Buitenritten..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:12

ik ben zelf echt een recreatieruiter en moet ook zeggen ik sta aan het bos ik rij zekers 3x per week in het bos soms wel vaker en af en toe in de bak en longeer 2x per week...ik hou niet zo van in de bak rijden hou toch meer van ontspanning...zowel ik als mijn paard..

jennyk
Berichten: 3616
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:20

Ik rijd één keer in de week in de les en de rest altijd in het bos, ik heb ook geen bak bij huis en in de wei rijden vind ik niet prettig.
Het bos is héél dichtbij dus ga ik daar lekker heen!

wolf359
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:14

Ik rijd zelf B, en ik maak ook buitenritten, maar toch heb ik de ambitie om hoger in de dressuur te komen, ik vind het een vorm van training, ze wennen aan veel verschillende dingen en zullen zo op de wedstrijden minder gauw schrikken, de mensen die Z en hoger rijden zijn vaak bang dat er wat met het paard gebeurd, het zijn vaak paarden van iemand anders en tevens vaak dure paarden, helaas leren deze paarden niet om aan vreemde dingen te wennen, en daardoor krijg bij wedstrijden zoals die van anky het verzoek dan ook om zo stil mogelijk te zijn want anders schrikken ze, ik ken zelf ook meer paarden in de lagere klassen die niet schrikkerig zijn dan die in de hogere klassen, het lijkt wel of dat die echt niks gewend zijn.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:39

wolf359 schreef:
...daardoor krijg bij wedstrijden zoals die van anky het verzoek dan ook om zo stil mogelijk te zijn want anders schrikken ze,....



Dat heet een brevet van onvermogen: gelijk diskwalificeren

HC

MilOu_
Berichten: 19
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Buitenritten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:48

* is jaloers op sommigen hier*

Ik rij bijna nooit buiten .. ik heb een verzorgpaardje van 3 en ze is nog niet helemaal lekker ingereden en ook iets te fris en voorwaarts om mee naar buiten te gaan..
Ook hebben we hier in noordholland niet zo veel ruimte op buiten te rijden
Maarja af en toe een strandrit bij een gwone manege maakt t wel weer goed (A)

MyWishMax

Berichten: 25437
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Buitenritten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:33

Ik rijd zelf M2 dressuur met Max, en eigenlijk ben ik in de 2 jaar dat ik hem heb pas 1 keer de wijk in geweest. (We hebben geen bos op rijafstand, dan moeten we echt met de trailer)

Dit komt vooral, omdat hij veel kreupel enzovoorts is geweest en ik onder het opbouwen niet naar het bos ga, omdat ik 1. Niet te veel wil doen. 2. het vaak een te zware bodems is 3. Hij kan niet alleen en 4. Hij nogal heftig is op buitenrit

Wel zodra het vakantie is, gaan we met een stel naar het strand. Als we dichter bij het bos zouden wonen, zou ik minstens 1 keer in de week/2 weken gaan.

Ik ga trouwens wel vaak aan de hand wandelen in de wijk. Als afwisseling

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:46

Ik heb 2 jonge paarden die L dressuur lopen en B springen. Deze paarden neem ik zeker 1x per week mee naar buiten. Met dit weer wel vaker, ik train dan ook een paar dingetjes, maar over het algemeen contact teugeltje en lekker rijden. Maak ook vaak een sprintje in galop of neem een hindernisje. Lekker de zinnen verzetten en in het hoofd fris houden.

Mijn 2 sportpaarden, lopen beide dressuur Z en springen M. Eentje loopt cross L. Deze paarden neem ik ook elke week een keertje mee naar buiten. Met dit weer vaker zie verhaal van de andere twee paarden.

Ik rijd met een stalgenootje of gewoon lekker alleen en dan de honden mee. Ga standaard 4 keer per jaar naar het strand en elke keer met een ander paardje. Heb met 1 van de sportpaarden 6 dagen veluwe trail gereden, heerlijk uitwaaien en het koppie fris houden. Fantastische ervaring een keertje geen changementen of laag diep en rond, maar gewoon paaltjes volgen en schik hebben!

Mijn paarden zullen niet zo snel schrikken van iets vreemds en ja het kan wel eens gebeurden, maar kom op het zijn dieren en zij moeten ook plezier in het werk houden.

ilona_89

Berichten: 409
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: IJsselmuiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:21

ik ben een doodnormale manege ruiter met een verzorg fries.. en ja ik houd wel van buitenrijden

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:21

heb lange tijd wedstrijden gereden, maar op een gegeven moment lukte het op de een of andere manier niet meer en ben ermee gestopt. vind het heerlijk om buiten te rijden. lange stukken draven, beetje galloperen in de natuur. tijdens het wedstrijdrijden ging ik veel minder naar buiten, maar nu met dit mooie weer bijna 1x per week het was veel trainen en nu vooral lekker rijden en samen zijn met de paarden. veel rustiger. veel recreatiever.