Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:43

Je kunt ook echt wat doen als je dit constateert. Haal je mobiel tevoorschijn en maak foto's van de mishandeling...zeg tegen die ruiter of amazone dat je evt. aangifte doet van mishandeling, laat de foto's zien, dan zingen ze vaak wel een toontje lager....je kunt ook de dierenbescherming er op af sturen...een paard wat afgeranseld wordt, moet daar lichamelijk iets aan over houden wat een dag later geconstateerd kan worden.. Stap naar de jury of het wedstrijdsecretariaat en vraag of ze ingrijpen. Jury's moeten er officieel op letten, hoewel sommigen ook erg oostindisch blind zijn....... Dat fanatieke daar word ik persoonlijk niet goed van en dat mensen bijna over (paarden)lijken gaan voor de eer en een paard zien als een ding wat zich, al dan niet gedwongen, volledig moet overgeven aan hen. Echt ongezond sadistisch, in het dagelijks leven zou zo iemand al lang naar een psycholoog zijn doorverwezen.

PS: Wolke mag hierheen komen en dan mag ze een jaartje lekker op de wei spelen met mijn paard Knipoog

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:51

Agnes75 schreef:
PS: Wolke mag hierheen komen en dan mag ze een jaartje lekker op de wei spelen met mijn paard Knipoog


Ah, das lief Kusje
Hopelijk komen de paarden boven water binnenkort en gaan ze naar een goed thuis. En maar duimen dat ze er ondertussen ver vandaan blijft.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:06

Gut, de video is dus gemanipuleerd. Goed dat we dat weten. En al die wondes die bevestigd zijn bij de controle, dat zal wel gewoon heel erg lomp gedrag in de wei geweest zijn. Of nee, die groom die het heeft 'gefilmd' heeft de wondes zelf aangebracht omdat hij jaloers was op haar succes.
Ze kan zichzelf trouwens niet meer tegenspreken. Gisteren vertelde ze nog dat dit een zeer normale manier van paardentrainen was, iedereen deed het zo. En vandaag zou het plots vals zijn. Ik ga er echt met mijn hoofd niet bijkunnen als een rechter hier wat van gelooft.

brenpasbeau
Berichten: 3900
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:59

Stoom uit je oren haar zelf is zo veel zweepslagen geven. Boos!
grrr ku t wijf
pff gewoon geen woorden voord. ja dat dit echt niet normaal is

arme paarden Huilen

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:27

Je kunt hier hoog en breed je frustraties en tranen laten maar daar schieten de mishandelde
paarden helaas geen flikker mee op, die beul verhuisd gewoon weer.
Dit is m.i. iets voor de (europeese) rechtgeving en daarmee de politiek, waarom geen databank
met beulen zoals Christiane Wels opzetten en publiek maken ? er moeten toch genoeg mensen
uit de paardensport zijn die hun goede naam hieraan willen verbinden en daarmee hun steun willen
betuigen, en hopelijk het voortouw willen nemen, en wij, de grote achterban kunnen dit ondersteunen.

Iemand ideeën ?

moki
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-08

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:32

wie is nou die W . ? al dat geheimzinnig gedoe ?
Weet iemand dit en met welk paard reed ze dan wb finale?

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:55

Artikel uit het Duitse St. George:

ST. GEORG deckt auf: Christine W. prügelt weiter
Schockierende Bilder beweisen weitere TierquälereienSchockvideos mit brutalen Prügelszenen erschütterten die Fernsehzuschauer gestern auf mehreren Kanälen. Die Dressurreiterin Christine W., die wegen ihrer brutalen Ausbildungsmethoden von einem deutschen Gericht bereits mit einem (allerdings noch nicht rechtskräftigen) Tierumgangsverbot belegt wurde, (ST. GEORG berichtete) prügelt weiter und zwar in einem Reitstall in Dänemark, unweit der deutschen Grenze. ST. GEORG gelang es, Christine W. dort ausfindig zu machen. Zusammen mit der Filmproduktion Hamburg on Air wurde eine versteckte Kamera installiert, die die bestialischen Torturen aufzeichnete. Sie finden an mindestens fünf Tagen in der Woche statt und dauern pro Trainingseinheit 30 bis 40 Minuten. Dabei hagelt es Peitschenhiebe. In einer der Trainingseinheiten wurden 470 Schläge in 32,5 Minuten gezählt die ein einziges Pferd aushalten musste. Wie auf dem Video zu sehen ist, drehte Christine W. die Longierpeitsche zeitweise um und schlug mit dem Knauf zu.


Die Bilder sind noch schlimmer als die Aufnahmen, die Hamburger Pferdefreunde bereits im Jahre 2007 heimlich aufgenommen und dem ST. GEORG zugänglich gemacht hatten. Die Torturen blieben nicht ohne Folgen, die Pferde weisen zahlreiche Verletzungen auf. Sie seien aber noch nicht das Schlimmste, erklärt die Tierärztin Christina Becker aus Borstel-Hohenraden, die Videos angeschaut hat. Gravierender noch seien die zahlreichen Blutergüsse und Schwellungen.


Inzwischen hat sich auch der Dyrenes Beskyttelse (Englisch: Danish Animal Welfare Society), mit 75.000 Mitgliedern eine der beiden größten dänische Tierschutz-Organisationen, offiziell eingeschaltet. Der Regionalbeauftragte Ole Caspersen hat die Pferde inspiziert, die Wunden mit einem Lineal ausgemessen und fotografiert. Die Fuchsstute Wolke war am schwersten verletzt, immer wieder lief Caspersen, der zugleich Tierarzt ist, kopfschüttelnd um das Pferd herum und sah sich die Narben an, die von Peitschenhieben stammten, wie er sicher ist. Am Bauch und an den Flanken hat das Pferd große Verdickungen, hervorgerufen durch heftige und immer wiederkehrende Stiche mit den Sporen. Allerdings hat er keine große Hoffnung, dass die dänische Polizei das Treiben der Christine W. unterbinden wird. Die Polizei in Dänemark sei etwas lascher als in anderen Ländern, sagte Caspersen gegenüber der Reporterin von Hamburg on air.


Am 18. November muss sich Christine W. erneut in Kiel vor einem Gericht verantworten. Der Staatsanwaltschaft liegen die Quäl-Videos vor. Ob es diesmal gelingt, dem üblen Treiben Einhalt zu gebieten?

EINEN AUSFÜHRLICHEN BERICHT MIT VIELEN WEITEREN INFORMATIONEN LESEN SIE IN DER NOVEMBER-AUSGABE DES ST. GEORG

ACHTUNG: VIDEOSEQUENZEN WERDEN WIR IN KÜRZE HIER VERÖFFENTLICHEN.

DIE ARD PLANT HEUTE UM 17.15 UHR IM RAHMEN DE SENDUG "BRISANT" EINEN BERICHT.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:58

als die videobeelden gemanipuleerd zijn, ben ik Sinterklaas.


moki
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-08

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:25

Al met al ,heel goed dat die ene persoon wel die videoopname had gemaakt,
jaren terug hebben ze eens bij schockemohle ook verborgen cameras gehangen
op t terrein vanwege t barreren van springpaarden,dat was toen ook een hele
toestand.
wie weet wat we te zien krijgen als dat bij profs in nederland gebeurt????

iets voor peter r de vries mss?

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:04

Citaat:
iets voor peter r de vries mss?


Oh Leuk! * haalt meteen een blonde pruik uit de kast voor de undercover operatie* Clown

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:09

Ik hoop dat ze een fikse straf aan dr reet krijgt en een verbod op het houden van paarden/andere dieren.. Wat een verschrikkelijke dwaas moet je zijn om een onschuldig dier zoiets aan te doen..

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:15

Ier_ schreef:
Wat een verschrikkelijke dwaas moet je zijn om een onschuldig dier zoiets aan te doen..


De mensheid is vol dwaasheid.... Huilen

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:26

Jannepauli schreef:
Citaat:
iets voor peter r de vries mss?


Oh Leuk! * haalt meteen een blonde pruik uit de kast voor de undercover operatie* Clown


Een paardenpak werkt wellicht beter? Knipoog

Brittje

Berichten: 1398
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: Munsterland

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 02:25

Marjon_ schreef:
tjong dat die mensen er nix aan hebben gedaan die er gewerkt hebben * was blij dat ik een baan had*
nou zo'n baan moet je niet hebben



Vergeet even niet dat dit niet in Nederland is, dat het met de werkloosheid in Duitsland net even anders en dat er voor jouw 10 anderen zijn.
Moet allemaal geen excuse zijn om je mond ergens over te houden, maar horen, zien en zwijgen maar wel brood op de plank.... of horen, zien en praten en baan kwijt..

een veroordeling maakt je nog geen dader, vrijspraak zegt niets over een eventuele onschuld... het gevecht der advocaten niets meer en niets minder.

vwb vertaling, heb ik al in een eerder topic aangehaalt: peitschhiebe zijn geen slagen met de zweep, maar het heffen van de zweep/gebruiken van de zweep waarbij je niets of niemand hoeft te raken.

Wat ik nog wel apart vind is dat er in het eerder topic vermeld werd dat de 'klokkenluider' een vat/ton in de hoek gezet heeft met camera erin... en dat bij een dressuurruiter???
Dat mevr. W niet bang was pottenkijkers en wederom op een 'open' stal is gaan staan.... plaat voor de kop, of zeker weten dat ze niets verkeerd doet?

opmerkelijk is wel dat ik in een eerder topic aanhaalde dat we eens een hand in eigen boezem moeten steken en kijken naar de misstanden op de wedstrijden bij je eigen in de buurt....

en jawel: ik praat nog steeds niets goed... ... ... ... ...

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 04:13

Ik vraag me, net als anderen, serieus af of dit wel zo'n uitzondering is. Veelal zijn de echte trainingen besloten, dus alleen stalpersoneel en de trainers zelf weten wat er precies gebeurt. En dat mensen (stalpersoneel) bang zijn hun baantje kwijt te raken vind ik een (helaas) begrijpelijk argument. Je zal maar net een huis hebben gekocht en een kind of zo hebben en dan je baan verliezen! Zeker in deze periode met kredietcrisis en potentiele zware recessie wil ik ook best graag mijn baantje behouden. Maargoed, er is een reden waarom ik niet professioneel met dieren werk.

Ik denk dat de meeste mensen schrikken als ze zien wat voor trainingsmethoden er achter de schermen toegepast worden op hoger nivo. Zie Olympische Spelen... Need I say more?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:04

Wat laat dat mens zich kennen, de video gemanipuleerd, ja natuurlijk.
Net zoals de foto's van vorig jaar, waarbij ze dr paard alle kanten op trok en schop .. tuuurlijk ook manipulatie.

Van de grooms snap ik niet dat het niet al veel eerder naar buiten is gekomen. Hoewel ... toen ik stage liep van deurne, heb ik ook dergelijke praktijken meegemaakt. In de angst voor een slechte beoordeling heb ik lang mijn mond gehouden. Tot ze mijn paard hebben mishandeld, toen ben ik naar school gestapt en daar weggegaan. Dat ze mij misbruikten als goedkope slaaf, daar kon ik mee leven, maar dat mijn paard pijn werd gedaan, dat ging er bij mij niet in.
Meerdere paarden kregen het daar zwaar te verduren, hoewel waarschijnlijk niet zo erg als bij christine.
Maar het gebeurd inderdaad op meerdere plaatsen.

Ik ga overigens geen namen noemen, ook niet in PB dus bespaar je de moeite.

Ik heb ook op stallen gezeten waar ik heb gezien dat het wel kon zoals het hoorde. Dion van Groesen is zo'n voorbeeld. Wat een eerlijke ruiter, zal nooit een paard onterecht afstraffen, zowiezo heeft hij een engelen geduld en gaat hij prima met paarden om. In tegenstelling tot sommige andere springruiters.....

Weet iemand eigenlijk wat meer over de voorgeschiedenis van christine?
Ik bedenk me net dat ik in het eerste jaar van deurne ('95/96) Bij een duitse christine in de klas heb gezeten, die ook zo met paarden omging. Kon zelf niet rijden, dus bestrafte de paarden daarvoor Lips are sealed

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:06

Citaat:
Ik bedenk me net dat ik in het eerste jaar van deurne ('95/96) Bij een duitse christine in de klas heb gezeten, die ook zo met paarden omging. Kon zelf niet rijden, dus bestrafte de paarden daarvoor

Christine Wels is 62, 63 .. zal wel geen klasgenootje van je geweest zijn Cool

woeliej

Berichten: 2906
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:13

Jannepauli schreef:
Citaat:
Ik bedenk me net dat ik in het eerste jaar van deurne ('95/96) Bij een duitse christine in de klas heb gezeten, die ook zo met paarden omging. Kon zelf niet rijden, dus bestrafte de paarden daarvoor

Christine Wels is 62, 63 .. zal wel geen klasgenootje van je geweest zijn Cool


dat zegt ze ook niet. Ze heeft het over EEN christine Knipoog Bij wijze van overeenkomstigheid bij de naam

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:25

En..? Als jij Jansen heet en ik heet ook Jansen, heeft dat dan enige relevantie?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:27

Ik was benieuwt of het om dezelfde ging Knipoog Maar ze was wel iets ouder, maar niet zoveel ouder dan mij.

Maar zit zij dan al zo lang in het vak en komen ze er nu pas achter wat een feeks het is? Bloos!

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:18

Ook bij mij gingen mijn haren overeind staan. Ik zou denk ik ook niet mijn mond kunnen houden als ik zulke gevallen zie. Aan de andere kant mensen zijn allemaal verschillend en reageren dan ook anders. Ik ben al lang blij dat het nu naar buiten is gekomen.

Voor wat betreft de paarden van haar laat ze maar komen zal ze met veel liefde ontvangen.

Straf of geen straf ze moeten koste wat kost die 2 paarden zien op te sporen en bij haar weghalen. Die dieren hebben daar recht op. Enne wie zegt dat er niet iets van lood ofzo aan het uiteinde van de zweep zit.....

Daarbij moeten wij onze ogen niet sluiten voor onze eigen grote ruiters. Bij veel zal het af en toe ook niet zachtzinnig zijn wat er in de training gebeurt. Wat denk als het personeel naar huis is en de deuren sluiten.

Het engste aan alles vind ik de mensen die ook graag een Anky ofzo willen zijn en denken dat sommige manieren de juiste manier is en dit thuis dan na gaan doen. Echter meestal weten deze mensen niet waar ze mee bezig zijn.

Ik wacht af en hoop dat de 2 paarden het beter gaan krijgen in de toekomst!

mental11
Berichten: 171
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Ginder

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:13

Gelukkig is het hierbij heel duidelijk. Toch moet ik wel zeggen dat ik ook vaak heb gezien dat leken commentaar hadden op hoe iemand met paarden omging. En zich ernstig vergisten. Zodra je iets afwijkend doet of iets onverwachts komen de 'dierenliefhebbers' (lees een mevrouw met een chiuhuahua in een jasje op de arm in het bos...ja dat was een van die gevallen), zich er te onpas mee bemoeien. Dat je een dierebeul bent, of juist dat je je paard er doorheen moet slaan. Heb echt alle toonaarden al gehoord, soms op opeen volgende dagen met zelfde combi. Zo ben ik zelf weleens uitgescholden voor zonder zadel rijden! Rolleyes
Laat het duidelijk zijn, deze mevrouw was echt stelselmatig en excessief bezig, maar ik zou niet iedereen willen aansporen overal wat van te zeggen. Of denk er dan aan dat je het ook niet goed kan hebben gezien, let op hoe je eea formuleert. Nederlanders zijn al van die geboren politie-agenten/predikanten/schoolfrikken en -frikkinnen ....
Begrip vol vragen /hulp aanbieden leidt sowieso tot beter resultaat dan boos commentaar spuien. Kijk bv eens naar hoeveel negativiteit bv. 'bakrand-commentaar' in de wereld brengt. Je kunt je allicht verplaatsen in andermans frustratie of boosheid en vanuit daar iemand er op wijzen dat het niet effectief is wat die persoon doet.
Hoe dat bij echt sadistische mishandeling werkt, weet ik dan weer niet.
Tot zover mijn stichtelijke woorden Schijnheilig

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Uitgebreid verslag van proces tegen Duitse Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:32