Bewegingswetenschappen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:23

klopt het proefschrift is van dr. Meike van Heel. is een heel goede vriendin van mij.
ik geloof dat ze nog wel proefschriften te koop heeft. zal 'r eens vragen voor je.

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Re: Bewegingswetenschappen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 19:47

Tact schreef:
Contact: G*.

Dat had Goofy44 idd ook al geadviseerd en ik heb Goldstar ook gemaild (paar dagen geleden), maar ik heb tot nu toe nog niets terug. Even afwachten dus nog, ik hoop wel dat hij iets kan vertellen daarover, want het lijkt me heel interessant

Tact schreef:
Wil je me dat artikel mailen. Lijkt interessant.

Zal ik doen, als je je mail adres even pb't, want dat staat namelijk niet in je profiel
Had je nog ge pb't. Is die trouwens wel aangekomen? Anders zijn mn andere pb's ooknie aangekomen...
Het is gewoon een artikeltje uit bit, haar presentatie mochten we helaas niet hebben Ik heb nog een stukje over hock displacement, misschien vind je dat ook interessant dan?

Nelsje
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Bewegingswetenschappen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:11

Tja, weet niet of jullie er hier iets mee zijn...maar in België zitten deze dingen (anatomie, sportfysiologie, trainingsleer, motorisch leren, sportpsychologie& coaching, ontwikkelingsleer) in de opleiding trainer B. Diploma wordt uitgereikt door de Vlaamse Trainerschool (VTS) en is internationaal erkend...
't Is in feite een diploma voor "prestatiebegeleiding" en er komt dus heel wat theorie bij kijken.
Heeeeeeeeeeeeeeeeel interessant! Echt een aanrader...

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Bewegingswetenschappen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:52

Gerrie schreef:

Is er ook nog aan dit proefschrift te komen??

Lijkt me zeer leerzaam!


Ik denk het wel, ik heb er zelf ook een. Ik zal het haar eens even vragen voor je! Ik stuur je een PB als ik meer weet!!!

Ik zie net dat het al gedaan wordt voor je
Laatst bijgewerkt door Adil op 15-06-06 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:54

Woodstock schreef:
Meike van Heel denk ik dat bedoeld wordt. We hebben er een lezing over gehad van haar. Ik heb nog wel een artikel erover, ik zal het je mailen!


Jep, haar bedoel ik Ik heb de paarden van haar vader een lange tijd gereden. Ik moet zeggen dat het zeer leerzaam is om daar een tijd mee te lopen, want niet alleen Meike weet veel van paarden...!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:20

Adil18 schreef:
Woodstock schreef:
Meike van Heel denk ik dat bedoeld wordt. We hebben er een lezing over gehad van haar. Ik heb nog wel een artikel erover, ik zal het je mailen!


Jep, haar bedoel ik Ik heb de paarden van haar vader een lange tijd gereden. Ik moet zeggen dat het zeer leerzaam is om daar een tijd mee te lopen, want niet alleen Meike weet veel van paarden...!


klopt, Lisanne.
moet nodig weer eens bij fam. Van Heel langs.
Meike heeft haar kennis van en liefde voor paarden zeker niet van een vreemde.
weet wel dat ze ontzettend druk is, dus mocht jij 'r eerder spreken over dat proefschrift voor belangstellenden->mij ook best!
groetjes, Pauline

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:34

dierfysio schreef:

klopt, Lisanne.
moet nodig weer eens bij fam. Van Heel langs.
Meike heeft haar kennis van en liefde voor paarden zeker niet van een vreemde.
weet wel dat ze ontzettend druk is, dus mocht jij 'r eerder spreken over dat proefschrift voor belangstellenden->mij ook best!
groetjes, Pauline


Hai Pauline!
Ja druk is ze!!! Volgens mij zit ze nu in Duitsland...? Onwijs knap wat ze allemaal doet!!! Je moet zeker eens langsgaan, ik had heel graag overmorgen gewild, omdat dan de Cavalier Typique (die ken je vast nog wel ) en de dochter van die Cavalier naar de keuring gaan, maar ik kan niet
Ze hebben trouwens ook een nieuwe ruiter die het geweldig schijnt te doen!!!
Enneh, over een kleine maand een Quidam de Revel uit de Indoctro-merrie, dus dan ben ik er zeker!!!!

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Re: Bewegingswetenschappen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 08:13

Nelsje schreef:
Tja, weet niet of jullie er hier iets mee zijn...maar in België zitten deze dingen (anatomie, sportfysiologie, trainingsleer, motorisch leren, sportpsychologie& coaching, ontwikkelingsleer) in de opleiding trainer B. Diploma wordt uitgereikt door de Vlaamse Trainerschool (VTS) en is internationaal erkend...
't Is in feite een diploma voor "prestatiebegeleiding" en er komt dus heel wat theorie bij kijken.
Heeeeeeeeeeeeeeeeel interessant! Echt een aanrader...

Heb je deze opleiding zelf ook gedaan dan? Bevalt het?
Ik krijg alleen het idee dat het meer een instructeurs opleiding is (vergelijkbaar met ORUN in NL). Ik kwam ook nog een vergelijkbare opleiding met Deurne tegen, maar dat leek me een beetje MBO niveau (ik weet niet hoe het in Vlaanderen werkt met die niveaus, so correct me if I'm wrong ).
Ik ben eigenlijk op zoek naar een hbo/universitaire opleiding op dit gebied. Maar de onderdelen die ik zoek zitten er idd wel in. Bedankt iig

Snadder
Berichten: 176
Geregistreerd: 29-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:07

Bedankt voor de titels van de boeken.
Ik wil me er echt eens in gaan verdiepen.

Is de Meike waarover jullie het hebben, dat meisje dat Bewegingswetenschappen heeft gedaan in Maastricht en die ook een nieuw soort ijzers heeft ontwikkeld. Ik heb daar ooit iets van in de krant gelezen.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:47

Snadder schreef:
Bedankt voor de titels van de boeken.
Ik wil me er echt eens in gaan verdiepen.

Is de Meike waarover jullie het hebben, dat meisje dat Bewegingswetenschappen heeft gedaan in Maastricht en die ook een nieuw soort ijzers heeft ontwikkeld. Ik heb daar ooit iets van in de krant gelezen.



ja, klopt, dat is zij. rond haar promotie is ze heel veel in het nieuws (krant/tv) geweest.
behalve bewegingswetenschapper is ze ook fysiotherapeute en dierenfysiotherapeute. het nieuwe ijzer, wat mede door haar ontwikkeld is, komt er over een paar weken aan. vraag je smid er eens naar; kan je er vast wat over vertellen!

Nelsje
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Bewegingswetenschappen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:04

Woodstock schreef:
Nelsje schreef:
Tja, weet niet of jullie er hier iets mee zijn...maar in België zitten deze dingen (anatomie, sportfysiologie, trainingsleer, motorisch leren, sportpsychologie& coaching, ontwikkelingsleer) in de opleiding trainer B. Diploma wordt uitgereikt door de Vlaamse Trainerschool (VTS) en is internationaal erkend...
't Is in feite een diploma voor "prestatiebegeleiding" en er komt dus heel wat theorie bij kijken.
Heeeeeeeeeeeeeeeeel interessant! Echt een aanrader...

Heb je deze opleiding zelf ook gedaan dan? Bevalt het?
Ik krijg alleen het idee dat het meer een instructeurs opleiding is (vergelijkbaar met ORUN in NL). Ik kwam ook nog een vergelijkbare opleiding met Deurne tegen, maar dat leek me een beetje MBO niveau (ik weet niet hoe het in Vlaanderen werkt met die niveaus, so correct me if I'm wrong ).
Ik ben eigenlijk op zoek naar een hbo/universitaire opleiding op dit gebied. Maar de onderdelen die ik zoek zitten er idd wel in. Bedankt iig

Opleiding idd ook zelf gedaan! En ja, het is een opleiding tot instructeur. Het is me enorm bevallen! Het was echt interessant! Veel dingen die je zo onmiddellijk in de praktijk kan toepassen.
Nu ja, ik weet niet of er in NL iets gelijkaardigs bestaat (ORUN en MBO zegt me nix ).
Anders moet je op internet eens contactgegevens van de Vlaamse Trainersschool opsnorren. Misschien kunnen zij je verder helpen.
Of bel eens naar een paardenkinesist of -osteopaat...zij kennen alles van de anatomie en fysiologie en hebben dit wsl ook wel ergens heel in het detail geleerd...

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:50

Mijn vriend heeft gewoon algemeen bewegingstechnologie / bewegingswetenschappen gedaan en stage gelopen in utrecht met paardenbenen enzo, dus het is ook gewoon te koppelen aan een gewone studie.

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 20:58

Ow dat is ook interessant om te weten!
BTW HC heeft een topic geopend over het nieuwe boek van Nancy, erg interessant boek denk k!