Buitenrijden met Sedalin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Dilemma

Als het werkt is het goed?
6 (19%)
Sederen voor het rijden is not done
25 (80%)

Totaal aantal stemmen: 31


avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:44

De discussie loopt een beetje ten einde he

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:49

Ik heb zo moeten lachen om dat stuk over bitten in de Bit.
Wat een schaamteloze reclame!

En dat een dier niet kan slikken, dat zal bij sommige bitten het geval zijn.
Maar ik zie toch met eigen ogen dagelijks, dat mijn paarden (allemaal, zonder uitzondering!) slikken met hun bit in. Stang en trens idem dito.
Als er slijmdraden uit de mond vallen (dus geen schuim!) dan kunnen ze niet slikken.
Komt er een schuimrandje langs de mond ( liever niet overmatig, maar gewoon een vaste slagroomrand) dan kunnen ze prima slikken maar zijn ze gewoon nageeflijk!

Maar prima dat een aantal bitloos gaan rijden. Zelf weten natuurlijk. Maar zulke ongenuanceerde stukken in de Bit helpen mij niet van mn stuk.

Anoniem

Re: Buitenrijden met Sedalin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:33

UUuhhhh,wat heeft dat hiermee te maken?
Nu ben ik wel oud en blond maar dit kan ik niet volgen.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:35

Was op de vorige bladzijde een discussie over ontstaan.

Anoniem

Re: Buitenrijden met Sedalin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:40

Ooo zo ,ik denk dat je beter het topic bij de naterals op zoekt.Bitloos.
Maar ik vind dat stuk ook onzin hoor ,daar niet van.

Nado
Berichten: 3356
Geregistreerd: 23-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:39

Kim, ben je inmiddels weer naar buiten geweest met je paard zonder sedatie ? Ik ben benieuwd naar hoe dat ging.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Buitenrijden met Sedalin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:20

Kim haar internet ligt plat en ze is het hele weekend weg, als alles het weer doet komt ze weer reageren.

Maar ze is nog niet naar buiten geweest(druk druk druk he

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:38

KiWiKo schreef:
peerd staat halve dagen buiten

dit is niet je doorsnee huis tuin en keuken peed het is wel een paard die mensen laten staan door zijn karakter



Hier wil ik wel even op reageren. Ik heb ook zo'n paard dat mensen snel zouden laten staan om zijn gedrag en karakter. Gekneusde ribben, elke dag om de 3 minuten lag ik eraf, en moest ik huilend door zetten, terwijl mijn eigen instructrice (Die echt wel tegen een aardig stootje kan!) zei dat ik hem weg moest doen omdat er geen weg mee te bezeilen was en hij te gevaarlijk was.

Ik kan je vertellen, geen haar op niemand zijn hoofd in mijn omgeving die met het idee kwam om het beestje sedalin te geven. Wat wil iemand daar nou mee bereiken? Een momentopname sussen? Om vervolgens nog steeds met het probleem opgezadeld te zitten?

Ik heb met dit zelfde paard ook veel ongelukken op straat gehad. Hij is aangereden door een golf die hard de bocht om kwam (Charloislage dijk!) waardoor hij met zijn achterbenen geschampte werd, en wonder boven wonder niks had. We zijn een keer bijna overreden door een vrachtwagen omdat meneer finaal staakte midden op de weg, en de vrachtwagen chauffeur te weinig remafstand had. Doordat hij zijn remvloeistof los liet (of zoiets!) sprong hij naar voren en raasde de vrachtwagen vlak langs ons. En nog steeds geen haar op niemand zijn hoofd in mijn omgeving die het woord sedalin in zijn mond durfde te nemen, omdat ik mijn paard niet kon bedaren toendertijd.

Nu is het beestje zo mak als een lammetje, terwijl het nog steeds een monster is.

Ik vind het echt een schande.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-06 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:57

Ik vraag me ook af wat een doorsnee huis tuin en keukenpeerd is?

Ik zou hem toch terug zetten in krachtvoer als ie zo uber vrolijk doet en dit vervangen door voldoende en/of extra ruwvoer... worden ze niet mager van hoor.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Buitenrijden met Sedalin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:36

silvana schreef:
Ooo zo ,ik denk dat je beter het topic bij de naterals op zoekt.Bitloos.

Waarom bij de naturals? het is een algemeen onderwerp en inderdaad is het ook op RT/RT-D en in de HK te vinden. Sterker nog: dáár lopen de kerntopics. Ook dat van optomingsloos.
Met 'natural' heeft het principieel niets van doen. Dat veel ruiters die zich in de 'natural' hoek thuis voelen bitloos of hoefijzerloos ook aanspreekt staat los van elkaar. Elke koe is een dier met vier poten maar niet elk dier met vier poten is een koe
Maar goed; dat heeft óók niets met het topic van doen

Terug on topic: toch wel prettig dat er voor complexere diersoorten, nog, geen laagdrempelige chemisch toedienbare gedragsprogrammeringen zijn In feite is het gebruik van Sedalin dat in dit geval.

HC