Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 16:32

http://www.dehoefslag.nl


Afbeelding
Ingrid Klimke op Abraxxas tijdens de Olympische cross in Hong Kong
Foto: Kit Houghton / FEI

Ingrid Klimke is met Thomas Holtrup, de mede-eigenaar van haar toppaard Butts Abraxxas (v. Heraldik xx), in een conflict verwikkeld. Holtrup wil na de door de elfjarige eventingtopper behaalde gouden teammedaille en individuele vijfde plaats op de Olympische Spelen oogsten door zijn paard te verkopen.

Gesproken wordt over een voor eventingbegrippen ongekend hoog bedrag van 600.000 euro. Klimke wil vanzelfsprekend niets weten van een eventuele verkoop. De patstelling tussen beide resulteert nu in een startverbod van Abraxxas tijdens het concours van Stuttgart waar een indooreventingwedstrijd op het programma staat.

Hiermee wordt het Duitse publiek de mogelijkheid ontnomen een van de steunpilaren van de succesvolle olympische eventingequipe te eren.

watdanhe

Berichten: 671
Geregistreerd: 01-09-08
Woonplaats: Wognum

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:48

Jééémig.. wat een stelletje kleuters..

Ik snap best dat ze haar paardje niet weg wilt doen maar als ze mede eigenaar is krijgt ze wel 1 een klap 300.000 toch? En omdat het beestje behoorlijk best wel heel erg goed is in de sport zal ze hem nog vaak geneog tegenkomen (op tv, of als ze van dat geld een nieuw paard koopt ofzo..?)

Die hindernis ziet er trouwens best eng uit.. en de rug van ingrid klimke ook.. (oo maar dat kan ook aan die bodyprotecter liggen Tong uitsteken)

Caesar
Berichten: 9315
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:56

Enige optie is dan uitkopen of een andere medeeigenaar vinden... is toch niet gek dat je als mede eigenaar je bezit wilt verzilveren als je er verder niets mee hebt behalve inkomsten?

Sneu voor de ander, maar er komt vast wel een oplossing..

Hannahnas
Berichten: 145
Geregistreerd: 10-05-08
Woonplaats: Nijmegen

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:59

idd. erg sneu als je aan zo'n paardje gehecht bent...
Ik snap het ook wel van de verkoop, het is immers veel geld!!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:01

watdanhe schreef:
Jééémig.. wat een stelletje kleuters..

Ik snap best dat ze haar paardje niet weg wilt doen maar als ze mede eigenaar is krijgt ze wel 1 een klap 300.000 toch? En omdat het beestje behoorlijk best wel heel erg goed is in de sport zal ze hem nog vaak geneog tegenkomen (op tv, of als ze van dat geld een nieuw paard koopt ofzo..?)

En dus? Moet ze maar gewoon verkopen omdat de ander dat wil? Beetje vreemde redenatie, ze krijgt veel geld dus moet ze maar verkopen. Misschien wil ze gewoon geen ander paard maar hier nog even mee verder?

Hopelijk lossen ze dit op want voor het publiek is het natuurlijk ook niet leuk, valt vast wel wat te regelen.

Anoniem

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:05

watdanhe schreef:
Jééémig.. wat een stelletje kleuters..

Ik snap best dat ze haar paardje niet weg wilt doen maar als ze mede eigenaar is krijgt ze wel 1 een klap 300.000 toch? En omdat het beestje behoorlijk best wel heel erg goed is in de sport zal ze hem nog vaak geneog tegenkomen (op tv, of als ze van dat geld een nieuw paard koopt ofzo..?)


Dus als de prijs maar hoog genoeg is zet je je maatje de deur uit?
Ik vind 't goed van d'r! Eindelijk weer eens een eigenaar die z'n paard belangrijker vind dan een smak geld OK dan!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:07

Zo zijn er wel meer hoor Knipoog

Hannahnas
Berichten: 145
Geregistreerd: 10-05-08
Woonplaats: Nijmegen

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:07

__Laura schreef:
watdanhe schreef:
Jééémig.. wat een stelletje kleuters..

Ik snap best dat ze haar paardje niet weg wilt doen maar als ze mede eigenaar is krijgt ze wel 1 een klap 300.000 toch? En omdat het beestje behoorlijk best wel heel erg goed is in de sport zal ze hem nog vaak geneog tegenkomen (op tv, of als ze van dat geld een nieuw paard koopt ofzo..?)


Dus als de prijs maar hoog genoeg is zet je je maatje de deur uit?
Ik vind 't goed van d'r! Eindelijk weer eens een eigenaar die z'n paard belangrijker vind dan een smak geld OK dan!

Dat vind ik idd ook wel erg goed!!
Ik vind ook dat ze altijd zo 'makkelijk' met dit soort sport paardjes omgaan.
Ik snap dan ook wel dat de verleiding naar dat geld groot is...

petraaken

Berichten: 44234
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:18

Ik snap aan de ene kant de andere eigenaar ook wel. Want voor hetzelfde geld ligt ie morgen dood in zijn stal. Maar ik snap Ingrid ook wel. Verkoopt ze dit paard dan is ze waarschijnlijk genoodzaakt om een flinke stap terug te doen en heeft ze waarschijnlijk niet direct een opvolger klaar.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:56

vervelende situatie, voor beide partijen vervelend, miss moet ze inderdaad het paard opkopen een andere med eigenaar zoeken.
Als ik het goed begrijp kan ze het paard opkopen voor 300.000,-?

OoappeloO
Berichten: 2216
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:52

__Laura schreef:
watdanhe schreef:
Jééémig.. wat een stelletje kleuters..

Ik snap best dat ze haar paardje niet weg wilt doen maar als ze mede eigenaar is krijgt ze wel 1 een klap 300.000 toch? En omdat het beestje behoorlijk best wel heel erg goed is in de sport zal ze hem nog vaak geneog tegenkomen (op tv, of als ze van dat geld een nieuw paard koopt ofzo..?)


Dus als de prijs maar hoog genoeg is zet je je maatje de deur uit?
Ik vind 't goed van d'r! Eindelijk weer eens een eigenaar die z'n paard belangrijker vind dan een smak geld OK dan!

Uhh wat dacht je van haar carierre..? Die zal ze ook wel erg belangrijk vinden en zonder haar toppaard is die toch een stuk minder!

Anoniem

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:01

Maar ze zou van 300.000 euro zo een nieuw paard tevoorschijn kunnen halen, of vragen om tijd zodat ze een nieuwe topper klaar kan stomen.

OoappeloO
Berichten: 2216
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:13

Zij krijgen nu een bod op het paard. Een nieuw paard is niet binnen een half jaar klaargestoomd. Dat bod blijft er niet opstaan.
Enne, voor 300.00 kan je een heel goed paard kopen, maar dan ben je nog geen team en weet je ook niet of jullie twee samen werkt.
Dus dan is ze voorlopig nog uit de running in de top (ik weet niets over haar andere paarden).

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:15

En daarom moet je goede afspraken op papier zetten voor je samen een paard koopt.

Anoniem

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:15

OoappeloO schreef:
Dat bod blijft er niet opstaan.


Hoe weet je dat?

OoappeloO
Berichten: 2216
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:29

__Laura schreef:
OoappeloO schreef:
Dat bod blijft er niet opstaan.


Hoe weet je dat?

Dat weet ik niet, maar een beetje logische gedachte is dat de bieder het paard nu wil kopen en niet pas over een half of heel jaar.

Maargoed, wat Katja zegt, je moet het zwart op wit hebben staan op papier. Mondeling is wel ene afspraak die rechtgeldig is, je kan het alleen niet bewijzen.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:28

ik ga ervan uit dat 2 profs wel afspraken hebben gemaakt over evt verkoop enzo....

lijkt mij vrij logisch....

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:30

Lijkt me dat als ze daar goede afspraken over hadden dat er nu geen probleem zou zijn.
Mijn ervaring is dat er vaak te makkelijk gedacht wordt over dat soort dingen en er alleen mondelinge afspraken zijn en soms ook nog eens van jaren terug toen het paard nog weinig waard was.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:33

lijkt mij dat er iemand zich niet aan afspraken wil houden........en niet dat er geen afspraken zijn....

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:37

Als je daar goede afspraken over hebt op papier dan heeft 1 van de 2 partijen gewoon pech en kom je niet in de situatie dat het paard een startverbod krijgt.

billy1
Berichten: 872
Geregistreerd: 22-08-07

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:45

Katja schreef:
Lijkt me dat als ze daar goede afspraken over hadden dat er nu geen probleem zou zijn.
Mijn ervaring is dat er vaak te makkelijk gedacht wordt over dat soort dingen en er alleen mondelinge afspraken zijn en soms ook nog eens van jaren terug toen het paard nog weinig waard was.


Wanneer je je paard bij een topruiter als Ingrid Klimke neerzet weet je dat je een heel goed paard hebt en dus geen goedkope (anders gaat zij het paard echt niet rijden) en Ingrid zit al zo lang in deze wereld die maakt echt wel goede afspraken!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:51

Goedkoop is in deze een relatief begrip (of eigenijk altijd relatief) de prijzen van jongere eventingpaarden liggen niet zo gek hoog en daarom zijn de financiële belangen niet zo groot. Als er opeens dergelijke bedragen worden geboden dan worden de zaken allemaal anders.

Helaas weet ik uit ervaring dat topruiters niet altijd de beste zakenmensen zijn en hier in NL zijn diverse voorbeelden geweest van internationale ruiters die toch de verkeerde afspraken hadden gemaakt met eigenaren van hun paarden.

Maar ik hoop voor haar dat ze het wel goed geregeld heeft want dan is dit met een paar dagen afgehandeld en kan ze starten.

RiderLiza

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Wellington, Florida

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:33

Jeee.. das wel heel vervelend voor ingrid.. Zij en braxxi zijn echt een super team.. zou werkelijk heel zonde zijn als ze uit elkaar worden gehaald.. Dat beestje is dol op haar en zij op hem.. Ik hoop voor beiden dat het goed opgelost kan worden! Ja

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Re: Conflict om Abraxxas, eventingpaard van Ingrid Klimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:36

helemaal super!!!kzou mn paardje niet wegdoen als ik er veel geld voor zou krijgen, ze blijft gwoon lkkr bij mij!!!niet opgeven Ingrid:P