Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCid

Berichten: 9243
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:37

vur schreef:
Ben ik de enige die er niet aan kan wennen? Ach gut


Nee, hoor je bent niet de enige.

Hierbij nog een filmpje van dressuur vs western: Isabel Werth en Jean Claude Dysli. Dit was pure improvisatie, ze hadden nooit eerder op elkaars paarden gereden.
Ik betwijfel of Isabel ooit eerder op een western paard had gezeten ( en zeker niet op een hypergevoelge cutter/ reiner zoals de 22 jarige Okie Isma Dad van JC). Ik weet dat JC verschillende stijlen beheerst en die heeft duidelijk minder moeite met het jonge dressuurpaard. By the way: JC Dysli is hier 72!

http://www.pferdefernsehen.eu/mainnavi/ ... dysli.html

Overigens vind ik ook dat de prestatie van een ruiter op een kant en klaar paard, zeker als die ruiter zoveel ruitergevoel heeft/ zou moeten hebben als Anky, niet zo heel erg fantastisch. Met een flinke periode lessen moet je dan zonder teveel probleem daar een reiningproef mee kunnen rijden.

En ik vind ook, maar dat is een andere discussie, een 5 jarige te jong om al helemaal klaar te zijn, maar er zijn en blijven mensen die gewoon op 2 jarige leeftijd beginnen.

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:22

Leuk filmpje! Toch tof dat ze dat zo doen!

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:03

het is ook nooit goed haha. dressuurruiters zouden altijd min doen over de western sport, gaat onze olympisch kampioen western rijden word ze afgekraakt!

hoe goed ze ook dressuur rijd natuurlijk moet ze aan dit wennen maar ze is niet voor niets olympisch kampioen, feeling voor de paarden zal ze zeker hebben.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:26

als paard en ruiter er maar plezier in hebben mogen ze van mij de hoelahoep nog doen.

filmpje van isabell vind ik erg leuk, vind dat echt een topper kwa rijstijl en de manier waarop ze haar paarden aan het lopen heeft.

De "cowboy" doet het ook erg leuk op het paard van isabell,
een oude instrctrice vanmij zei altijd "als je je paard goed voor elkaar heeft kan iedereen er mee weg rijden" daar ben ik hetgedeeltelijk mee eens. alhoewel je een ongeduldig iemand niet opeen heet paard kan zetten kwa karakters.

royalsherry
Berichten: 14
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:36


ElCid

Berichten: 9243
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:19

denbine schreef:
als paard en ruiter er maar plezier in hebben mogen ze van mij de hoelahoep nog doen.

filmpje van isabell vind ik erg leuk, vind dat echt een topper kwa rijstijl en de manier waarop ze haar paarden aan het lopen heeft.

De "cowboy" doet het ook erg leuk op het paard van isabell,
een oude instrctrice vanmij zei altijd "als je je paard goed voor elkaar heeft kan iedereen er mee weg rijden" daar ben ik hetgedeeltelijk mee eens. alhoewel je een ongeduldig iemand niet opeen heet paard kan zetten kwa karakters.


Die "Cowboy" ( klinkt denigrerend al is dat vast niet de bedoeling) is de oud wereldkampioen reining JC Dysli, hij beheerst niet alleen de oude Klassieke Californische rijstijl, maar rijdt ook paarden in Doma Vaquera en Doma Classica, leert ze Piaffe/ passage/ levade, etc. HIj heeft met zijn paard Okie Isma Dad ca. $ 70.000 bij elkaar gereden met cutting. Hij heeft in de Cavalerie gereden en zijn leerschool op western gebied is begonnen bij George en Harry Rose, maar hij heeft ook wel als " cowboy" ( Vaquero) gewerkt ( 18 uur per dag in het zadel van een stuk of 4 verschillende paarden).
http://www.jcdysli.de/Frameset-10.htm
http://community.pferde.de/content/vide ... ,1545.html

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:28

..maak mij het uit wat ze doet, al gaat ze springen...het mag duidelijk zijn dat ze graag met paarden 'werkt'...en dat ze western erbij is gaan doen..why not!..leuk toch!..lekker laten hobbelen die vrouw...

thillie
Berichten: 705
Geregistreerd: 04-01-08

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:41

Ik heb dat filmje van Horsedances even gekeken en ik vindt het een heele goeie zet van anky zo komt het western rijden
ook wat meer in de publiciteit.
Maar even over het filmpje WAUW die hengst/ruin (weet niet wat hij nou precies is) waar rieky op rijd Stop it echt een plaatje net zijn vader echt wat een super mooi beest is dat.

Hollsteiner
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-03-08

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:59


thillie
Berichten: 705
Geregistreerd: 04-01-08

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:52

Jammer dat rieky niet een goede stop kon maken

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:11

ElCid schreef:
denbine schreef:
als paard en ruiter er maar plezier in hebben mogen ze van mij de hoelahoep nog doen.

filmpje van isabell vind ik erg leuk, vind dat echt een topper kwa rijstijl en de manier waarop ze haar paarden aan het lopen heeft.

De "cowboy" doet het ook erg leuk op het paard van isabell,
een oude instrctrice vanmij zei altijd "als je je paard goed voor elkaar heeft kan iedereen er mee weg rijden" daar ben ik hetgedeeltelijk mee eens. alhoewel je een ongeduldig iemand niet opeen heet paard kan zetten kwa karakters.


Die "Cowboy" ( klinkt denigrerend al is dat vast niet de bedoeling) is de oud wereldkampioen reining JC Dysli, hij beheerst niet alleen de oude Klassieke Californische rijstijl, maar rijdt ook paarden in Doma Vaquera en Doma Classica, leert ze Piaffe/ passage/ levade, etc. HIj heeft met zijn paard Okie Isma Dad ca. $ 70.000 bij elkaar gereden met cutting. Hij heeft in de Cavalerie gereden en zijn leerschool op western gebied is begonnen bij George en Harry Rose, maar hij heeft ook wel als " cowboy" ( Vaquero) gewerkt ( 18 uur per dag in het zadel van een stuk of 4 verschillende paarden).
http://www.jcdysli.de/Frameset-10.htm
http://community.pferde.de/content/vide ... ,1545.html


inderdaad was niet de bedoeling Ach gut heb geen idee wie het is. uit ervaring weet ik dat er over western makkelijk gesproken word maar oei oei oei. Moet zeggen dat net als bij dressuur er geen toppers kwa rijden bij overvloed bij zitten. mensen denken vaak dat ze dressuur of western rijden maar het is meer knolhobbelen. Vork

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:31

Ik hoop dat we snel ergens de beelden kunnen zien van Anky bezig met desbetreffende wedstrijd. Ben zeer benieuwd hoe dat eruit ziet Lachen

liqueJarig
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:21

Urielle schreef:
Ontzettend leuk voor Anky zeg, om zo een nieuwe uitdaging te hebben.

Heb vanmorgen wel gelachen. Ik liet dit topic aan mijn vriend zien met die foto's van Anky.
Zegt ie verbouwereerd:"Gaat ze nu ook al western rijden met die Calimero?"
"Eh, nee schat, niet met Salinero!"

Zij zijn groot en ik is klein! piep piep 'allo! Zij zijn groot en ik is klein!

ROFL ROFL ROFL gevoel voor humor die vriend van jou...

flow1234

Berichten: 645
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: doorwerth {voorheen monique1}

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:45


Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:46

Lekker handig als je profiel niet zichtbaar is Clown

flow1234

Berichten: 645
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: doorwerth {voorheen monique1}

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:48

sorry probeer een nieuwe link te plaatsen

flow1234

Berichten: 645
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: doorwerth {voorheen monique1}

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:49

helaas het lukt niet

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:57

Jammer Monique, ik was wel heel benieuwd eigenlijk. Kan je ze niet ergens anders uploaden, bij Mijnalbum of bij Imageshack bijvoorbeeld?

En ik vind het overigens erg leuk dat een gerenommeerde dressuurruiter die alles al heeft gewonnen wat er te winnen valt op dressuur-gebied nu een andere kant van de paardensport gaat verkennen. Ik wens haar dan ook veel succes en plezier! Wat ik me wel afvraag, stel dat ze officieel gaat starten, op welk niveau zou dat dan zijn? Ik kan me Anky ergens toch niet zo goed voorstellen op L5 niveau.

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:41

JoT schreef:
Jammer Monique, ik was wel heel benieuwd eigenlijk. Kan je ze niet ergens anders uploaden, bij Mijnalbum of bij Imageshack bijvoorbeeld?

En ik vind het overigens erg leuk dat een gerenommeerde dressuurruiter die alles al heeft gewonnen wat er te winnen valt op dressuur-gebied nu een andere kant van de paardensport gaat verkennen. Ik wens haar dan ook veel succes en plezier! Wat ik me wel afvraag, stel dat ze officieel gaat starten, op welk niveau zou dat dan zijn? Ik kan me Anky ergens toch niet zo goed voorstellen op L5 niveau.


Reining begint pas vanaf L3.......

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:42

helaas kan ik de foto's ook niet zien! Kun je ze inderdaad proberen ergens anders up te loaden...

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:54

pwaaijer schreef:
JoT schreef:
Jammer Monique, ik was wel heel benieuwd eigenlijk. Kan je ze niet ergens anders uploaden, bij Mijnalbum of bij Imageshack bijvoorbeeld?

En ik vind het overigens erg leuk dat een gerenommeerde dressuurruiter die alles al heeft gewonnen wat er te winnen valt op dressuur-gebied nu een andere kant van de paardensport gaat verkennen. Ik wens haar dan ook veel succes en plezier! Wat ik me wel afvraag, stel dat ze officieel gaat starten, op welk niveau zou dat dan zijn? Ik kan me Anky ergens toch niet zo goed voorstellen op L5 niveau.


Reining begint pas vanaf L3.......


Ja maar zou dit het enige onderdeel zijn waar ze zich mee bezig gaat houden? Voor een beginnend westernruiter lijkt het me juist leuk om meerdere onderdelen te proberen. Maar ach, dit is natuurlijk niet de gemiddelde ruiter, da's dan ook wel weer zo.

Maar sowieso, hoe zit dat eigenlijk? Mag je zomaar L3 starten? Ze is een professioneel ruiter, maar wel in een andere discipline.

capopjekop

Berichten: 30678
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:58

Als je kunt aantonen dat je het niveau aankan, dan mag je volgens mij een klasse overslaan. Dat heb ik begrepen iig.

catalyst1

Berichten: 1597
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Doetinchem

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:30

Ik denk dat we Anky, net als Rieky, helemaal niet tegen gaan komen op WRAN wedstrijden met level indelingen. Volgens mij gaat ze enkel NRHA en misschien de grote AQHA shows starten.En daar kun je zelf kiezen in welke klasse je rijdt.Ze zal dan in ieder geval als prof moeten starten en ik denk dat ze bijvoorbeeld intermediate pro kan gaan starten. Ik zie haar namelijk ook niet tussen de GAG ruiters.Maar dat is dus mijn mening, we zullen gewoon moeten afwachten wat en wanneer ze officieel gaat starten.

Bloempjeh

Berichten: 640
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Heel > Limbo

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 08:18

capopjekop schreef:
Als je kunt aantonen dat je het niveau aankan, dan mag je volgens mij een klasse overslaan. Dat heb ik begrepen iig.


Of als je gewoon reining wilt starten... ik ben nog nooit officieel gestart maar toch had de wran mij in L3 ingedeeld omdat ik voornamelijk reining wou rijden...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Re: Eerste oefenwedstrijd reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:00