Voor ons schoolexamen moeten wij helpen bij de marketing en PR van de Twentse Tuigpaardendag op 4 April 2020 in Ambt-Delden. Het is een ontzettend leuk team maar wij lopen een beetje tegen het probleem aan dat het nogal lastig is om dit bij de jongere doelgroep onder de aandacht te brengen. Heeft iemand misschien nog leuke tips of ideeën om dit op een creatieve manier bekender te maken? Wij zijn al druk bezig op Facebook maar helaas zijn er veel mensen in de categorie 65+ die geen Facebook hebben en hier dus niet van op de hoogte zijn. Ook hebben we posters en flyers maar ook dat ziet niet iedereen. Mocht iemand een leuk idee hebben dan horen wij het graag! Geef ook zeker onze Facebook even een like! Stichting Tuigpaarden Twente.
Tot nu toe hebben wij helaas nog niet echt 'jeugd' gevonden die ook echt fanatiek hiermee bezig zijn. Wel een leuk idee inderdaad maar daar gaan we helaas niet genoeg deelname voor hebben
tuigpaard onder het zadel? in de tuigpaardensport trekt het niet echt de jeugd ook door de kledij misschien dat de kinderen meer onder het zadel actief zijn.
En radio, dat luisteren oudere mensen ook toch wel vaak.
Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11
Geplaatst: 03-03-20 10:17
Als ik je opening lees (terwijl ik afstudeer met een soortgelijk project bij een sportbond) zie ik dat je twee hele verschillende doelgroepen benoemt, die je bijna niet in hetzelfde hokje gaat vinden.. De jongeren, en de 65+ zonder Facebook.
Die hebben beiden hele andere kanalen en een kern van interesse (waarom het ze wel of niet raakt of interesseert), tone-of-voice en communicatieritme ("snel en flitsend" vs kalm en duidelijk.) Is het misschien iets om met beiden doelgroepen in gesprek te gaan? En dan niet via een enquête, maar echt face to face.. Dan kom je sneller tot een juiste marketing en een goede storytelling in plaats van losse mediamiddelen inzetten als hagel.. (Niet banketstaaf bedoelt overigens! Als ik nu niet fulltime afstudeerde had ik gevraagd op er een plek was voor een communicatie-multimedia project. Ik hou van ditsoort uitdagingen!)
John donck even benaderen en vragen of hij wat wilt rondvertellen in ruil voor gratis deelname . Mond op mond reclame werkt bij de oude garde nou eenmaal het beste .