Paard en recht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelica2
Berichten: 392
Geregistreerd: 14-04-05

Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 14:00

Hoi,
Iemand van jullie bekent met
http://www.hoefkatrol.com/hoefkatrol.asp? (klassieke rijkunt en recht richten van je paard)
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of ben je wel eens in Belgie op training geweest??
Groetjes Angelica.

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: België

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:08

Hmmz, ik denk niet dat jouw topic hier goed staat... Is dit niet meer iets voor rijtechnisch?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:12

antoine de both Haha! Haha!

heel duidelijk, heel klassiek en standaard bij elke goede trainer Haha! Haha!

hier op bokt is heel veel te vinden over Antione en zijn werkwijze Haha!

Anoniem

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:21

HAR --> RT-P.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:42

ja, da's AdB.
met hier op bokt minstens evenveel slechte ervaringen met hem als goede.
mijn ding is het niet, maar hee, dat moet ieder voor zich besluiten Haha!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 00:07

Ja ik ben een aanhanger van hem. Dankzij hem leeft mijn paard nog (zie: profiel). Toen is ze een maand in training geweest bij een leerling van Antoine en is samen met me paard ook naar hem geweest (ik was mee). Ik wil niet meer anders! En dat terwijl ik vroeger helemaal niet voor de klassieke rijstijl was!

Dit is het topic over hem en de rijkunst. Incl. de aanhangers Tong uitsteken

viewtopic.php?f=34&t=570028&st=0&sk=t&sd=a

Anoniem

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:10

Ik neem het Antoine kwalijk dat hij mensen valse hoop geeft, door te zeggen dat hij een ongeneeslijke aandoening kan genezen.

Dat je paard als ie krom gereden wordt (letterlijk! Knipoog ) slecht gaat lopen en pijn in zijn lijf/benen krijgt is niet meer dan logisch. Dat goed leren rijden en je paard recht leren richten het grootste deel van de oplossing is, is een waarheid als een koe en je kunt m.i. beter naar een trainer stappen die beter uit zijn woorden komt dan de Bodt.

Anoniem

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:25

Ik zal even mijn eerste uitspraak nog wat duidelijker uitleggen:
hoefkatrol is namelijk een verzamelnaam voor aandoeningen die kreupelheid veroorzaken in het hoefkatrolgebied. Ik heb nog nooit een veearts van "hoefkatrol fase 3" of fase 4 horen spreken, wat je bij de AdB topics heel vaak terugleest Verward Wel worden de straalbeentjes met een röntgenfoto beoordeeld en daar word een klassering aangehangen nav de kwaliteit van het bot. Maar dan nog is dat geen sluitende diagnose.

Er zijn paarden zat die een overbelastingskreupelheid vertonen. Die paarden zul je heel goed kunnen helpen/genezen door ze goed te rijden. Goed leren paardrijden kun je alleen op heel veel plekken, niet alleen bij AdB. Alleen hij legt de link en spreekt daarmee een bepaalde doelgroep aan. Dat is gewoon handig commercieel denken, ik denk niet dat hij anders op basis van de kwaliteit van zijn lessen het bedrag zou kunnen vragen dat hij nu doet Knipoog

Paarden die kreupel lopen door slijtage of een zeer slechte botstructuur worden niet beter van rijden, op welke manier dan ook. Je kunt ze wel zo op hun benen zetten dat je de kreupelheid minder ziet, maar een geoefend oog ziet ook dat de "na-" filmpjes die je veelvuldig op de site zag/ziet nog steeds geen paarden vertonen die echt fris en rad over de benen gaan. Ik vind het eerlijk gezegd nogal kwalijk dat je het lef hebt paarden die echt vergaan van de pijn in hun voeten aan het werk zet. Ook heb ik de indruk dat mensen die hun heil bij AdB zoeken minder nauw samenwerken met hun veearts. Terwijl de laatste toch echt de enige aangewezen persoon is voor de medische kant van het verhaal. Ik heb zelf ook meerdere revalidatie-projectjes op stal gehad, op dit moment heb ik weer zo'n paard staan. Het is dan een nauwe samenwerking met de DA voor een goede diagnose, zeer gerichte pijnbestrijding (!!) en een goed gedegen plan van aanpak die tot een succes kunnen leiden.

Maar ja, veel mensen willen gewoon niet horen dat ze hun paard de vernieling in hebben gereden of dat hij, hard gezegd, gewoon te slecht is om er nog nog wat mee te doen. Die luisteren liever naar iemand die ze weer hoop geeft en zegt te kunnen genezen wat alle artsen al hebben opgegeven, onder de noemer van een "wondermethode". Alsof wat het gros van de trainers in Nederland doen geen klassieke rijkunst is of zo Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:28

en zo is het Haha!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:43

Antoine heeft nooit verteld over dat hij deze aandoeningen bij mijn paard kon genezen, dat is onmogelijk en dat weet iedereen ook hij.

En ik geef toe dat ik haar vooral gewoon naar de kl*te heb gereden (en dan heeft ze ook een erg "boeiende" verleden), dus dat geef ik zeker toe. En ben daarom blij dat ik bij Antoine ben gekomen (rijd dan wel bij een leerling van hem die mijn paard ook getraind heeft). Nu rijd ik tenminste op de goeie manier en ik zie ook dat mijn paard het veel leuker is gaan vinden.

Ik ben zelf telkens naar de kliniek te Utrecht geweest en die had het zelf ook over welke fast hko die van mij had. Ik vind wel dat ie wel een zakenman is en toch ook voor het geld gaat, daar geef ik je gelijk in Zep. Maar ik heb zelf nooit bij hem gereden, me instructrice wel samen met me paard. Ik vind haar wel prettiger lesgeven en ik ga echt snel vooruit. Zij blijft in tegenstelling tot Antoine niet oneinig in die basis, in dat ontspannen (dus neusje over de grond).

Maar over die "na-filmpjes", het is jammer dat ik van de mijne geen film op internet kan zetten. Die van mij heeft in al die jaren nog nooit zo goed gelopen, buigt haar spronggewrichten geweldig (ondanks spat 3), begint eindelijk bespierd te worden na 3 jaar. En ze loopt ruim als nooit tevoren. Zelfs niet Antoine aanhangers, of zelfs mensen die er tegen zijn, geven het toe.

Ik ben inderdaad niet meer terug gegaan naar de kliniek, ook niet nadat ze kreupel bleef lopen na het inspuiten van haar kogels. Wel houd ik me eigen dierenarts op de hoogte en die heeft haar laatst ook nog gecontroleerd met een kreupelheidsonderzoek. En ze had nergens last van (even afkloppen Tong uitsteken). Volgens mijn da was het ook overbelasting waardoor ze zo ernstig artrose en dergelijke heeft.

Maar als je er zo over nadenkt van waarom hko alleen voorkomt bij de voorhoeven, dan lijkt het me logisch dat het komt doordat men de paarden veel te veel op de voorhand laten lopen.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:13

eens met Zep. niks aan toe te voegen.

Touwladder
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-07-06

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:00

Ik heb me wel verdiept in de klassieke rijkunst...meer die van Reiner Klimke en kornuiten dan van ADB...

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:54

KiWiKo schreef:
antoine de both Haha! Haha!

heel duidelijk, heel klassiek en standaard bij elke goede trainer Haha! Haha!

hier op bokt is heel veel te vinden over Antione en zijn werkwijze Haha!


Als je andere personen wilt gaan belachelijk maken zou ik als ik jou was toch eerst leren hun naam deftig te schrijven.Als je er niet mee eens bent,moei je dan niet in het topic.

Ik geloof wel in Antoine,heb hem nog nooit aan het werk gezien(helaas),de staleigenaresse rijdt volgens zijn methode en het gaat zeer goed,het plaatje is ook meer ontspannen.

Bovendien doet(zoals Zep het mooi verwoordt)het gros van de trainers NIET aan de klassieke dressuur.
Ik zie zeer veel dat ruiters met de handen laag rijden terwijl de bewuste methode neigt naar het rijden met de handen hoog.

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:23

Antoine kan juist heel goed vertellen dat je je eigen paard de vernieling in hebt geholpen. Dus als je dat niet wilt horen, dan moet je zeker niet naar hem toegaan. Daarnaast leert hij je op een andere manier rijden waardoor je paard weer wil lopen. Het paard wat ik rij schudde al 2 jaar voor ik er kwam, alleen in de zomer. Nu dit jaar met deze rijmethode is ze een ontspannen en vriendelijk paard met rijden. Ik weet dat ik haar schever heb gemaakt dan ze al was en ben nu bezig dat er weer uit te rijden. Ik krijg geen les van AdB zelf, maar van een leerling van hem. Zij geeft goed en duidelijk les.

Ik vind dan ook dat mensen AdB los moeten zien van de rijmethode. Er zijn meerdere mensen die lesgeven volgens dit systeem. MIsschien dat je AdB niet mag en kan hij het niet goed overbrengen, of jij begrijpt het niet (kan alletwee) maar dan hoef je nog niet gelijk zijn hele rijmethode af te kraken.

Touwladder
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-07-06

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 09:52

Armaris schreef:

Als je andere personen wilt gaan belachelijk maken zou ik als ik jou was toch eerst leren hun naam deftig te schrijven.


Asjeblieft zeg. Let dan ook even op je eigen stijl en spelfouten...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:05

Armaris schreef:
KiWiKo schreef:
antoine de both Haha! Haha!

heel duidelijk, heel klassiek en standaard bij elke goede trainer Haha! Haha!

hier op bokt is heel veel te vinden over Antione en zijn werkwijze Haha!


Als je andere personen wilt gaan belachelijk maken zou ik als ik jou was toch eerst leren hun naam deftig te schrijven.Als je er niet mee eens bent,moei je dan niet in het topic.

Ik geloof wel in Antoine,heb hem nog nooit aan het werk gezien(helaas),de staleigenaresse rijdt volgens zijn methode en het gaat zeer goed,het plaatje is ook meer ontspannen.

Bovendien doet(zoals Zep het mooi verwoordt)het gros van de trainers NIET aan de klassieke dressuur.
Ik zie zeer veel dat ruiters met de handen laag rijden terwijl de bewuste methode neigt naar het rijden met de handen hoog.


reageer je niet een klein tikkie overdreven ???????? Tjongejongejonge.

Wat hij doet is heel klassiek, en heel standaard bij de goede trainer........ niks meer niks minder.

en ik weet niet waar jij uit mijn post haalt dat ik het er niet mee eens ben, moet je mij maar even aanwijzen, en AdB belachelijk maken doe ik al helemaal niet

BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:11

Dit is weer het zoveelste topic... Het draait toch altijd op het zelfde uit.. Mensen die er echt in geïnterreseerd zijn kunnen hun rijstijl veranderen, mensen die nu al zeggen dat het slecht is zullen altijd negatief blijven hoe je het ook draait of keert..

angelica2
Berichten: 392
Geregistreerd: 14-04-05

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 18:53

Ha,
Zijn er ook instructeurs die in Brabant volgens deze methode lesgeven.
Heeft iemand de dvd van paardenbegrijpen al gezien??
Groetjes Angelica.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:35

Touwladder schreef:
Armaris schreef:

Als je andere personen wilt gaan belachelijk maken zou ik als ik jou was toch eerst leren hun naam deftig te schrijven.


Asjeblieft zeg. Let dan ook even op je eigen stijl en spelfouten...


Oja?Waar zie jij fouten?

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:36

KiWiKo schreef:
reageer je niet een klein tikkie overdreven ???????? Tjongejongejonge.

Wat hij doet is heel klassiek, en heel standaard bij de goede trainer........ niks meer niks minder.

en ik weet niet waar jij uit mijn post haalt dat ik het er niet mee eens ben, moet je mij maar even aanwijzen, en AdB belachelijk maken doe ik al helemaal niet


Overdreven?Nee hoor,telkens als ik een post van jou tegenkom zijn er veel bij waarbij je zo doet.
Er zijn zeer veel trainers die niet werken volgens zijn methode!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:37

ik vind dat je wel overdreven reageert, maar wijs nou maar even aan waar ik hem belachelijk maak........ in plaats van op de man spelen

Touwladder
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-07-06

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:04

Armaris schreef:
Oja?Waar zie jij fouten?


Okee geen spelfouten. Wel een keer of 8 interpunctie.

angelica2
Berichten: 392
Geregistreerd: 14-04-05

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 12:09

Jeetje,
ik dacht gewoon wat antwoorden te krijgen op mijn serieuze vraag.
Ik heb in de gaten dat ik het hier van doen heb met een paar dwarse pubers ofzo.
Ik zoek gewoon verder naar mijn antwoorden als jullie dan offline zo idioot gaan doen dan blijft dit nog een beetje een fatsoenlijk topic!!!!!!!!

ps.Antwoorden mogen ook met spelfouten daar lees ik nl doorheen!!

Had iemand die DVD al gezien Knipoog ....................daar ging het nou nl om Ach gut

Groetjes Angelica!

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:52

miss kan er wel beter verder worden gediscusierd (of hoe je dat ook schrijft) in het discussie-topic over de methode v. antoine de bodt Knipoog maar ik ben het zelf ook niet helemaal eens met de werkwijze van AdB.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Paard en recht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:45

KiWiKo schreef:
ik vind dat je wel overdreven reageert, maar wijs nou maar even aan waar ik hem belachelijk maak........ in plaats van op de man spelen


Op de man spelen? Clown

Die smileys komen in mijn ogen erg belachelijkmakend over