Wel een paard, maar geen verstand ervan

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renskek

Berichten: 1953
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Wel een paard, maar geen verstand ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:32

Mijn moeder is dierenarts en die merkt dat er veel mensen zijn die een paard gekocht hebben met de beste bedoelingen, maar gewoon geen paardenmensen zijn. Ze weten er veel te weinig van af.
Als er een nieuwe trend komt, willen veel mensen mee, terwijl ze de basisdingen niet voor elkaar hebben.

joyfordogs
Berichten: 2112
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: brabant

Re: Wel een paard, maar geen verstand ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:30

heb niet alles goed gelezen, ben het wel eens met dat veel mensen met de beste bedoelingen aan wat voor dieren dan ook beginnen en dat er idd kennis zat te halen valt, maar je moet het wel weten.
Van de andere kant kun je ook zo ongeveer overal een paard hond geit of wat dan ook kopen. Een stukje verantwoording ligt ook bij de verkoper vind ik.
Informeren of dat mensen zich wel hebben laten voorlichten, vragen stellen en op die manier en voor een gedeelte achter komen ofdat mensen wel weten waar ze aan beginnen, dat een hond bv uitgelaten dient te worden dat een paard meer is dan een grasmaaier.

maar goed, dat is mijn mening.

JOyce

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wel een paard, maar geen verstand ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:50

joyfordogs : Bij de verkoop zeggen de mensen les te zullen krijgen etc!
Veel mensen leren ook ontzettend veel bij hun 1ste paard (of ander dier) en worden "volwaardige" eigenaars.
Moeilijk om dat als verkoper te beoordelen.
Nu heb ik ook wel eens een koper voor m'n paard weggestuurd. De instructeur was er bij en die zou imo er voor zorgen dat het paard stuk gereden zou worden. Dat laat ik niet toe. Ik was de verkoop toen ook helemaal zat en heb het paard nog steeds Vork

kirstentje

Berichten: 189
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: neede

Re: Wel een paard, maar geen verstand ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:08

Heel erg jammer dat niet het hele artikel hier staat want er werden idd 2 pagina's aan gewijd. Er stond ook dat er steeds vaker meldingen in Twente zijn doordat er steeds meer mensen uit het westen zijn die zonder verstand van paarden in het oosten een boerderijtje met grond kopen waar dan ook een paard/pony op moet lopen.
En er stond ook een stuk in over stalling. Ze willen kijken of er wettelijk vastgestelde minimale maten voor stalling kunnen komen. Zo moest een pony tot 1.55m minimaal 9m2 (3mx3m) stal hebben en een paard tussen 1.65 en 1.75m minimaal 11m2. En er stond ook nog iets over groepsstalling en contact en gezelschap met andere paarden.

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Wel een paard, maar geen verstand ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:24

hallo luitjes

ja dat er wetten komen dat je goed moet zorgen voor paarden
ben ik het helemaal mee eens
ik zal kijke of ik de stukken uit de krant
kan channen en kan plaatsen
maar om zo maar te zeggen dat mensen uit het westen hier in ons mooie twente komen en niet voor hun paarden zorgen gaat zelfs mij te ver
ik ken boeren hier die net met hun dieren op randje gaan en mensen uit het westen die er heel goed voor zorgen
je kan niet iedereen over een kam scheren
dat is gemeen en schandalig
groetjes carin

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wel een paard, maar geen verstand ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:58

Mensen die de zorg voor een paard willens en wetens niet op zich nemen, nota bene op een pensionstal, dat vind ik erg! Ik heb nu weer een geval gehoord, op een stal waar ik voorheen stond, van een prachtige grote friese ruin die met opgelopen mok staat te verpieteren in de stal. Toen ik daar stond werd het dier dagelijks gereden en zag hij er prachtig uit, erg imposant ook: een friese ruin van rond de 1.75m hoog.

De eigenaren kregen woorden met de verzorgster, verzorgster de laan uit, eigenaren kijken niet naar het paard om en kennelijk laat de pensionstal de situatie bestaan. Naar ik uit betrouwbare bron hoor is er, ondanks de doorgeslagen mok, een mogelijke hoefbevangenheid en andere pensionklanten die op bezoek van da aandringen, nog steeds geen da bij geweest. En dat vind ik echt heeeeeeel erg!!! (...net vernomen en nog erg boos. Wat zal/kan ik hier nou mee doen?)

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Wel een paard, maar geen verstand ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 01:04

dierenbescherming bellen
of zien dat je de LID te pakken krijgt
je kan ze mailen
veel succes carin