Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 15:06

www.nieuwsblad.be


Voor tienduizenden euro's gestolen uit manege.

Dieven hebben het voorbije weekend een flinke slag geslagen bij de private rijstal Shenoah Ranch aan de Wimpel in Wiekevorst. Er werden tien dure zadels, veertig kopstukken en een paardentrailer gestolen. De waarde van de buit loopt in de vele tienduizenden euro's.

De inbraak bij Shenoah Ranch werd zaterdagochtend vastgesteld. 'De daders zijn gewoon via de poort binnengekomen en zijn onmiddellijk naar de zadelkamer getrokken. Die kamer ligt in de gang waar de paarden staan. Het slot werd geforceerd', vertelt paardeninstructeur Tom Van Eyck. 'In de zadelkamer hebben ze tien zadels en veertig kopstukken gestolen. Het materiaal van de rijstal en mezelf en niet van onze leden. Die hebben hun materiaal in kastjes zitten en die hebben de dieven niet opengebroken.'

De inbrekers hebben ook gereedschap gestolen uit de materiaalkamer van de Shenoah Ranch. Ook een paardentrailer werd door de boeven meegenomen. 'De waarde van de buit loopt zeer snel op. Wij schatten dat er voor ongeveer 70.000 euro of zelfs nog meer ontvreemd werd. En niemand heeft iets gemerkt. Zelfs wij zagen aanvankelijk niets verdachts of iets dat op een inbraak zou kunnen wijzen. Om zeven uur wordt er begonnen met de verzorging van de paarden en pas om negen uur werd de inbraak opgemerkt.'

De politie van de zone Heist-op-den-Berg is met een onderzoek gestart maar van de daders ontbreekt voorlopig elk spoor. Ondertussen werden al heel wat bevriende clubs en rijstallen in binnen- en buitenland op de hoogte gebracht van de diefstal. Mogelijk worden de gestolen spullen immers te koop aangeboden in het paardenmilieu.

Het is de eerste keer dat Shenoah Ranch met dieven af te rekenen krijgt. De diefstal betekent voor de club een flinke financiële aderlating. 'Maar we zijn al gelukkig dat er geen dieren werden gestolen en dat ook de spullen van onze leden onaangeroerd gebleven zijn', besluit Van Eyck.

sjakyrolover

Berichten: 103
Geregistreerd: 22-02-07

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:42

lijkt me echt heel erg!
wel raar dat ze ook een tariler mee hebben genomen en er niks van hebben gemerkt.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:15

Je durft ook bijna niks meer achter te laten....

Maar Sjakylover het hangt er toch ook vanaf waar de trailers staan? Ik neem niet aan dat als je de paarden gaat verzorgen standaard een rondje langs de trailers loopt om te kijken of ze er allemaal nog staan?

DiamondDaan

Berichten: 595
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: purmerend

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:32

Wat een schande! . Waarschijnlijk hebben ze de trailer gebruikt om alles mee te nemen! Schandalig

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:55

wiekevorst dat is vlakbij ons,net zoals vant weekend een pony werd gestolen uit olen(ook in de buurt)
Komt akelig dichtbij!

Xassilem

Berichten: 6
Geregistreerd: 16-09-08

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:14

Ik ken het. Bij ons zijn er laatst ook 16 zadels gestolen op onze privéstal. Het schijnt een hype te zijn om harnachement - met name de duurdere zadelmerken - te stelen en weer te verkopen. Geen idee wat ze er toch aan hebben :S Het is een geregel om weer een goed zadel terug te krijgen... De rest hing toen allemaal nog in de kluisjes...

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:22

Brrrrr wat erg zeg als je dit overkomt!!! Het moet toch al gelijk IEMAND zijn opgevallen dat zoiets groots als een trailer ontvreemd is en niet pas achteraf? Maar oh wat erg... Boos!

sabino
Berichten: 224
Geregistreerd: 23-07-06

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:48

Bij ons(Nijmegen)is ongeveer anderhalve maand geleden ook ingebroken en 15 zadels en hoofdstellen meegenomen.
Een stuk verderop is een huis in aanbouw en daar hebben ze de zeecontainers opengebroken en al het gereedschap en een tractor gestolen.
Dus mensen let goed op je spullen,ze komen overal.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:08

Wat mij opvalt.. Is dat ze nu overgegaan zijn naar hoofdstellen en trailers.. Het was al erg genoeg dat ze zadels stelen, maar het wordt alleen maar erger.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:23

Het is blijkbaar allemaal heel gemakkelijk gegaan als ik dat zo lees.
En ik denk niet dat ze ook maar iets terug vinden van de buit, meestal gaat dit meteen de grens over.

queen1
Berichten: 23
Geregistreerd: 31-10-08

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:07

Iedereen heeft het erover: laat men nu eens van ondermans spullen afblijven. En niemand doet zit aan andermans spullen, en toch is weg.

Naooom

Berichten: 879
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:13

Het is hier laatst ook in de buurt gebeurt
ik snap niet dat mensen zo stom kunnen zijn om met hun vingers aan andersmans spullen te zitten bah , echt ziek wordt ik daar van ,:S

maar ik durf nu amper mijn nieuwe zadel in mijn zadel kamer te laten liggen aangezien het hier laatst ook is gebeurt ...

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:18

Bij ons is het een jaar of wat geleden ook gebeurd. Sindsdien is de zadelkamer beveiligd met een heeeele zware deur en een codeslot (of hoe je die dingen ook noemt). Ik heb wel een advies voor iedereen; neem foto's van je zadel en bewaar het aankoopbewijs heel goed. Schrale troost maar dan kun je waarschijnlijk nog wel iets van je verzekering terug krijgen...

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:25

Vrijdagavond was een stormachtige avond. Perfect weer om op dievenpad te gaan Boos! .
Zo hebben ze ook bij mijn schoonouders in de garage ingebroken en er 3 motoren gestolen. Ze hebben niks gehoord, terwijl ze aan de oprit hun slaapkamerraam hebben. Zelfs de hond had niks gehoord. Waarschijnlijk omdat de wind zo om het huis heen gierde.

Naooom

Berichten: 879
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:40

Yildiz: dat is wel een goede , dat ga ik ook even doen .. en mijn zadel is nog helemaal niet zo heel oud dus ik zou hem ook nog in de verzekering kunnen doen toch ? of is dat nu niet meer mogelijk ?

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:44

Bloos! ik weet precies hoe Shenoah er uit ziet, en om daar ongemerkt te kunnen stelen moet je echt wel goed zijn hoor alles supergoed beveiligd met codes op de poort etc, of het moet een insider zijn...

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:01

meestal komen dit soort mensen eerst zo een keer om alles te observeren.
Bij ons op de manege vroeger was ook ingebroken, ook 13 zadels weg (incl. die van mij) we hadden een paar dagen hiervoor een open dag gehad.
Alle lampsensoren waren afgeplakt en ze wisten precies hoe alles werkte blijkbaar.
Ze hebben een behoorlijk groot slot door moeten knippen maar daar waren ze op berekend.
Het was volgens de politie goed georginaseerd.
Dus vaak na een wedstrijd op een stal of een andere activiteit kan er ingebroken worden.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:37

savath schreef:
wiekevorst dat is vlakbij ons,net zoals vant weekend een pony werd gestolen uit olen(ook in de buurt)
Komt akelig dichtbij!

Deze ponie is teruggevonden, U kan het verhaal lezen op www.paardenspeurder.be - teruggevonden.
Hartelijk dank aan de man die de eigenaars verwittigd heeft.

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:55

Zover was ik nog niet ge update!!
Super dat de pony terug thuis is!

Inseperable

Berichten: 130
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Hulst, Zeeland

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:30

dámn, het zal je maar gebeuren.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:45

Al bij al nog een geluk dat er geen paarden gestolen zijn... Als je de juiste Quarter(hengsten) meeneemt heb je gelijk een mooi bedrag weg.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Re: Dieven roven zadels en andere dingen bij Shenoah Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:15

Nog even over de verzekering; Als het goed is valt een gestolen zadel onder je inboedelverzekering. Je mag je zadel (van de verzekering) slechts een paar dagen per jaar ergens anders (in de zadelkamer van de pensionstal) hebben hangen dan thuis. Maar dat was dan net dan natuurlijk Knipoog Natuurlijk moet je dan wel je aankoopbewijsjes kunnen overleggen. Je hoeft dus in principe geen aparte verzekering af te sluiten.