Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:01

ja, dat komt dan door mn faalangst. ben zo vaak afgekraakt en beoordeeld, dat het moeilijk is om dat los te laten. tis niet dat ik per se de punten wil rijden ofzo. daar gaat t helemaal niet om.
Tis gewoon de angst om beoordeeld/veroordeeld te worden.

Olga89

Berichten: 2000
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:03

Dott ik zag dat jij niet zou kunnen parcours lopen ivm je dressuur tijd?

je kunt altijd parours lopen met de 50cm groep (om 9uur is dat volgens mij) het parcours blijft hetzelfde wordt alleen verhoogd.

Ik ben dit jaar alleen als toeschouwer te vinden :( (door ziekte kan/mag ik niks doen)
Ik was eerder ringmeester dressuur, ring meester cross en daarna achter de bar te vinden.

Sommigen komen wij wel bekend voor, maar ik ben dus dat "kleine" vrouwtje met de bril. en dit jaar heb ik ook een slang in mijn neus (heb tijdelijk sonde-voeding)

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:26

Zo vandaag alles opgebouwd helemaal klaar voor morgen!!
En Olga, hopelijk zien we je nog even als je ver genoeg bent aangesterkt!

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:13

directlady schreef:
Dott ik zag dat jij niet zou kunnen parcours lopen ivm je dressuur tijd?

je kunt altijd parours lopen met de 50cm groep (om 9uur is dat volgens mij) het parcours blijft hetzelfde wordt alleen verhoogd.

Ik ben dit jaar alleen als toeschouwer te vinden :( (door ziekte kan/mag ik niks doen)
Ik was eerder ringmeester dressuur, ring meester cross en daarna achter de bar te vinden.

Sommigen komen wij wel bekend voor, maar ik ben dus dat "kleine" vrouwtje met de bril. en dit jaar heb ik ook een slang in mijn neus (heb tijdelijk sonde-voeding)


heb hem vanavond ook al ff bekeken met cross lopen. maar dank je voor de tip :)
Lekker rustig aan doen en genieten van t mooie weer dus :) wel naar lijkt me, zo'n sonde voeding :(

maysancho
Berichten: 451
Geregistreerd: 26-08-10
Woonplaats: Boekelo

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:32

Kan iemand mij nog even vertellen wat de straatnaam is? Kan jet nergens vinden :P

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 01:39

Op de kruising langenbergweg en oortjesweg

maysancho
Berichten: 451
Geregistreerd: 26-08-10
Woonplaats: Boekelo

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:19

Top dankjewel!

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 09:24

Succes iedereen die vandaag moet rijden!

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:47

Hoe ging het vandaag bij iedereen?

Ik ben uiteindelijk helemaal niet geweest, lag het weekend ziek in bed -O-

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 17:59

Balen Saar! Ik vond t heel leuk om te kijken!

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:27

dressuur ging boven verwachting. 175 gereden en mooie woorden van de jury.

Qua springen viel ik echt bijna van mn stokje, hij springt normaal ALLES echt alles. weigeren komt niet in zn woordenboek voor.
Maar ben op springparcour bij de 2e hindernis uitgebeld omdat ie zo overdonderd was door alle publiek en tenten en dingen dat ie de hindernissen helemaal vergat en alleen maar in de stress ging.

Ook de cross geen succes, de eerste 2 gingen wel, 3 vertikte die dus heeft een man ons geholpen. 4 maakte die een zwieper maar bleef net zitten en sprong t alternatief. toen ging ie recht op 5 af, om ineens een Ubocht te maken waardoor ik gelanceerd werd.
Opgestapt en verder. ging aardig tot we ingehaald werden. Geen rem, geen stuur, niks meer mee te beginnen. nog tot aan de paddestoel hindernis geprobeerd hem weer te bereiken en toen besloten dat het voor hem, mij en de mede ruiters veiliger was om te stoppen. dus toen naar startterrein terug gelopen.

Had problemen met de dressuur verwacht, maar nee..
Ach ja, jammer maar helaas. leer ervaring rijker.

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:17

Beterschap ies! :*

Aah Dott wat oliebol!! Echt heel jammer. Welk startnummer had je?

Vandaag bij mij ging goed ondanks de stress dat 1 paard opeens besloot de trailer niet op te willen :+ met de schimmel 1e prijs dressuur en hoogste score van de dag :D met de bruine (totaal onverwacht) 3e in de dressuur en een heerlijke foutloze cross gereden :D me happy!

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:21

Ja ik ben ook weer terug.

Dressuur ging eigenlijk super, mocht iets mee voorwaarts maarja. Geen idee hoeveel punten ik had haha.

Springen ook uitgebeld op hindernis 3, ik was echt super nerveus en pony is daar heel gevoelig voor. Kon met in springen al niet lekker rond komen. Was gewoon te druk en te chaotisch.

Nog staan twijfelen om de cross te doen. Uit eindelijk gedaan met de gedachten we zien wel waar we stranden. Eerste hindernissen gewoon uit draf gedaan. Toen trok pony zelf aan en gingen de hindernissen eigenlijk super.
Wel twee keer gepleurd haha, 1 keer bij de paddestoel hindernis. Echt 15 meter daarvoor gaat ie opeens links het veld in terwijl ik nog in standje rechtdoor zat.
2de keer bij de boomstronk langs de weg, ik haalde die bocht rechts langs het paaltje niet. Dus ik ging er links langsheen en de pony rechts :') paaltje met mijn arm meegenomen en dies nu blauw. En hij wou de waterbak niet in maar dat wist ik.

Achteraf toch wel trots op mijn poown.

Lumi

Berichten: 4441
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:31

directlady schreef:
Dott ik zag dat jij niet zou kunnen parcours lopen ivm je dressuur tijd?

je kunt altijd parours lopen met de 50cm groep (om 9uur is dat volgens mij) het parcours blijft hetzelfde wordt alleen verhoogd.

Ik ben dit jaar alleen als toeschouwer te vinden :( (door ziekte kan/mag ik niks doen)
Ik was eerder ringmeester dressuur, ring meester cross en daarna achter de bar te vinden.

Sommigen komen wij wel bekend voor, maar ik ben dus dat "kleine" vrouwtje met de bril. en dit jaar heb ik ook een slang in mijn neus (heb tijdelijk sonde-voeding)


Jij hebt gereden toch? Ik zag je lopen vandaag. Heel veel beterschap!!!

Olga89

Berichten: 2000
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:32

Klopt lienie, thnx

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:32

Bij mij was dressuur juist 1 grote ramp, tot aan de 1ste keer galop ging het super, alleen toen draaide ze helemaal door en kreeg ik eigenlijk de controle ook niet meer helemaal terug, dus had terecht 166 punten.

Springen daarintegen ging erg goed, had 1 balkje op hindernis 9a, maar was eigenlijk wel tevreden. hier en daar sprong ze erg ruim, maar ik had in ieder geval de controle in galop.

Cross had ik me niet voor op gegeven maar daar had ik achteraf wel spijt van :o

Anoniem

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:41

Ik moest vanochtend als eerste starten in de L1. Ging redelijk goed, ik was tevreden. De ringmeester was erg aardig en vroeg daarna ook nog hoe het ging. De sfeer in Buurse vind ik altijd goed. Ik had derde prijs en 189 punten, wel netjes voor de eerste keer L1 :) Hij liep erg ontspannen en constant in de aanleuning, het zijn meer de afwerkpunten die ik beter moet doen. Ik wend soms te vroeg af en dat soort fratsen :+ vanaf oktober heb ik een startpas dus dan kan ik helaas niet meer meedoen.

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:45

dressagelady schreef:
Beterschap ies! :*

Aah Dott wat oliebol!! Echt heel jammer. Welk startnummer had je?

Vandaag bij mij ging goed ondanks de stress dat 1 paard opeens besloot de trailer niet op te willen :+ met de schimmel 1e prijs dressuur en hoogste score van de dag :D met de bruine (totaal onverwacht) 3e in de dressuur en een heerlijke foutloze cross gereden :D me happy!


met de cross? 24.
Ja idd echt bagger. Heb crosslessen en parcourtjes gedaan dus tis niet alsof ie niet voorbereid was.
Hij ging gewoon over de zeik van alles wat er te zien was. heel apart want normaal word ie nergens echt warm of koud van. Maar goed, hij is pas 6 en nooit eerder zo'n evenement gezien. Achteraf vraag ik me af of ik iets anders had moeten/kunnen doen.. ach ja.. hij deed ongetwijfeld zijn best.

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:48

Zo te horen ging alles nig redelijk goed!


Hier ging dressuur redelijk, 182 punten in ring 2. Pony was braaf.

Springen 70 cm ponys, Roxy (Edelweis) heeft tot nu toe elke tweede hindernis op een springwedstrijd geweigerd. En vandaag, whooessjjj, erover! Ik helemaal trots en binnen de tijd, dus barrage, en diegene waar ik in de barrage tegen moest had een balkje, en ik foutloos, dus de winnaar! Supertrots, nooit verwacht!

Cross ging boven verwachting super! Normaal niet te houden op buitenrit, nu zoo braaf! Had ook nog nooit een crosstraining ofzo gehad :') Alleen helaas een weigering op de paddenstoelen, verder alles gereden.

Het was een geweldige dag! Wss heb ik wel iemand gezien maar niet tot me doorgedrongen :')

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:51

dressagelady schreef:
Beterschap ies! :*

Aah Dott wat oliebol!! Echt heel jammer. Welk startnummer had je?

Vandaag bij mij ging goed ondanks de stress dat 1 paard opeens besloot de trailer niet op te willen :+ met de schimmel 1e prijs dressuur en hoogste score van de dag :D met de bruine (totaal onverwacht) 3e in de dressuur en een heerlijke foutloze cross gereden :D me happy!


Nog gefeliciteerd! Super gereden!

Lumi

Berichten: 4441
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:54

Gefeliciteerd allemaal!
Zo te hore heb ik heel veel van jullie wel gezien, maar niet herkend :+

carmenbrum

Berichten: 1084
Geregistreerd: 07-03-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:27

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik heb ook meegedaan in Buurse vandaag! Ik kon natijd nergens uitslagen oid vinden, dat vond ik wel jammer. Toen ik het bij het secretariaat vroeg om half 6 kreeg ik als antwoord 'prijsuitreiking is geweest, uitslagen komen op de site'. Coupon heb ik nog wel opgehaald, had 187 in de dressuur en dat vond ik wel erg soepel gejureerd, was er wel blij mee. Springen had ik een balkje, wel jammer maar tevreden. De cross ging echt superlekker bij ons, best wel doorgereden voor mijn gevoel en foutloos. Maar dus nergens uitslagen, ik ben toch wel benieuwd waar ik geƫindigd ben..

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:28

Ja die komen op internet. We moeten allemaal wachten haha

carmenbrum

Berichten: 1084
Geregistreerd: 07-03-11
Woonplaats: Twente

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:34

Oke, ja normaal komen uitslagen wel ergens op het secretariaat te hangen dus ik vond het wel raar dat er nu nergens iets te vinden was..

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Dag van het paard Buurse, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:38

O geen idee. Was voor mij ook het eerste jaar haha