Wie kan mij helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10740
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:04

Als je paard het niet leuk vind om aan het werk te zijn dmv een half uur rechtrichten is een saaie 20/40 bak dan is hij gewoon verveeld en bied je hem de dressuur niet op de juiste manier aan.

Kan hij zijn aandacht et wel bij houden als je Hem op buitenrit stukken recht richt en daarna weer ontspanning bied.

Of juist pionnen of hindernissen in de bak zet en met behulp daarvan hem gaat recht richten.

Dus dressuur maar op een afwisselden manier aangeboden

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:17

VRoetgering schreef:
Hoi allemaal, even een update. gisteren even dressuurmatig gereden, en het ging echt verschrikkelijk, gevaarlijk eigenlijk. ik snapte er niks van agz het de laatste tijd beter ging. vandaag was ik van plan te longeren, ik had mijn verhaal even verteld aan de staleigenaar en die wou even in de mond kijken. wat dus blijkt is dat hij een soort wondje in de mond zat en dus ging 'staken' wanneer het bit daar op kwam. ik vind het wel bizar dat de tandarts dat niet heeft gezien maar ja.. nu kan ik dus 3 weken niet echt rijden zodat het wondje kan genezen. iemand nog tips wat ik kan doen na Longeren, padock/wei etc?


Je zou voor nu eventueel bitloos kunnen rijden, als je dat ziet zitten? Zoals Janneke al zei, met kaptoom bijvoorbeeld. Met je instructrice erbij als dat veiliger is.

Wat het dressuren betreft: ik zie dat als gymnastiek voor het paard, dat ze los en soepel worden in hun lijf en ons makkelijker kunnen dragen. Ook belangrijk bij het springen, zeker als je parcoursen rond moet komen. Maar dat hoeft dan weer niet per se vier keer per week, zou veel afwisselen.

Hoop dat jullie er straks weer plezier in krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:13

Hoe gaat het nu met jullie rijden, was het het mondprobleem wat je eerder in deze topic aangaf

VRoetgering

Berichten: 54
Geregistreerd: 21-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 13:47

Hoi hoi, hij heeft dus 3 weken niet gereden, in die tijd heb ik gemerkt dat hij een stuk ontspanner was en dat we meer een band kregen om zo maar te zeggen. Toen ging ik er weer op.. een en al drama, hij liep totaal tegen de hand en negeerde al mijn hulpen. Nu hebben we er iemand opgezet die hier veel verstand van heeft. In het begin was het precies hetzelfde als bij mij, maar zij weet toch beter hoe ze deze situaties moet oplossen. Na een kwartiertje ik erop, het was een totaal ander beest, heel bizar. We gaan nu met haar hem 'heropvoeden' voor een aantal weken. en dan kijken wat hier uit komt. Ik en mijn instructrice waren eigenlijk zo ver om hem te verkopen, maar dat is toch geen oplossing want het zal toch ergens vandaan moeten komen dat hij zo raar deed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:02

VRoetgering schreef:
Hoi hoi, hij heeft dus 3 weken niet gereden, in die tijd heb ik gemerkt dat hij een stuk ontspanner was en dat we meer een band kregen om zo maar te zeggen. Toen ging ik er weer op.. een en al drama, hij liep totaal tegen de hand en negeerde al mijn hulpen. Nu hebben we er iemand opgezet die hier veel verstand van heeft. In het begin was het precies hetzelfde als bij mij, maar zij weet toch beter hoe ze deze situaties moet oplossen. Na een kwartiertje ik erop, het was een totaal ander beest, heel bizar. We gaan nu met haar hem 'heropvoeden' voor een aantal weken. en dan kijken wat hier uit komt. Ik en mijn instructrice waren eigenlijk zo ver om hem te verkopen, maar dat is toch geen oplossing want het zal toch ergens vandaan moeten komen dat hij zo raar deed..



dank voor je reactie, leuk om te lezen hoe het nu gaat en hoe je het gaat aanpakken, alle succes en veel rijplezier

VRoetgering

Berichten: 54
Geregistreerd: 21-11-18

Re: Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 14:03

Dankjewel! ik hou jullie op de hoogte

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:58

Ik heb een merrie gekend, die standaard bij alle (nieuwe) ruiters eerst een kwartier met de neus in de lucht liep.

De oplossing was geduld hebben en een contactteugeltje, niet echt iets vragen (zoals kneepjes 'kom naar beneden') echt vertrouwen in de hand geven.

Had je de karaktertest doorstaan, kreeg je spontaan een nagefelijk paard dat de gekste dingen voor je wilde doen.


....dus mogelijk dat jij/jullie het na het wondje en de blunder van de tandarts het in die richting moeten zoeken.