Laag Diep Rond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:34

QQQQ schreef:
supertammy schreef:
Zou de Duitste media weten dat ze eigen land hetzelfde trainen als hier?
Ja en die vallen ze net zo hard aan, alleen schijnt niemand in Nederland dit te (willen) weten...


Die vallen ze net zo hard aan???? Waarom zetten ze dan altijd foto's van de Nederlandse ruiters bij hun artikelen en op hun posters?? Waarom niet van al die Duitsers die LDR rijden?
Wil je even voorbeelden geven van artikelen waar de Duitse ruiters net zo hard aangevallen worden als de Nederlandse Q? En de posters met duitse ruiters erop?

Ik was vandaag trouwens in Eindhoven en heb je gemist Q!
Imke met Sunrise voorlopig eerste (LDR), Edward met Gribaldi tweede (LDR) Anky met Painted Black derde (LDR) en Krack vierde (LDR)......

Bij de losrijring heb ik vooral genoten van Painted Black, zo jong en dan zo superontspannen rondstappen aan het begin, geweldig vertoon van een "happy athlete"! _/-o_

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:29

horseyfries schreef:
QQQQ schreef:
Ja en die vallen ze net zo hard aan, alleen schijnt niemand in Nederland dit te (willen) weten...


Die vallen ze net zo hard aan???? Waarom zetten ze dan altijd foto's van de Nederlandse ruiters bij hun artikelen en op hun posters?? Waarom niet van al die Duitsers die LDR rijden?
Wil je even voorbeelden geven van artikelen waar de Duitse ruiters net zo hard aangevallen worden als de Nederlandse Q? En de posters met duitse ruiters erop?

Ik was vandaag trouwens in Eindhoven en heb je gemist Q!
Imke met Sunrise voorlopig eerste (LDR), Edward met Gribaldi tweede (LDR) Anky met Painted Black derde (LDR) en Krack vierde (LDR)......

Bij de losrijring heb ik vooral genoten van Painted Black, zo jong en dan zo superontspannen rondstappen aan het begin, geweldig vertoon van een "happy athlete"! _/-o_


Dit gehele gezeik heeft Sjef etc. zich over zichzelf afgeroepen in een Wereldinterview jaren geleden. En dan is het niet vreemd dat er onderhuids een veenbrand blijft woekeren.

Citaat:

When you were developing your philosophy of working the horse deep, were you aware of the deep and round work Dr Schulten-Baumer was doing with Nicole Uphoff and Isabell Werth?

"That's totally different. I can only comment on what I see at shows, but it is absolutely not our system. We work on being honestly through, and on the bit, they seem to do it a little different, sometimes the connection and the steadiness of the position is not always the same. Sometimes the connection does not seem to be straight and on two reins, sometimes they get a little too deep, and sometimes a little too much over the bit. Sometimes they tilt their head a little bit. That's what I think is different about what we do. I think we are way more on a very honest connection."

Net als met het voetballen;

Middelvinger omhoog naar de Duitsers want zij waren 60 jaar geleden verkeerd terwijl er nu in dit land tuig rondloopt dat erger is naar andersdenkende dan in die tijd.

NoTrouble

Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Groningen

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 09:12

supertammy schreef:
Zou de Duitste media weten dat ze eigen land hetzelfde trainen als hier?

Ja en die vallen ze net zo hard aan, alleen schijnt niemand in Nederland dit te (willen) weten...
Citaat:

Die vallen ze net zo hard aan???? Waarom zetten ze dan altijd foto's van de Nederlandse ruiters bij hun artikelen en op hun posters?? Waarom niet van al die Duitsers die LDR rijden?
Wil je even voorbeelden geven van artikelen waar de Duitse ruiters net zo hard aangevallen worden als de Nederlandse Q? En de posters met duitse ruiters erop?

Ik was vandaag trouwens in Eindhoven en heb je gemist Q!
Imke met Sunrise voorlopig eerste (LDR), Edward met Gribaldi tweede (LDR) Anky met Painted Black derde (LDR) en Krack vierde (LDR)......

Bij de losrijring heb ik vooral genoten van Painted Black, zo jong en dan zo superontspannen rondstappen aan het begin, geweldig vertoon van een "happy athlete"! _/-o_

Hier kan ik me wel in vinden..!

alano

Berichten: 976
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Amstelveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:27

sorry aimee maar ik vind jou echt dom! je zegt eerst dat Q niet kan rijden en dat hij zich daarom maar buiten de discussie moet houden (of iets in die richting) en vervolgens gooi je jezelf in de discussie en vind je van jezelf dat je niet kan rijden.....dit schreef jij "Verder kan ik a) niet mooi door de baan sturen" oja en je zij ook nog zoiets van dat Q eerst eens beter moet leren rijden als hij aan deze discussie mee wil doen....en dat zegt iemand die heeeel goed kan rijden natuurlijk. haha

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:32

andafries schreef:
Jippie is een Fries een sportpaard ???


Dat wat ik geschreven heb over Haflingers geldt even goed voor Fjorden, Tinkers, Friezen, Luisitano's, Andalusiers, noem maar op. Slechts een heel klein deel van onze KWPN-ers is geschikt om LDR mee te rijden.
Veel ruiters denken dat LDR rijden in hun geval opportuun is omdat het paard erg sterk in de hals is en niet makkelijk mooi afgebogen aan de LL blijft lopen. Door het paard dieper in te stellen strechen ze hun paard in de bovenlijn waardoor alles soepeler wordt. Ik kan er maar niet genoeg op hameren dat het diep instellen slechts een onderdeel van de training is.
Er zijn heel veel ruiters die een stukje uit de LDR training knippen en dat toepassen en gaan verkondigen dat ze ook zo rijden. Niets in minder waar.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:13

Ik rijd met veel plezier LDR met mijn Fries en de resultaten liegen er niet om. Zelfs Q vond hem goed lopen al wist hij niet dat het het resultaat van LDR was....hahahaha.

Je zegt hier twee dingen door elkaar, in de eerste plaats bepaal jij even voor welke rassen LDR wel en niet gebruikt mag worden. LDR kan niet bij elk paard maar ik denk dat er in elk ras wel paarden rondlopen waarmee je het wel kan doen dus dat onderscheid kun je al helemaal niet maken. Dat heeft meer te maken met de bouw van het paard, het gebruik van zijn lichaam in het werk, kracht in de achterbenen en vooral de kunde van de ruiter die erop zit.
Ten tweede zeg je dat diep instellen slechts een onderdeel van de training is en dat is helemaal waar, er zijn nog heel veel andere facetten, zoals ik ook al eerder heb uitgelegd.

Goofy44

Berichten: 2045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:24

LDR:

zie link:
http://www.horses-academy.nl/2004/index.html

- dan naar Academy nieuws
- dan naar Nieuwsarchief
- kies 2005
- kies: 23-12-2005 ROND EN DIEP: DE KIJK VAN TINEKE BARTELS IN DE HOEFSLAG

Rond en Diep "Geen confectie maar maatwerk"

Het hele artikel is nog te lezen via deze link, dus is het interview in de totale context te lezen.

In dat interview wordt de vraag gesteld:

Citaat:
Hoefslag: Is het rond en diep rijden geschikt voor ieder type paard?
Tineke Bartels: ‘Doordat Anky op hete paarden valt, wordt wel eens
gesuggereerd dat het rond en diep rijden alleen bij dat soort paarden
zou passen. En natuurlijk is het ook zo, dat als je je paard volgens
deze manier traint, je meer controle krijgt. Die controle is bij een
wat heet en kijkerig paard een groot voordeel. Aan de andere kant moet
je een traag paard sneller maken, en daar als het ware ook meer ‘controle’
over krijgen. Dus eigenlijk past ieder paard in deze methode. Ik ben nu
bijvoorbeeld met een Fries bezig.
Dat vind ik een enorme uitdaging, ik
ben als ruiter geboeid om de grenzen van dit paard te verleggen en het
maximale eruit te halen. Je moet binnen de mogelijkheden van je paard je
doelstelling stellen.
Zoals Salinero zijn er niet veel paarden. Niet
ieder paard is een topatleet en geschikt voor de topsport. Maar daarom kan
de methode nog wel toegepast worden’.

NoTrouble

Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 11:27

ik denk dat het niet alleen met de mogelijkheden van het paard en zijn bouw te maken heeft, maar zeker ook met de vaardigheden van de ruiter/amazone. want als je een minkukel op salinero zet en je laat die LDR rijden, zal het resultaat niet zo zijn als dat resultaat bij dezelfde methode maar dan uitgevoerd door anky. ik denk dus dat talent van de ruiter zeker een rol speelt bij de mogelijkheden van het LDR rijden.

Zorbadegriek

Berichten: 68
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:45

Citaat:
Ik was vandaag trouwens in Eindhoven en heb je gemist Q!
Imke met Sunrise voorlopig eerste (LDR), Edward met Gribaldi tweede (LDR) Anky met Painted Black derde (LDR) en Krack vierde (LDR)......

Bij de losrijring heb ik vooral genoten van Painted Black, zo jong en dan zo superontspannen rondstappen aan het begin, geweldig vertoon van een "happy athlete"! _/-

Je kan best genoten hebben, maar het valt wel op dat salinero en ling en het paard van laurens en Jazz allemaal gereden in het laag diep en rond niet aanwezig zijn op de NK, en dat ze rust hebben is bulschit

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:08

Ik heb inmiddels de video's van de Nederlandse top m.b.t. het LDR rijden tijdens de training. Daar wordt je als mens en vooral als paard niet vrolijk van.
In dit topic staan ook nog al wat uitgebreide voorbeelden met discussie over het walgelijke LDR rijden.
http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=883&start=2000

Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:12

Zorbadegriek schreef:
Je kan best genoten hebben, maar het valt wel op dat
salinero en ling en het paard van laurens en Jazz allemaal gereden in het laag diep en rond
niet aanwezig zijn op de NK, en dat ze rust hebben is bulschit


Dus jij hebt én inside kennis dat Salinero, Lingh en Ollright geblesseerd zijn én jij weet hoe hun trainingsschema's zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:15

Zorbadegriek schreef:
[quote
Je kan best genoten hebben, maar het valt wel op dat salinero en ling en het paard van laurens en Jazz allemaal gereden in het laag diep en rond niet aanwezig zijn op de NK, en dat ze rust hebben is bulschit


Toeval?

Er zijn er ook die WEL aanwezig zijn, en die ook bij Anky trainen hoor, dus ook LDR, dus dit komt op mij over als klinklare onzin.

noellie
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:25

Zorbadegriek schreef:
Citaat:
Je kan best genoten hebben, maar het valt wel op dat salinero en ling en het paard van laurens en Jazz allemaal gereden in het laag diep en rond niet aanwezig zijn op de NK, en dat ze rust hebben is bulschit




Wat wil je nou toch zeggen ?

Zorbadegriek

Berichten: 68
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:30

Nou precies zo als het zeg, dat ik het niet geloof en dat ze gewoon allemaal kreupel zijn , enkel Kirsen heeft het gemeld en laurens moest wel op de laatste dag overgens een erg lieve jongen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:36

Sorry, maar waar gaat dit over Ik zie echt totaal geen verband

noellie
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-07-05

!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:41

Zorbadegriek schreef:
Nou precies zo als het zeg, dat ik het niet geloof en dat ze gewoon allemaal kreupel zijn , enkel Kirsen heeft het gemeld en laurens moest wel op de laatste dag overgens een erg lieve jongen



Dus jij zegt dat ze allemaal kreupel zijn ?
Of vindt je dat er gesuggereerd wordt dat ze allemaal kreupel zijn ?

Ik snap ook niet wat je bedoeld met ....en Laurens moest wel op de laatste dag ....

Call me blond !

Zorbadegriek

Berichten: 68
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:55

Laurens zijn paard was op de dag dat hij al in Eindhoven was niet goed, dus die kon ook niet gaan vertellen dat hij niet kwam om zijn paard te sparen voor de EK of de WK.
Ik heb het allemaal van horen zegen, zo als het meestal gaat in deze paarden circus.
Maar is zit altijd een grond van waarhijd in
Allemaal een politiek spel , klopt niets van, vrienjes politiek

Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:59

Zorbadegriek schreef:
Nou precies zo als het zeg, dat ik het niet geloof en dat ze gewoon allemaal kreupel zijn , enkel Kirsen heeft het gemeld en laurens moest wel op de laatste dag overgens een erg lieve jongen


Het bewijst in ieder geval dat Anky een wereldplanner is, op de dag dat ze de WB-finale wint en Salinero nog niet kreupel is meldt ze vast dat ze niet op het NK gaat starten, omdat het dan in de planning staat dat haar paard kreupel is

noellie
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:03

Zorbadegriek schreef:
Laurens zijn paard was op de dag dat hij al in Eindhoven was niet goed, dus die kon ook niet gaan vertellen dat hij niet kwam om zijn paard te sparen voor de EK of de WK.
Ik heb het allemaal van horen zegen, zo als het meestal gaat in deze paarden circus.
Maar is zit altijd een grond van waarhijd in
Allemaal een politiek spel , klopt niets van, vrienjes politiek




Ow, dus je hebt de klok horen luiden , maar je weet niet waar de klepel hangt .

Soms loopt een paard maar 1 dag niet goed en soms wat langer , ik kan me er iets bij voorstellen om niet alles op alles te zetten om je paard te sparen voor het WK . En van Anky was al bekend dat ze Salinero niet zou starten .

By the way .....hoe oud ben je ?
waarhijd......is waarheid
vrienjes.....is vriendjes




Stoer hoor , zo'n schaduwaccount

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:07

Ik vind het er ook erg onnatuurlijk uitzien, ik kan me niet voorstellen dat een paard op die manier lol heeft in het werk..

andafries

Berichten: 700
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Engwierum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:11

arie53 ben benieuwd naar deze video beelden. Verder kom ik nog even terug op dat Duitse verhaal.In de laatste bit staat ook weer een verhaal over LDR .Als je dan de foto's bekijkt zie je een Duitse amazone en een Nederlandse.Dan vindt ik beide foto's niet echt leuk om te te zien. Toch zie ik liever de Duitse , deze gebruikt minder kracht blijft netjes rechtop zitten . De Nederlandse gebruikt veel krachrdoor zichzelf schrap te zetten in de stijgbeugels. Ook is duidelijk te zien aan de armspieren dat zij meer kracht zet en hangt achterover. Duitse maakt gebruikt van een watertrens de Nederlandse daarintegen gebruikt de inwerking van de stang. Nu zullen alle Nederlandse voorstanders wel weer zeggen dat is een moment opname ,dat begrijp ik volkomen . Maar waarom plaatst dan een blad als de bit deze foto.

Zorbadegriek

Berichten: 68
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:12

@noellie Hoe bedoel je met een schaduw account ,ik ben normaal maar een mee lezer en plaats nooit maar als ik het allemaal lees al dat geklets kan ik me nu net even niet inhouden

noellie
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:15

Zorbadegriek schreef:
@noellie Hoe bedoel je met een schaduw account ,ik ben normaal maar een mee lezer en plaats nooit maar als ik het allemaal lees al dat geklets kan ik me nu net even niet inhouden


Niemand kletst...... jij komt hier stoken .

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:15

ho ho, relax, waarom meteen zo fel?

Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:19

Zorbadegriek schreef:
@noellie Hoe bedoel je met een schaduw account ,ik ben normaal maar een mee lezer en plaats nooit maar als ik het allemaal lees al dat geklets kan ik me nu net even niet inhouden


En dus ga je maar geruchten plaatsen