Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fiiiieeee
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:03

heb het ook gezien.. wel een beetje bizar maar vond dat de koper van het paard volendig in haar recht stond...

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:03

detour schreef:
Gatverdarrie!
heb je het opgegeten?

*LOL* ben een doorzetter Vork maar das offtopic Clown

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:03

Cyntje schreef:
Ik denk niet dat je er met 'iemand met verstand' wel achter was gekomen dat het een klophengst was, als een DA met een inwendig onderzoek al enorme moeite moet doen om de testikel uiteindelijk in de buikholte terug te vinden! Knipoog


Dat zal ik ook niet beweren maar die kijkt toch wel even anders tegen zo'n verhaal van de verkoopster aan als iemand die op slag verliefd wordt op 2 reebruine ogen en een beginner is. Waarschijnlijk zou de vraagprijs etc. vraagtekens hebben opgeleverd en het verkoopverhaal van de verkoopster ook.

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:10

Cyntje schreef:
HenrietteM schreef:
En dat naïeve meisje dat helemaal geen paard had moeten kopen. "Ik kies toch voor mijn pony" terwijl ze helemaal niet met het beest overweg kan. Dat loopt sowieso op een drama uit, dat durf ik nu al te voorspellen. En zoals ze briesde als een paard aan het eind van de uitzending. Brrrrrrr........wat een mensen......


Waarom weet jij dat???


Nou dat weet ik niet, maar dat voorspel ik:

- meisje is labiel
- meisje is bang voor haar eigen paard
- meisje heeft geen geld en is zich er volgens mij niet van bewust wat paarden allemaal kunnen kosten als het niet gaat zoals je wilt.

Maar ik neem aan dat jij haar persoonlijk kent?

hippiater
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-01-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:13

"Leuke uitzending", een paar opmerkingen;

Het was wel een brave klophengst, het hengstenkarakter van deze pony kwam alleen tevoorschijn bij een beginnende en weinig zekere/dominante koopster met beperkte 'paardenervaring/-kennis'. Zelfs bij het "schouwen" vertoonde de 'klophengst' geen duidelijk hengstengedrag, het andere dier was duidelijk de baas.

De prijs voor castratie paard ligt op dit moment rond de 200 euro, voor volledig gesloten castratie op ong. 450-500 euro, klophengst op 500-600 euro (conventioneel) en voor laparoscopisch (= kijkoperatie) op 800-900 euro kan wat lager zijn voor ponies = minder medicijnen (ook voor narcose!) maar handeling en materiaal is vergelijkbaar met een groot paard en moet overal betaald worden.

Wat niemand naar voren bracht is iets heel belangrijks in dit soort situaties: Wie draagt het operatierisico! Als je dat nog niet afgekaart hebt - leek me in dit geval niet aangezien ze bij de rechter stonden voor van alles - moet je nooit voor je eigen risico opereren. Als je een ruin gekocht hebt moet het een ruin zijn = zonder verder operatierisico. Het operatierisico is weliswaar bij de vele goede paardendierenartsen klein maar niet gelijk aan 0/nul (zoals dat in het ziekenhuis ook niet nul is!!).

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:14

Citaat:
Nou dat weet ik niet, maar dat voorspel ik:

- meisje is labiel
- meisje is bang voor haar eigen paard
- meisje heeft geen geld en is zich er volgens mij niet van bewust wat paarden allemaal kunnen kosten als het niet gaat zoals je wilt.

Maar ik neem aan dat jij haar persoonlijk kent?


labiel? waar maak jij dat dan uit op?

Haar angst kwam voort uit een gegronde reden...namelijk een klophengst, hij ziet er lief uit en zal ook 80% lief zijn maar het blijft een hengst en daar moet je mee om kunnen gaan. Nu is ze, naar eigen zeggen, niet meer angstig voor de pony.

jij kunt bij haar in de portomonee kijken? En ik denk dat alle paardenbezitters wel eens voor kosten kunnen komen te staan die niet toereikend zijn voor hun budget... iets genuanceerder graag Lachen
Laatst bijgewerkt door opgeheven op 19-11-08 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:15

HenrietteM schreef:
Nou dat weet ik niet, maar dat voorspel ik:

- meisje is labiel
- meisje is bang voor haar eigen paard
- meisje heeft geen geld en is zich er volgens mij niet van bewust wat paarden allemaal kunnen kosten als het niet gaat zoals je wilt.

Maar ik neem aan dat jij haar persoonlijk kent?

Nee hoor Knipoog maar knap dat jij zulke conclusies kunt trekken Knipoog
Meisje is labiel... kom op hé Verward

En als ik haar zou kennen vraag ik in mijn eerste post niet of ze op bokt zit Haha!

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:16

hippiater schreef:
"Leuke uitzending", een paar opmerkingen;

Het was wel een brave klophengst, het hengstenkarakter van deze pony kwam alleen tevoorschijn bij een beginnende en weinig zekere/dominante koopster met beperkte 'paardenervaring/-kennis'. Zelfs bij het "schouwen" vertoonde de 'klophengst' geen duidelijk hengstengedrag, het andere dier was duidelijk de baas.

De prijs voor castratie paard ligt op dit moment rond de 200 euro, voor volledig gesloten castratie op ong. 450-500 euro, klophengst op 500-600 euro (conventioneel) en voor laparoscopisch (= kijkoperatie) op 800-900 euro kan wat lager zijn voor ponies = minder medicijnen (ook voor narcose!) maar handeling en materiaal is vergelijkbaar met een groot paard en moet overal betaald worden.

Wat niemand naar voren bracht is iets heel belangrijks in dit soort situaties: Wie draagt het operatierisico! Als je dat nog niet afgekaart hebt - leek me in dit geval niet aangezien ze bij de rechter stonden voor van alles - moet je nooit voor je eigen risico opereren. Als je een ruin gekocht hebt moet het een ruin zijn = zonder verder operatierisico. Het operatierisico is weliswaar bij de vele goede paardendierenartsen klein maar niet gelijk aan 0/nul (zoals dat in het ziekenhuis ook niet nul is!!).



Het was wel duidelijk dat de koopster de pony niet van de hand wilde doen of teruggeven. Zij nam een risico om hem te laten opereren maar er gaat natuurlijk een lange periode overeen voordat de studio opnames gemaakt zouden worden en het zou in dit geval een juiste keuze zijn geweest om het dier te laten castreren. Zo kon het meisje verder met de pony.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:33

Wel leuk dat er telkens over een ´meisje´ en ´kind´ gesproken wordt terwijl de koopster een jonge vrouw is Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:34

Ja, had het achteraf ook anders kunnen aanduiden, maar er moest in de tekst wel duidelijk verschil zijn en ze ging ook nog naar school. De leeftijd was me nogal onduidelijk.
Ach, we weten wat er aan de hand is Haha!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:35

Cayenne schreef:
De leeftijd was me nogal onduidelijk.


Ze is 26.

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:36

ik noem wel vaker een jonge vrouw een meisje...want dat zijn we toch allemaal? Lachen maar 26...ik had haar wel jonger geschat...

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:37

Was weer van een hoog niveau de aflevering Clown

Overigens vond ik het wel een hele leuke pony Lachen

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:39

wij noemen de uitzending thuis altijd gekscherend " de rijdende sjoraap" echt erg..hahaha.. maar hij is ook zo leuk!!

en we hadden eigenlijk gehoopt dat hij ook even dat inwendig onderzoek ging doen :" ik wil die spaghetti ook wel eens voelen!" hahaha

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:43

amondi schreef:
... die graftak van een verkoopster ....
Ik zou nog geen baaltje stro bij dat mens durven kopen.


Haha! eensch

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:48

Ik vond de verkoopster overduidelijk "schuldig"
Wat een zuur mens, ze zei ook niets toen ze geconfronteerd werd met de mailtjes.
Wat gemeen om iemand op deze manier er in te trekken.

Dat de verkoopster misschien beter lekker elke week naar een manege zou moeten gaan.. oke maar zij heeft er voor gekozen om zelf een paard te kopen .
Dat ze nu eentje heeft, zal haar traumaverwerking (daar werd ook over gesproken) vast alleen maar ten goede komen.

En ach, zolang ik haar paard maar niet hoef te betalen en het paard een fijne plek heeft, maakt het me echt niet uit hoe zij dat paard denkt te betalen.
En, werd hier ook al genoemd, ze heeft het paard op een keurig nette stalling staan en ze zal vast wel goed begeleidt worden.

@ lautje76; je haalt em de woorden uit de mond Vork

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:50

Ylana schreef:
Cayenne schreef:
De leeftijd was me nogal onduidelijk.


Ze is 26.

Ken je haar?
Ik had haar persoonlijk ook jonger geschat... maar daarbij... ik vind het ook niet prettig als mensen mij aanspreken als 'mevrouw' Nagelbijten / Gniffelen

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:52

Cyntje schreef:
Ken je haar?
Ik had haar persoonlijk ook jonger geschat... maar daarbij... ik vind het ook niet prettig als mensen mij aanspreken als 'mevrouw' Nagelbijten / Gniffelen


Nee, ik ken haar niet.
Laten we zo zeggen, ik word steeds handiger met een computer en internet Knipoog
En mevrouw, nee. Maar kind en meisje... Nors opkijken

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:54

Ik ben met mijn 28 jaren ook nog vaak een meisje hoor.
Al had ik koopster echt veel jonger geschat!

Luckystory
Berichten: 3469
Geregistreerd: 13-12-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:54

Iemand maakte de opmerking dat de koper voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten.
Maar dat is volgens mij niet terecht.
De verkoper was de eiser, niet zij.
Het lijkt me daarom ook logisch dat ze de pony niet wilde terugbrengen en de operatie al had laten uitvoeren. Zij was immers niet de vragende partij voor dit circus.
De koper wilde alleen die 315 euro niet betalen omdat ze zich opgelicht voelde. De verkoper had het daar beter bij gelaten, nu is ze meer geld kwijt.

Trouwens die rechter: 'Het is een jongetje' Clown ROFL

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:59

Luckystory schreef:
Trouwens die rechter: 'Het is een jongetje' Clown ROFL



ik zei al tegen mijn man...dat wordt er weer een voor de wereld draait door!!!

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:04

tip verzonden Lachen

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:15

hippiater schreef:
"Leuke uitzending", een paar opmerkingen;

Het was wel een brave klophengst, het hengstenkarakter van deze pony kwam alleen tevoorschijn bij een beginnende en weinig zekere/dominante koopster met beperkte 'paardenervaring/-kennis'. Zelfs bij het "schouwen" vertoonde de 'klophengst' geen duidelijk hengstengedrag, het andere dier was duidelijk de baas.

De prijs voor castratie paard ligt op dit moment rond de 200 euro, voor volledig gesloten castratie op ong. 450-500 euro, klophengst op 500-600 euro (conventioneel) en voor laparoscopisch (= kijkoperatie) op 800-900 euro kan wat lager zijn voor ponies = minder medicijnen (ook voor narcose!) maar handeling en materiaal is vergelijkbaar met een groot paard en moet overal betaald worden.

Wat niemand naar voren bracht is iets heel belangrijks in dit soort situaties: Wie draagt het operatierisico! Als je dat nog niet afgekaart hebt - leek me in dit geval niet aangezien ze bij de rechter stonden voor van alles - moet je nooit voor je eigen risico opereren. Als je een ruin gekocht hebt moet het een ruin zijn = zonder verder operatierisico. Het operatierisico is weliswaar bij de vele goede paardendierenartsen klein maar niet gelijk aan 0/nul (zoals dat in het ziekenhuis ook niet nul is!!).


Ik heb ook gekeken.
@ hippiater, zoals ik het begreep was de castratie al gebeurd voor de beslissing..... (correct me if I'm wrong). Maar inderdaad daar heb je wel een goede!

Luckystory schreef:
Trouwens die rechter: 'Het is een jongetje' Clown ROFL


Ja thuis zei ik: euh ben benieuwd wat hij zegt voor een ruin ROFL ROFL Huilen van het lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:18

Goh, ik heb ook een ruin gekocht die later klophengst bleek te zijn. Vorige eigenaren wisten dat echt niet. Voor mij maakt het geen verschil. Karan blijft geweldig. Ik vond het fijn om te horen want het verklaarde veel. Toen ik het de vorige eigenaren vertelde hadden verklaarde dat bij hun ook veel.

En fijn om te weten want dan kun je rekening houden met een aantal dingen. Zoals niet met merries op de wei want daar wordt meneer ineens een hele hengst en erg lastig.

Ga de uitzending eens kijken.

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:19

Die verkoopster..super eng mens, af en toe leek het wel alsof ze met 1 been in het graf stond...brrrr
Totaal geen enkele emotie, niks.
Wel opvallend trouwens dat ze zo gemakkelijk in prijs zakte, zeker bij zo'n jonge koper (die zijn vaak toch wel kneedbaar in de handen van zulke gehaaide types)
van 2800 euro wat ze er zelf voor betaald heeft naar 1800 euro...wat ik uit het verhaal gehaald heb, ik vond het aankoopbedrag erg onduidelijk.
En zielig voor de verkoopster dat haar PC toevallig net gecrasht was... Bloos