Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:05

De verkoopster is ook apart!

kissielover

Berichten: 1740
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:15

Hmm heel apart verhaal. Vind ze allebei wel een beetje vreemd overkomen, het meisje ontzettend naief en die vrouw erg vijandig. Ik vind het verhaal ook niet echt kloppen als je een pony koopt voor 2800 euro en dan verkoopt voor 1315. Dan zit er al iets niet goed.

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:18

Hoeft niet persee.

Ik had er eentje te koop staan voor 4000 en die is uiteindelijk voor 2500 weg gegaan. Was niets mis mee, loopt nu huntertrails in schotland. Goed tehuis was voor mij belangrijker dan de prijs.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:45

oef erg vreemd maar heleboel niet kloppende dingen

waarom heeft de koper het paardje NIET laten keuren?
waarom begin je als onervare iemand meteen aan eige paard terwijl je het amper kan betalen.
zo heel gevaarlijk was het beest nou niet bepaald. ka vertelle dat mijn ruin gvaarlijker is.

vond het maar erg vreemd. en zitten ook nog heel stel vreemde stukken in. maarja ben benieuwd of het nog vervolgt wordt

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:45

Ik heb ook wel eens een paard ver beneden de vraagprijs weggedaan, dat hoeft niet persee voor brandalarm te zorgen Knipoog

tellom

Berichten: 530
Geregistreerd: 30-06-07
Woonplaats: Gouda

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:46

Ja je mag door gaan tot het hoogste maar wat gaat dat dan kosten?
In ieder geval meer dan de 300 euro die ze nu nog zou moeten betalen.
En die verkoper daar hoef je geloof ik niet zomaar gezelli een kopje koffie te halen Duivel

shera
Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-06-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:04

Citaat:
waarom heeft de koper het paardje NIET laten keuren?

niet iedereen laat zijn paard/pony bij aankoop keuren..... Een keuring is zeker NIET de garantie dat er niks aan je paard mankeert. En als er wel wat aan mankeert is er ook geen garantie dat het dier er daadwerkelijk last van gaat krijgen. Maar dat is weer een hele andere discussie Knipoog
En bij een standaard keuring was niet naar voren gekomen dat het een klophengst was, aangezien ze op de kliniek nog echt moesten zoeken naar die teelbal. Dus een keuring ja of nee maakt in dit geval geen verschil.
Jong meisje of niet, ze stond in haar recht. En ze bleef rustig en beleefd. En volgens mijn wordt er voor die pony prima gezorgd, hij zag er top uit.
Maar die verkoopster... wat een draak zeg!

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:05

Steek je hand omhoog als je het zou aandurven bij die verkoopster een paard te kopen Huilen van het lachen

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:07

Ik steek mijn hand omhoog!

Waarom, omdat ik genoeg verstand heb van paarden en de wetgeving en alles erom heen om er voor te zorgen dat ik niet genaaid wordt Knipoog

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:12

Nee ik zou het echt niet durven, ik vind het zo'n spook

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:18

ik moet de aflevering nog kijken maar had van mn moeder al een uitgebreide samenvatting gekregen.
Meisje staat idd volledig in haar recht. Kwestie van non-conformiteit. Dier voldeed niet aan de eisen die met de koop gepaard gingen (brave ruin etc) en dan is het wettelijk vrij simpel geregeld (als ik het goed onthouden heb van mn wetgeving colleges over dit soort zaken) en dat is dat de koop terug gedraaid moet worden, dier terug en geld terug. Lastige met dit soort zaken is het feit dat de nieuwe eigenaar vaak het dier niet terug wil geven. Feitelijk heb je dan geen poot meer om op te staan en ben je gewoon uitgel*ld. Dat het nu zo geregeld is, is dus erg voordelig voor de koper en zeker geen standaard regeling!
Ook al kon de verkoper het misschien niet weten (wat al twijfelachtig is), ook dan staat de koper in zn recht. De koper word wettelijk gezien vrijwel altijd voorgetrokken en beschermd. Dus ook gebreken die niet zo makkelijk te zien zijn, zijn het risico van de verkoper en reden om de koop terug te draaien.

en die 200 euro voor de operatie is helemaal om te lachen... dat is gewoon simpelweg onmogelijk!

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:20

Ik vraag me af of die dierenarts, die pony in eerste instantie gecastreerd heeft of hij tijdens de castratie heeft zitten te slapen??? Of zou hij tijdens de castratie erachter zijn gekomen dat er een teelbal nog niet was ingedaald en daardoor niet verder kon castreren.. En de vorige eigenaars ervan op de hoogte gebracht heeft en dat zij gedacht hebben we proberen hem aan de eerste de beste sukkel te verkopen..
Desalniettemin vond ik de verkoopster een griezel.

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:22

ik denk het laatste en dat die vrouw het achter hield. Zeker weten natuurlijk niet.

5haflingers
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:51

Adil18 schreef:
russel schreef:
Ja, ik ook, wat een nivonihil..dat accent ook Clown maar wel een leuke pony. Vond het ook wel grappig van die stalhouder om een neus van wellicht een merrie bij die pony te zetten. Beestje deed niets, alleen maar even neuzen en die merrie sloeg hem meteen af...jawel hengstengedrag... Clown


Inderdaad, dat bewees in mijn ogen ook helemaal niks, behalve dan dat de manegehouder mogelijk evenmin verstand heeft van het hele gebeuren Clown


Het kan genoeg betekenen! De merrie die voor de box gehouden werd, had bv heel snel in de gaten, dat ze voor een hengst stond. Ze is niet hengstig, dus aftrappen die hengst. Ze wil totaal niets van hem weten. Onze merrie's reageren namelijk net zo! En op andere vreemde merrie's reageren ze lang niet zo fel als op een hengst. Ze laten wel zien dat zij de baas zijn, maar trappen niet af, met hun voorbenen. Daarbij er zijn zat hengsten die een merrie eerst voorzichtig benaderen, ze kijken eerst de kat uit de boom. Ze voelen eerst aan, of de merrie wat van hen wil weten, voordat ze overgaan op de daad.

hiltsjuh

Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: .......

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:55

Ik heb het ook gezien...en ik denk echt, ook door die emails enzo dat die vrouw gewoon keihard aan het liegen was.
Ik ben blij dat het zo afgelopen is.

Anoniem

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:03

Ik durf bij die vrouw ook wel een paard te kopen, waarom niet?

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:11

Interessante aflevering. Zeker aangezien ik ook aan het nadenken ben over een eigen paard.

Ik vind dat op beide partijen wel wat aan te merken valt:
Wat de koopster betreft: ik vind het onverstandig dat zij de pony niet heeft laten keuren bij aankoop (nu ging het wel om een probleem dat waarschijnlijk niet aan het licht gekomen was met zo'n keuring, maar toch...).
Ook vraag ik me af hoe vaak ze is komen kijken bij de pony voor de koopovereenkomst te sluiten? Ik lees overal dat er aangeraden wordt om eerst een paar keer te gaan kijken voordat je een paard koopt en niet over te gaan tot snelle beslissingen (zeker niet als de verkoper dit graag wil!).
Daarnaast dacht ik zoiets te horen dat ze de pony binnen 2 weken na de aankoop nog terug mocht brengen; heeft ze de verandering in het gedrag niet opgemerkt in die periode?
Verder is de daling van de verkoopprijs ook iets wat natuurlijk verdacht over komt (maar dat hoeft idd niet altijd zo te zijn). Misschien had de koopster wel wat langer moeten sparen voor ze een pony ging kopen; ze gaf zelf al aan dat ze wat krap bij kas zat en als je een ruimer budget hebt ga je misschien ook niet zo gauw in op een dergelijk aanbod. Ze gaf ook aan dat ze de pony een beetje in een impuls gekocht had; ze had zich natuurlijk beter iets langer kunnen oriënteren (en dan in de tussentijd wat meer sparen).
De koopster is naar mijn mening gewoon iets te naïef geweest. Maar goed; ze heeft dan ook weinig ervaring op dit gebied. Maar dan vraag ik me toch wel af of ze (voldoende) hulp had ingeschakeld bij de zoektocht naar een eigen pony.
Ze stond natuurlijk wel in haar recht en het is jammer dat het bij de aankoop van haar eerste eigen paardje zo uit de hand is gelopen en ik hoop dat het vanaf nu een beetje beter gaat tussen haar en haar pony. Ach gut

Wat de verkoopster betreft: ik ben het er mee eens dat het een eng mens was.
Ze kwam ook niet echt geloofwaardig over met dat hele verhaal over die aanbetaling die ze niet gehad zou hebben en dat haar computer gecrashed was enzovoorts. Het lijkt mij dat ze gewoon telkens weer smoesjes probeerde te verzinnen. Ze stelde zich daarbij erg aanvallend op; daarmee maakte ze zich voor mij extra verdacht. (Want soms geldt: "Hoe sterker mensen iets ontkennen...")
Ik denk dat ze gewoon gebruik (of beter gezegd: 'misbruik') heeft gemaakt van de naïviteit van dit meisje. Heel oneerlijk natuurlijk; maar dat soort mensen zullen er altijd zijn.

Het hele verhaal maakt me wel onzeker wat betreft mijn eigen plannen; het lijkt wel alsof je niemand meer kunt vertrouwen tegenwoordig. Iemand heeft mij pas geleden ook nog gezegd: "paardenhandel is heksenhandel."
Ik weet dan ook zeker dat ik deskundige hulp wil inschakelen als het eenmaal zo ver komt dat ik een eigen paardje ga kopen en ik zal zelf ook behoorlijk kritisch moeten zijn!

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:23

*paardje staat doodstil in de bak*
Becardi is eeeeecht wild

ROFL ik kijk nog maar 5 minuutjes en het lijkt nu al nergens op. 2 totaal verschillende verhalen, meisje dat doodsbang voor haar pony is. Ik heb een beetje het idee dat ze toen ze erachter kwam dat het een klophengst was gelijk het label "levensgevaarlijk" op heeft geplakt. Ik vind het tot dusver helemaal geen raar beest. Maargoed, zal het nu eerst maar es af gaan kijken Knipoog

Meneer de rijdende rechter als de testikel is gevonden:
"Het is een jongetje"
ROFL En wat is een ruin dan Verward
Laatst bijgewerkt door Aradis op 19-11-08 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:31

Terug brengen bij een aankoop die niet is wat je ervan verwachte is zes maanden. Dus ook daar zat de verkoper er een beetje naast met haar twee weken.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:37

Cyntje schreef:
Dit gaat over Bacardi Knipoog heb de naam MacGuyver niet horen vallen geloof ik ...


Dit gaat inderdaad niet over mijn paard Knipoog

Nickyta
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-11-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:13

halloa allemaal
ook ik heb de uitzending gezien en wil er het volgende over kwijt!!!
dat meisje is zo jong niet als jullie denken
het is niet dat annemieke die rechter heeft ingeschakeld maar die andere vrouw
annemieke kan wel voor haar paard zorgen heel goed zelfs
zij is schoolgaand maar dat houd niet in dat zij niet voor haar paard kan zorgen
wie kan er in deze tijd wel 1315 euro in een keer neerleggen ja mensen die zat geld hebben of pappie of mammie betaalt dan is het anders
en kind met kind klopt ook niet maar goed dat was al duidelijk
en mensen die zich aan haar irriteren moeten zelf is naar hun rot kop kijken ik kan zo slecht tegen zulke kritiek je kan niet aan iemand buitenkant zien hoe hij of zij in mekaar steekt dus hou dan zoiezo je stomme en domme opmerkingen voor je
voor de gene die het weten willen die operatie is allang gedaan en er zijn nergens problemen over geweest
annemiekie ik ben trots op je meissiee
en ik sta altijd achter je om je te helpen
xxxx je schoonzussie

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:19

Nou TV kijkend Nederland heeft weer een leuk beeld van paardenmensen gekregen Huilen

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:24

ik vind egt dat annemiek volledig in haar recht staat..
die verkoopster dacht er idd makkelijk vanaf te zijn,, en heel gemeen als zij "zo'n ervaren iemand in de paarden wereld" is om een klophengst te verkopen aan een beginner zoals annemiek zelf aangeeft..
misschien idd een beetje naief maar het gaat bij heel veel mensen ook gewoon goed..
ook vond ik het raar ( heeft trouwens nog niemand gezegt ) dat marijke gezegt zou hebben over die 400 euro "dit hoeft de staleigenaar niet te weten" misschien hadden ze zelf bacardi al heel lang ( die stal/marijke) en wilde de staleigenaar een deel van de prijs en heeft ze daarom die 400 euro verzwegen...
haha dan schrijf je zelf een brief en dan verlies je ( " ik heb genoeg geld blablabla ") en hup zeggen dat het nog niet is afgelopen om die 300 euro top Tong uitsteken...


@ nickyta: goed zoo kom maar voor der op !! hoe gaat het nu met je schoonzusje en bacardi.. ?? gelukkig dat iemand haar op bokt kent dan kan ze ons op de hoogte houden hoe het gaat, dat zou ik wel leuk vinden,,,

volgens mij al veel beter zoals ze op het laats ook aan gaf , en ik hoop dat ze er een heel leuk paardje aan overhoud !!!
Laatst bijgewerkt door wonderworst_ op 19-11-08 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

annymo
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: amsterdam

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:25

hallo mensen hier ben ik dan annemiek!
jammer dat jullie allemaal zo vel reageren maar goed ik ben inderdaad 26 en zit gewoon op hbo bedrijfskunde nog een jaar en dan ben ik klaar en dan zal ik ook wel meer gaan verdienen hoor net als jullie!!! jammer dat ik dit allemaal moet uitleggen dat zou niet nodig moeten zijn!voel me best aan gevallen door jullie reacties! ik ben genaait of ik hem nou gekeurd heb of niet plus nog voor de rechter gesleept ook nog en die was nog voor miljoenen mensen mee te bekijken ook! ik heb hier niet omgevraagt in eerste instantie had ik het al laten zitten , zou hem gewoon laten opereren en klaar tot dat de rijdende rechter mij belde en mij toen is geadviseerd om een tegen beroep te doen maar goed t maakt eigelijk ook allemaal niet uit, jullie denken maar wat jullie willen ik en me pony zijn gelukkig en dat is het belangrijkste!

Nickyta
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-11-08

Re: Rijdende Rechter behandelt conflict tussen koper en verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:27

ooh ja en iemand die niet weer hoe bacardi in mekaar zit zal ik het vertellen kindjes van 4 5 6 7 8 jaar gaan geen dingen vragen van een paard nou ik heb nu meerdere keren op bacardi gereden omdat hij van mijn schoonzusje is maar zodra je dingen gaat vragen van m dan gaat ie gek doen idd dan begint ie te stijgeren en te bokken!!!!
weet niet of jullie het prettig vinden om met je bek in het hek te belanden en ja ik snap haar heel erg goed als hij al gek doet bij andere en ook bij jou en hij gooit je er meerdere keren vanaf dan kan ik me voorstellen dat je bang word voor je eigen paardje