Wat als paardrijden verboden zou worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Wat als paardrijden verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:58

Rijden mag niet, maar in tuig?

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:01

Voor mij zijn mijn paarden huisdieren en zij blijven tot hun laatste adem, sowieso. Rijden is leuk, maar slechts een heel klein onderdeeltje van wat mijn paarden mij geven.

Maar ik denk dat voor veel mensen de hobby wel ophoud. De meeste willen wel graag rijden of mennen.

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:07

phormicola schreef:
Underground maffia maneges 8-)


Ik heb geen constructieve toevoeging maar ik moest deze even quoten. :')

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Wat als paardrijden verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:12

:D .. Dan zou ik alsnog dol zijn op paarden knuffelen :+

Ik zou braaf stoppen met rijden, maar niet stoppen met paarden. Paarden zijn zoveel meer dan rijden.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:12

Hier veranderd er weinig dan, behalve dat er dan niet meer gemend wordt

maar we kunnen nog wel fietsen, wandelen en freestylen :D

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:14

Voor mij zou er weinig veranderen dus de mijne mogen gewoon blijven :j

Anoniem

Re: Wat als paardrijden verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:18

Bij mij zouden alle paarden/pony's ook gewoon tot hun einde blijven als rijden verboden was, maar na hun overlijden dan zou er bijvoorbeeld geen nieuwe Andalusier bij komen maar eerder iets kleins. Een leuke pony tussen de 1 meter en de 1.10. Dat scheelt dan in onderhoud en ruimte (andersom bekeken krijgt de pony in verhouding meer ruimte dan het paard had ;) ) en ook omdat die kleintjes dan denk ik makkelijker weer te verkopen zouden zijn.
Een rijpaard raak je dan denk ik niet meer zo makkelijk kwijt, tenzij de mensport nog is toegestaan want daar houden ze dan wel de paardenklasse.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Wat als paardrijden verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:24

Ik ben hier dus blijkbaar de minder romantische. Ik hou van mijn paarden, maar een deel ervan heb ik er toch echt voor de sport.
Alleen de "fokmerrie" zou dan denk ik blijven. De andere 2 gaan weg...... naar iemand die graag met ze wil knuffelen.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:09

Het zou wel een uitkomst zijn voor al die mini hengstjes die nu vaak naar de slager gaan.
Dan gaan die weg voor duizenden euro's en de hengsten van de grote rassen voor 50 euro of gratis.

Zie de topics op bokt al voor me.

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:25

Ik denk dat de markt wel in elkaar stort ja. :j Of ze worden straks enkel voor vlees gefokt...

JudithGigi

Berichten: 4236
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 01:44

Als het alleen in Nederland is dan ga ik mooi 7 km naar links naar Belgiƫ of 6 km naar rechts naar Duitsland :')

Wereldwijd... Ik denk dat ik toch stiekem zou blijven rijden, of ik ga lekker van de grond dressuur en horsemanship oefeningen doen :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:14

Indy_Mouse_9 schreef:
Ook wel interessant trouwens, alle mensen die nu paarden hebben en zeggen 'ze mogen blijven'. En als ze tevreden oud en grijs zijn geworden en zijn gestorven, komt er dan nog een nieuwe? Weer een grote of een kleiner maatje aangezien die een stuk goedkoper zijn? Of toch maar een paar schaapjes om het weiland kort en het andere paard gezelschap te houden?

Ik denk idd dat de grote sportpaarden voor het grootste gedeelte zullen verdwijnen. En dat paardrijden 'ondergronds' zal gaan, in eerste instantie voor de mensen die nu kunnen rijden en dan niet meer... Maar wel steeds minder, het zal er toch insluipen dat het niet meer kan, en niet iedereen zal de connecties hebben of weten te vinden om bij de illegale maneges terecht te komen. Beetje zoals de vechthonden en -hanen arena's nu.

Ik denk wel dat er hier nieuwe zouden komen ja. :)

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Wat als paardrijden verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:35

Mijn paard verkoop ik naar een fijne ruiter in het buitenland en voor mij houdt het dan op. Alleen een beetje trutten heb ik niks mee.

nicole_floor

Berichten: 3281
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:57

xyzutu2 schreef:
Kunnen/willen de Nederlandse slagers wel zoveel paarden tegelijk slachten? Ik vermoed dat ze nu een bepaalde verhouding koeien/schapen/paarden hebben die ook in verhouding staat met wat de mensen thuis eten; zouden slagers gewoon alles slachten wat er aan paard door de voordeur komt of sluiten zij op een gegeven moment de

Dan gaan ze met grote vrachtwagens naar het buiteland om geslacht te worden. Wat nog zieliger is dan er op te rijden.

nicole_floor

Berichten: 3281
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:02

tmr001 schreef:
Hihi die lama's :D

[ Afbeelding ]

Of inderdaad, we wijken uit naar andere dieren en gaan op koeien, struisvogels en lama's rijden

Dat mag dan ook niet meer want die ruggen zijn ook niet gemaakt om op te zitten.

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:07

Als het verboden zou worden om te rijden zou ik mij een goedkoper huisdier aanschaffen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:15

Als rijden niet meer mag gaat -hoe jammer het ook is- ons paard er uit. Ik denk dat wij hem ook zouden proberen te verkopen naar het buitenland.

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:47

Indy_Mouse_9 schreef:
Ook wel interessant trouwens, alle mensen die nu paarden hebben en zeggen 'ze mogen blijven'. En als ze tevreden oud en grijs zijn geworden en zijn gestorven, komt er dan nog een nieuwe? Weer een grote of een kleiner maatje aangezien die een stuk goedkoper zijn? Of toch maar een paar schaapjes om het weiland kort en het andere paard gezelschap te houden?

Beetje lastig te beantwoorden voor mij, aangezien ik sinds een jaar geen pony's meer heb en ook geen pony's meer wil. :o
Maar ... laten we zeggen dat ik nog steeds Victor (Welsh Cob) en Mouse (Dartmoor) zou hebben. Als Victor (mijn rijpony) dood zou gaan, zou ik verder gaan met andere Dartmoors. Was ook mijn eigenlijke plan toen Victor dood ging, maar ben toen toch gezwicht voor een superlieve Haflinger. <3
Als het rijden verboden zou worden, zou ik dus met Dartmoors verder gaan. :j

Sarah_91_v

Berichten: 28
Geregistreerd: 19-04-16
Woonplaats: Waarde Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:52

Ik was hier onlangs ook nog op aan het denken door al die commotie rond the Olympische spelen!
Ik denk inderdaad dat er veel paarden gaan verdwijnen, ikzelf zou m'n paard wel bijhouden en grondwerk doen.
Maar ik weet niet of er een nieuwe zal komen als hij sterft.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:24

Pantykous schreef:
Mijn paard verkoop ik naar een fijne ruiter in het buitenland en voor mij houdt het dan op. Alleen een beetje trutten heb ik niks mee.


Pfoe! Ik ben dus gelukkig niet de enige.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat als paardrijden verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:33

Maar als de sport wat rijden betreft zou ophouden met bestaan en je wel mag gaan mennen; wordt daar toch ook alles op alles gezet om te winnen? Dan houd je nog steeds competitie en kan er achter gesloten deuren nog van alles met die paarden gebeuren om ze maar te laten winnen op wedstrijd.

Mijn paard bleef en ik ging hoe dan ook naar het buitenland. :j

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:01

Dan gaan we onze merrie omscholen zodat ze voor de kar kan *\o/*

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:08

Ik denk dat je de meest belachelijke fokproducten krijgt.
Mensen zullen zich fanatiek storten op iets bijzonders, aparts, unieks, opvallends in de wei te laten zien en dan zal een "saaie" kwpner, shet,tinker of fries niet genoeg zijn.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:10

Ik moet toegeven dat het stiekem wel een droom is om ooit mijn paard voor de wagen te hebben staan dus als paardrijden verboden zou worden hebben we een nieuw project.

Afgezien van dat zou hij niet weg gaan... Ik ben namelijk opgevoed dat als je een dier neemt er voor zorgt tot het einde anders begin je er niet aan. Op je kat of hond kan je ook niet rijden dat beleef je toch ook veel plezier aan! Tenminste ik beleef er veel plezier aan *\o/*

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:14

rien10 schreef:
Volgens KNHS: KERNCIJFERS PAARDENSPORT

1,5 miljard euro omzet in 2015 in de Nederlandse paardensector

Gaat dus niet gebeuren. :n


Precies! Dat was wat ik ook meteen dacht!!!

Maar het is wel een heel leuk topic, gewoon om te brainstormen en op een andere manier te kijken :j