Laag Diep Rond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:20

Aimee schreef:
ceasario schreef:
Ooit van het Tunnelsyndroom gehoord.



Ooit gehoord van positief denken, het goede in de mens zien, ipv altijd het slechte?


Is dat voor Sjef bedoelt ?

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:21

supertammy schreef:
Zou de Duitste media weten dat ze eigen land hetzelfde trainen als hier?
Ja en die vallen ze net zo hard aan, alleen schijnt niemand in Nederland dit te (willen) weten...

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:22

QQQQ schreef:
Nee, maar jij doet dat natuurlijk dagelijks. Totaal irrelevante opmerking weer. Hebben we toch nog iets gevonden waar je goed in bent!


De opmerking is relevant omdat het wel tot mijn dagelijkse werk heeft behoord. Dat wil zeggen dat wat ik opschrijf geen waarschijnlijkheid is, geen gedachtegang in de trant van "zo zou een wedstrijdplanning misschien wel gemaakt kunnen worden voor toppaarden". Zoals dat bij jou het geval is, het terecht inderdaad dat jij het in de vorm stopt van een mening. De mening is alleen geen werkelijkheid en dat weet ik uit eigen ervaring.

Maar een voorbeeld kan misschien verheldering brengen:
Lingh kort voor de Spelen... raakte geblesseerd... om het zekere voor het onzekere te nemen, reisde hij niet af naar Athene. Later bleek dat hij wel weer op tijd fit was geweest, maar bij het veranderen van de planning stond het belang van Lingh boven dat van het belangrijkste concours.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:24

QQQQ schreef:
O, ze valt de persvrijheid aan!


Helemaal niet.... een statement heeft weinig te maken met persvrijheid, Anky is ook geen persoon die de persvrijheid in kan perken. Maar Anky kan door afwezigheid wel duidelijk maken dat ze niet gediend is van dergelijke zwartmakerij.

NoTrouble

Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 12:27

goed gezegd aimee..!

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:28

ceasario schreef:
Is dat voor Sjef bedoelt ?


Als jij jezelf met Sjef idenfiticeert wel ja

Vind je het geen tunnelvisie dan om alles wat uit Duitsland komt als goed te bestempelen? Zoals de visie die telkens weer uit jou posts blijkt: alles wat buiten de Duitse norm valt of daarvan afwijkt is slecht.... mooi hè, die Duitse tunnel

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:28

júist Aimee!! en Q weet dat ook, alleen dat wil hij gewoon niet toegeven.. en áls hij het écht niet snapt.. tjaa.. dan is het het zwaar gesteld met Q.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:29

Aimee schreef:
ceasario schreef:
Ooit van het Tunnelsyndroom gehoord.



Ooit gehoord van positief denken, het goede in de mens zien, ipv altijd het slechte?


Is dat voor Sjef bedoelt ??



Even in Germany and Holland, in the lower levels and at the regional shows, there is a lot of extremely bad riding. A lot of people don't even know how to approach a horse, how he thinks and how he feels, how he should be handled, how to get a language together - they cannot even treat their dog well, how can they treat a horse well!!!

[/quote]

http://www.horsemagazine.com/CLINIC/J/J ... thsjef.htm

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:32

Aimee schreef:
De opmerking is relevant omdat het wel tot mijn dagelijkse werk heeft behoord. Dat wil zeggen dat wat ik opschrijf geen waarschijnlijkheid is, geen gedachtegang in de trant van "zo zou een wedstrijdplanning misschien wel gemaakt kunnen worden voor toppaarden". Zoals dat bij jou het geval is, het terecht inderdaad dat jij het in de vorm stopt van een mening. De mening is alleen geen werkelijkheid en dat weet ik uit eigen ervaring.

Was jij niet uit dat wereldje gestapt omdat er teveel gebeurde dat naar jouw mening "niet door de beugel kon"? Hoeveel jaar heeft dit tot jouw "dagelijkse werk" behoord? Als jij als planner (of misschien bewegingswetenschapper) de planning maakt met het paard in gedachten, wil nog niet zeggen dat een trainer en ruiter diezelfde overwegingen om dezelfde redenen maken.
Prestatie = inkomen. Simpelste drijfveer.

Aimee schreef:
Maar een voorbeeld kan misschien verheldering brengen:
Lingh kort voor de Spelen... raakte geblesseerd... om het zekere voor het onzekere te nemen, reisde hij niet af naar Athene. Later bleek dat hij wel weer op tijd fit was geweest, maar bij het veranderen van de planning stond het belang van Lingh boven dat van het belangrijkste concours.
Lingh is ook dekhengst. Ernstige blessure haalt 'm langere tijd van het strijdtoneel. Dat is slecht voor de langere termijn prestatie, zowel sportief als voor de dekdienst. Een slechte prestatie op die wedstrijd, omdat ie misschien niet 100% was, had ook geen goed gedaan.
Ik zeg niet dat deze mensen totaal niet begaan zijn met het lot van hun paarden, maar wel dat de financiele- en prestatiebelangen voorop staan.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:32

Dat is toch geen nieuws Ceas.... ga één keer op een basisconcours kijken en je weet dat het drama is.... zowel in Nederland als inderdaad in Duitsland.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:33

Aimee schreef:
Helemaal niet.... een statement heeft weinig te maken met persvrijheid, Anky is ook geen persoon die de persvrijheid in kan perken. Maar Anky kan door afwezigheid wel duidelijk maken dat ze niet gediend is van dergelijke zwartmakerij.
Ik meen dat ze dat al overduidelijk had gemaakt.
Denk niet dat haar afwezigheid daar nog iets aan heeft bijgedragen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:36

Aimee schreef:
ceasario schreef:
Is dat voor Sjef bedoelt ?


Als jij jezelf met Sjef idenfiticeert wel ja

Vind je het geen tunnelvisie dan om alles wat uit Duitsland komt als goed te bestempelen? Zoals de visie die telkens weer uit jou posts blijkt: alles wat buiten de Duitse norm valt of daarvan afwijkt is slecht.... mooi hè, die Duitse tunnel


Jij hebt daar je syndroom toch opgelopen.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:45

QQQQ schreef:
Was jij niet uit dat wereldje gestapt omdat er teveel gebeurde dat naar jouw mening "niet door de beugel kon"? Hoeveel jaar heeft dit tot jouw "dagelijkse werk" behoord? Als jij als planner (of misschien bewegingswetenschapper) de planning maakt met het paard in gedachten, wil nog niet zeggen dat een trainer en ruiter diezelfde overwegingen om dezelfde redenen maken.
Prestatie = inkomen. Simpelste drijfveer.


Nee, dat heb je ook weer verkeerd begrepen. Ik werk niet meer met paarden omdat ik het niet leuk vind om 24/7 met paarden bezig te zijn.
Een planning gaat in overleg met ruiter/trainer/bondscoach/groom/stalmanager.... je krijgt dan vanzelf te horen waarom een bepaalde beslissing wordt genomen.
Inkomen is niet voor elke topruiter dé drijfveer.... sterker nog; een ruiter zal niet snel voor het geld gaan paardrijden. Dat doet ie uit liefde voor paarden en voor de sport... dat is jaren lang op een houtje bijten en als je geen Anky wordt zelfs je hele leven.

QQQQ schreef:
Lingh is ook dekhengst. Ernstige blessure haalt 'm langere tijd van het strijdtoneel. Dat is slecht voor de langere termijn prestatie, zowel sportief als voor de dekdienst. Een slechte prestatie op die wedstrijd, omdat ie misschien niet 100% was, had ook geen goed gedaan.
Ik zeg niet dat deze mensen totaal niet begaan zijn met het lot van hun paarden, maar wel dat de financiele- en prestatiebelangen voorop staan.


Lingh is pas op 25-03-2005 ingeschreven als dekhengst

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:51

ceasario schreef:
Jij hebt daar je syndroom toch opgelopen.


Ook jij projecteert jezelf op anderen....

In Duitsland heb ik inderdaad gezien dat die Duitse tunnel niet heilig is, dat je je blik moet verruimen..... Enkele jaren later kwam de ruiter waar ik toen werkte daar kennelijk zelf ook achter

Maar goed... hoe kun je iemand nou van een tunnelvisie beschuldigen die juist bij de LDR-kant heeft gekeken, die ook de moeite heeft genomen om in Duitsland de boel goed te bestuderen en die nu ook weer op klassieke wijze les heeft omdat haar basis verloren is gegaan na een beste tijd niet gereden te hebben
Misschien is dat ook wel arrogant van mij; maar ik durf best van mezelf te zeggen dat ik stukken ruimdenkender ben dan jij.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:54

Aimee schreef:
ceasario schreef:
Jij hebt daar je syndroom toch opgelopen.


Ook jij projecteert jezelf op anderen....

In Duitsland heb ik inderdaad gezien dat die Duitse tunnel niet heilig is, dat je je blik moet verruimen..... Enkele jaren later kwam de ruiter waar ik toen werkte daar kennelijk zelf ook achter

.


Sjef over de Duitsers:

"The way we train you never see our horses go behind the bit, they are always very nicely up and on the bit. A lot of horses that are so-called classically trained, I see them in the ring and very often they are too deep. So who's right here? I think it is very obvious."

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:54

Aimee schreef:
Nee, dat heb je ook weer verkeerd begrepen. Ik werk niet meer met paarden omdat ik het niet leuk vind om 24/7 met paarden bezig te zijn.

Volgens mij heb je wel eens iets anders beweerd... whatever.
Aimee schreef:
Een planning gaat in overleg met ruiter/trainer/bondscoach/groom/stalmanager.... je krijgt dan vanzelf te horen waarom een bepaalde beslissing wordt genomen.
Inkomen is niet voor elke topruiter dé drijfveer.... sterker nog; een ruiter zal niet snel voor het geld gaan paardrijden. Dat doet ie uit liefde voor paarden en voor de sport... dat is jaren lang op een houtje bijten en als je geen Anky wordt zelfs je hele leven.
Reden temeer om goed op de financiele aspecten te letten. Inkomen is misschien niet dé drijfveer voor de ruiter, maar wel voor de sponsors en voor het bestaansrecht van zijn/haar bedrijf.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:57

Aimee schreef:
Maar goed... hoe kun je iemand nou van een tunnelvisie beschuldigen die juist bij de LDR-kant heeft gekeken, die ook de moeite heeft genomen om in Duitsland de boel goed te bestuderen en die nu ook weer op klassieke wijze les heeft omdat haar basis verloren is gegaan na een beste tijd niet gereden te hebben
Misschien is dat ook wel arrogant van mij; maar ik durf best van mezelf te zeggen dat ik stukken ruimdenkender ben dan jij.
Je weet het leuk te brengen....je had mij verteld dat je nu "klassieke" les krijgt, omdat je les krijgt van degene van wie je het paard nu bijrijdt en die les heeft van David, maar dat je toch veel liever LDR les zou willen hebben.
Wie de tunnel past....

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:43

QQQQ schreef:
Je weet het leuk te brengen....je had mij verteld dat je nu "klassieke" les krijgt, omdat je les krijgt van degene van wie je het paard nu bijrijdt en die les heeft van David, maar dat je toch veel liever LDR les zou willen hebben.
Wie de tunnel past....


Dat is geen kwestie van leuk brengen
Is het nu fout dat ik nu klassieke les krijg dan? Heel aparte gedachtengang weer, bovendien heb je weer eens het één en ander op je eigen wijze geïnterpreteerd.
De volledige info is dat ik zelf in het bezit ben van een twee jarig hengstje.... omdat ik niet helemaal uit de running wil zijn tegen de tijd dat ik die kan rijden, rijd ik nu één keer in de week een paard van een ander. Daarmee heb ik les van diens instructrice, les die prima past bij mijn rijden op dit moment. Maar als ik straks met mijn eigen paard aan de slag ga, ga ik ergens anders heen.
Jij had dondersgoed kunnen begrijpen dat de info die je van mij per pb hebt gekregen (waarom je die hier neer zet is me trouwens een raadsel) anders had op moeten vatten. Ik heb het namelijk niet over LDR-les gehad, maar over les van Anky. Dat is natuurlijk met een knipoog bedoeld, jij weet ook wel dat een B-ruiter daar niet terecht kan en dat mijn budget daar niet toereikend voor is.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:45

ceasario schreef:
Sjef over de Duitsers:

"The way we train you never see our horses go behind the bit, they are always very nicely up and on the bit. A lot of horses that are so-called classically trained, I see them in the ring and very often they are too deep. So who's right here? I think it is very obvious."



Wat heeft dit citaat in vredesnaam te maken met mijn eigen ervaringen? Volgens mij helemaal niets.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:50

QQQQ schreef:
Volgens mij heb je wel eens iets anders beweerd... whatever.

Reden temeer om goed op de financiele aspecten te letten. Inkomen is misschien niet dé drijfveer voor de ruiter, maar wel voor de sponsors en voor het bestaansrecht van zijn/haar bedrijf.


1. Weer eens iets verkeerd onthouden/begrepen. Het is wel zo dat ik in de loop der tijd dingen heb gezien die ik liever niet had gezien, omdat ik liever had gewild dat het niet gebeurde. Maar diezelfde mensen waren ondanks dat super voor hun paarden en dat was dus niet mijn reden om niet meer in de paarden te willen werken. Als jij dat beweert, is dat een kwestie van woorden in de mond leggen.

2. Sponsors zijn noodzakelijk voor een topruiter en een sponsor heeft er nou eenmaal meer aan als een combi goed presteert op een WK dan dat hetzelfde gebeurd op een NK. Als er dus keuzes gemaakt moeten worden ten behoeve van het paard, gaat de keuze eerder naar een WK dan naar een NK... omdat de belangen van een sponsor nou eenmaal óók behartigd moeten worden.

Anoniem

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:53

QQQQ schreef:
je had mij verteld dat je nu "klassieke" les krijgt, omdat je les krijgt van degene van wie je het paard nu bijrijdt en die les heeft van David, maar dat je toch veel liever LDR les zou willen hebben.


Ik vind het jammer dat je alles altijd zo zwart-wit opvat QQQQ. Ik weet niet in welke context Aimee dit aan je gemeld heeft maar zo als jij het hier nu plaatst is alsof het LDR en het klassieke rijden echt 2 tegenpolen zijn. En als je werkelijk zo kortzichtig bent dat je je enkel blind kunt starten op het krulletje, dan gaat dat voor een deel van de training idd op.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:54

Overigens.... voor de geïnteresseerden. Q is rijdend te zien op zondag 4 juni in Ouderkerk a/d Amstel, ik neem aan dat zijn rijmethode dan ook uitgelegd gaat worden. Ik zou het leuk vinden om daar nog andere bokkers te ontmoeten!

Karl66

Berichten: 29774
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:51

De discussie gaat nu de kant op van de discussie over boeren in Nederland:

Tegenstanders: Boeren kunnen niet goed zijn voor hun dieren want ze verdienen er geld aan.

Voorstanders: Zonder liefde voor dieren houd je het niet lang vol, want je verdient onder aan de streep geen rode cent.

(waarbij het gros van de tegenstanders nooit in de buurt van een boerderij is geweest)

Misschien is het prettiger om de discussie niet op de persoon van Aimee te spelen, zij heeft ervaring op grote stallen die wij niet hebben en zal vast haar eigen beweegredenen beter kennen dan dat wij dat voor haar kunnen intepreteren.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:20

Ik kom hier ook even melden.

De foto's die als voorbeeld op de eerste pagina word gebruikt kloppen niet, daar is het paard niet laag en diep, maar rond.

Wat ik vind; Een paard moet vanuit ontspanning laag, diep en rond. Zo loopt hij goed over de rug. Sommige ruiters trekken hun paard in de krul, loop jij maar eens even met je kin tegen je borst, wedden dat dat niet lekker voelt?

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:21

Aimee schreef:
Overigens.... voor de geïnteresseerden. Q is rijdend te zien op zondag 4 juni in Ouderkerk a/d Amstel, ik neem aan dat zijn rijmethode dan ook uitgelegd gaat worden. Ik zou het leuk vinden om daar nog andere bokkers te ontmoeten!
Ik ben daar elke dag rijdend te zien hoor Aimee en dit was een persoonlijke uitnodiging die ik aan jou en Jippie heb gedaan. Ik geef daar geen clinic of iets dergelijks, dus ga jij nou even geen grotere onzin hier plaatsen dan je anders al uitkraamt. Gezien jouw infantiele gedrag denk ik dat het weinig nut heeft als jij nog komt opdagen. Hou jij maar lekker een boktmeeting op je eigen stal, kan je laten zien hoe mooi jij het door iemand anders goed opgeleide bijrijdpaardje door de bak kan sturen .