Veewagentje gestolen en uitgebrand teruggevonden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Veewagentje gestolen en uitgebrand teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 14:58

www.ed.nl


Vanuit het raam van haar hoekappartementje kon ze hem altijd zien staan: haar geliefde groene boemelbakje.
Maar de veewagen van Maria de Wijs (59), waarmee ze wekelijks naar haar paarden, concoursen en trainingen van haar dochter reed, werd afgelopen week gestolen en nog diezelfde nacht uitgebrand in België teruggevonden.

Drie jaar lang legde ze elke cent opzij om het busje te kunnen betalen. Maria: "De dieven hebben geen idee wat ze gedaan hebben. Ik kocht de wagen niet voor mijn hobby, maar voor de toekomst." Haar dochter Sandra (17) kan niet meer op haar eigen paard trainen en wedstrijden rijden. Er is simpelweg geen vervoer naar Deurne, waar ze een opleiding volgt aan het Hippisch Instituut, in de voetstappen van haar oudere zus Geesje (27). Sandra rijdt nu op paarden van de school, maar dat is niet genoeg om haar niveau, in de top tien van haar klas, te behouden.

Na een ongeluk leeft Maria nu al jarenlang van een WAO-uitkering. Om de studie van haar dochter te kunnen betalen is ze kleiner gaan wonen. Geesje: "Als je paarden hebt denken mensen snel dat je rijk bent. Maar wij doen alles zelf; we struinen Marktplaats af en bouwden zelf een stal met een accuboor, ratel en een kettingzaag." Dure trainers of een manege hebben ze niet. Een klein stukje land voor de stalling van de paarden is genoeg. Twee keer per dag sjouwt Maria met water en hooi op en neer.

De drie-eenheid leeft voor de paarden. Regelmatig gingen ze 's zaterdags in alle vroegte de weg op en reden ze hobbelend naar concoursen, waar Sandra aan deelnam. Door de ingebouwde slaapruimte konden ze er ook overnachten. Maria: "Ik hoefde nooit op vakantie, want ik had dit wagentje. Dan zat ik met 'n stoeltje en 'n pan met knakworstjes voor de wagen, dan voelde ik me zo rijk."

Geld voor een nieuwe wagen is er niet. De verzekering keert niets uit: de 21 jaar oude wagen was alleen tegen een voor Maria onbetaalbare premie te verzekeren. Ze is verbolgen en verdrietig over de diefstal: "Iemand gaat zomaar bepalen hoe je leven eruit ziet."

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Veewagentje gestolen en uitgebrand teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:13

triest, echt triest. Alleen qua verzekering is ze verkeerd voorgelicht. Beestje zou best op een oldtimer polis hebben gekund.... Jammer dat haar tussenpersoon dat niet goed heeft geregeld.

Aan de andere kant, wat zou een 21 jaar oude vervanger kosten? Kan toch nooit veel zijn?

Ik zit niet in de WAO, maar als alleenstaande moeder met dochter op paardensport opleiding, heb ik het zeker niet breed! Mijn zoon zit ook nog eens op treinafstand op school en heeft nog geen Ov...

10 jaar oude Mondeo en een 15 jaar oude Ifor trailer voldoen prima! Die kosten heb je nu eenmaal als je paarden houdt.

dus, kom op mevrouw! Wat ze u hebben aangedaan is heel verschrikkelijk, maar om het verhaal zo in de kranten te laten komen..... ik frons mijn wenkbrauwen.....

kan ik misschien half Bokt nu( weer) over me heen krijgen.... maar is deze mevrouw nu uit op een schenking van mensen die medelijden met haar hebben?

Gooi dan ook maar een paar euro op mijn rekening, heb namelijk PRECIES!!! hetzelfde meegemaakt! goede auto uitgefikt door fout van garage, geen cent terug gezien!
en de financiele situatie is ook nog bijna hetzelfde, alleen werk ik 4 dagen om rond te kunnen komen.....

queen1
Berichten: 23
Geregistreerd: 31-10-08

Re: Veewagentje gestolen en uitgebrand teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:16

Heel vervelend voor deze mevrouw. Maar iedereen wil een heleboel en je kan niet alles krijgen.

Anoniem

Re: Veewagentje gestolen en uitgebrand teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:19

Mensen moeten een keer van andermans spullen afblijven. Maar ik denk dat er voor deze mevrouw wel een oplossing kan komen. Lachen

Sin

Berichten: 988
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Veewagentje gestolen en uitgebrand teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:35

Jammer voorval natuurlijk, maar paardensport is voor iedereen duur. Ik twijfel ook sterk over de aanschaf van zulk een oude wagentje.. en dat geld heb ik ook niet echt op overschot ofzo hoor.

Rascha

Berichten: 618
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Veewagentje gestolen en uitgebrand teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:50

Misschien een bijbaantje voor beide dochters??

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: Veewagentje gestolen en uitgebrand teruggevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:54

amondi schreef:
triest, echt triest. Alleen qua verzekering is ze verkeerd voorgelicht. Beestje zou best op een oldtimer polis hebben gekund.... Jammer dat haar tussenpersoon dat niet goed heeft geregeld.

Aan de andere kant, wat zou een 21 jaar oude vervanger kosten? Kan toch nooit veel zijn?

Ik zit niet in de WAO, maar als alleenstaande moeder met dochter op paardensport opleiding, heb ik het zeker niet breed! Mijn zoon zit ook nog eens op treinafstand op school en heeft nog geen Ov...

10 jaar oude Mondeo en een 15 jaar oude Ifor trailer voldoen prima! Die kosten heb je nu eenmaal als je paarden houdt.

dus, kom op mevrouw! Wat ze u hebben aangedaan is heel verschrikkelijk, maar om het verhaal zo in de kranten te laten komen..... ik frons mijn wenkbrauwen.....

kan ik misschien half Bokt nu( weer) over me heen krijgen.... maar is deze mevrouw nu uit op een schenking van mensen die medelijden met haar hebben?

Gooi dan ook maar een paar euro op mijn rekening, heb namelijk PRECIES!!! hetzelfde meegemaakt! goede auto uitgefikt door fout van garage, geen cent terug gezien!
en de financiele situatie is ook nog bijna hetzelfde, alleen werk ik 4 dagen om rond te kunnen komen.....


mij krijg je niet over je heen, want ook ik kreeg meteen het gevoel dat deze dame op iets anders uit is...

Zo ken ik nog veel meer mensen waar onterecht dingen meegebeurd zijn en het misschien veel harder nodig hebben