Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:05

elnienjo schreef:
Avalanche81 schreef:
Nu loop je gewoon te trollen. Je vergelijkt het leven van een paard met dat van een mens, op mijn reactie daarop reageer je totaal niet, en nu doe je net alsof school een kwelling is voor een kind en kindermishandeling. Je gebruikt woorden als indoctrinatie en dwang........ Echt, dit is te belachelijk voor woorden.

8)7

Ik ga ook niet meer op je in, trouwens. Als je niet te moeite neemt met redelijke argumenten te komen, weiger ik de moeite te nemen om op je te reageren.

Ik meen elk woord wat ik zeg. Ik ben een paar jaar terug gediagnositeerd met autisme, dus ik heb school echt als gevangenis ervaren.


Ik had ook een pesthekel aan school. Maar het alternatief zou nog veel en veel slechter zijn. School is niet voor niets uitgevonden.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:06

Precies, Loretta. Dank je wel :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:06

Mazida schreef:
Vind het goed dat dierenactivisten dit doen. Heel veel Bokkers keuren dit soort acties goed als het tegen de veehouderij is gericht, hopelijk worden ze er nu van doordrongen dat dieractivisten tegen het gebruik van alle dieren zijn, dus ook tegen de paardensport, dierentuinen, het Dolfinarium, blindengeleidehonden en valkerij zijn. Het gaat extreme dieractivisten helemaal niet om welzijn, maar om rechten op een vrij leven voor alle dieren.

Ik ben ook enorm tegen de acties tegen de veehouderij. Ga lekker thuis sla en kikkererwten eten en knuffel je boom (want kamerplanten is natuurlijk ook mishandeling, die horen in de natuur thuis) en bemoei je niet met andermans manier van dieren houden of gebruiken.
Snap ook niet wat jij op een paardenforum doet als je sympathiseert met die radicale club.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:07

"Iets ervaren" en feiten zijn twee verschillende dingen. Ik snap dat mensen school als een gevangenis kunnen beleven. Die beleving maakt de school niet feitelijk een gevangenis.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:08

Loretta schreef:
Ik had ook een pesthekel aan school. Maar het alternatief zou nog veel en veel slechter zijn. School is niet voor niets uitgevonden.

Privéles thuis of in heel kleine groep zou voor mij veel beter zijn geweest. Het zat hem vooral in het opgehokt zitten met 30 anderen.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:08

elnienjo schreef:
Mazida schreef:
Vind het goed dat dierenactivisten dit doen. Heel veel Bokkers keuren dit soort acties goed als het tegen de veehouderij is gericht, hopelijk worden ze er nu van doordrongen dat dieractivisten tegen het gebruik van alle dieren zijn, dus ook tegen de paardensport, dierentuinen, het Dolfinarium, blindengeleidehonden en valkerij zijn. Het gaat extreme dieractivisten helemaal niet om welzijn, maar om rechten op een vrij leven voor alle dieren.

Ik ben ook enorm tegen de acties tegen de veehouderij. Ga lekker thuis sla en kikkererwten eten en knuffel je boom (want kamerplanten is natuurlijk ook mishandeling, die horen in de natuur thuis) en bemoei je niet met andermans manier van dieren houden of gebruiken.
Snap ook niet wat jij op een paardenforum doet als je sympathiseert met die radicale club.


Dan ga ik er gemakshalve even van uit Mazida, dat jij veganist bent. Geen fossiele brandstof gebruikt. Jouw internet gebruik (= stroom) met je zonnepanelen van stroom voorziet.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:09

sureido schreef:
Mazida schreef:
Vind het goed dat dierenactivisten dit doen. Heel veel Bokkers keuren dit soort acties goed als het tegen de veehouderij is gericht, hopelijk worden ze er nu van doordrongen dat dieractivisten tegen het gebruik van alle dieren zijn, dus ook tegen de paardensport, dierentuinen, het Dolfinarium, blindengeleidehonden en valkerij zijn. Het gaat extreme dieractivisten helemaal niet om welzijn, maar om rechten op een vrij leven voor alle dieren.

Wat doe jij op bokt? :')

Haar recht op vrijheid van meningsuiting uitoefenen?

Bokt is een paardenforum, geen paardrijforum.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:10

Ayasha schreef:
Als je de illusie koestert dat als dat dier echt "nee" zegt, jij 'm kan dwingen. Dan ga je voor een hele harde verrassing komen te staan vroeg of laat denk ik. :)


Paarden die nee zeggen worden over het algemeen weggezet als zijnde "stout" en er moet ze een lesje geleerd worden. "Ze moeten leren wie de baas is" etcetera.

Als zo een paard mazzel heeft wordt het een enkeltje slager met wat pech wordt het tig keer verhandeld.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:12

Nou dan hebben hier al een paar gelukzakken gestaan. _O-

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:13

Ayasha schreef:
Ik zeg nergens dat er geen dwang gebruikt wordt. Niemand, noch mens noch dier, leeft zonder dwang. En weet je wat? Onderling oefenen ze ook dwang uit. Dat is precies wat ik wil zeggen. Zo onnatuurlijk is "dwang" niet.

De enige met oogkleppen op zijn de mensen die denken dat alleen wij het principe "dwang" en "conditionering" kennen. Ze doen het onderling ook. Mijn ruin drijft zijn vriendin regelmatig weinig subtiel naar de plek waar hij haar wil, veel minder subtiel dan ik haar meestal mee neem naar de plek waar ik haar heen wil. :') Veelal gaat ze daar gewoon in mee maar het maakt het niet minder dwang van mijn ruin uit. :)

Diezelfde merrie hebben we wel eens te voet naar huis gebracht omdat ze niet de trailer op wilde. Niet. En dan mag je een leger verzamelen; als die nee zegt is het nee. :) Dat is precies wat ik bedoel met dat er verschillende niveau's van "dwang" zijn. Ik heb nooit geroepen dat dwang niet helpt. Ik roep dat het relatief is.


Door het kijken na een kudde kun je zo gigantisch veel leren. En inderdaad dat gaat er soms niet zachtzinnig aan toe.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:17

Avalanche81 schreef:
Mazida schreef:
Vind het goed dat dierenactivisten dit doen. Heel veel Bokkers keuren dit soort acties goed als het tegen de veehouderij is gericht, hopelijk worden ze er nu van doordrongen dat dieractivisten tegen het gebruik van alle dieren zijn, dus ook tegen de paardensport, dierentuinen, het Dolfinarium, blindengeleidehonden en valkerij zijn. Het gaat extreme dieractivisten helemaal niet om welzijn, maar om rechten op een vrij leven voor alle dieren.

Wat doe jij op bokt? :')

Haar recht op vrijheid van meningsuiting uitoefenen?

Bokt is een paardenforum, geen paardrijforum.[/quote]
Alsjeblieft zeg, dit hoort hier gewoon niet thuis. Verder was denk ik in het Boxtel topic ook maar 5% pro actie dus ‘heel veel bokkers keuren dit goed’ slaat nergens op. Wij gaan toch ook niet in die veganisten groepen op Facebook onze mening doordrukken dat paarden houden en rijden goed is?

Daarbij zou bokt niet meer bestaan wanneer ‘alle’ dieren recht hebben op een vrij leven want dan hangen dadelijk alle paarden aan haken in het slachthuis, gefeliciteerd! En waar moeten we het dan toch nog over gaan hebben?

Verder ga ik er niet meer op in want aandacht is precies wat ze willen en ik gun die debiele zielen nog geen 1 % van mijn dag. Heb er nu al koppijn van.

Joolsie
Berichten: 46
Geregistreerd: 31-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:18

pien_2010 schreef:
Askja schreef:
Dat moet helemaal niet de reden zijn om je daarvan te weerhouden. Je moet er gewoon boven staan en je niet verlagen tot onbeschaafd, gewelddadig gedrag, punt. Dan ben je zelf namelijk net zo erg.

Ik vind het ook zwaar onder de maat dat meneer Van Lieren in zijn rol als commentator ook nog eens aanzet tot dergelijk gedrag met zijn 'rij haar omver' e.d. Die mag weleens heel goed nadenken over zijn voorbeeldfunctie. Ik had hem hoger ingeschat, hoezeer ik de emotie erachter ook begrijp.

Blijft staan dat ik het een kansloze actie vind, vooral ook omdat het zijn doel compleet voorbijschiet.

Dat vind ik dus ook.

De innerlijke beschaving, de rem zetten op de (begrijpelijke) emoties van beiden kanten lijkt meer en meer afwezig te zijn. Dat zie je op allerlei vlakken binnen de maatschappij en dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling.

Natuurlijk mag je top sport niet OK vinden en daar actie tegen voeren. Doe dit dan binnen de kaders van de wet, want daar is hij voor.
Natuurlijk mag je niets met veganistische actie voerders hebben, maar accepteer anders denkende en doeners en blijf gewoon beschaafd.

Die innerlijke beschaving lijkt onder druk te staan. De beheersing van emoties, beheersing van handelen naar die emotie. Ik vind dat heel jammer want daardoor krijgen de "lagere ": gevoelens→ "maak haar dood of nog erger kapot, rijd haar omver" de overhand. Ik vind dus een aantal dingen:
1. Kritisch kijken naar hoe wij met onze sport omgaan in het bijzonder en dieren in het algemeen een goede zaak. Daar kunnen de dieren en de mensen alleen maar beter worden;
2. Kritisch kijken naar hoe wij op komen voor onze idealen en op welke manier we dit willen uiten, kunnen we allemaal alleen maar beter worden;
3. Kritisch kijken naar hoe wij reageren op mensen die anders denken en doen dan wijzelf een goede zaak. Want ook daar kan de wereld alleen maar liever en beter van worden.


Precies dit. De reacties vanuit het publiek zijn inderdaad ook niet mals. Marc Houtzager zelf hoor je ook niet dit soort opmerkingen maken. Die is gewoon doorgegaan waar die mee bezig was, waarvoor respect, en waardeert deze actie natuurlijk ook niet, maar daarom kunnen we nog wel leren om zelf redelijk te blijven.

Kritisch naar onszelf kijken is blijkbaar ontzettend lastig, dus wijzen we liever met ons vingertje naar een ander want ja, die persoon...

Al dit soort taferelen lijken daarin op elkaar. Mensen proberen elkaar continu te overtuigen van hun eigen gelijk, zowel in geloof als in dit soort dingen of zoiets als de zwarte pieten discussie. Alleen de manier waarop we dit moeten tonen wordt steeds idioter. Ga gewoon met elkaar in gesprek en anders agree to disagree.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:19

Maar Marc houtzager wist dat ie gefilmd werd, had al even om tot bedaren te komen en is een ‘voorbeeld’. Iemand uit het publiek heeft niet door dat die gefilmd wordt en reageert binnen een seconde zonder tijd om tot bedaren te komen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:23

het liefst zien zij een uitsterfbeleid voor bv huisdieren en andere gebruiksdieren....weet niet, maar dat is toch het tegenovergestelde van 'leven in vrijheid'.
Mijns inziens streven de extreme veganisten dan ook naar een wereld zonder dieren. Met hier en daar wat wilde dieren in de weinige natuur die we nog hebben...uiteraard bij de gratie van de mens, dus dan weten we het wel; zodra de euro lonkt, zullen ook die gebieden verder ingepikt worden. Zag van het weekend, toen ik langs de krantenstand liep bij de appie h, de telegraaf al koppen met dat een aantal economen vinden dat de natuur in Nederland de economie gijzelt en dus belemmert.....we weten allemaal waar dat toe gaat leiden uiteindelijk.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:25

We hoeven niet bang te zijn dat er een huisdiervrije wereld komt, dat gaat ze toch nooit lukken.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:28

Ik probeer zelf met mijn paarden om te gaan volgens de volgende gedachte; mijn paarden moeten wel voor mij werken maar ze mogen niet voor mij lijden.

En ja ik ben zelf degene die hun welzijn moet monitoren en beslissen wanneer het niet meer prettig voor ze wordt.

Mijn districtskampioenschap heb ik vorige maand afgezegd (in de hittegolf met 30 graden in een andere provincie) met heel veel moeite maar nee dat trekt mijn pony slecht en doe ik haar niet aan. Ik had liever gezien dat de KNHS hier een andere rol in had gehad. Ik vind dat zij best wat meer zouden mogen innoveren qua welzijn.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:31

elnienjo schreef:
Mazida schreef:
Vind het goed dat dierenactivisten dit doen. Heel veel Bokkers keuren dit soort acties goed als het tegen de veehouderij is gericht, hopelijk worden ze er nu van doordrongen dat dieractivisten tegen het gebruik van alle dieren zijn, dus ook tegen de paardensport, dierentuinen, het Dolfinarium, blindengeleidehonden en valkerij zijn. Het gaat extreme dieractivisten helemaal niet om welzijn, maar om rechten op een vrij leven voor alle dieren.

Ik ben ook enorm tegen de acties tegen de veehouderij. Ga lekker thuis sla en kikkererwten eten en knuffel je boom (want kamerplanten is natuurlijk ook mishandeling, die horen in de natuur thuis) en bemoei je niet met andermans manier van dieren houden of gebruiken.
Snap ook niet wat jij op een paardenforum doet als je sympathiseert met die radicale club.


Iemand('s manier van leven) belachelijk maken is niet de manier om zijn/haar standpunten minder valide te maken. Je zet vooral jezelf ontzettend lelijk in de kijker als je het op de man speelt i.p.v. op de bal, want het enige wat het zegt is dat je inhoudelijk niet voldoende standpunten hebt om een discussie te kunnen winnen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:42

dat denk ik idd ook niet hoor...maar dat is wel waar ze naar streven, dus dat gezever over leven in vrijheid is kul, als je daarnaast het over uitsterfbeleid hebt. Al zou heel eerlijk dat voor bepaalde kapot gefokte rassen ( denk met name aan honden- en kattenrassen of de plofkippen) dat uitsterfbeleid zeker op zn plaats zijn. Tenzij zij weer terug te fokken zijn naar een gezonde fysieke gesteldheid zonder de ingefokte misvormingen omdat een paar popie jopies besloten dat dat de ras standaard moest worden.

Kijk op sommige vlakken hebben ze zeker een punt hoor; de gewone vega's dan ( de extremisten zijn compleet doorgeslagen ) en ook binnen de paardensport mag zeker verandering plaats vinden.
Een verandering die overigens bij de amateur wel steeds meer doordringt; de steeds vaker klinkende harde eis voor oa weidegang ( en liefst ook in groepsverband) laat dat al zien.
Vroeger werd er een bit in gehangen die paste in de breedte en daar moest de pony of paard maar op reageren en zo niet dan werd die wel ff aangepakt...en ja; die groep is er nog steeds, maar de groep die verder kijkt en probeert een oplossing te vinden door bv te experimenteren met andere bitten, bitloos, anatomisch hoofdstel etc wordt steeds groter.
Zadels net zo; er werd, zeker binnen de amateurwereld (topponysport bv kan ik niet over oordelen) een zadel op de pony gekwakt die ongeveer wel paste en daar reed je mee. Zadelpassers bestonden 30 jaar geleden niet tot amper en praktisch niemand had een aangepast zadel; dan ging er wel een extra dekje of opgevouwen deken eronder en dan bleef alles ook wel netjes liggen. Niemand die dacht; hmmmm zal dit nog wel comfortabel zijn voor ponylief, zo'n opgevouwen deken...nope, als alles maar goed bleef liggen was het goed.

Ja het gaat langzaam, maar weet je; het maakt ook geen flikker uit; al stonden we dagelijks met een kammetje het gras op te kammen om vervolgens onze paarden daarin te laten 24/7, al geef je ze 100 ha met bv maar 3 paarden; zolang jij daarnaast je paarden ook gebruikt voor wat dan ook ben je toch fout. Je gaat eigenlijk al de fout in door er 1 te bezitten.......zulke extremisten kun je dus nooit tevreden stellen.
Ga er maar vanuit dat ze door blijven gaan te schreeuwen dat de paarden gedwongen worden. Waarschijnlijk zien zij de onverstoorbaarheid van het paard aan als zijnde compleet murw geslagen ipv wat het was; een paard wat er geen flikker om gaf en gewoon lekker zn ding deed.
Die extremisten zijn gevaarlijk imo, want die streven eigenlijk gewoon naar een wereld zonder dieren...al vermoed ik dat een flink deel zich daar niet eens van bewust is( de meelopers die klakkeloos aannemen wat de echte harde kern eist)
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 26-08-19 14:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:45

sureido schreef:
Mazida schreef:
Vind het goed dat dierenactivisten dit doen. Heel veel Bokkers keuren dit soort acties goed als het tegen de veehouderij is gericht, hopelijk worden ze er nu van doordrongen dat dieractivisten tegen het gebruik van alle dieren zijn, dus ook tegen de paardensport, dierentuinen, het Dolfinarium, blindengeleidehonden en valkerij zijn. Het gaat extreme dieractivisten helemaal niet om welzijn, maar om rechten op een vrij leven voor alle dieren.

Wat doe jij op bokt? :')

Ik denk dat je het niet begrijpt..
Ik lees namelijk nergens dat Mazida zelf een activist is.

Wat ze zegt is dat het goed is dat de paardensport aan de beurt is, omdat een hoop bokkers de acties wel konden begrijpen bij de varkensboer en ze nu hopelijk begrijpen dat iedereen die ook maar iets met dieren van doen heeft aan de beurt komt.

Hier lees je ook weer in dit topic:' het is misschien wel goed voor de aandacht voor meer dierenwelzijn.'
Maar dat is niet wat er gaat gebeuren. Als je deze mensen een vinger geeft proberen ze vervolgens alles met dieren te stoppen, niet te verbeteren..

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:50

Wanneer je op Facebook de reacties leest op veel zaken , bvb een moeder die knallende ruzie met haar vader heeft omdat pa een krentenbol ging eten in HAAR huis met haar zoon en zij hem duidelijk maakte dat dit absoluut niet kon want daar zat melk en ei in en haar kinderen moesten vegan zijn, dan denk ik, het word nog veel erger want ze gaan allemaal bij elkaar klieken . Het is nog erger dan de antivaxxers .

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:53

sureido schreef:
Maar Marc houtzager wist dat ie gefilmd werd, had al even om tot bedaren te komen en is een ‘voorbeeld’. Iemand uit het publiek heeft niet door dat die gefilmd wordt en reageert binnen een seconde zonder tijd om tot bedaren te komen.

En Laurens van Lieren had een microfoon voor z'n snufferd.
Respect voor Houtzager, die laat zien dat je op een beschaafde manier op dit soort acties kunt reageren: door er niet op in te gaan en je te concentreren op je eigen ding.
Negeren werkt in dit soort gevallen altijd het beste.

Wat betreft een paardvriendelijker sport, denk ik allereerst dat er best wat kan gebeuren op het vlak van harnachement.
Stang en trens en sporen, zijn die nou echt nodig? Of zijn ze meer een erfenis uit de militaire traditie (cavalerie) en worden ze vooral gebruikt uit gewoonte? Ik denk dat er ook mooie proeven gereden kunnen worden zonder, maar dat vraagt wel enige aanpassing in de jurering.
Uiteraard zijn s&t (of andere scherpe bitten) en sporen op zich niet per definitie paardonvriendelijk, maar 'even doorkomen' levert wel meer pijn op voor het paard met dit materiaal, en het zijn hulpmiddelen die bij de leek al snel een associatie oproepen met dwang. En daar zul je, of je als hippische sector wil of niet, toch in toenemende mate rekening mee moeten houden.

Verder zouden combinaties, zowel in dressuur als in het springen als in alle andere sporten, gewoon direct uitgebeld worden bij ruw rijden, zoals herhaaldelijke forse ophoudingen geven of al te enthoustiast spoor- of zweepgebruik. En bij drie keer achtereen ruw rijden tijdelijk geschorst moeten worden. Geef ruiters die ruw rijden of met teveel druk rijden verder naast puntenaftrek (wat immers niet zichtbaar is in het puntentotaal) als signaal een bemerking, en geef ruiters die opvallen door harmonieus rijden als statement een pluim/plusje of wat dan ook. Geef een apart cijfer voor rijstijl. Ook bij het springen! Laat stewards sneller ingrijpen bij wantoestanden op het inrijterrein.

Besteed middels een speciale, grootschalige campagne (knhs/verenigingen/stamboeken) eens aandacht aan het belang van paardvriendelijk, harmonieus paardrijden en paarden houden vanuit het perspectief van de natuurlijke behoeften van het paard.

Zet kortom in op een mentaliteitsverandering, en doe daar dan ook eens daadwerkelijk moeite voor als hippische sector, in plaats van in het verleden/in de traditie te blijven hangen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:55

bigone schreef:
Wanneer je op Facebook de reacties leest op veel zaken , bvb een moeder die knallende ruzie met haar vader heeft omdat pa een krentenbol ging eten in HAAR huis met haar zoon en zij hem duidelijk maakte dat dit absoluut niet kon want daar zat melk en ei in en haar kinderen moesten vegan zijn, dan denk ik, het word nog veel erger want ze gaan allemaal bij elkaar klieken . Het is nog erger dan de antivaxxers .

het leest wel lekker weg dit soort verhalen. :D
Waar wonen dit soort mensen joh.
In mijn beleving wonen ze altijd allemaal in Amsterdam.
Hier in het groen zie je ze niet.
Dan zouden ze ook allemaal moeten huilen denk, met al die huizen die paarden aan huis hebben en honden die rondlopen.

Joolsie
Berichten: 46
Geregistreerd: 31-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:56

sureido schreef:
Maar Marc houtzager wist dat ie gefilmd werd, had al even om tot bedaren te komen en is een ‘voorbeeld’. Iemand uit het publiek heeft niet door dat die gefilmd wordt en reageert binnen een seconde zonder tijd om tot bedaren te komen.


Dat klopt, maar dan herhaaldelijk te roepen dat ze iemand maar dood moeten maken vind ik behoorlijk ver gaan. Ik wil daarmee echt niet zeggen dat ik zelf nooit uit mijn slof schiet, maar elkaar dood wensen of met kanker schelden (wat hier niet gedaan is) vind ik persoonlijk echt ernstig overdreven en respectloos.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:02

sureido schreef:
Maar Marc houtzager wist dat ie gefilmd werd, had al even om tot bedaren te komen en is een ‘voorbeeld’. Iemand uit het publiek heeft niet door dat die gefilmd wordt en reageert binnen een seconde zonder tijd om tot bedaren te komen.


En hij heeft ook vast media training gehad.

nafkedemi

Berichten: 1298
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:11

Calimero dacht bij zichzelf...ik ben groot en zij zijn klein!!
Sorry maar ik kan deze actie echt niet waarderen.