Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gompie58

Berichten: 440
Geregistreerd: 17-10-08

Re: Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:02

upendo schreef:


Tsja, sommige mensen zijn meer bezig met de centen dan met het welzijn van de beesten..


Volgens de Nederlandse WETTEN is een dier helemaal NIKS! Huilen
Hooguit een boete als je ze verwaarloosd, zwaar mishandeld, of dood maakt................. Boos!

RianneH

Berichten: 28243
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:31

Hmm.. ik ben regelmatig langs dat weiland gekomen in de trein en moet zeggen, op het feit na dat het een behoorlijke bende was, vond ik de beesten er redelijk uit zien. Maar meer dan een blik kon ik er niet op werpen, dan is de trein al weer verder.

Maar goed, begrijp ik nu goed dat het hoefBEEN afgesleten is? Dus het hoefbeen is gekanteld (hoefbevangen geweest? Shetjes zijn daar natuurlijk behoorlijk vatbaar voor) en het door gebrek aan behandelen gezakt is en door de zool is gegaan?
Wat ben ik blij dat het beestje dan uit zn lijden verlost is zeg..

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:36


Gompie58

Berichten: 440
Geregistreerd: 17-10-08

Re: Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:24

Deze boetes gelden alleen bij TRANSPORT dieren, niet voor verwaarlozing en mishandeling van rijdieren........... Boos!

anneliesjee
Berichten: 52
Geregistreerd: 03-11-08

Re: Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:33

paard dat 10 jaar geen hoefsmit heeft gezien Verdrietig
waarom moet het zo lang duren voor er eindelijk ingegrepen word??? Boos!
ik snap het echt niet!
arme dieren... Ach gut

ik wou dat er is wat aan gedaan kon worden zodat er sneller ingegrepen kan worden

wat een achtelijke mensen bestaan er tog op deze aardbol!

stal_kuiper
Berichten: 136
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:01

nou , ik was via bokt bnadert om een tweetal paarden van een zogenaamde liefhebber te verkopen , ik dus 2 uur in de auto met trailer etc.. kom ik daar aan , was de ene meer dood dan levend zwaar verwaarloosd , dus de inspectiedienst gehaald , gelukkig staan ze nu bij mij op stal , maar ik wil graag weten hoe ik een nieuw topic kan beginnen en er fotos bij kan zetten zodat die andere mensen lekker van bokt af kunnen de reinste dierenbeulerij!!! 3 uur infuusvloeistof moeten krijgen om uberhaupt het transport te kunnen overleven!!! tja de commissie kunnen ze wel vergeten de eerste dag alleen al had ik ruim 600 euro dierenartskosten , en ik betaal ze met liefde , ik rook wel een pakje sigaretten minder , maar als iemand me uitleggen kan hoe ik een topic begin???

AustriaTrick

Berichten: 2300
Geregistreerd: 21-11-08

Re: Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:23

Nog wel in mijn dorp,..Ik heb hem inderdaad zien staan ik dacht dat het een stome handelaar was,.. maar die pony bleef inderdaad altijd ik heb zelfs nog een keer de dierenberscherming gebeld maar die hebben er niets aangedaan,.. hij heeft ook vaak dooie schapen