geen nationscup dressuur TeamNL in Rotterdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mce
Berichten: 654
Geregistreerd: 19-12-22

geen nationscup dressuur TeamNL in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 10:19

Nederland is uitgeschakeld in de FEI Nations Cup dressuur op CHIO Rotterdam. Het reglement FEI Nations Cup dressuur is al jaren lastig te volgen: soms verschilt het format zelfs per wedstrijd. Nieuw in het reglement van dit jaar is dat combinaties minstens 65% moeten scoren in de Grand Prix om zich te kwalificeren voor het gevolg. Marlies van Baalen en Hans Peter Minderhoud kwamen niet aan die score en daarmee ligt Nederland uit de wedstrijd.
https://www.horses.nl/evenementen/chio- ... rotterdam/

Het Nederlandse dressuurteam kwam vandaag in de Nations Cup van Rotterdam niet verder dan de zesde plaats en is zelfs uitgeschakeld na de Grand Prix (lees hier meer). Frankrijk, Duitsland, Zweden, Groot-Brittannië en België gingen over TeamNL. Bondscoach Alex van Silfhout steekt zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken “Een debacle, het zat allemaal niet mee", vertelt hij aan CHIO Rotterdam

https://www.horses.nl/evenementen/chio- ... n-debacle/

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: geen nationscup dressuur TeamNL in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:31

dat de ruiters geen 65% hebben gehaald is niet goed. Als je in de top mee wilt draaien moet je gewoon hoger scoren.

Maar een regelement dat bij iedere Nations Cup anders is, hoort gewoon niet.
Je stelt 1 keer per jaar die regels vast voor dat type wedstrijd en daarna moeten ze gewoon hetzelfde blijven en vooral duidelijk zijn voor iedereen.

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Re: geen nationscup dressuur TeamNL in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 11:31

Het reglement staat elk jaar gewoon vast, dat verandert hooguit iets 1 keer per jaar.
De verschillende formats valt ook best mee, uit mijn hoofd wijkt alleen CHIO Aken van het reguliere format af. Overigens vind ik dat, voor de kijker het mooiste format, maar ik begrijp wel dat ze dat niet overal willen gebruiken, aangezien het wel aanzienlijk zwaarder is voor de paarden. Zoiets hoort misschien toch meer bij het prestigieuze Aken.

Ik vind het vooral gênant dat blijkbaar niemand bekend was met de 65% regel. Lekker serieus neem je je beroep dan.