Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkert
Berichten: 237
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:03

Ik vond beiden niet erg sterk overkomen. Koopster was erg naief in een aantal dingen maar wel goed van haar dat ze de email ed nog had bewaard en daarmee heeft ze volgens mij haar zaak gewonnen.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:04

Ik heb gister ook gezien, en idd, wat een raar mens die verkoper, en ben blij voor dat meisje die hem gekocht heeft.
Maar zo wild vond ik het paard zo niet, natuurlijk zie je het alleen op TV, maar het meisje was ook gewoon báng voor het paard, tuurlijk maakt het paard daar gebruik van. Niet echt een slimme zet van dat meisje om een paard te kopen, als impulsieve aankoop...

Gentle_Joy
Berichten: 1774
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:14

jeetje...wat een uitzending zeg....

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:19

De eigenaresse wil ik hartelijk feliciteren en op een rustig moment bekijk ik de uitzending een keertje Lachen

Bericht aangepast nav Cyntje`s post.

janouk
Blogger

Berichten: 17914
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:21

Ik vond het een hartstikke leuke pony. Jammer dat zijn eigenaresse zo bang is voor hem. Het zou beter zijn als zij hele goede begeleiding krijgt om te leren omgaan met de pony.
Wel stom om 400 euro aan te betalen en geen ontvangstbewijs te vragen. Lekker naief.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:22

Dit gaat over Bacardi Knipoog heb de naam MacGuyver niet horen vallen geloof ik ...

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:32

De uitspraak komt er op neer dat alles wat niet bij een gewone aankoopkeuring boven tafel komt voor het risico van de verkoper is. Volgens de rechter was het niet reëel om van een koper te mogen verwachten dat ze verder kijken, zelfs als zoals in dit geval de prijs gehalveerd is.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:34

Ik heb er gisteren ook naar zitten kijken (duh, er valt het magische woord 'paard' en dan kijkt miepje wel even). Ik weet 't niet, moeilijk, ben dan ook geen expert op het gebied van kopen en wetgeving...Zelf vind ik beide partijen niet helemaal goed zitten.

Die vrouw had dat paardje niet hoeven verkopen aan iemand die niet eens het geld ervoor had (als je dat al niet hebt, hoe koop je dan tuigage etc. en hoe als je paard ziek wordt), ze kon idd waarschijnlijk niet weten dat het paardje een klophengst was, maar aan de andere kant had ze ook een verhaal dat haar merrie niet met dat paardje overweg kon wat iets zou zijn om over na te denken (als die merrie anders normaal reageert op paarden, natuurlijk) maar haar houding en zeer waarschijnlijke leugenpartij zorgde niet echt voor sympathie aan mijn kant.
Dat meisje had imo niet eens aan een paardje moeten beginnen omdat ze niet ervaren was en weinig geld had, zeker dan niet zo van Marktplaats af moeten halen en in hoeverre heeft ze een testrit gemaakt? Ook had ze beter zwart op wit een bewijs voor die 400 euro kunnen vragen. En in een impuls een dier kopen is nooit een goed plan, vind ik. Wel kon ze natuurlijk niet weten dat het een klophengst was, dat was waarschijnlijk bij een simpele keuring ook niet aan het licht gekomen aangezien die teelbal zo diep in de buik zat, en als zo'n eigenaar roept dat het een brave ruin is waar zelfs kinderen mee wegrijden...

Ik ben het er wel mee eens dat de vrouw verloren heeft, zij had eerlijker kunnen wezen, misschien gewoon uit principiele redenen niet het paardje mee moeten geven en sowieso beter leren googelen. Een echte operatie doe je never nooit niet voor 200 euro (een simpele castratie moet lukken voor dat geld, dat wel, maar dit soort dingen, nee), zo ja, dan wil ik het adres wel weten, ik ken nog iemand die dat soort info graag had willen hebben...
En ik hoop dat dat meisje desondanks nog wel plezier van haar paardje gaat hebben, er lekker mee kan rommelen en er nog een heleboel leuks van leert! Wel fijn dat ze op een pensionstal oid staat, vast genoeg mensen die haar kunnen helpen als ze ergens tegen aan loopt...
(ik vond het trouwens wel een errug leuk beessie om naar te kijken, met z'n stippelsnoet)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:40

Ik heb het einde gezien, waar verkoopster ook aangaf geen genoegen te nemen met haar verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. Eerder in de uitzending gaf ze echter al aan dat ze een en ander zou terugvorderen bij degene die haar het paard had verkocht. Volgens mij bedoelde ze dat dus, aangezien een uitspraak van de rijdende rechter ook gewoon bindend is.

Over de optredens van koopster en verkoopster laat ik me verder maar niet uit Knipoog

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:42

Chubby schreef:
Ik heb het einde gezien, waar verkoopster ook aangaf geen genoegen te nemen met haar verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. Eerder in de uitzending gaf ze echter al aan dat ze een en ander zou terugvorderen bij degene die haar het paard had verkocht. Volgens mij bedoelde ze dat dus, aangezien een uitspraak van de rijdende rechter ook gewoon bindend is.

Over de optredens van koopster en verkoopster laat ik me verder maar niet uit Knipoog

Ik denk niet dat de verliezende partij ook nog eens bij de vorige eigenaar hoeft aan te komen

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:58

Het enige wat ik dacht tijdens de uitzending: Pff wat een niveau..

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:05

ik heb de uitzending ook even bekeken en ik vind dat de rijdende rechter gelijk heeft.
en ik vind het ook niet zo gek dat de merrie van de verkoper de pony aanviel. het is immers een hengst.
hopelijk heeft het meisje genoeg plezier van haar pony nu.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:13

ik heb de uitzending niet afgekeken, stoorde me verschrikkelijk aan beide partijen!
De koopster die voor een prikkie een fantastische pony wenst te kopen, maar nog schoolgaand, zo te zien, al een kind heeft en absoluut geen ervaring heeft met het houden van paarden... maar oh de vermoorde onschuld speelt....

En dan zou ze die graftak van een verkoopster wel vertrouwen?
Ik zou nog geen baaltje stro bij dat mens durven kopen.

Ben eigenlijk alleen benieuwd naar mensen die deze pony kennen en het werkelijke verhaal weten van zijn verleden.....

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:14

Tulandro schreef:
Het enige wat ik dacht tijdens de uitzending: Pff wat een niveau..


ja dat had ik ook. Schaamde me gewoon als paardenmens. Die verkoopster was wel heel erg. keihard liegen en dan die opmerking over haar scheiding! En dat naïeve meisje dat helemaal geen paard had moeten kopen. "Ik kies toch voor mijn pony" terwijl ze helemaal niet met het beest overweg kan. Dat loopt sowieso op een drama uit, dat durf ik nu al te voorspellen. En zoals ze briesde als een paard aan het eind van de uitzending. Brrrrrrr........wat een mensen......

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:20

De verkoopster kan hier volgens mij helemaal niet mee naar de rechter stappen, voordat je aan dit programma meedoet moet je een verklaring tekenen waarin staat dat de uitspraak bindend is en dat je hier niet mee naar de rechter zult/kan gaan.

Ik vond het ook een raar verhaal, de verkoopster had ook nooit kunnen weten dat dit nog een klophengst was, maar had niet moeten moeten liegen over die 400 euro aanbetaling.
Het meisje had ook haar vraagtekens moeten zetten bij de uiteindelijke aankoopprijs van de pony..

shabash

Berichten: 377
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:24

Tulandro schreef:
Het enige wat ik dacht tijdens de uitzending: Pff wat een niveau..


Precies Clown

Ik snap sowieso niet dat dat kind er een zaak van maakt. Ze kost de pony voor 1315 euro inclusief toebehoren!!
Waar vind je nu tegenwoordig nog zo goedkoop een pony inclusief toebehoren?

Bovendien, vind ik het niet verstandig als je én werkeloos bent én schoolgaand, om dan een pony te kopen, want ze komt dus nu al in de knoop met haar geld voor een casteratie!

dropje2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 16-05-06
Woonplaats: Op het puntje van Nederland

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:27

Ik ben gestopt met kijken; ik zie alleen dat de "nieuwe eigenaresse" absoluut niet klaar is voor een eigen paard of pony Boos!

Wat al gezegd is, inderdaad: zo'n jong kind mét een kind, zelf nog naar school gaand en dan een eigen pony? Heeft ze enig idee van de verantwoording die daar bij komt kijken?
Nee, laat maar... uiteindelijk zal het dier wel weer de dupe worden Verdrietig

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:29

was al vrij snel duidelijk dat het meisje in haar recht staat en die verkopers de zaak zou verliezen .Erg onsportief ook om gelijk aan te geven dat het laatste juridische woord hier nog niet over is gesproken. Ze moet zich gewoon neerleggen bij de uitspraak, ze komt een beetje verbitterd over zo....heeft meer met andere zaken te maken denk ik.

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:31

dropje2 schreef:
Ik ben gestopt met kijken; ik zie alleen dat de "nieuwe eigenaresse" absoluut niet klaar is voor een eigen paard of pony Boos!

Wat al gezegd is, inderdaad: zo'n jong kind mét een kind, zelf nog naar school gaand en dan een eigen pony? Heeft ze enig idee van de verantwoording die daar bij komt kijken?
Nee, laat maar... uiteindelijk zal het dier wel weer de dupe worden Verdrietig


volgens mij kun je daar niet zo makkelijk over oordelen. De pony staat op een nette stal waar ze ook begeleding krijgt en de pony heeft voor haar veel emotionele waarde. Ze is volgens mij een lieve meid die de pony wel verdient

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:33

Ik heb de uitzending niet gezien, maar zal vanavond even via uitzending gemist kijken Haha!

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:34

Ik vind niet dat je kan oordelen over de eigenaresse, als ze goede begeleiding krijgt, dan zie ik het probleem niet.
Misschien niet echt slim om een paard impulsief te kopen.

De verkoopster zat gewoon fout, en keihard te liegen. Ik vond dat zij zich erg gemeen, fel en agressief gedroeg.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:37

Ik ga zo ook eens kijken, ben wel nieuwsgierig geworden na al jullie commentaar Nagelbijten / Gniffelen

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:37

dropje2 schreef:
Ik ben gestopt met kijken; ik zie alleen dat de "nieuwe eigenaresse" absoluut niet klaar is voor een eigen paard of pony Boos!

Wat al gezegd is, inderdaad: zo'n jong kind mét een kind, zelf nog naar school gaand en dan een eigen pony? Heeft ze enig idee van de verantwoording die daar bij komt kijken?
Nee, laat maar... uiteindelijk zal het dier wel weer de dupe worden Verdrietig


Juist ja, die meid (ze is niet zó piepjong denk ik) kan beter nog even wachten met een pony aanschaffen, maar goed.

* Ik vind het eigenlijk niet eerlijk dat de vorige eigenaresse moet opdraaien voor de kosten van de castratie. Zij wist niet dat het dier een klophengst was en heeft van haar DA gehoord (bewijsbaar) dat het een ruin is. Kan zij ook niets aan doen toch?

* Ze heeft wel gelogen over het geld en dat is natuurlijk fout.

* De nieuwe eigenaresse....... ik kan er niets aan doen maar ze irriteert me vanaf de eerste minuut. Ze leek me brutaal, asociaal en dom Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:40

ik ben het wel eens met Dropje2, Het kind heeft al een kind, kon de pony niet betalen, heeft geen ervaring, geen baan.....

Alleen om die redenen is ze niet toe aan een pony!

En dan heb ik het nog niet eens over het vreemde gedrag dat ze liet zien..... pony gaat lekker rennen in een bak,,,"oh zie je nou hoe gevaarlijk hij is?????" ander paard haalt uit naar de pony, ja dat zou ook Becardi zijn schuld zijn.....

Daarbij vertelde ze zelf dat "iedereen" haar had afgeraden om deze pony te kopen, daar had de rechter best eens op in mogen gaan!

( buiten kijf blijft staan dat de verkoper een leugenares is)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:41

HenrietteM schreef:
En zoals ze briesde als een paard aan het eind van de uitzending.


ROFL Nou inderdaad ja! Ik lag dúbbel! Ze zeggen wel vaker dat mensen op hun huisdier gaan lijken toch? Haha!