Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:37

Het was toch geen topper? Ik dacht dat ie te wild voor je was.
Nu snap ik het dus serieus echt niet meer Vork

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:38

HenrietteM schreef:
Opmerkelijk trouwens hoe de stemming hier omslaat als de koper zich ineens meldt. Worden jullie ook zo vriendelijk als de verkoper hier opduikt?


Wat bedoel je daarmee?

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:38

je heb uitzonderingen ,, maar idd ga ik hierin wel met kiwiko mee !... maar ja dan wist toch die verkopster er denk ik wel van en dat is waar het hier om ging en is annemiek en goed afgekomen want heel weinig mensen die dit soort dingen mee maken komen en goed vanaf.!! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:39

annymo schreef:
KiWiKo schreef:
maar als je nou je tanden poetst in de ochtend, en je kijkt jezelf aan........ voel je je dan nog steeds zo een winnaar?

dus je hebt wel geld voor een dure instructeur maar je kan geen geld neertellen voor een degelijk paard?


wie zegt dat ik dat niet kan????? hebben jullie geen leven of zo??? ik ben toch de winnaar??? heb een topper voor een prikkie??? of ben je jaloers???

ontzettend jaloers Lachen dat ben ik ............ en jahoor meis je bent de winnaar............. ik zou zeggen geef een feessie!

voor een prikkie koop je geen topper........ en je hele instelling nu zegt dat de verkopende partij het misschien wel bij het juiste eind had Lachen

truste!

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:39

De winnaar? Een topper? Dus het was een spelletje van winnen en verliezen? Als het zo'n topper was, dan span je toch geen rechtzaak aan????
***snapt niks meer van de wereld die tegenwoordig paard heet***

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:40

annymo schreef:
wie zegt dat ik dat niet kan????? hebben jullie geen leven of zo??? ik ben toch de winnaar??? heb een topper voor een prikkie??? of ben je jaloers???


Ik snap niet dat je zo hapt als je jezelf zo'n winnaar vindt Bloos

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:40

De verkoopster was fout wat betreft die 400,-, dat blijkt wel uit haar mail. Verkoopverhaal was ook vaag, ze had ook de merrie en ruinen apart kunnen doen. Er had ook een kind van 4 jaar op gezeten, tuurlijk, pappie hield haar stevig vast. Een castratie voor 198,-? 15 jaar geleden kostte een normale castratie al 500 gulden, ik vraag mij af bij welke Beun de Haas zij hem dan laat castreren.
Wat de koopster betreft, de pony is duidelijk in een impuls gekocht, ze had niet het geld om het in 1 keer te betalen. De aankoop is vaak niet het probleem, dit is (meestal) eenmalig, hoe moet het als er een dierenarts bij moet komen, het is juist het onderhoud en onverwachte dingen die het zo duur maken.
De pony was in het begin niet zo, waar en wanneer is het fout gegaan? Ik denk niet dat dit de schuld van de pony is maar door onkunde.
Volgens mij had ze beter nog even op een manege kunnen blijven rijden. De pony maakte een paar jolige bokkesprongen door de bak, wordt er meteen gezegd: kijk maar hoe wild hij is. Nou, ik wou dat die van mij af en toe zo gek deed, komt alles weer lekker los. Haha! De test van de stalhoudster sloeg ook nergens om, de "wilde" pony zat te kijken van: goh kom je gezellig buurten? Dat paard buiten de box stond te gillen en te trappen en die arme pony knalt van schrik met zijn hoofd tegen de balk.
Bij de kliniek liep hij superbraaf de trailer uit en liep gemoedelijk mee terwijl het op vreemd terrein was.
Verkoopster zat fout met deze handel maar koopster ook, die is nog lang niet toe aan een eigen pony.
Eerlijk gezegd dat ik dat ze 15 jaar was.

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:41

KiWiKo schreef:
mindim........... iedereen weet dat als je wat koopt beneden de gangbare prijs.............. dat er dan iets mee is Lachen

alles wat te mooi is om waar te zijn is dat ook Lachen


Ben het roerend met je eens, ben zelf zeer achterdochtig en heb zelfs een schurft aan mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Maar is de misser aan deze pony niet, puur dat hij wat wild was door het klophengst zijn? Als dat de misser is kun je een degelijke pony er aan over houden toch?
Ik vond hem ook niet wild, ik heb een tinker staan die is zelfs feller, Haha!

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:41

suleilitha schreef:
De winnaar? Een topper? Dus het was een spelletje van winnen en verliezen? Als het zo'n topper was, dan span je toch geen rechtzaak aan????
***snapt niks meer van de wereld die tegenwoordig paard heet***


het was de verkoopster trouwens die de zaak heeft aangespannen maar ik ben het met je eens Clown

annymo
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: amsterdam

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:41

HenrietteM schreef:
KiWiKo schreef:
ik ga met suleilitha mee..........

ik persoonlijk vind het een groot drama!.... een koper die absoluut nooit een paard had moeten kopen en een verkoper die als kenner dit "mankement" had moeten zien..........

maar laten we eerlijk zijn, de verkoper had dit paard nooit kunnen verkopen als de koper niet voor een duppie op de eerste rang had willen zitten........... en dan ook nog eens dat duppie in termijnen betalen.........

tis gewoon te gek voor woorden


ik moet er bijna van overgeven Knipoog maar ik ben het met Kiwiko en Sarabande eens Nors opkijken

Opmerkelijk trouwens hoe de stemming hier omslaat als de koper zich ineens meldt. Worden jullie ook zo vriendelijk als de verkoper hier opduikt?


jammer he dat ik op kwam dagen ! hoe zou jij het vinden als jan en alle man allemaal bullshit over jou schreven???

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:42

stalnijmegen schreef:
mn shoonzusje heeft vorige week een pony daar gekoght...

sorry maar heb me kosterlijk vermaakt gisteren voor de buis


Kanonne. Clown

Ik vermaak me op mijn beurt kosterlijk om jouw NL. Knipoog

Als mensen een goed paard willen voor weinig geld, zoek dan eens een Volbloed, die gaan als zoete broodjes over de toonbank. Cool

Oh ja- enneh- doe eerst eens ervaring op op de manege voor een aantal jaren, paarden verzorgen etc.
Da's sowieso best handig voor men een paard koopt. Ach gut

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:42

Nou, weten we meteen weer waar het om te doen was, toch?
Het is me allemaal geheel duidelijk.
Een klophengst als inzet van een spelletje tussen een tja, student zal ik maar zeggen en een gescheiden vrouwtje.
Student heeft gewonnen en is very happy.

annymo
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: amsterdam

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:43

Marjo_x schreef:
Het was toch geen topper? Ik dacht dat ie te wild voor je was.
Nu snap ik het dus serieus echt niet meer Vork


hij is nu toch geholpen ??!! snap je dat nou zelf niet???

lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:43

Ikima schreef:
De verkoopster was fout wat betreft die 400,-, dat blijkt wel uit haar mail. Verkoopverhaal was ook vaag, ze had ook de merrie en ruinen apart kunnen doen. Er had ook een kind van 4 jaar op gezeten, tuurlijk, pappie hield haar stevig vast. Een castratie voor 198,-? 15 jaar geleden kostte een normale castratie al 500 gulden, ik vraag mij af bij welke Beun de Haas zij hem dan laat castreren.
Wat de koopster betreft, de pony is duidelijk in een impuls gekocht, ze had niet het geld om het in 1 keer te betalen. De aankoop is vaak niet het probleem, dit is (meestal) eenmalig, hoe moet het als er een dierenarts bij moet komen, het is juist het onderhoud en onverwachte dingen die het zo duur maken.
De pony was in het begin niet zo, waar en wanneer is het fout gegaan? Ik denk niet dat dit de schuld van de pony is maar door onkunde.
Volgens mij had ze beter nog even op een manege kunnen blijven rijden. De pony maakte een paar jolige bokkesprongen door de bak, wordt er meteen gezegd: kijk maar hoe wild hij is. Nou, ik wou dat die van mij af en toe zo gek deed, komt alles weer lekker los. Haha! De test van de stalhoudster sloeg ook nergens om, de "wilde" pony zat te kijken van: goh kom je gezellig buurten? Dat paard buiten de box stond te gillen en te trappen en die arme pony knalt van schrik met zijn hoofd tegen de balk.
Bij de kliniek liep hij superbraaf de trailer uit en liep gemoedelijk mee terwijl het op vreemd terrein was.
Verkoopster zat fout met deze handel maar koopster ook, die is nog lang niet toe aan een eigen pony.
Eerlijk gezegd dat ik dat ze 15 jaar was.


dar ben ik het zeer zeker mee eens, ik hoop dan ook dat de koper goed begeleiding neemt want dat heeft ze echt nodig en Bacardi ook, hopenlijk doet zij dit ook anders zie ik het niet rooskleurig in voor de pony.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:43

Maar wat is dan in jouw ogen een topper?..

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:44

haha dat briesen als een paard zat net in DWDD !

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:44

annymo schreef:
jammer he dat ik op kwam dagen ! hoe zou jij het vinden als jan en alle man allemaal bullshit over jou schreven???


Ow ja! Nu zijn we bang Clown

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:44

Moderatoropmerking:
Hier een definitief slotje Lachen