vraagje over verkopen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:16

Hallo,
stel je paard staat te koop, vriendelijk paard maar wel een pittige(haflinger).
Dan komt er iemand rijden van een jaar of 11, een heel licht meisje, rijden ging op zich wel goed, maar beiden waren erg gespannen en het meisje is eigenlijk nog niet sterk/zwaar genoeg en erg onzeker, durft niet te springen terwijl het paard dit wel erg graag doet,
meisje krijgt wel goede begeleiding van haar instructrice en heeft al een eigen, kleine pony gehad

zouden jullie het paard dan verkopen aan haar?

ik vraag dit ook omdat ik er eerder een rotervaring gehad heb met het verkopen van een haflingermerrie, die bij mij superbraaf was maar met de nieuwe eigenaresse een loopje nam, zodat ze later bijna niet meer te berijden was.

De mogelijke kopers vonden het erg raar dat ik zelf aangaf dat ik twijfelde, hebben gisteravond een afspraak gemaakt om dezelfde avond te komen rijden en willen vanavond uitsluitsel.

Ik vind een goed plekje voor hem erg belangrijk! Wat moet ik doen!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:24

graag jullie meningen!

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:29

Misschien is het mogelijk om een proeftijd voor te stellen?
Of dat ze het paardje een tijdje bij jou komt rijden.
Ik kan heel goed begrijpen dat je er zelf achter wilt staan maar zekerheid heb je nooit.
Ik heb ooit eens mijn paardje verkocht naar een heel goed adres.
Helaas gingen de mensen na een tijdje scheiden en werd het paardje opnieuw verkocht. Ik geloof dat hij het niet zo geweldig goed heeft gekregen daarna.
Je kunt nu eenmaal niet alles goed regelen.
Ik hoop wel voor je dat het uiteindelijk allemaal goed komt.

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:30

is zij de enige die erop gaat rijden??
of zijn ze vanplan ook een ouder ervarener iemand erop te laten rijden??

Ze heeft goede begeleiding.. dus ik denk dat het wel goed kan komen hoor!

maar als jij er geen goed gevoel bij hebt moet je het iet doen!!

Vraag anders of je af en toe mag komen kijken?
en als het niet goed gaat, of jij kan komen helpen aangezien jij d'r al goed kent?

Ze wordt iig goed verzorgd..

Dat rijden komt denk ik wel goed, met behulp van de instructrice..

Zeg anders of het mogelijk is of er iemand met d'r wil springen?
Aangezien de haf het erg leuk vind..

Zeg gewoon tegen ze wat je twijfels zijn..
en geef tips.. kan je alleen maar hopen op een goede uitkomst..

Maaikiemaaik
Berichten: 93
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:32

proeftijd lijkt mij idd ook een goed idee (wel alles contractueel vastleggen natuurlijk). Misschien moeten ze elkaar ook gewoon een beetje leren kennen en wordt het meisje dan wat zekerder. Succes met je beslissing!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:38

poppekontje schreef:
Misschien is het mogelijk om een proeftijd voor te stellen?
Of dat ze het paardje een tijdje bij jou komt rijden.
Ik kan heel goed begrijpen dat je er zelf achter wilt staan maar zekerheid heb je nooit.
Ik heb ooit eens mijn paardje verkocht naar een heel goed adres.
Helaas gingen de mensen na een tijdje scheiden en werd het paardje opnieuw verkocht. Ik geloof dat hij het niet zo geweldig goed heeft gekregen daarna.
Je kunt nu eenmaal niet alles goed regelen.
Ik hoop wel voor je dat het uiteindelijk allemaal goed komt.


ze willen gelijk vanavond uitsluitsel en niet langer wachten. het gaat allemaal erg overhaast, hun instructrice heeft er ook op gereden en kreeg hem wel super aan het lopen maar ik ben bang dat mn haflinger een paar stapjes te hoog gegrepen is voor haar....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:39

chitra schreef:
is zij de enige die erop gaat rijden??
of zijn ze vanplan ook een ouder ervarener iemand erop te laten rijden??

Ze heeft goede begeleiding.. dus ik denk dat het wel goed kan komen hoor!

maar als jij er geen goed gevoel bij hebt moet je het iet doen!!

Vraag anders of je af en toe mag komen kijken?
en als het niet goed gaat, of jij kan komen helpen aangezien jij d'r al goed kent?

Ze wordt iig goed verzorgd..

Dat rijden komt denk ik wel goed, met behulp van de instructrice..

Zeg anders of het mogelijk is of er iemand met d'r wil springen?
Aangezien de haf het erg leuk vind..

Zeg gewoon tegen ze wat je twijfels zijn..
en geef tips.. kan je alleen maar hopen op een goede uitkomst..


de haflinger is echt voor dit meisje bedoelt, in de bak is hij verder braaf dus dat zal wel goed gaan, maar ik ben bang dat het op den duur niet goed gaat tussen hun....

catootje

Berichten: 291
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: ergens in Gelderland

Re: vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:41

Wat vond het meisje zelf eigenlijk van de pony? Of is dit weer zo'n gevalletje opgedrongen door de ouders?
Proeftijd afspreken lijkt me ook wel een goed idee.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:45

Een proeftijd zou ik zelf niet zo snel doen; als het niet goed gaat, weet je nooit hoe je je paard weer terug krijgt .

De instrucrice was blijkbaar mee toen het meisje het paard ging rijden en zij was dus van mening dat dit paard het juiste was voor haar?!
Dan zou ik het paard denk ik, wel verkopen.

Zekerheden heb je helaas nooit als je je paard verkoopt. (Kijk maar naar het verhaal van poppekontje.)
Je kan misschien in het koopkontrakt bijzetten dat jij je twijfels hebt of meisje & paard de juiste combinatie zijn, maar dat de instructrice (naam noemen!) hier geen probleem in zag.

Succes met de verkoop!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:48

catootje schreef:
Wat vond het meisje zelf eigenlijk van de pony? Of is dit weer zo'n gevalletje opgedrongen door de ouders?
Proeftijd afspreken lijkt me ook wel een goed idee.


ze vonden hem er heel vriendelijk uitzien, dat is hij ook in de omgang, qua rijden is het soms echt een driftkop.....dit meisje kwam heel lief over en werd gespannen, waardoor de haflinger ook gespannen was en erg snel ging draven,waardoor het meisje de teuegls nog korter nam. ze vond hem erg sterk (dat is hij niet, hij is juist heel erg op de zit gereden), de instructrice zei ook dat hij absoluut niet hard in de mond was,
ze reed natuurlijk nog maar voor de eerste keer, ik zou persoonlijk liever willen dat ze eerst vaker kwam rijden dan zo snel te beslissen

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:49

Ik zou het wel doen..

Je moet het meisje wel de tijd geven om het te leren.

Het komt vanzelf wel.. ze moeten gewoon even aan elkaar wennen.

Je kunt niet verwachten dan er gelijk iemand komt die jou paard net zo rijdt als jij, of er zo mee omgaat.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:51

Sterre schreef:
Een proeftijd zou ik zelf niet zo snel doen; als het niet goed gaat, weet je nooit hoe je je paard weer terug krijgt .

De instrucrice was blijkbaar mee toen het meisje het paard ging rijden en zij was dus van mening dat dit paard het juiste was voor haar?!
Dan zou ik het paard denk ik, wel verkopen.

Zekerheden heb je helaas nooit als je je paard verkoopt. (Kijk maar naar het verhaal van poppekontje.)
Je kan misschien in het koopkontrakt bijzetten dat jij je twijfels hebt of meisje & paard de juiste combinatie zijn, maar dat de instructrice (naam noemen!) hier geen probleem in zag.

Succes met de verkoop!


waarom een koopcontract? heb ik nog nooit eerder van gehoord eigenlijk.
een proeftijd doe ik idd ook niet aan, je weet nooit hoe je het paard terugkrijgt, het zorgt bij mijn beide paarden voor veel stress, ik moet ondertussen ander gezelscap voor mn andere paard regelen, ...
mn haflinger liep erg netjes bij haar instructrice, maar die is ook volwassen en veel zwaarder....

zijn er meer bokkers die wel eens hebben geweigerd terwijl ze hun paard konden verkopen vanwege de combinatie?

Marije_1982

Berichten: 184
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:54

Ja dat is een vervelend probleem, ik zou duidelijk vermelden dat jij denkt dat het meisje misschien nog iets te licht en klein is voor je haflinger en dat het handig zou zijn als er 2x per week iemand op zou kunnen rijden (instructrise) om hem extra `aan het werk` te zetten. Verder is het natuurlijk de vraag hoe graag je je Haflinger wilt verkopen, als je nog wat spelingstijd hebt kan je altijd kijken of er andere gegadigden zijn. Waren deze kopers de enige die gereageerd hadden of zijn er meer potentiele kopers?
Succes met je beslissing!

StephanieDK
Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:54

Ik denk dat het belangrijk is goed de evt. kopers in te lichten over wat voor jou precies de 'twijfelpunten' zijn.. Dan ben je eerlijk en open geweest, en als ze hem dan toch willen kopen, hebben ze er waarschijnlijk genoeg vertrouwen in en denk ik dat je hem met een gerust hart kunt verkopen. Zekerheid heb je immers nooit bij verkoop, hoe zeer dat ook doet. Bovendien denk ik dat de pony bij zon klein meisje nooit overvraagd wordt, waardoor je (denk ik) niet snel bang hoeft de zijn dat de pony op een verkeerde manier (hardhandig) aangepakt wordt, Ik vind het overigens wel heel goed dat je er zo bewust over nadenkt, deed iedereen dat maar!
succes ermee!

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:56

denk niet dat het verstandig is, om een paard dat een consequente, niet bange, ruiter nodig heeft, te verkopen aan een meisje dat angstig of onzeker is. Daar kunnen vervelende dingen uit voortkomen, zowel voor het paard als de ruiter. Het kan ook heel goed uitpakken natuurlijk, dat het meisje minder onzeker wordt en hem wel aanpakt als het nodig is, maar dat is denk ik de gok en dan moet je voor jezelf eventjes kijken wat je prettiger vind.

verder ben ik het eens met stephanieDK, licht ze in ieder geval in over jouw twijfels. Dan weten ze in ieder geval dat je hem niet zomaar klakkeloos aan hen verkoopt.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:56

Whiz schreef:
Ik zou het wel doen..

Je moet het meisje wel de tijd geven om het te leren.

Het komt vanzelf wel.. ze moeten gewoon even aan elkaar wennen.

Je kunt niet verwachten dan er gelijk iemand komt die jou paard net zo rijdt als jij, of er zo mee omgaat.


nee natuurlijk niet, maar ben bang dat hij doorkrijgt dat hij haar de baas kan en dan onhandelbaar wordt ofzo, en dat hij dan net zo snel weer wordt verkocht dan als hij gekocht is, of dat je kwaaie reacties krijgt wat wat een rotknol, je hebt ons bedonderd (zoals me eerder is overkomen met een haflinger waar hier de angstige mensen op reden, en bij het nieuwe baasje onhandelbaar werd....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:58

Marije1900 schreef:
Ja dat is een vervelend probleem, ik zou duidelijk vermelden dat jij denkt dat het meisje misschien nog iets te licht en klein is voor je haflinger en dat het handig zou zijn als er 2x per week iemand op zou kunnen rijden (instructrise) om hem extra `aan het werk` te zetten. Verder is het natuurlijk de vraag hoe graag je je Haflinger wilt verkopen, als je nog wat spelingstijd hebt kan je altijd kijken of er andere gegadigden zijn. Waren deze kopers de enige die gereageerd hadden of zijn er meer potentiele kopers?
Succes met je beslissing!


Hij hoeft absoluut niet snel verkocht te worden, ik hou hem eventueel liever tot ik de juiste nieuwe eigenaar heb gevonden....
ik wil dat meisje ook wel het voordeel van de twijfel geven, vraag me eigenlijk af waarmee ik voor het paard het beste doe.....

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:58

Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken dat het om een licht meisje gaat. Voor je paard is het fijner om een licht iemand te dragen dan een zwaar iemand.

Bovendien een paard is toch altijd sterker dan een mens dus al was het een zwaarder en sterker meisje op kracht zal ze het toch niet winnen dus dat maakt niets uit. Zou het belangrijker vinden dat ze lief met je paard om gaat en netjes rijd.

Zelf ben ik ook erg gespannen als ik voor het eerst op een ander paard zit dus dat hoeft ook niets te zeggen. Op mijn verzorgpaard durfde ik de eerste keer absoluut niet te galloperen en dit gaat nu gewoon goed. Meisje en paard moeten waarschijnlijk gewoon aan elkaar wennen en zeker als ze goed begleid wordt gaat dat waarschijnlijk best goed komen. Je schrijft zelf dat het rijden nu ook best goed ging.

Probeer wel te achterhalen of het meisje het paard zelf ook erg leuk vind en dat het niet alleen de instructrice en de ouders zijn die het paard wel zien zitten. Als het meisje het paard zelf namelijk niet zo leuk vind dan is het moeilijker om het paard te vertrouwen. Ziet ze het paard zelf ook helemaal zitten dan komt het vast wel goed doodat ze goede begleiding krijgt.

Heeft het meisje op haar oude pony wel gesprongen? Zou kunnen dat ze het echt niet durft en dat ze op jouw pony ook niet gaat springen. Vind je dat echt heel erg als ze verder wel een goed tehuis krijgt? Zo ja dan moet je inderdaad verder kijken naar andere kopers. Maar misschien spreken die je op andere punten niet aan. Even een afweging maken dus of je dat springen belangrijk vind over de rest zou ik niet twijfelen.

Kan me wel voorstellen dat als de kopers zeker zijn van hun zaak dat ze dan niet een paar keer terug willen komen omdat jij twijfelt.
Dadelijk is hun kind zich aan de pony gaan hechten en dan gaat het niet door. Dan steken ze hun energie liever in een pony die wel echt voor hun te koop is.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 13:01

StephanieDK schreef:
Ik denk dat het belangrijk is goed de evt. kopers in te lichten over wat voor jou precies de 'twijfelpunten' zijn.. Dan ben je eerlijk en open geweest, en als ze hem dan toch willen kopen, hebben ze er waarschijnlijk genoeg vertrouwen in en denk ik dat je hem met een gerust hart kunt verkopen. Zekerheid heb je immers nooit bij verkoop, hoe zeer dat ook doet. Bovendien denk ik dat de pony bij zon klein meisje nooit overvraagd wordt, waardoor je (denk ik) niet snel bang hoeft de zijn dat de pony op een verkeerde manier (hardhandig) aangepakt wordt, Ik vind het overigens wel heel goed dat je er zo bewust over nadenkt, deed iedereen dat maar!
succes ermee!


dat heb ik hen verteld toen ze net belden dat ze hem wouden kopen, ik belde met de instructrice en die vond mijn reactie erg raar, dat ik nog even bedenktijd vroeg en wat mn twijfels waren, ze vertelde dat ze het meisje de eerste drie weken dan wel wat vaker les zou geven, dat ik niet kon verwachten dat zij hem hetzelfde reed als instructrice+ik omdat ze bijna geen gewicht bij te zetten had, dat ze vond dat ik hen aan het lijntje hield als ik pas morgenavond uitsluitsel zou geven ipv vandaag.....

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:02

Hoe vind het meisje het zelf, is ze bereid om om hulp te vragen als iets niet goed gaat ?
Ik zou als de koop doorgaat je pony eerst op proef laten nemen, om te kijken of ze hem of haar na een paar weken nog steeds leuk vind en het rijden goed gaat.
En verder als er goede begeleiding is zal het wel lukken denk ik

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: vraagje over verkopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:05

zo, ten eerste:

hoe durft ze te zeggen dat je die mensen aan het lijntje houd! Je paard verkopen is altijd een moeilijke stap (ten minste voor een particulier) en ik kan het weten hoor, heb in februari ook mijn eigen pony na 12 jaar samenzijn verkocht.
Jij moet echt voor jezelf beslissen of je hem wilt verkopen of niet en niet laten beïnvloeden door de eventuele kopers.
en anders een regeling treffen met een bepaalde proeftijd

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:06

Het is in dit geval heel belangrijk dat je een koopcontract op stelt. In een koopcontract kun je namelijk zetten dat ze jou niet aansprakelijk kunnen stellen voor eventuele schade wat gemaakt wordt door je pony. Stel het meisje valt van je paard en komt ongelukkig neer. Dan kunnen die mensen aan wie jij dat paard verkocht hebt, de schade komen verhalen.
Gaan dan zeggen dat jij niet gezegd had dat hij soms wat wild kan zijn...
Zodra je dit op papier hebt staan, hebben zij geen poot om op te staan! Dus is dat heel belangrijk!

Op proef geven zou ik nooit doen! Nu kan jij er alles mee en ben je de baas. Stel dat zij hem helemaal verpest in die korte tijd, dan kan je er niets meer mee. Moet je hem wegbrengen naar iemand die hem weer even africht (wat veel geld kankosten) en vervolgens moet je hem toch weer verkopen.

Laverne
Berichten: 326
Geregistreerd: 25-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:06

Ok misschien ben ik wel kort door de bocht hoor, maar tis jouw paardje toch? En jij verkoopt het. Jij zoekt een goed tehuis voor het dier en wil er een goed gevoel aan overhouden.

Ik vind niet dat je de mensen aan het lijntje houdt. Je moet gewoon niets doen waar je je niet prettig bij voelt.
Als ze het paardje graag willen hebben, dan is het toch geen probleem om eerst wat vaker te komen rijden. De eerste keer op een vreemd paard is altijd anders dan dat je op je eigen paard rijdt natuurlijk.

Als je je niet prettig voelt bij het nemen van een snelle beslissing terwijl je er niet 100% achter staat, dan vind ik dat je het niet moet doen.

Stel inderdaad voor dat ze eerst vaker komt rijden o.i.d. Een proeftijd zou ik ook niet doen, dan ben je erzelf niet bij en inderdaad weet je dan niet hoe je paardje terugkomt indien het niet naar wens gaat.

Het is en blijft een moeilijke beslissing, maar neem deze niet als je er niet van overtuigd bent.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 13:07

lindsey schreef:
Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken dat het om een licht meisje gaat. Voor je paard is het fijner om een licht iemand te dragen dan een zwaar iemand.

Bovendien een paard is toch altijd sterker dan een mens dus al was het een zwaarder en sterker meisje op kracht zal ze het toch niet winnen dus dat maakt niets uit. Zou het belangrijker vinden dat ze lief met je paard om gaat en netjes rijd.



dit ben ik niet helemaal met je eens, een paard kan wel degelijk te groot/sterk zijn voor een ruiter, niet wat betreft trekken/tillen, maar de haflinger heeft de neiging snel te gaan draven, ik rij hem dan op mn zit terug, ga heel rustig lichtrijden, heb heel zachtjes contact met de mond, alleen voor de aanleuning, haar instructrice reed hem gister ook zo, dit meisje is gewoon te licht en te gespannen om hem op haar zit rustiger te laten draven (volgens haar instructrice, zelf heb ik er niet heel veel verstand van hoor;-)) dit meisje reed hem echt op de teugels waardoor hij steeds harder ging draven, het meisje gespanner werd en de teugels strakker nam, een vicieuze cirkel.....
zij kan hem nooit laten ontspannen met behulp van de tuegels, zal dit toch echt met dr zit moeten doen....

imaudy
Berichten: 5078
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:10

missnynke schreef:
StephanieDK schreef:
Ik denk dat het belangrijk is goed de evt. kopers in te lichten over wat voor jou precies de 'twijfelpunten' zijn.. Dan ben je eerlijk en open geweest, en als ze hem dan toch willen kopen, hebben ze er waarschijnlijk genoeg vertrouwen in en denk ik dat je hem met een gerust hart kunt verkopen. Zekerheid heb je immers nooit bij verkoop, hoe zeer dat ook doet. Bovendien denk ik dat de pony bij zon klein meisje nooit overvraagd wordt, waardoor je (denk ik) niet snel bang hoeft de zijn dat de pony op een verkeerde manier (hardhandig) aangepakt wordt, Ik vind het overigens wel heel goed dat je er zo bewust over nadenkt, deed iedereen dat maar!
succes ermee!


dat heb ik hen verteld toen ze net belden dat ze hem wouden kopen, ik belde met de instructrice en die vond mijn reactie erg raar, dat ik nog even bedenktijd vroeg en wat mn twijfels waren, ze vertelde dat ze het meisje de eerste drie weken dan wel wat vaker les zou geven, dat ik niet kon verwachten dat zij hem hetzelfde reed als instructrice+ik omdat ze bijna geen gewicht bij te zetten had, dat ze vond dat ik hen aan het lijntje hield als ik pas morgenavond uitsluitsel zou geven ipv vandaag.....


Wat een rare reactie van die instructrice zeg!
Ik zou doen wat je zelf wilt en je niet laten overhalen als je er zelf geen goed gevoel bij hebt. Gewoon aanbieden dat het meisje nog een keer kan komen rijden.