Boek: Gymnasium des Pferdes van Gustav Steinbrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Boek: Gymnasium des Pferdes van Gustav Steinbrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:37

Ik heb dit boek vorig jaar gekregen, heb toen de kaft bekeken en niet verder gekeken.
Ik had zoiets van ik kan helemaal geen duits lezen dus hier begin ik niet aan , tja had ik het boek maar geopend....
In december ben ik tot de ontdekking gekomen dat het toch wel in het nederands geschreven was .

Ik heb een poging genomen om het van voor naar achteren uit te lezen maar het is mijn echt te veel.
Ik gebruik het boek nu als naslagwerk en daarvoor vind ik hem super.

Gr Em

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:55

Ik ben nog niet begonnen met het boek,er staan mij nog 7boeken te wachten die ik nog helemaal moet lezen.

Hoeveel pagina's bedraagt het boek??

Wat ik ook overigens een goed boek vind is : Paardrijden met gevoel van Wim Bonhof en Tessa van Daalen.

Het is wel een zeer zwaar boek te lezen maar erg interessant

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 15:57

dik 255 pagina's met heeeele kleine lettertjes

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:08

Blue_Star schreef:
Ik ben nog niet begonnen met het boek,er staan mij nog 7boeken te wachten die ik nog helemaal moet lezen.

Hoeveel pagina's bedraagt het boek??

Wat ik ook overigens een goed boek vind is : Paardrijden met gevoel van Wim Bonhof en Tessa van Daalen.

Het is wel een zeer zwaar boek te lezen maar erg interessant

als je Bonhof zeer zwaar vindt, gaat Steinbrecht een onaangename verrassing worden

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:57

Wij hebben hem ook sinds kort. Ik vind het echt een super boek! Heel veel in detail uitgelegd, en zelfs als je geen les hebt, kan je hier gewoon alles uithalen om

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:01

Wij hebben net dat boek, ik vind hem echt super! Veel in detail uitgelegd, en heb er nu zelfs al veel van geleerd.
Zelfs als je even geen les volgt, kan je gewoon lezen in het boek en dan uitvoeren wat daar beschreven staat! . Ik zeg altijd wel: Paardrijden leer je niet uit boekjes, maar met deze is dat zeker wel zo .
Het is voor mij erg begrijpelijk te lezen en door de illustraties erg overzichtelijk.
Ik raad dit boek aan iedereen aan; ook de mensen die recreatief rijden! Je leert hier precies waar de dressuur over gaat en hoe je het uitvoeren moet. Ook vind ik het stuk van de zit heel interessant en het voorwaarts rijden! Dat is waar alles ook mee begint, als je paard niet voorwaarts is, kan je nooit tot de hogere dressuursport komen.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:48

Ik heb de Duitse versie. Maar doe mij maar 'ruiters en rechters'. Dat boek vind ik beter dan 'Das Gymnasium de Pferdes'.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:53

Ik heb hem ook (uhh... waar ook al weer?), de duitse versie nog. Ik gebruik hem ook als naslagwerk want zeker de duitse versie, daar is geen doorkomen aan zowat. Maar wel een topboek hoor! De naam 'Bijbel' is zeker van toepassing.

TessavE

Berichten: 86
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Purmerend en Merelbeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:01

Ja ik heb hem ook, jammergenoeg heb ik nog steeds niet genoeg tijd gehad om 'm uit te lezen, lees steeds maar een paar bladzijden. Soms toch iets langdradig naar mijn mening, ik zou graag 'meer info in minder blz' willen opnemen. Maargoed, tot nog toe wel een goed boek want ik wil nog steeds verder lezen.

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:14

Ik was dit weekend in de bieb (in Duitsland) en zag het boek liggen, dus toen dacht ik, ach eens kijken of er inderdaad zo moeilijk doorheen te komen is in het duits. Tot nu toe alleen het voorwoord gelezen, dus jullie horen nog van me.
Maar, ligt dat nou aan mij, of staan er in dit boek alleen voorin 2 tekeningen?

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:07

Helen88 schreef:
Ik was dit weekend in de bieb (in Duitsland) en zag het boek liggen, dus toen dacht ik, ach eens kijken of er inderdaad zo moeilijk doorheen te komen is in het duits. Tot nu toe alleen het voorwoord gelezen, dus jullie horen nog van me.
Maar, ligt dat nou aan mij, of staan er in dit boek alleen voorin 2 tekeningen?

Alleen de nieuwe druk heeft veel tekeningen van de hand van Bent Branderup.

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:42

QQQQ schreef:
Helen88 schreef:
Ik was dit weekend in de bieb (in Duitsland) en zag het boek liggen, dus toen dacht ik, ach eens kijken of er inderdaad zo moeilijk doorheen te komen is in het duits. Tot nu toe alleen het voorwoord gelezen, dus jullie horen nog van me.
Maar, ligt dat nou aan mij, of staan er in dit boek alleen voorin 2 tekeningen?

Alleen de nieuwe druk heeft veel tekeningen van de hand van Bent Branderup.

Kijk, dat verklaart een hoop. Inmiddels heb ik een stukje gelezen en vind het eigenlijk prima te volgen. Tuurlijk, het leest niet weg als een simpel romannetje, maar ik snap het (tot nu toe ) allemaal zonder problemen.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:28

Helen88 schreef:
Kijk, dat verklaart een hoop. Inmiddels heb ik een stukje gelezen en vind het eigenlijk prima te volgen. Tuurlijk, het leest niet weg als een simpel romannetje, maar ik snap het (tot nu toe ) allemaal zonder problemen.

Moet je Podhasky "Die Klassische Reitkunst" ook eens lezen, die leest wel vrij makkelijk weg.
Steinbrecht gebruikt regelmatig van die onmogelijk lange zinnen....

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:03

QQQQ schreef:
Helen88 schreef:
Kijk, dat verklaart een hoop. Inmiddels heb ik een stukje gelezen en vind het eigenlijk prima te volgen. Tuurlijk, het leest niet weg als een simpel romannetje, maar ik snap het (tot nu toe ) allemaal zonder problemen.

Moet je Podhasky "Die Klassische Reitkunst" ook eens lezen, die leest wel vrij makkelijk weg.
Steinbrecht gebruikt regelmatig van die onmogelijk lange zinnen....


Helemaal mee eens!

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:22

Steinbrecht is ontzettend tegen baucher, maar wat deed baucher nou precies. Ja volgens steinbrecht het tegenovergestelde van hem, maar kan eigenlijk niet echt uit zijn teksten halen wat baucher nou precies deed.

Goofy44

Berichten: 2045
Geregistreerd: 18-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:48


pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:09

Ik heb zowel Steinbrecht als ruiters en rechters (en nog een halve meter dresuurboeken). Geven allen een duidelijk beeld. Echter ik val toch ook vaak terug op Te Paard van Mussler, blijft een gaaf boek en het aardige is hoe meer je begrijpt van dressuurrijden, hoe meer andere dingen je er weer in terugleest en herkent en weer uit leert. Dat heb ik ook met Ruiters en Rechters. Nog niet met Steinbrecht, maar die is nog vrij nieuw

S_a_n_n_e
Berichten: 62
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Boek: Gymnasium des Pferdes van Gustav Steinbrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:24

Ik heb dit boek gelezen... Op aanraden van rien van de schaft. vond het zelf erg goed...

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Boek: Gymnasium des Pferdes van Gustav Steinbrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:37

hey
ik heb dit boek ergens vorig jaar gekocht. Spijtig genoeg lukt het me niet om verder te doen met lezen
Hopelijk na mijn examens eind juni dat ik er eindelijk tijd voor kan vrijmaken.
Het deel dat ik al heb gelezen was erg goed. Het is wel geen boek dat je zomaar even doorleest.. Vele alinea's heb ik drie keer moeten lezen om echt helemaal te snappen wat er staat en wat het gevoel moet zijn dat er wordt uitgelegd.
xxx

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:48

Heb het boek gekocht op aanraden van mijn instructeur die op de klassieke manier lesgeeft. Het heeft mijn ogen geopend, nadat ik in het boek begon met lezen heb ik de instructeur gedumpt en een goeie instructeur gevonden en ja ben het boek nu voor de tweede keer aan het lezen. Toevallig laatst weer iemand tegengekomen die zweert bij de klassieke manier van rijden maar er overduidelijk niets van snapt. Waar komen ze toch vandaan????

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:24

Gelezen!
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik begon te lezen, die vent echt een volslagen gek leek (ik maak mijn beestjes altijd zadelmak zonder sporen... ).
Maar na een paar hoofdstuken wennen (en ik vind het du sniet echt heel makkelijk weglezen, maar ik zie ook overal beren in het bos!!) had ik echt zo'n "volgens mij klopt dit allemaal en doe ik het een en ander verkeerd" ervaring

Beetje jammer alleen dat mensen die het niet hebben gelezen en toch vinden dat ze heel goed kunnen rijden niet begrijpen/geloven waar je het over hebt...