Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:46

Ja, dat vond ik ook! Volgens het programma werd de uitslag van de cross om kwart over 5 bekend gemaakt. Wij thuis alle spullen opgeruimd en stallen gemest, kwart over 5 terug, hebben ze t zomaar veel eerder gedaan, zucht :') voor niks weer helemaal teruggereden

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:17

MyHu hoe zag jij er uit? Heb jou nl gezien volgens mij!

AnneHassink
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-03-14

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:37

Dag allemaal ik heb ook meegedaan. Dressuur afgemeld vond 3 dingen iets te veel van het goede. Springen 1 stop op hindernis 2. Was ook wel rot voor de paarden bij de tent en een heel gedoe eronder. Voor de rest sprong ze wel redelijk wel erg sterk.

De cross tja 1 en twee gingen goed daarna kwam het wc hokje zonder die man er never nooit langs gekomen. Daarna ging ze lekker tot ik bij dat huis kwam toen maar stukje om gereden en bij de hindernis erna wou ze niet meer gewacht op de gene na mij en achter hun aan gegaan toen ging het wel heel goed. En ook een paar hogen mee genomen waterbak ja daar stonden we toen met zijn 3e haha 1 minuut geprobeerd toen beloond en maar alternatief genomen.

Wel trots op der heb haar nog maar 1.5 maand we hebben alle twee veel geleerd:D


Weet iemand trouwens wie er foto,s heeft gemaakt bij de hindernis op het zandpad en springen? Ik ben benieuwd naar de foto's

lientje5
Berichten: 101
Geregistreerd: 12-10-11

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:20

Dat was ik! :) Foto's komen eraan. Ben nog even druk met foto's van zaterdag. Maar hoop vandaag alles af te krijgen ;)

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:11

Ik vond het jammer dat de ringen op een gegeven moment zo slecht te rijden waren.. Ik moest ergens midden in starten en er kwamen nog heel wat combinaties na mij maar mijn paard kwam nauwelijks weg in de galop in de hoek. Ook het inrijterrein was toen al heel zwaar ze gleed telkens weg. De jury vertelde er wel rekening mee te houden. Verder vond ik het weer een leuke dag. Mooi weer en netjes georganiseerd. Leuke sfeer hangt daar altijd.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:26

Vond idd een hele leuke dag. Maar ik vond alle inrij ringen vlut.
Dressuur reed iedereen door elkaar en idd zware bodem.

Springen was gewoon kei druk in dat kleine stukje en kwam amper rond. Toen viel er ook 1 heel hard af en een ander viel door de hindernis. Ik werd daar echt bloednerveus van en men pony vond het ook niet echt grappig.

Zelfde bij cross. Al ging dat iets beter. Wel ook zware bodem en drukke paarden. Kon echt merken dat mijn pony dat niet leuk vond. Na hindernis vier en weg van alle drukte had ik hem weer een beetje terug haha.

Maargoed was voor ons allebei de eerste keer dus is ook een kwestie van oefenen denk ik.

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:10

ik vond inderdaad ook dat het losrij terrein bij de dressuur bagger was, mijn paard is nogal een heethoofd en door dat terrein waren haar achterbenen al pikzwart voordat ik de ring in moest, voor niks gewassen dus -O-

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:55

De ringen waren inderdaad drama!! Mijn 2e proef mocht ik gelukkig last minute in een andere baan rijden, super fijn! Bij de cross geen problemen gehad want wij waren al als 10e aan de beurt :)

Ik ben super benieuwd naar de foto's :D als ik er überhaupt opsta haha!

lientje5
Berichten: 101
Geregistreerd: 12-10-11

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:06

Iedereen die tot aan de hindernis is gekomen op het zandpad staat er sowieso op :j Zie net dat ik over de 500 foto's heb gemaakt 8)7 Dus ben nog wel even bezig.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:54

dressagelady schreef:
De ringen waren inderdaad drama!! Mijn 2e proef mocht ik gelukkig last minute in een andere baan rijden, super fijn! Bij de cross geen problemen gehad want wij waren al als 10e aan de beurt :)

Ik ben super benieuwd naar de foto's :D als ik er überhaupt opsta haha!



Mocht jij twee proeven rijden of toevallig op twee paarden ;)?

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:16

lientje5 schreef:
Iedereen die tot aan de hindernis is gekomen op het zandpad staat er sowieso op :j Zie net dat ik over de 500 foto's heb gemaakt 8)7 Dus ben nog wel even bezig.



Haha 1 van de weinige dingen die ik wel heb gesprongen met mn ongeleide projectiel. ik heb je niet eens gezien :o dat zegt genoeg geloof ik.
Ben wel benieuwd of we er nog (leuk) op staan.

lientje5
Berichten: 101
Geregistreerd: 12-10-11

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:18

Heb de eerste 10 combinaties bewerkt en ben ze nu aan het uploaden. En dan hou ik er mee op voor vandaag :P 8)7

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:19

ah daar zit een stalgenote van mij tussen :) waar zijn die foto's (straks) te vinden?

lientje5
Berichten: 101
Geregistreerd: 12-10-11

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:20


AnneHassink
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:25

Oeeh ben benieuwd naar de foto's 500 zijn er wel erg veel ja haha. Vond het ook een toffe dag en leuk dat er zoveel verschillende paarden en combinaties mee deden.

callippo

Berichten: 3212
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:31

Heerlijke dag gehad! Leuk sfeertje altijd in Buurse, met het hele evenement er omheen.
We hadden in de ochtend wel even stress, omdat de organisatie niet zo goed op de hoogte bleek van de nieuwe KNHS-reglementen omtrent het bitloos starten. Ik hoorde zelfs dat ze enkele andere mensen hadden weggestuurd of die zich zelfs niet mochten aanmelden hierom. Erg jammer.
De jury van ring 6 vond het in elk geval leuk om een bitloze combinatie te zien ;)

Gelukkig beloofde de organisatie dat ze het voor volgend jaar zouden uitzoeken en expliciet zouden vermelden op de website. Hopelijk volgend jaar weer zo'n gezellige dag :j

AnneHassink
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-03-14

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:18

Hmm dat is jammer ja dressuur bitloos mag wel toch? Springen volgensmij niet. Maargoed dat doet er ook niet toe het is een recreanten wedstrijd en het parcours en de cross waren niet hoog.

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:22

nummie schreef:
dressagelady schreef:
De ringen waren inderdaad drama!! Mijn 2e proef mocht ik gelukkig last minute in een andere baan rijden, super fijn! Bij de cross geen problemen gehad want wij waren al als 10e aan de beurt :)

Ik ben super benieuwd naar de foto's :D als ik er überhaupt opsta haha!



Mocht jij twee proeven rijden of toevallig op twee paarden ;)?


Ik reed mee met 2 paarden :j

callippo

Berichten: 3212
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:36

AnneHassink schreef:
Hmm dat is jammer ja dressuur bitloos mag wel toch? Springen volgensmij niet. Maargoed dat doet er ook niet toe het is een recreanten wedstrijd en het parcours en de cross waren niet hoog.


Met springen en cross is het al sinds 2010 toegestaan om van B t/m M te rijden zonder bit.
Quote: Wanneer de teugel direct aan het hoofdstel wordt bevestigd, is het niet verplicht een bit te gebruiken.

Voor een recreantenwedstrijd was het een behoorlijk uitdagend parcours, niet alleen door de mooi versierde hindernissen, maar ook met luide muziek direct naast de ingang en alle publiek etc. Niet voor alle deelnemers even gemakkelijk om daar rond te rijden (ben zelf ook niet gestart in het springen ;) )

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:43

mijn stalgenote is idd met bit gestart omdat dat moest. zij had eerder per mail gevraagd of ze bitloos mocht omdat ze normaal ook bitloos rijd. maar nee dat mocht niet.

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:47


lotje1987

Berichten: 10
Geregistreerd: 11-09-07
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:56

Sinds 2010 mag er bitloos gestart rijden, mits deze rubriek aangevraagd is bij de knhs. Sinds 2014 is dit aangepast en hoeft er geen aparte rubriek meer worden aangevraagd. Dus het gaat inderdaad uitgezocht worden en vermeld worden op de website! Ik vond het ook een erg leuke en geslaagde dag met goed weer!!

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:34

Veel positieve verslagen, top +:)+

Ben nu ook wel benieuwd naar foto's dames :D

lientje5
Berichten: 101
Geregistreerd: 12-10-11

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:01

Er staan er al een stuk meer op! Vanavond weer verder. Nu moet ik er eerst zelf maar weer eens op klimmen ;)

AnneHassink
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:05

Wauw hele mooie foto's. Zijn er ook nog foto's gemaakt bij andere hindernissen en bij het parcours springen door iemand.