Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:42

HenrietteM schreef:
Tulandro schreef:
Het enige wat ik dacht tijdens de uitzending: Pff wat een niveau..


ja dat had ik ook. Schaamde me gewoon als paardenmens. Die verkoopster was wel heel erg. keihard liegen en dan die opmerking over haar scheiding! En dat naïeve meisje dat helemaal geen paard had moeten kopen. "Ik kies toch voor mijn pony" terwijl ze helemaal niet met het beest overweg kan. Dat loopt sowieso op een drama uit, dat durf ik nu al te voorspellen. En zoals ze briesde als een paard aan het eind van de uitzending. Brrrrrrr........wat een mensen......


Waarom weet jij dat???
Het meisje gaf na de uitzending al te kennen dat het prima ging met Bacardi en dat hij nu wel tussen zijn weidegenootjes kon staan...

Misschien niet zo snel voorbarige conclusies trekken?

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:43

Yinari schreef:
Ze leek me brutaal, asociaal en dom Nagelbijten / Gniffelen


Dat vond ik van beide dames! Ik vond de pony overigens helemaal niet wild, vooral toen hij van de trailer kwam in Utrecht bij de kliniek. Mijn oude merrie van 18 jaar reageert dan nog heftiger. Die staat meteen met de staart op de rug te briesen in een vreemde omgeving Haha! . Wat dat betreft knap dat ze er achter zijn gekomen dat het een klophengst was, ik vond het een sulletje.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:43

Ik weet niet of je dat stukje gezien hebt waarbij ze hem probeerde te aaien? Hij deed niks, en het meisje leek doodsbang. Het lijkt me overigens wel een hele brave pony.

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:44

Kymalin schreef:
Yinari schreef:
Ze leek me brutaal, asociaal en dom Nagelbijten / Gniffelen


Dat vond ik van beide dames! Ik vond de pony overigens helemaal niet wild, vooral toen hij van de trailer kwam in Utrecht bij de kliniek. Mijn oude merrie van 18 jaar reageert dan nog heftiger. Die staat meteen met de staart op de rug te briesen in een vreemde omgeving Haha! . Wat dat betreft knap dat ze er achter zijn gekomen dat het een klophengst was, ik vond het een sulletje.


Ja, dat is waar. Alleen liet de oudere zich iets minder door haar domheid leiden bij haar uitspraken. Die had het wat meer achter haar ellebogen.

De ponys was inderdaad (op het filmpje) erg braaf. En een heel mooi dier Ja

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:46

Wat een bizarre aflevering.
En ik wono in Putten, en de kliniek die dit doet?.. Nou, geloof mij, die vraagt echt wel iets meer dan 200 euries en terecht!
Het meisje hield zich netjes en die vrouw vond ik een ordinair en verbitterd typje, maar dit is wel weer een vb van:"Kind, ga eens een coersoes paardenhouden volgen, je verdiepen, lezen, etc."

Ik vind het voor het dier een beetje sneu om bij zo'n jong en groen kind te belanden.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:46

Ik vind het wel grappig dat mensen uit zo'n uitzending kunnen halen of het paard wel/niet betrouwbaar is, of het meisje wel/niet bang is...

Momentopnamens weet je wel Knipoog
Het was een apart verhaal maar sommige mensen hier zouden misschien niet direct conclusies moeten trekken... wie weet gaat het nu tussen paardje en bazin vele malen beter...

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:47

@ tulandro...je weet niet wat er allemaal is voorgevallen..klophengsten zijn ook niet doorlopend vervelend. Wie weet heeft hij zich goed van een andere kant laten zien en is ze daardoor angstig geworden. Ze wilde de pony niet kwijt en inmiddels gaat het goed met haar en de pony, dat blijkt inderdaad uit de laatste vraagstelling in het programma. Goed dat het meisje doorzet. Of ze nou dom en asociaal overkomt wil niets zeggen over haar liefde en goede bedoelingen voor de pony. Ze heeft hem niet ergens in een achteraf weide gegooit maar hij staat op een fatsoenlijke stal. Ik vind dat er hier weer erg op de persoon wordt gereageerd...hoeft toch niet?

macke
Berichten: 552
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:48

Dom misschien wel, maar de verkoopster slim, was volgens mij blij dat ze een "jong dom ding"had gevonden om het beestje te verkopen. En dat vind ik heeeel erg, hiermee zet je de paardenhandel op een slechte plek in de samenleving. Terwijl de sport en handel wel mooi kan zijn. Heb zelf ook een vervelende situatie meegemaakt, maar na deze uitzending bied dat voor mij wel perspectieven en kan ik Edigit misschien toch tot verantwoording roepen. Alleen voor de tv vind ik niet echt mijn stijl.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:50

Montignac schreef:
@ tulandro...je weet niet wat er allemaal is voorgevallen..klophengsten zijn ook niet doorlopend vervelend. Wie weet heeft hij zich goed van een andere kant laten zien en is ze daardoor angstig geworden. Ze wilde de pony niet kwijt en inmiddels gaat het goed met haar en de pony, dat blijkt inderdaad uit de laatste vraagstelling in het programma. Goed dat het meisje doorzet. Of ze nou dom en asociaal overkomt wil niets zeggen over haar liefde en goede bedoelingen voor de pony. Ze heeft hem niet ergens in een achteraf weide gegooit maar hij staat op een fatsoenlijke stal. Ik vind dat er hier weer erg op de persoon wordt gereageerd...hoeft toch niet?

Inderdaad! Ik heb liever zo'n meisje dat wat lekker wegtut met de pony,...toch niks mis mee?
Als ze zo het vertrouwen kan opbouwen en er uiteindelijk een leuk paardje aan heeft, who cares?

Maar menig bokker hier had natuurlijk een klophengst kunnen temmen Clown

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:51

@ tulandro.. ze vertrouwt hem niet.. dat zei ze ook wel.

Verder ga ik mee met detour .. de verkoopster deed hem na ong een jaar weg met meer dan 1000 euro verlies op haar aankoop prijs.. dat klopt toch niet.
Ze wou er gewoon van af.

En de koopster zei ook wel, dat het heel impulsief gebeurde, niet helemaal correct.. maar ok.

Ik kan me gewoon niet voorstellen, er niks 'achter' de verkoop van de pony zat..


@cyntje.. we zijn hier allemaal anky's en monty's .. Clown

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:53

Cyntje schreef:
Ik vind het wel grappig dat mensen uit zo'n uitzending kunnen halen of het paard wel/niet betrouwbaar is, of het meisje wel/niet bang is...

Momentopnamens weet je wel Knipoog
Het was een apart verhaal maar sommige mensen hier zouden misschien niet direct conclusies moeten trekken... wie weet gaat het nu tussen paardje en bazin vele malen beter...

Clown Dat laatste zou zeker kunnen. Ik baseer me op wat ik gezien heb.

Piera

Berichten: 647
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Onbekend

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:53

Ik vond beide partijen zoals hier al gezegd niet ideaal..
De pony daarintegen, zou ze hem voor 1300 euri weer aan mij door willen verkopen? Clown Ik hou me aanbevolen Haha!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:54

Tulandro schreef:
Cyntje schreef:
Ik vind het wel grappig dat mensen uit zo'n uitzending kunnen halen of het paard wel/niet betrouwbaar is, of het meisje wel/niet bang is...

Momentopnamens weet je wel Knipoog
Het was een apart verhaal maar sommige mensen hier zouden misschien niet direct conclusies moeten trekken... wie weet gaat het nu tussen paardje en bazin vele malen beter...

Clown Dat laatste zou zeker kunnen. Ik baseer me op wat ik gezien heb.

Ik ook en de huidige eigenaresse leek nu veel gelukkiger met haar paardje te zijn Ja

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:55

Yinari schreef:
Alleen liet de oudere zich iets minder door haar domheid leiden bij haar uitspraken. Die had het wat meer achter haar ellebogen.


Nou.... Ze riep dat ze de 400 euro nooit aanbetaald had gekregen. Dat andere meisje had een uitdraai van een email waarin verkoopster zei dat ze nog 915 euro kreeg ipv 815 euro. Ze zei dat ze gescheiden was en goed in de slappe was zat, en even later zei ze dat ze zich niet uit wou laten over haar financiele situatie. Vond ik ook niet slim!

Maar inderdaad, leuk beestje, het leek me een schatje alleen voor mij een beetje te klein Haha!

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:55

Inderdaad, het meisje heeft een goed hart.

luna1986

Berichten: 677
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:56

Ik heb de uitzending net zitten kijken.
Ik vond de verkoopster met meerdere uitspraken zich zelf tegen spreken.
De reden van verkoop; omdat haar merrie bacardi aanviel klopt wel met het feit dat hij nog klophengst was.
Als de merrie voor die tijd hengstig is geweest, snap ik best waarom het eerst wel ging. Maar als de merrie dan niet meer hengstig is moet ze inderdaad niets meer van een hengst weten. Ook het feit dat ie dan minder vruchtbaar kan zijn klopt wel met de uitspraak van de verkoper dat ie haar merrie niet gedekt heeft, maar dat houdt nog niet in dat hij er niet op gesprongen is.

De koper had gelukkig wel bewijzen van de 400 euro per mail, anders had ze geen poot om op te staan. Helaas heeft ze nog weinig ervaring en hoop ik wel dat ze weet waar ze aan begint. Ik hoop voor haar dat ze op haar stalzat begeleiding gaat krijgen en dat ze een hele leuke tijd tegemoet gaat met hem.

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:56

Och ja, bij nader inzien was verkoopster toch dommer Clown. Dat ze uberhaupt dénkt dat die operatie voor minder dan 200 euro kan worden uitgevoerd Rolleyes ..... wat een grap Haha!.

En anders liet ze het haar staldierenarts wel doen Ja. Túúrlijk, die heeft vast een rijdende OK Lachen

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:57

Mijn eerste reactie was, wat een leuk braaf beest. Hij trok een sprintje in de bak en de nieuwe eigenaresse trok wit weg. Lekker dan zo'n wild paard zei ze ook nog geloof ik. Nou ken ik geen enkel paard (ruin, merrie of hengst) die nooit even een keer een bokkend sprintje trekken in de bak.
Toen de huidige pensionstalhouder met dat andere paard voor Bacardi zijn stal ging staan vond ik overduidelijk dat het die bruine was die aan het gillen was en met zijn voorbeen tegen de deur sloeg, schimmeltje deed niets!

Wat ik ook vreemd vond was dat Bacardi al voor de uitspraak gecastreerd was. Ik heb namelijk geleerd dat als je iets gekocht hebt wat niet aan de verwachtingen voldoet, je het terug kan geven, maar vond het raar dat er dan maar iets van de prijs afgehaald zou worden.

Ontzettend stom van verkoper om te liegen over die 400 euro, maar ook stom om iemand 400 euro te geven en geen bewijsje te vragen.

Ook stom om je paard op afbetaling te verkopen, tenminste, dat zou ik nooit doen, want 9 van de 10 keer krijg je gezeik....

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:57

macke schreef:
Dom misschien wel, maar de verkoopster slim, was volgens mij blij dat ze een "jong dom ding"had gevonden om het beestje te verkopen. En dat vind ik heeeel erg, hiermee zet je de paardenhandel op een slechte plek in de samenleving. Terwijl de sport en handel wel mooi kan zijn.


Mee eens! Aan de andere kant; laat dit dan maar een waarschuwing zijn voor alle beginnende ruiters die dromen over een eigen pony; neem iemand mee die er verstand van heeft!

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:58

Het grappigste stukje vond ik nog wel dat die stalhouder wilde aantonen dat bacardi zich zogenaamd gevaarlijk gedroeg in stal, toen ze hem liet snuffelen met dat andere paard. Zo reageert mijn paard ook als er een ander voor zijn deur staat...

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:00

Kymalin schreef:
macke schreef:
Dom misschien wel, maar de verkoopster slim, was volgens mij blij dat ze een "jong dom ding"had gevonden om het beestje te verkopen. En dat vind ik heeeel erg, hiermee zet je de paardenhandel op een slechte plek in de samenleving. Terwijl de sport en handel wel mooi kan zijn.


Mee eens! Aan de andere kant; laat dit dan maar een waarschuwing zijn voor alle beginnende ruiters die dromen over een eigen pony; neem iemand mee die er verstand van heeft!

Ik denk niet dat je er met 'iemand met verstand' wel achter was gekomen dat het een klophengst was, als een DA met een inwendig onderzoek al enorme moeite moet doen om de testikel uiteindelijk in de buikholte terug te vinden! Knipoog

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:01

Bord spaghetti met mestballen.
Clown
Hmmmm, krijg trek ineens!.. Vingers aflikken

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:01

Kris schreef:
Wat ik ook vreemd vond was dat Bacardi al voor de uitspraak gecastreerd was. Ik heb namelijk geleerd dat als je iets gekocht hebt wat niet aan de verwachtingen voldoet, je het terug kan geven, maar vond het raar dat er dan maar iets van de prijs afgehaald zou worden.


Dat is inderdaad raar! Voor hetzelfde geld had de pony terug gemoeten naar de verkoopster! Trouwens, heeeel offtopic Kris, maar hoe is het met je schimmel? Haha!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:01

detour schreef:
Bord spaghetti met mestballen.
Clown
Hmmmm, krijg trek ineens!.. Vingers aflikken

Op dat moment gisteravond zaten wij aan een toastje met eiersalade Nagelbijten / Gniffelen

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:02

Gatverdarrie!
heb je het opgegeten?