Vuurdoop met nieuwe proeven maar.... M2 startgerechtigd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Vuurdoop met nieuwe proeven maar.... M2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 11:28

Na heel recent toch echt mijn hippisch dieptepunt te hebben beleefd (zie viewtopic.php?f=13&t=553940&start=0&st=0&sk=t&sd=a) gisteravond de vuurdoop gehad met de nieuwe proeven.
Een totaal voor mij onbekende locatie te Dodewaard (op initiatief van een aantal medebokkers onder het mom van "gezellig"), op anderhalf uur rijden van huis vandaan (maar wel inclusief de pont en de McD).

We kwamen ruim op tijd aan en hadden dus tijd zat om even rond te kijken. Kreeg wel wat schrik toen ik begreep dat ik maar een klein stukje van de bak had om in los te rijden, maar gelukkig mochten we ook een kwartier van de hele bak gebruik maken. Zo'n klein stukje is met Alfons (ruim 1.81) wel heeeeel klein...... Maar hij deed t goed en na dat kwartier alleen nog gestapt en kleine stukjes gedraafd, hij was erg braaf.

Toen de ring in, met binnenkomen klein beetje opstand komt wel vaker voor, ik hou m net iets te lang vast, hij denkt dan ga ik naar achter, ik geef been maar hou m weer net iets te lang tegen en ja dat vindt ie dus echt niet grappig! Nog een foutje met schouderbinnenwaarts, blijkbaar teveel geoefend op links aanspringen, want dat deed ie dus prompt! De eerste vier had ik al te pakken..... Rest van de proef ging eigenlijk wel lekker, ik kneep m voor het aanspringen in galop. Dat hebben ze flink veranderd, je rijdt op de rechterhand, dan moet je bij B afwenden en op X LINKS aanspringen! Met een normaal formaat paard heb je een pas of vier/zes om m even links stelling te laten nemen, maar goed dit was Alfons, die is dan al aan de overkant
Maar....geen paniek, hij deed t enorm braaf! De hele galop was geweldig, meestal heb ik toch wat moeite om m bij me te houden, maar hij was super, kreeg dus ook allemaal dikke zevens en zelfs een 8 voor de overgang terug naar de draf!

De tweede proef is wat simpeler, maar daar zit een keer extra halthouden in, raar?! Kreeg wel stress want manlief las naar mijn gevoel veeeeeel te laat (viel volgens omstanders wel mee.....) en ik heb dus zitten bleren naar m dat ie eerder moest lezen (prompt buiten bijna echtscheiding ).

Tweede proef vond ik zelf iets minder fijn gaan, middendraf kwam er niet echt mooi uit maar de galop was wel weer fijn.

Uiteindelijk: de prijsuitreiking, tot mijn grote verrassing was ik in de eerste proef tweede met 186 punten (van de zes deelnemers) en in de tweede proef eerste met 188 punten!!!

Groot voordeel van de nieuwe proeven:
- aparte punten per onderdeel (voorbeeld: afwenden en halthouden is altijd netjes bij mij dus kreeg ik een 7, maar voor het achterwaarts gewoon een 5 want dat was niet goed. Voorheen kreeg ik dus voor het hele onderdeel een 5........ en nu gemiddeld een 6! )
- aparte punten onderaan voor stap, draf en galop (lachen, kreeg voor de galop een 8!!! Toen we hem vorig jaar kochten haalde ik een half rondje niet eens......)
- Veel overgangen worden apart beoordeeld (Dat is in mijn voordeel, want dat kunnen we best aardig..... en voorheen werden die toch vaak ergens bij gefrommeld.)

Conclusie: Leuk die nieuwe proeven!!! Ik haalde gister dus mijn laatste twee winst in het M1 en mag voor het allereerst in mijn leven M2 starten, ben er heel erg blij mee en ben supertrots op Alfons!

Petersburg
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: ophemert-

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:58

heej leuk stuk daf!!

VAn harte gefeliciteerd!! nu moet je toch wel vaker komen he!!!! hihih

Nou je was ook lekker optijd thuis!! nou super hoor!!! goed gedaan.

Tot de volgende keer!!!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Vuurdoop met nieuwe proeven maar.... M2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:22

Leuk verslag Daf!
Nogmaals gefeliciteerd
Op naar de M2!!!!!!!!!!

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:31

Gefeliciteerd!

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Vuurdoop met nieuwe proeven maar.... M2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:37

Gefeliciteerd!!!
Leuk dat de nieuwe proeven zo goed bevallen....
Ik hoop dat ik dit ook over een tijd kan zeggen.

crabbybitch

Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Vuurdoop met nieuwe proeven maar.... M2 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:46

gefeliciteerd!!!!leuk verslag en goed gedaan .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:21

Mooie punten!
Fijn dat je ervaring met de nieuwe proeven meteen zo positief is!
Klinkt ook erg goed!
Gefeliciteerd en veel succes in de M2!

helga1969

Berichten: 892
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: ochten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:46

daf
Nou het was leuk dat je er was en ik ben blij voor je dat je je laatste punten voor het m2 had.
Je had het ook zeker verdiend hoor.
En een leuk stukje.
Kom nog zeker eens terug om te starten.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:41

wauw goed zeg! gefeliciteerd!
veel suc6 in de M2
ik ga 17 april voor het eerst nieuwe proeven starten ben benieuwd of ik ook van die 'extra' puntjes kan profiteren

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:23

Gefeliciteerd!
Op naar de M2!
Ik moest gisteren btw ook in Dodewaard starten,
maar met een paard van 1,81m is dat kleine stukje idd wel heeel klein!
(het is al klein met een pony van 1,455m )

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 09:05

Bedankt voor de feli's! Ik moet eerst nog even trainen hoor voordat ik overga. Er zitten een aantal struikelpunten in de M2 proeven die ik goed onder de knie wil hebben.

Eén van de allergrootste is een overgang van de galop naar de stap.........dat lukt echt niet en dat kost tijd. Voorlopig is het plan om in ieder geval april en mei nog M1 te rijden, misschien dat ik dan in juni over durf te gaan!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:07

Gefeli hoor, lekkere punten ook ! Wij maken zaterdag ons M2 debuut en kom van de zomer vast nog wel een keer bij jullie starten, zou leuk zijn als je dan ook al M2 start! Maar net wat je zegt, rustig aan en lekker met vertrouwen overstappen. Misschien dat de nieuwe proeven jullie toch ook wat beter liggen?

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 09:54

Oh leuk zeg, vanaf mei tot en met augustus kun je je zowel zaterdag als zondag bij ons opgeven, je mag dan dubbel starten. Dus ja ik ga wel een keer over.....maar wanneer!!!

Jij ook gefeliciteerd en heel veel succes zaterdag!!! Ik hoor t wel.....

dorine3

Berichten: 204
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:08

Gefeliciteerd zeg Daf! Ik had het nog niet gehoord, maar dit klinkt als superproeven!
Ik mag er voorlopig alleen maar van dromen...

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:28

daffodil schreef:
Bedankt voor de feli's! Ik moet eerst nog even trainen hoor voordat ik overga. Er zitten een aantal struikelpunten in de M2 proeven die ik goed onder de knie wil hebben.

Eén van de allergrootste is een overgang van de galop naar de stap.........dat lukt echt niet en dat kost tijd. Voorlopig is het plan om in ieder geval april en mei nog M1 te rijden, misschien dat ik dan in juni over durf te gaan!

Weet nog wel dat dat ook zo ongeveer mijn grootste probleem was ja,
maar met heel veel oefenen op kleine volte gaat dat nu eigenlijk best goed bij mij!