Selecties

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chelsquintx
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-08-14

Selecties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 15:25

Beste bokkers,

Ik rijd nu al best wel lang wedstrijden bij de knhs maar ik weet nou nooit hoe je moet meedoen aan selecties of je moet inschrijven haha hoop dat julli me kunnen helpen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:13

Even een upje, ik ben namelijk ook benieuwd.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Selecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:20

Elke regio organiseert op zijn eigen manier selectiewedstrijden. Kijk dus op de site van je regio waar en wanneer de selecties zijn. Dan kun je je daar op dezelfde manier voor inschrijven als voor een reguliere wedstrijd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Selecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:21

Maar wat houd een selectie wedstrijd precies in?

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:25

Bij ons in de regio heb je vier selectiewedstrijden. Deze zijn bedoeld om over vier wedstrijden de drie beste resultaten te laten tellen om je te selecteren voor de regiokampioenschappen. Het inschrijven is hetzelfde als voor een reguliere wedstrijd alleen moet je duidelijk vermelden dat je selectie Wilt starten!

Na afloop van die vier wedstrijden (je hoeft er overigens maar drie te starten) wordt een klassement opgesteld en wordt door de KNHS vastgesteld hoeveel combinaties er worden afgevaardigd naar de regiokampioenschappen.

Edit: Binnen een regio heb je verschillende kringen. De vereniging waarvan je lid bent is aangesloten bij een van deze kringen. Elke kring organiseert deze selectiewedstrijden en dus wordt er per kring een aantal combinaties afgevaardigd die tegen elkaar strijden op de regiokampioenschappen.
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 11-09-14 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:26

een selectiewedstrijd is een wedstrijd om je te kwalificeren voor kring of regiokampioenschappen. Elke regio gaat er weer anders mee om. Ik start in zeeland en dit jaar is het als volgt geregeld:

in november en december zijn alle wedstrijden die verenigingen binnen onze regio organiseren aangemerkt als selectie wedstrijd. Als je 1 x 66% of hoger start ben je geselecteerd in die klasse. De andere optie is dat je 3 x 62% of hoger scoort. Je moet blijven rijden in de klasse waarin je je hebt geselecteerd.

Tot vorig jaar waren er 4 wedstrijden aangewezen en de beste 12 ofzo gingen door naar de regio kampioenschappen (wij hebben geen kring kampioenschappen). je mocht 1 resultaat laten vallen.

op startlijsten.nl staan alle wedstrijden meestal kan je bij de omschrijving wel zien of het een selectie is. Daarnaast heeft elke regio een eigen knhs site. Daar staat echt alle info hierover te vinden hoe het in jou regio geregeld is.

Succes!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:27

Elk seizoen wordt afgesloten met kampioenschappen. In het zomerseizoen de Hippiade, in het winterseizoen de indoorkampioenschappen. Om daaraan mee te mogen doen moet je geselecteerd worden op de regiokapioenschappen. Om de regiokampioenschappen te mogen rijden moet je daarvoor geselecteerd worden op de kringkampioenschappen. Om de kringkampioenschappen te mogen rijden, moet je weer geselecteerd worden op selectiewedstrijden. Tenzij je regio geen kringen meer heeft zoals bijvoorbeeld Utrecht. Dan rijd je alleen selecties voor regiokampioenschappen en kun je je daar weer selecteren voor de Hippiade/Indoor Kampioenschappen.

Snap je het een beetje? Welke regio kom je uit?

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:29

Giolli, zie dat jij ook in Gelderland woont. Op paardensportgelderland.nl kun je verdere informatie vinden!

En over hoe het bij ons in de regio werkt moet je even mijn post teruglezen. Verschilt dus per regio.

Amiigo

Berichten: 7313
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:34

kleinvosje schreef:
Elk seizoen wordt afgesloten met kampioenschappen. In het zomerseizoen de Hippiade, in het winterseizoen de indoorkampioenschappen. Om daaraan mee te mogen doen moet je geselecteerd worden op de regiokapioenschappen. Om de regiokampioenschappen te mogen rijden moet je daarvoor geselecteerd worden op de kringkampioenschappen. Om de kringkampioenschappen te mogen rijden, moet je weer geselecteerd worden op selectiewedstrijden. Tenzij je regio geen kringen meer heeft zoals bijvoorbeeld Utrecht. Dan rijd je alleen selecties voor regiokampioenschappen en kun je je daar weer selecteren voor de Hippiade/Indoor Kampioenschappen.

Snap je het een beetje? Welke regio kom je uit?

Kringkampioenschappen hebben ze niet overal :) Bij ons in kring Uden hebben ze dat niet.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Selecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:37

Lees even goed, staat toch ook in mijn tekst? " Tenzij je regio geen kringen meer heeft..."

Amiigo

Berichten: 7313
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Selecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:42

Lezen is lastig := Wij hebben dacht ik wel meerdere kringen in NB, 9 volgens mij.

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:07

In welke regio rijdt je? dan kan je het beste gewoon naar de site van die regio gaan en daar staat alles duidelijk uitgelegd ;)

SanD95
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-07-14

Re: Selecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:46

Er geldt ook dat het afhangt van de vereniging waar je rijdt, in welke kring je start voor de selecties.

LaPuraVida
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-10-14

Re: Selecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:08

In Zuid Holland hebben ze bij de paarden wel kringselecties, maar bij de pony's alleen een kringfinale.

Yom
Berichten: 3814
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:21

even mijn vraag maar hierbij; kun je ergens tussenstanden zien van de selectiewedstrijden en kijken hoeveel er door mogen?

Mijn dochter rijdt voor het eerst wedstrijden dus ik zou het wel leuk vinden om te kijken of ze kans maakt om mee te mogen doen aan de Brabantse kampioenschappen.
Voor kring Eindhoven, waar ze bij rijdt, zie ik alleen de einduitlag van vorig jaar

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Re: Selecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:50

Als dat gepubliceerd wordt dan zal dat op de knhs site van jullie regio zijn.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Selecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:24

Soms weten ze het nog niet helemaal van te voren. Dat ligt ook aan de aanmeldingen. Afgelopen zomer wisten we óp de gelderse kampioenschappen nog steeds niet hoe veel verenigingen er door mochten naar de hippiade (dit was wel met het vereniging kampioenschap). Dit werd later op internet gepubliceerd.

Bij ons in de kring (noord oost gelderland en oost flevoland) hebben we drie selectie wedstrijden. Daarvan word de beste (je moet er minimaal 2 hebben gereden) kring kampioen en daar naast een aantal die naar de regio kampioenschappen mogen. Indoor zijn het er altijd minder dan outdoor.

Wij moeten bij opgave op het formulier wel het hokje selectie aanvinken. Alles staat ook wel op knhs.nl bij reglementen.

Yom
Berichten: 3814
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:44

ja nu staat het op de site vd regio (lekker logisch bij pony springen ipv dressuur)

Het is nu afwachten hoeveel er in de categorie door mogen