Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:43

verootjoo schreef:
Of überhaupt een huisdier houden? :=


Dat klopt
Men heeft het al over robots ipv een hond of kat...

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:44

Wel interessant dat dierentuinen ook dierenleed zijn? Zonder dierentuinen zou de wereld er een stuk slechter aan toe zijn := Zoveel dieren die al van uitsterven gered zijn daardoor. En dan heb ik het nog niet over educatie.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:44

xApple schreef:
Waarschijnlijk (hopelijk!) heb je het gewoon als impulsreactie geroepen.. Want iemand een prutsmuts en de dood in wensen omdat ze demonstreert tegen iets waar jij het niet mee eens bent, ik mag hopen dat je dat niet oprecht meent.


Ik word volgend jaar 10 jaar :Y) :Y) }:0 }:0

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:48

Als dit geen teamwork was en paardje vond het niet leuk sprong die echt niet over deze hindernissen. Dit maakt mij echt boos.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:48

Vind het nog steeds nep streakers :')

Maar goed, iedereen roept nu heel hard dat al die topsport paarden zo goed verzorgt worden... maar wat is goed?
Ik ken meerdere topsport stallen hier, waar paarden (hengsten) klaar gemaakt/uitgebracht worden en/of verkocht naar Rusland, Japan, etc.
Ze staan in ruime schone boxen, hebben een zeer uitgebalanceerd dieet, worden dagelijks getraind, worden dagelijks gewassen, krijgen masseurs, osteopaten, etc....
Maar komen nooit los......

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:54

Veganisten gebruiken geen dieren voor menselijke doeleinde. Dit geldt voor voedsel, producten, maar inderdaad ook huisdieren, hulpdieren, sport of amusement met dieren. Uiteraard zijn er ook hierin verschillende tinten grijs, maar dit is de regel voor de hardcore vegan.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:55

MissHIS schreef:
xApple schreef:
Waarschijnlijk (hopelijk!) heb je het gewoon als impulsreactie geroepen.. Want iemand een prutsmuts en de dood in wensen omdat ze demonstreert tegen iets waar jij het niet mee eens bent, ik mag hopen dat je dat niet oprecht meent.


Ik word volgend jaar 10 jaar :Y) :Y) }:0 }:0


Ach ja als jij je er goed bij voelt.. +:)+

Niet op jou maar over dit onderwerp; ik ben zeker van mening dat er kritischer gekeken mag worden naar de paardensport.. Ik heb ook naar de dressuur gekeken waarbij ik een paar paarden (1 in het bijzonder) bijna de hele proef met open mond heb zien rondlopen.. Dat zag er gewoon écht heel onprettig uit en ik vind dat daar best wat verbetering te behalen valt qua welzijn.

In een springparcours ruiter en paard in gevaar brengen zoals deze actie vind ik echt een no-go.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:55

LadyMadonna schreef:
Vind het nog steeds nep streakers :')

Maar goed, iedereen roept nu heel hard dat al die topsport paarden zo goed verzorgt worden... maar wat is goed?
Ik ken meerdere topsport stallen hier, waar paarden (hengsten) klaar gemaakt/uitgebracht worden en/of verkocht naar Rusland, Japan, etc.
Ze staan in ruime schone boxen, hebben een zeer uitgebalanceerd dieet, worden dagelijks getraind, worden dagelijks gewassen, krijgen masseurs, osteopaten, etc....
Maar komen nooit los......


Om heel eerlijk te zijn vind ik dit zelf ook een punt waar we best kritisch naar mogen kijken. Ik bedoel dan komt Britt met een heel mooi filmpje om weidegang te promoten, maar achter haar staat haar paard in zijn stal. :o

Ik sta er zelf eigenlijk altijd versteld van hoe normaal we het vinden dat paarden vaak zomer en winter langer in hun "bench" zitten dan dat ze los zijn, en dat daar niet meer ophef over is.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:56

LadyMadonna schreef:
Vind het nog steeds nep streakers :')

Maar goed, iedereen roept nu heel hard dat al die topsport paarden zo goed verzorgt worden... maar wat is goed?
Ik ken meerdere topsport stallen hier, waar paarden (hengsten) klaar gemaakt/uitgebracht worden en/of verkocht naar Rusland, Japan, etc.
Ze staan in ruime schone boxen, hebben een zeer uitgebalanceerd dieet, worden dagelijks getraind, worden dagelijks gewassen, krijgen masseurs, osteopaten, etc....
Maar komen nooit los......

Met je eens hoor! Ik vind dit helemaal geen heerlijk leven voor een paard. Als je sport je paard belemmert in zijn vrijheid en sociaal contact dan zet ik daar zeker mijn vraagtekens bij.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:58

Jessix schreef:
Veganisten gebruiken geen dieren voor menselijke doeleinde. Dit geldt voor voedsel, producten, maar inderdaad ook huisdieren, hulpdieren, sport of amusement met dieren. Uiteraard zijn er ook hierin verschillende tinten grijs, maar dit is de regel voor de hardcore vegan.


Natuurlijk zijn er veel tinten grijs. dat is ook zo binnen bijna elke religie. Het probleem met de hardcore vegans is nu juist dat ze niemand anders in hun waarde kunnen laten. Ook vegatariers krijgen het er regelmatig van langs. Daar kunnen ze geen enkel respect voor opbrengen. een flexitarier is voor hun gewoon een carnist. En carnist dat is een scheldwoord voor iemand die vlees eet.

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:00

Wat veganisten betreft wist ik dat er extremisten tussen zaten (zoals bijv. Deze streakers) maar dat het zo'n enorme sekte aan het worden was wist ik niet... Ik blijf van mening dat sport (en al het andere) zich continu moeten blijven ontwikkelen en dat het altijd beter kan maar dit gaat écht te ver.
Aan de andere kant zal ik deze extremisten pas serieus gaan nemen als ze geen onzinverhalen meer vertellen.
Zo kom ik regelmatig tegen op FB dat ze zeggen dat een ei de menstruatie is van de kip.. een kip heeft geen baarmoeder, dus ook geen baarmoederslijmvlies wat los kan laten en dus niet kan menstrueren.. een ei is een ovulatie van een hen :j maar dat schijnt nog niet helemaal door te dringen.
Ach wat een ieder zelf doet moet ie zelf weten maar laat iedereen wel leven.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:04

Gypsy schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit zelf ook een punt waar we best kritisch naar mogen kijken. Ik bedoel dan komt Britt met een heel mooi filmpje om weidegang te promoten, maar achter haar staat haar paard in zijn stal. :o

Ik sta er zelf eigenlijk altijd versteld van hoe normaal we het vinden dat paarden vaak zomer en winter langer in hun "bench" zitten dan dat ze los zijn, en dat daar niet meer ophef over is.


Als wij als paardenhouders kritisch kijken naar de manier waarop wij met onze paarden omgaan dan kan dat zeker heel constructief zijn. Ik heb echter niet het idee dat wanneer mensen met 0,0 verstand van zaken zich er opeens mee gaan bemoeien. Dat voegt naar mijn inziens weinig toe. Mede omdat het binnen de paardenwereld al lastig genoeg is om mensen op 1 lijn te krijgen. We schieten weinig op met mensen die een beetje half ontbloot door een parcour gaan lopen rennen.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:08

Loretta schreef:
Jessix schreef:
Veganisten gebruiken geen dieren voor menselijke doeleinde. Dit geldt voor voedsel, producten, maar inderdaad ook huisdieren, hulpdieren, sport of amusement met dieren. Uiteraard zijn er ook hierin verschillende tinten grijs, maar dit is de regel voor de hardcore vegan.


Natuurlijk zijn er veel tinten grijs. dat is ook zo binnen bijna elke religie. Het probleem met de hardcore vegans is nu juist dat ze niemand anders in hun waarde kunnen laten. Ook vegatariers krijgen het er regelmatig van langs. Daar kunnen ze geen enkel respect voor opbrengen. een flexitarier is voor hun gewoon een carnist. En carnist dat is een scheldwoord voor iemand die vlees eet.


"Ze" en "hun" vind ik altijd een beetje naar... Daarmee stop je mensen in hokjes. :) Niet elke vegan is activist en niet elke vegan heeft een hekel aan mensen met andere eetgewoontes. Inderdaad net als bij religie.

Maar er zijn mensen die een heel duidelijke mening hebben die ze je door de strot willen duwen, ook onder de vleeseters. Zo zitten mensen blijkbaar in elkaar. Ik vermijd beide. :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:10

Loretta schreef:
Gypsy schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit zelf ook een punt waar we best kritisch naar mogen kijken. Ik bedoel dan komt Britt met een heel mooi filmpje om weidegang te promoten, maar achter haar staat haar paard in zijn stal. :o

Ik sta er zelf eigenlijk altijd versteld van hoe normaal we het vinden dat paarden vaak zomer en winter langer in hun "bench" zitten dan dat ze los zijn, en dat daar niet meer ophef over is.


Als wij als paardenhouders kritisch kijken naar de manier waarop wij met onze paarden omgaan dan kan dat zeker heel constructief zijn. Ik heb echter niet het idee dat wanneer mensen met 0,0 verstand van zaken zich er opeens mee gaan bemoeien. Dat voegt naar mijn inziens weinig toe. Mede omdat het binnen de paardenwereld al lastig genoeg is om mensen op 1 lijn te krijgen. We schieten weinig op met mensen die een beetje half ontbloot door een parcour gaan lopen rennen.



Nee dat is inderdaad het jammere, die zet je weg als idioten en men gaat weer over tot de orde van de dag. Er veranderen wel dingen maar het is een traag proces.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:15

Jessix schreef:
Maar er zijn mensen die een heel duidelijke mening hebben die ze je door de strot willen duwen, ook onder de vleeseters. Zo zitten mensen blijkbaar in elkaar. Ik vermijd beide. :')


Zoals ik al eerder zei. Het maakt mij helemaal niet uit wat een ander eet en wat die er verder voor gewoonten daar bij horen. Wat mij wel stoort is wanneer men probeert doormiddel van slim opgezette campagnes probeert om mijn manier van leven verboden te krijgen en wanneer men over gaat tot terreur zoals vanmiddag weer het geval was. dat is het grootste probleem wat ik met radicale vegans heb.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:19

Loretta schreef:
Jessix schreef:
Maar er zijn mensen die een heel duidelijke mening hebben die ze je door de strot willen duwen, ook onder de vleeseters. Zo zitten mensen blijkbaar in elkaar. Ik vermijd beide. :')


Zoals ik al eerder zei. Het maakt mij helemaal niet uit wat een ander eet en wat die er verder voor gewoonten daar bij horen. Wat mij wel stoort is wanneer men probeert doormiddel van slim opgezette campagnes probeert om mijn manier van leven verboden te krijgen en wanneer men over gaat tot terreur zoals vanmiddag weer het geval was. dat is het grootste probleem wat ik met radicale vegans heb.

Dat kan. Zelf voel ik het niet zo, maar wat ik al schreef... vele tinten grijs. :D

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:20

Echt ughh. Hun gezichten ook. En dat ze nog vrij gekomen zijn... Ze hebben werkelijk waar geen idee waar ze over praten... Hoorden een veel hogere straf te krijgen dan dit. Echt respect voor Marc en zijn paard. Maar ook voor de crew die de twee zo snel gepakt had kunnen krijgen! Ze hadden wel een tikkie harder geslagen mogen worden... :=

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:30

Respect voor het doorrijden, wat een rare mormels zeg. Zo bereik je je doel zeker niet. Net als toen in de Efteling.

Wel weet ik dat er vanuit vroeger al op sommige topstallen niet heel diervriendelijk met de springkunst wordt omgegaan (balk even omhoog tillen wanneer het paard springt) maar controleer dat maar eens.

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:30

immanuela29 schreef:
Ze hadden wel een tikkie harder geslagen mogen worden... :=

Sorry?

Toen ik hoorde dat de vrouw was geslagen en geschopt en de man was geslagen met een hark, werd ik net zo boos als toen ik het filmpje voor het eerst zag. Zowel de mishandeling als de 'streak' valt niet goed te praten en beiden vind ik niet waardig om aan te moedigen. Wat de activisten hebben gedaan is niet oké, maar daarom hoeft iemand niet mishandeld te worden.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:33

valt mij heel erg op dag verschillende nieuwssites (waaronder zelfs NOS!!) verkeerde info geven. Zo noemen ze bijvoorbeeld twee schaarsgeklede dames terwijl het een man en een vrouw waren

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:23

immanuela29 schreef:
Echt ughh. Hun gezichten ook. En dat ze nog vrij gekomen zijn... Ze hebben werkelijk waar geen idee waar ze over praten... Hoorden een veel hogere straf te krijgen dan dit. Echt respect voor Marc en zijn paard. Maar ook voor de crew die de twee zo snel gepakt had kunnen krijgen! Ze hadden wel een tikkie harder geslagen mogen worden... :=

Nee, dit is natuurlijk een heel genuanceerde, redelijke reactie, waarmee je echt tot mensen doordringt :+

Kom op zeg. Het is niet omdat iemand anders dingen doet die belachelijk zijn (en voor mij een reden dat ik geen vegan meer ben, ik wil daar niet mee geassocieerd worden) dat je dat dan ook maar moet gaan doen. Mishandeling is gewoon verboden. In Nederland heeft iedereen recht om zijn of haar mening te uiten, ook die mensen, ze hebben niet het recht om een ander in gevaar te brengen, dus terecht een straf gekregen, maar schoppen en slaan is belachelijk, onacceptabel gedrag, en als je wilt dat de paardensport van de slechte naam af komt, dan is het vooral zaak om dingen beter en anders te gaan doen, want hoe vervelend het ook is, sommige criticasters hebben gewoon een punt.

Maar mishandeling maakt het alleen maar erger. Net als de vrouw die die vreselijke dingen riep. We zijn toch beter dan dat, hoop ik.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:26

Nou inderdaad. Vind ik het oke dat ze een wedstrijd verstoren op zo'n manier, nee, want zo gaat niemand je serieus nemen en naar je luisteren. Maar iemand mishandelen en de dood toe wensen? :n

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:50

Ze had beter een aantal maneges kunnen gaan lastig vallen, imo veel "zieliger". Ja, vind niet iedereen even vriendelijk rijden maar over het algemeen krijgen die beesten wel de beste en duurste zorg die er te krijgen is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:51

Maar als dit al slavernij is, wat dan met bewakingshonden, blindegeleidehonden, drugshonden? Die moeten toch ook iets doen?

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:58

Lauren's v Lieren:"Rij d'r omver!" :')