikzelf heb om mijn weiland 3lijnen gespannen en een flink stroom apparaat er op gezet voor 6km. En de omtrek is ong.4km van het land dus lijkt mij genoeg. Toch kreeg ik laatste een telefoontje van iemand dat mijn paard in het mais veld liep. Toen ik alles controleerde zat al het draad nog goed en de stroom deed het ook nog goed, rara hoe kan dat, ik weet het nog steeds niet. Nou weet ik wel dat hij echt een superster is in uitbreken, gaat rustig op z'n knieen kruipend ergens onder door.

In ieder geval heel veel sterkte aan alle betrokkenen.

derre
Berichten: 13
Geregistreerd: 24-11-08

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:44

nou nou, wat erg voor de bestuurder, heb het vroeger meegemaakt van een vriendje van toen, die reed met ons in de bebouwde kom, de pony schrok en rende de weg op, er kwam net een auto aan , di e reed hooguit 35 en reed tegen hun op, d epony had een slagaderlijke bloeding en moest ter plekke een middel krijgen om in te slapen,e n de auto was total los, ik wil maar zeggen, dat er echt geen snelheid voor nodig is, om zoveel schade te brengen, en ik denk dat die pony,s ook zo gewond waren dat ze ter plekke zijn ingeslapen, het is vreselijk om mee te maken, dit is voor mij 19 jaar geleden en ik kan me de beelden nog zo voor me halen, moet je nagaan wat dat voor die automobiliste van toen is, dus ik vind het vreselijk voor deze automobilist , en ook voor de eigenaren van de pony,s en wat het betreft over het uitbreken van je paarden of pony,s , wie dat nog niet heeft meegemaakt kan makkelijk praten, maar wie dat wel heeft meegemaakt, weet dat het zomaar kan, en ook dat een mede paard op het land het draad kan stukmaken,doormiddel van rollen enze enz. dat zijn been in het draad komt en het zo stuk trekt,zodat de anderen er overheen gaan,dus je kan het eigenlijk niet voorkomen , dan zou je ze achter een ijzeren hek moeten zetten,wil je zekerheid dat ze niet of nooit uit kunnen breken of gewoon s avonds binnen zetten,

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:34

Jeetje wat sneu zeg Bloos!

Idd beetje grof om te zeggen hoe zij wel niet gereden zou moeten hebben.
Als ik me niet vergis was het dus de nacht van zondag op maandag (dus gister?)

Nou toen was het spekglad op de weg... hier waren 3 auto's op elkaar geknald. Ongelukken gebeuren dan al snel.
Erg triest zeker.

Het gebeurd overigens niet meer (zag iemand die zei; gebeurd wel erg vaak de laatste tijd) op bokt worden die berichten gewoon allemaal verzameld waardoor je ze meer en sneller tegenkomt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:26

OOoohhh dit komt erg dichtbij..

Een maandje terug ofzo zijn mijn 3 tinkers ook uitgebroken en die liepen dus over een 80 km/u weg. De politie heeft hen ook in een weiland gedreven. Had dus even heeeeel anders kunnen aflopen bbbbrrr

Sterkte voor alle betrokkenen

Anoniem

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:35

Maflinger_S schreef:
Ach, dat is wel heel triest voor alle betrokkenen aan beide kanten. Sterkte!

(Hypothese: als een kudde van 7 paarden over de weg galoppeert in het donker, misschien ook nog wel aan de verkeerde kant, en jij rijdt 80 of 100 of veel minder is er geen redden meer aan, hoe graag je dat ook zou willen.)

Dat denk ik dus ook Lachen

Vreselijk bericht dit, hoop dat de automobliste geen blijvend letsel heeft......

Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:16

Dit is altijd een van mijn angstigste gedachten als ik over een donkere landweg rijd 's avonds. Ik denk dan ook weleens dat je altijd te laat bent als er een paard de weg oversteekt...

berpie

Berichten: 1662
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: belgie

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:30

lautje76 schreef:
vreselijk. Je moet er toch niet aan denken dat straks een gezin ofzo op deze manier de dood vindt..

Wat mij betreft mag na elke uitbraak van pony´s/geiten/ whatever gecontroleerd worden of de eigenaar wel deugdelijke omheining heeft. En zoniet dan een boete. Er kan er natuurlijk altijd een uitbreken maar ik zie genoeg ponýs achter een slap draadje staan. (waarbij ik absoluut niet wil zeggen dat dat hier het geval was hoor, het is natuurlijk vreselijk dat deze eigenaar 3 pony´s verloren heeft)

Voor mijn gevoel kunnen we er ook op wachten tot het nog eens grandioos uit de hand loopt, gelukkig is de bestuurder er goed van af gekomen (althans dat hoop ik)

Voor de pony's/eigenaar is het natuurlijk ook verschrikkelijk , veel sterkte voor alle betrokkenen partijen.

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Drie losgebroken pony's dood na aanrijding in Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:41

Volgens mij zijn het die zwarte Shetlanders die aan de ZZstraatweg lopen.Hilsdijk af ,richt. Zwolle en dat strookje links v/d weg.Je kunt daar op het moment niet echt hard rijden omdat ze bezig zijn met de aanleg van die treintoestand.En het is trouwens een onverlichte 80 km weg.
De ponys zullen wel gewond zijn geweest en daarna afgemaakt denk ik.Nog een geluk dat de bestuurster niks mankeert behalve een traumatische ervaring.