Hippiade 2015

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariJanneke
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-05-13
Woonplaats: in de Achterhoek

Re: Hippiade 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:18

Weet iemand welke fotografen er waren op vrijdag? (Als er al überhaupt fotografen waren) :\

marshmellow

Berichten: 742
Geregistreerd: 10-01-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hippiade 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:03

Volgens mij was Digishots er bij het springen

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:18

Digishots was er ook bij verschillende dressuurringen.

MariJanneke
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-05-13
Woonplaats: in de Achterhoek

Re: Hippiade 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:34

Dank je! (Ga ik even verder zoeken)

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:10

Op de Facebook van het KNHS stelde iemand de vraag wanneer er nieuws komt omtrent de afgelasten rubrieken. KNHS antwoorde hier op "Zo snel mogelijk, in iedergeval deze week".

Deze week... Ik had stiekem de verwachting dat we daar zeker vandaag wel wat over te horen zouden krijgen :o

Sabine81
Berichten: 133
Geregistreerd: 28-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:15

_tarja_ schreef:
Dat zou balen zijn.

Ik weet ook nog niet of ik het doe. Het is 3 uur rijden en er zitten dan weer zoveel kosten aan vast. Afgelopen weekend was ik er al, hotelovernachting, box gehuurd etc. Dus al veel geld kwijt geweest voor niets. En moet ook weer vrij krijgen op mijn werk. Baal er nog ontzettend van dat het niet door was gegaan afgelopen weekend.
Dus kijk gewoon even als er weer meer bekend is. Toch zou het me niet verbazen als het helemaal niet meer door gaat, ook omdat we al bijna naar het indoor seizoen gaan.



Jeetje, dan heb je inderdaad veel onkosten gemaakt! Ik realiseer me dat wij dan mazzel hebben relatief dichtbij Ermelo te wonen. Maar het zou mij ook niet verbazen dat het helemaal niet meer doorgaat.
Ik vind het vooral zuur dat je bij afdelingsdressuur echt alleen traint voor dit evenement. Dat voelt nu toch een beetje als verloren tijd.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Hippiade 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:29

Pff ik hoopte ook vandaag meer te horen.. Ik zou het heel erg zonde vinden als onze klasses niet verreden gaan worden.

Oretha

Berichten: 3429
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:36

@Sabine81: ja klopt ik ben een paar honderd euro kwijt geweest voor niets. Daarom baalde ik ook enorm dat het afgelast werd. En er waren meer mensen die al vrijdag gekomen waren ivm een lange reis en dus een hoop onkosten hebben gemaakt.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:38

Tjonge, wat negatief toch allemaal. Wees blij dat het is afgelast in plaats van die arme paarden door die blubber te moeten laten rijden. Met alle mogelijke ellende van blessures.

Ja, het kost wat geld (Ermelo is hier een klere-eind vandaan, dus veel bekenden van mij hebben ook al die kosten gemaakt), maar het welzijn van de paarden is toch veel belangrijker.

In het verleden heeft de KNHS het altijd nog netjes opgelost, dus ik zou niet weten waarom nu niet. Het organiseren van iets dergelijks kost tijd!!!! (zelf wel eens een wedstrijd georganiseerd????) Het is net maandag, geef ze even de tijd zeg.

Oretha

Berichten: 3429
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:39

@tine10: ik zeg ook niet dat de KNHS niet de juiste keuze heeft gemaakt, maar ik mag toch wel balen dat het afgelast is en dat ik die onkosten heb gemaakt en daarom twijfel of ik weer ga als het verzet wordt. Heb toch moeten sparen om naar dit evenement te kunnen.

Spenk
Berichten: 21778
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:40

Ik snap dat mensen vreselijk balen maar wat konden ze anders? Zo laten starten was géén optie... En dat ze gekozen hebben voor de rubrieken die vrijdag al gereden hebben is heel begrijpelijk. Als je dat 3 weken later zou doen dan is de vorm die iemand die vrijdag had t.o.v. de finale totaal niet meer vergelijkbaar.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:15

Sabine81 schreef:
Jeetje, dan heb je inderdaad veel onkosten gemaakt! Ik realiseer me dat wij dan mazzel hebben relatief dichtbij Ermelo te wonen. Maar het zou mij ook niet verbazen dat het helemaal niet meer doorgaat.
Ik vind het vooral zuur dat je bij afdelingsdressuur echt alleen traint voor dit evenement. Dat voelt nu toch een beetje als verloren tijd.


Inderdaad, weet niet of wij als viertal nog gaan starten als het verzet wordt. Ivm studie van een van onze combinaties hebben we dan misschien geen reserve meer en dan gaan we denk ik helemaal niet meer..

Sabine81
Berichten: 133
Geregistreerd: 28-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:28

Ik sta ook echt achter de keuze dat ze het afgelast hebben. En het is natuurlijk overmacht. Alleen met het Nederlandse klimaat kun je erop wachten dat dit vaker gaat voorkomen.

Dan zou het helpen als duidelijk is wat het beleid is. Dit kan dan ook vooraf gecommuniceerd worden. Nu blijft het vaag en stil...

Bijv.
Als ik vooraf weet dat bij onvoorziene omstandigheden er binnen 2 weken een alternatief komt, dan zou ik ook geen vakantie boeken in die periode.
Of als ik weet dat er helemaal geen alternatief komt, dan is het aan mij de keus om wel of niet ervoor te gaan trainen.

Toch wel een puntje van kritiek:
Feit blijft dat het de hele week al slecht weer was en de voorspelling bekend was. Je zou denken dat iemand bij de KNHS precies weet hoeveel mm regen de bodem kan hebben. Dan verbaas ik me er wel over dat het besluit pas zo laat werd genomen.

Lolali
Berichten: 124
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Hippiade 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:59

Ik ben het er helemaal mee eens dat het KNHS het wel erg te verduren krijgt in de vorm van verwijten (helemaal op FB), terwijl ze juist een keuze in het belang van de paarden hebben gemaakt.
Ik zou het erger vinden als ik daar al was en de ringen zo slecht waren dat ik dan zelf zou besluiten niet te starten. Ik heb wellicht ook makkelijk praten want ik was nog thuis, en ik kan me ook voorstellen dat er een hoog kostenplaatje aan hangt voor de mensen die er al waren. Maar ik denk dat het met name de teleurstelling is voor veel mensen die er naartoe hadden geleefd.

Laten we hopen dat het verzet wordt naar een datum dat we allemaal kunnen, de mensen die niets voor niets een stal hadden gehuurd een tegemoetkoming krijgen (bijv. gratis stal) en het superlekker weer wordt! :)

evaxfanny
Berichten: 54
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Hippiade 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:26

Ook wij waren op vrijdag ochtend al vertrokken... Stal gehuurd voor die nacht, hotel, kregen we om 9 uur 's avonds te horen dat het niet doorging. Ik snap best dat het niet mogelijk was om op dat gras te rijden, maar ik ben op zaterdag nog daar geweest en vanaf een uur of 12/1 waren de helft van de zandringen gewoon niet eens meer in gebruik... Ook de binnenhallen waren niet in gebruik, naar mijn mening hadden ze die best kunnen gebruiken voor het losrijden en dan hadden sowieso de B en de L wel kunnen rijden. Ze hebben inderdaad de juiste beslissing gemaakt door de gras ringen niet beschikbaar te stellen maar ik denk niet dat ze er alles aan hebben gedaan om tot een goede oplossing te komen. Ik zou ook wel heel erg balen als het niet ingehaald zou worden (rij in L1), was toch wel een droom van mij om daar te mogen rijden :)) .
Verder heb ik ook van iemand gehoord dat ze bij het secretariaat hadden gezegd dat ze nog plaats hadden voor 1 klasse maar dat ze dat ook niet gedaan hadden (weet niet in hoeverre dit waar is).

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:38

Ik vind het ook erg sneu voor de mensen die een overnachting + stal etc. gehuurd hadden! Volgens mij kon het ook best verplaatst worden naar binnen en ik hoor idd ook mensen dat er vanaf 12 uur de helft van de zandringen niet meer in gebruik waren, erg jammer, want dan kon het vereningsspringen achteraf ook gewoon door gaan. Maar blijkbaar pastte het totaalplaatje niet.
Persoonlijk vind ik ook dat ze wel op zoek moeten gaan naar een vervangende datum, zoiets mag je toch niet aflassen?
Wij waren overijssels kampioen viertal en overijssels kampioen verengingsteam, dus het zou mooi zijn als wij nog een kans krijgen op de Hippiade! :)
Ik had ook gehoopt dat er vandaag wel weer bekend werd.. En vind trouwens ook dat het reglement wel eens aangepast kan worden, aangezien ze het kampioenschap niet op zondag gehouden mag worden, nu wordt het ook lastig om het op het KNHS terrein te houden, aangezien die vaak op zaterdag al vol zitten..

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:57

Was als laatste in de L2 ring, niet dat het de schuld van de bodem was dat het slecht ging hoor.. Maar geloof mij, zelfs de binnenhoefslag was al slecht. En dan is het wel zuur dat er op het terrein Agterbergringen liggen die op dat tijdstip niet eens in gebruik waren. Dan denk ik: waar betaal je als lid dan voor als je zelf in de bagger mag rijden als je eens gebruikmaakt van de accommodatie waar wel allemaal aan bijdragen? ;)

Het is gewoon ook onprofessioneel om een NK op zo'n bodem te laten verrijden. Het was niet zo erg dat risicovol was voor paard en mens, maar wel gewoon bijzonder knullig. Het gemis aan een goed plan B voor zo'n evenement.

Ik hoop dat de rest nog aan de start mag verschijnen! En anders hard oefenen voor de volgende editie :P

_BlackPearl_

Berichten: 2285
Geregistreerd: 16-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:29

Kan het toch niet laten nog even te reageren.
Vind het erg jammer hoe hier wordt gepraat tegenover KNHS. Ik ben van mening dat ze er echt alles aan hebben gedaan en het ook keurig opgelost hebben. Wat konden ze anders?
Grote groep die met ons mee was, was er ook voor niets omdat zij voor de vereniging met het team zouden starten. En zelf hadden wij de kosten voor stalling en hotel ook kunnen besparen omdat de proef van het 4tal niet door ging. Persoonlijk dan nog het gelukje dat we er niet helemaal voor niets waren, omdat we eind van de dag nog de kur hadden.

Maar wil toch even op twee dingen reageren :o
Dat het pas vrijdagavond is afgelast en niet al in de week er voorafgaand vind ik totaal niet vreemd. Zelf ben ik vrijdag ook op het terrein geweest en in eerste instantie vielen mij de ringen en het hele terrein nog heel erg mee! En daarnaast was ik blijverrast hoe zo’n super oplossing er was gekomen voor het inrijden. Pas na iets van 4u ging het heel hard achteruit met de conditie van het veld. Maar je kan dan niet opeens nog een paar ringen verplaatsen naar zand, omdat je daar niet alle ringen op kwijt kon. En KNHS zal die avond vast alle mogelijkheden opnieuw hebben bekeken en besproken om uiteindelijk tot de beste oplossing te komen. En zaterdagochtend stond daar dan al een netjes omgebouwd terrein, waren er extra trekkers te helpen en was er een mooie oplossing voor een nieuw inrijterrein.
Inderdaad waren er ’s middags twee zandbanen vrij geweest. Maar men had meer als twee nodig gehad. Volgens mij waren het toch twee B en twee L1 groepen, en later op de dag daarvoor de finale? En voor afdelingsdressuur waren het 3 ringen dacht ik? Waarvan sowieso 1 ook nog een 20x60. Al die ringen hadden in ieder geval onmogelijk op het terrein gepast, ook al had je al het inrijden verplaatst naar binnen.

Daarnaast vind ik het terrein trouwens helemaal niet zo barslecht. Niet veel (/geen) grasterreinen hadden het in deze omstandigheden volgehouden. En ze hebben mooie zandbanen en waar het parkeren en losrijden was zouden in normale omstandigheden ook mooie velden zijn. Enige oplossing zou dan zijn: alles afgraven en op het gehele terrein een Agterbergbodem neerleggen. Tja, heeft het dan nog enige sfeer om op een soort zandvlakte te rijden? (En ik denk dat onze contributie dan dubbel zo hoog moet worden).

Ik blijf dik respect hebben voor alle mensen die in de organisatie zaten dit weekend. Wat een gezeur zij over zich heen hebben gekregen afgelopen weekend, maar ondertussen nog zo’n goede oplossingen geboden. En knap dat ze al binnen een week met een oplossing willen gaan komen.

Al met al waren wij in eerste instantie natuurlijk ook erg aan het balen, want we hebben maanden lang de viertalproef getraind en nu is het niet bekend of dit door zou gaan, hebben we dik geld uitgegeven voor overnachting wat onnodig was en baalden we vooral voor het verenigingsteam en haar supporters die er volledig voor niets waren. Maar mijn mening is dat niemand daar iets aan had kunnen doen. Absoluut onmacht. En dus hebben we er alsnog een super leuk en gezellig weekend van gemaakt! Mezelf maar een regenjas gekocht en vrolijk twee dagen over het terrein gehuppeld om mensen aan te moedigen, gave combinaties te bewonderen, te genieten van onze mooie sport en tot slot ook nog eventjes zelf te mogen showen waar je maanden voor hebt getraind.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:06

Het is gewoon onzin dat dit niet te voorzien was! Er was 's ochtends op sommige plaatsen al 20mm gevallen na de nacht. Ik heb de KNHS om 10 uur gebeld met de vraag of de wedstrijd wel door zou gaan. Het antwoord was dat het terrein nog niet onder water stond, dus er kon gereden worden. Je kunt toch met je gezonde verstand ook wel bedenken dat een baan na ruim 20 combinaties dan omgeploegd is? Zeker met de voorspelling dat het vrijdag overdag nog zou regenen.

En dat er de volgende dag niet meer op het gras gereden kon worden was zelfs om 4 uur 's middags duidelijk.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:10

Mosh schreef:
Het is gewoon onzin dat dit niet te voorzien was! Er was 's ochtends op sommige plaatsen al 20mm gevallen na de nacht. Ik heb de KNHS om 10 uur gebeld met de vraag of de wedstrijd wel door zou gaan. Het antwoord was dat het terrein nog niet onder waer stond, dus er kon gereden worden. Je kunt toch met je gezonde verstand ook wel bedenken dat een baan na ruim 20 combinaties dan omgeploegd is? Zeker met de voorspelling dat het vrijdag overdag nog zou regenen.

En dat er de volgende dag niet meer op het gras gereden kon worden was zelfs om 4 uur 's middags duidelijk.


Zul je zien, blazen ze het in Ermelo al voor de vrijdag af, blijft het er de hele dag droog. En ligt het terrein er super bij. Dan zit iedereen te zeuren dat het wel door had kunnen gaan. Hoe vaak hebben de weermannen/vrouwen het wel niet fout. Sorry, maar dit was niet van tevoren te beslissen.

Ben het dan ook met _BlackPearl_ eens.

MariJanneke
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-05-13
Woonplaats: in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:25

Mosh schreef:
Het was niet zo erg dat risicovol was voor paard en mens, maar wel gewoon bijzonder knullig. :P


Voor mens niet nee, maar denk dat peesblessures door "glijertjes" wel op de loer lagen... en nog maar niet te spreken over het vertrouwen van de jongere onervaren paarden. (Maar dat is mijn mening :o )

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:27

Ik sluit me volledig aan bij BlackPearl.

De meeste mensen zijn nog steeds vrijwilligers, ook bij de KNHS. Zij hebben al dat gezeur over zich heen gekregen. Ik heb met ze te doen.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:30

Die van mij is 5, liep van het voorjaar haar eerste grasconcours waar ze last had van gladheid icm balansgebrek en ze is vrijdag niet weggegleden hoor ;) Het is meer dat je geen knappe proef kunt rijden als je zo moet improviseren. En inderdaad zal het ook niet best zijn voor blessuregevoelige paarden.

Waarom wordt altijd alles opgevat als gezeur? Beetje evalueren en verbeteren kan nooit kwaad toch? En er mogen toch fouten gemaakt worden? Maar ga niet met je kop in het zand, daar kan ik slecht tegen.

MariJanneke
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-05-13
Woonplaats: in de Achterhoek

Re: Hippiade 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:37

Ja oke Mosh zo kun je het ook zien glijden--> balansproblemen... denk dat we hetzelfde bedoelen.

Wat betreft de prima bodem aan het begin van vrijdagmiddag. Tja dat heb ik dus gemist :7
Inderdaad goed dat ze het voor de zaterdag zo hebben kunnen regelen zoals ze gedaan hebben. Maar de strijd op vrijdag ging nergens over en dat kwam door de slechte grasbodem van de ringen. Het losrijveld bij de parkeerplaatsen was wel super van structuur :j

Lolali
Berichten: 124
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Hippiade 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:53

Inmiddels een update van de KNHS dat er nog geen nieuws is omtrent de (verplaatsing van de) afgelaste klassen.....

De spanning stijgt! :)