Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ballon
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:26

runningkawa schreef:
Mail ik het adres van 5 km verder wel Lachen


welke richting tov noorden en wel PRECIES 5 km he :p

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:27

Ik geloof dat RK dat juist niet wil. Haha!

Overigens vind ik het altijd wel makkelijk om de ballonvaarder overal de schuld van te geven...
Als ik kijk naar mijn vader of de moeder van mijn vriendin.. die houden tussen half 8 en 9 de horizon iets beter in de gaten.
Bij de eerste tekenen van een ballon worden ruiters in ieder geval op de hoogte gebracht of paarden op stal gezet.

Anoniem

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:27

Echt lang gras, bijna te maaien staat niet zomaar weer recht.

Is het 10 cm korter, dus ook al lang, weer wel.
Vandaar ook denk ik het verschil in reacties

Anoniem

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:28

Maar hier staat een groep jonge paarden, die kan ik niet eens op stal zetten.

En juist de jonkies zijn de gekste bij wat nieuws

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:29

Maar dat kan een ballonvaarder niet zien RK..

ballon
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:30

runningkawa schreef:
Dat dringt denk ik wel door.
Maar wat in mijn ogen dan weer niet doordringt is dat een paard niet in waarde is uit te drukken.
Het is niet iets wat wel even door de verzekering uitbetaald word en dan opgelost is.

Als ik kijk naar mijn 14 jarige paard.
Vroeger veel waard, nu slacht waarde door artrose.
Toch, als jij een miljoen bied, krijg je hem niet.
Het is mijn kindje, mijn grote knuffel beer.

Vandaar denk ik de felle reacties, want ik ben niet de enige die zoveel van zijn trouwe 4 voeter houd.


nou ik begrijp wel dat een dier niet in waarde uit te drukken is hoor. en geloof me maar er zijn genoeg ballonvaarders die het als hobby doen en zelf ook dieren thuis hebben. ken er zelfs een paar die paarden hebben. die stijgen gewoon in het weiland bij het paard op en dat doet ze niets Knipoog die zijn er wel aangewent schijnbaar.

Anoniem

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:31

Nee dat weet ik (daar ook mijn angst)

Maar ik kan dan zelf de horizon wel afkijken, maar wat schiet ik daar mee op?

Anoniem

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:32

Als ze vanaf veulen af aan zo'n ding naast zich zien, zullen ze er vast aan wennen Ja

Maar voor die keer dat er 1 laag over vliegt of land, is dat natuurlijk heel wat anders.

En het ras scheelt ook nogal Lachen

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:32

ballon schreef:
ken er zelfs een paar die paarden hebben. die stijgen gewoon in het weiland bij het paard op en dat doet ze niets Knipoog die zijn er wel aangewent schijnbaar.


Ga er nou maar van uit dat er door de Anky-hype zo veel warmbloed paarden in NL staan die daar echt wel van schrikken. Haha!

ballon
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:34

leg uit ?

Anoniem

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:36

Je hebt koudbloed paarden, warmbloed paarden en volbloeds.
En alles daar tussen in.

De koudbloed is gefokt op kracht.
Hard kunnen trekken op het land.
Maar als een idioot de andere kant van het land halen was niet gewenst. Lachen

Een volbloed is bijv een renpaard.
Die moet als karakter vurig zijn.
Zelf hard willen rennen. Door willen gaan tot het bittere eind.
Die zijn van karakter ook feller, maar ook eerder bang.
Minder koelbloedig. Maken zich snel druk om de omgeving. En dan komt het oergedrag, vluchten weer naar voren.

Wedstijdpaarden, zoals die van Anky, maar ook vele wedstrijd paarden van gewone ruiters zijn ook hete, vurige paarden.
Die blijven niet rustig en leren dat ook niet zo snel.

En aangezien Anky nogal veel fans heeft sinds het winnen van de OS, zijn er steeds meer ruiters met hete paarden.
(of dat altijd zo slim is, is een andere discussie Lachen )

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:37

ballon schreef:
leg uit ?


Het houden van paarden, is tegenwoordig helemaal weer in.
Men schrijft dit ook wel toe aan de succesen van Anky etc. (niets mis mee hoor)

Gevolg is alleen wel dat er erg veel mensen zijn die een paard hebben die veel bloed heeft. (of ze ermee om kunnen gaan, laat ik in het midden.....).
Bloedpaarden schrikken erg snel en zetten het dan op een rennen.

ballon
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:40

okay duidelijk. net zoveel soorten paarden als ballonnen dus Knipoog

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:42

Ik heb ooit een pauwen-ballon en een koeien-ballon gezien.
Niet te vergeten, de ballon van Grolsch. Haha!

Anoniem

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:43

En die van unox Tong uitsteken

manonetjuh

Berichten: 348
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Culemborg

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:44

eraan gewent? mijn pony liep me gister bijna omver toen er een luchtballon laag over kwam vliegen en alle paarden in de buurt helemaal hyper aan het doen! ze schrikken echt wel als ze opeens dat geruis horen boven hun hoofd..

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:57

Beste Ballon,

Ik heb met toenemende verbazing je stukjes text gelezen.

Weet je wat het ergste is, beste ballon? Dat is de weg naar de dood toe. De dieren zijn niet ineerst instantie dood, dat duurt nog best even hoor. De dierenarts kan namelijk niet vliegen. Moet eerst de vorige visite afmaken voordat hij naar jouw afgelegen plekje kan komen. Met een beetje pech kun je als eigenaar nog de pijn en de wanhoop zien in de ogen van een stervend en lijdend dier. En je kunt niets doen, helemaal niets.........

Mensen met grote (landbouw) dieren hebben een iets andere binding met dieren dan ballonvaarders met een ballon. Een ballon is te vervangen, daar praat je over vergoeding door middel van verzekeringsgeld. Een dier is niet te vervangen.

Een paard ( daar hebben we het immers over) is voor velen als een kind. De mensen zorgen er elke dag voor, zijn betrokken bij elk schrammetje dat hun paard heeft.
Kun je het je voorstellen dag in dag uit kiezen deze mensen er voor om hun paard te verzorgen. Een paard is emotie, geen ding.

Vind je het dan gek dat de mensen heel erg tegen ballonvaarders zijn? De angst om een geliefde te verliezen zit er bij ieder van ons in.

En jij, beste ballon, zou je ogen uit je kop moeten schamen voor al het dieren- en mensenleed dat ballonvaarders al aangericht hebben.

Ik heb gesproken!

P.s. Bijna alle boeren en tuinders hebben een hekel aan jullie en jullie verderfelijke hobby, ga dat nou niet ontkennen.

ballon
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:31

ik ga hier niet op in lennie. lees de vorige berichten beter en spreek niet voor anderen.

je opmerkingen hebben volstrekt niets met de discussie te maken en zijn niet terzake doende.

mijn neefje is twee jaar geleden overleden toen hij door een op hol geslagen amazone onder de voet gelopen werd...
DAT IS JOU SCHULD !!!!!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:40

Spijtig te horen van je neefje...

Het zal ongetwijfeld een incident geweest zijn, maar daar heb jij je neefje niet mee terug.
Evengoed hebben sommige paardeneigenaren ook hun paarden niet terug na een incident met een ballon.

Incidenten kunnen zich bij elke hobby voordoen, en overal moeten de goeden onder de kwaden lijden.

Want juist die incidenten komen in het nieuws en niet de 1000-en ballonvluchten en paardenritten die wel goed gaan.

Ik denk dat wederzijds begrip de sleutel is.

ballon
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:42

Stennisje schreef:
Spijtig te horen van je neefje...

Het zal ongetwijfeld een incident geweest zijn, maar daar heb jij je neefje niet mee terug.
Evengoed hebben sommige paardeneigenaren ook hun paarden niet terug na een incident met een ballon.

Incidenten kunnen zich bij elke hobby voordoen, en overal moeten de goeden onder de kwaden lijden.

Want juist die incidenten komen in het nieuws en niet de 1000-en ballonvluchten en paardenritten die wel goed gaan.

Ik denk dat wederzijds begrip de sleutel is.


precies en dat wou ik maar zeggen. het is absurd dat iemand hier tegen mij tekeer gaat en alles op 1 hoop veegt. zoals al eerder gezegt er worden per jaar ruim 9000 ballonvaarten uitgevoerd. daar verlopen er 8980 zonder problemen van.

en natuurlijk is een ballon iets anders dan een dier. ik heb nooit beweerd dat dat niet zo zou zijn.

Anoniem

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:47

Ballon, jij meld je aan o een paardenforum.
Dan kun je natuurlijk niet verwachten dan men alle begrip heeft voor een ballonvaarder, maar dat men kijkt vanuit paarden en land eigenaar.

ballon
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:51

dus? ik d8 dat we het er wel over eens waren ondertussen dat niet alles op een grote hoop geveegd moest worden. als mensen dan kansloos gaan zitten beschuldigen zonder de moeite te nemen om de rest van het forum te lezen moeten ze gewoon niet reageren.

ballon
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:53

maar ik ben er klaar mee verder. het is me wel duidelijk dat zolang er hier mensen rondlopen die niet verder dan de stal kunnen kijken er problemen zullen blijven. so be it.

Anoniem

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:59

Ik denk dat als je een hobby hebt waarmee je ander mans land nodig hebt, je nog wel vaker tegen dit soort opmerkingen aanloopt.

Eigenlijk is het ook wel raar.
Ik heb jaren gezwoegd om een huisje achteraf te kunnen kopen
Jaren gezwoegd voor mijn paarden.

En dan komt er ineens iemand in mijn land gevlogen omdat dit zijn hobby is en mijn honden een trauma brengt
En hopend dat mijn paarden het overleven.

Eigenlijk best wel raar, niet?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:13

ik vindt het ook nopg steeds te gek voor woorden dat iemand heel bewust een hobbie uitoefent terwijl hij /zij weet dat door ZIJN OF HAAR plezier, dieren EN mensenlevens in gevaar kunnen komen( en al meerdere keren in gevaar zijn geweest)...
Onschuldigen, niet deelnemers! willekeurige toeschouwers....

Dat kan m.i. nooitopwegen tegen het plezier wat je hebt om iedere avond de lucht in te gaan....
Persoonlijk vind ik het net zoiets als met je auto 50 km per uur door een woonwijk scheuren...je weet dat anderen in gevaar komen maar je doet toch, want het mag toch?

Dan hou je je kinderen maar binnen!