Springles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 18:53

Heyy bokkers!

Ik heb elke week een springles, dan kiezen we zelf wat we gaan springen; een parcourtje, in-uit-jes, oxers, enkele sprongen, steiltjes (behalve bij het parcourtje bedoel ik dan waar we ons die les op gaan richten en wat we willen verbeteren die les).
Nu leek het ons wel handig een soort van planner te maken met de weken erop zodat je gelijk kan zien wat we gaan springen, dan ontstaan er ook geen 'discussies' :D
Heeft er iemand nog leuke ideetjes? Zoja, we horen het graag!

x-jes,
Senna

Renaatt92
Berichten: 310
Geregistreerd: 20-05-12

Re: Springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:47

Misschien een les over afstanden? Wij legden regelmatig 2 balken neer en dan moesten we daartussen 5 galopsprongen doen. Vervolgens een keertje 6 ( dan moest je verzamelen ) of juist in 4 sprongen ( door te verruimen ). Ik vond het zelf erg handig om de afstanden te leren inschatten.

Lumi

Berichten: 4441
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:16

Het antwoord dat al is gegeven vind ik een mooie.
Wat wij ook wel eens deden was springspelletjes. Bijvoorbeeld met zijn 2en zo snel mogelijk 6 hindernissen springen (en dan dus zelf bepalen wie welke springt).
Of synchroon springen, twee hindernissen naast elkaar op de lange zijde en dan de ene vanaf A en de ander vanaf C aanrijden, waarbij je dan exact tegelijk over de hindernis moet (het gaat hier natuurlijk over kruisjes, niet over hoge hindernissen).

Of (en hier was ik zelf heel slecht in :+ ) een slangenvolte met hindernissen (dus de hindernissen niet in de lengte maar in de breedte van de bak). Begin de eerste keer met drie bogen en twee hindernissen, en dan steeds meer. Daar oefen je kort draaien mee (ook dit laag natuurlijk, het moet wel verantwoord blijven)

Of, als laatste, maak er "enge" hindernissen van. Met dekjes die je erop legt, of pionnen die je ernaast zet, wees creatief :)

Ik hoop dat je nog wat hebt aan deze suggesties!

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:20

Ook met het op tijd afzetten kun je oefenen.

prikkeltje
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:16

Je zou bij twee hindernissen in een rechte lijn kunnen zeggen dat je ertussen een paar passen moet stappen, om te oefenen dat je paard niet onder je vandaan racet.
Ook zou je een hindernis op de diagonaal kunnen zetten en kijken of je boven de hindernis van galop kunt wisselen.