Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brenda66
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-02-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:17

Nee, het maakt je geen slechte ruiter, iedereen valt wel eens. Of die nou schrikt of een blije/rare beweging maakt. Soms verwacht je het gewoon niet en dan lig ik er persoonlijk zo naast.
Zo heb ik vaak genoeg gehad, op diverse paarden, dat ze na de sprong niet recht door gaan maar gelijk de bocht om gaan waardoor ik lekker op de grond lig :Y)
Maar dan weet je ook gelijk wat het paard doet en waar je rekening mee moet houden, het is ook altijd maar 1x per paard geweest. Dus het is ook gelijk een leermoment.

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:56

Waar komt dit dan vandaan... Iedereen valt wel eens van zijn paard . Maar dat maakt je nog geen slechte ruiter. Vallen hoort erbij. Edward Gal is toch laatst ook gevallen en dat is nou ook geen slechte ruiter

Xsuus24
Berichten: 50
Geregistreerd: 29-02-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:38

Iedereen valt wel eens :+ zelfs Edward gal zoals hierboven gezegd :) helemaal niet erg overkomt iedereen!

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:34

Ik heb er ook wel eens behoorlijk naast gelegen. En ook al overkomt het de beste ruiter nog wel eens, op de één of andere manier schaam ik me toch als ik er weer eens naast duik. Helemaal als dan iedereen blijft vragen hoe het gaat en met tips komt terwijl je het zelf het liefst meteen weer vergeet :o

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:06

Brenda66 schreef:
Nee, het maakt je geen slechte ruiter, iedereen valt wel eens. Of die nou schrikt of een blije/rare beweging maakt. Soms verwacht je het gewoon niet en dan lig ik er persoonlijk zo naast.


Ik ook. Als hij al de hele tijd schrikkerig/lastig doe, dan zit ik precies vaster dan dat we samen rustig aan het werken zijn en hij ineens besluit daartussen eens te schrikken

Mirthe2000

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-14
Woonplaats: eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:56

Ik vind van niet je let niet altijd op bijv als je paard schrikt en hebt een lange teugel of rijd een zonderzadel in draf en je verliest even je evenwicht.. Kan altijd gebeuren :j soms is het nog wel is even schrikken :j

Ben paar weken geleden nog van mijn nieuwe verzorgpony gevallen en daardoor 2 weken niet kunnen rijden. Zat er net voor de 2e keer op en ze is pas 3 jaar dus nog al schrikkerig en de bakletters hangen heel erg in de weg en blijf je snel achterhaken n dit gebeurde dus ook pony rent weg en ik zit niet vast achter de bak letter. Hard met mijn hoofd tegen de bakrand gevallen gelukkig viel mijn cap de klap op en viel daarna op mijn kont dus heb 2 weken rondgelopen met een gekneusd staartbotje en een verrekte enkel.. Gelukkig alles weer goed :D

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:17

De allerbeste ruiters, zijn allemaal een keer gevallen.
Ik zeg altijd: je bent pas echt een ruiter, wanneer je een keer gevallen bent :)

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:24

Je bent geen slechte ruiter als je van je paard af valt, je bent pas een slechte ruiter als je er daarna niet meer op gaat zitten :P (met uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

Iris02

Berichten: 126
Geregistreerd: 25-07-13
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:32

Mensen dit topic is van 6 jaar geleden... >;)

Tianie
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:52

Irishuizinga schreef:
Mensen dit topic is van 6 jaar geleden... >;)


Blijft wel interessant om te lezen :)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:32

Momentopnames, het ene moment ben ik een fantastische ruiter het volgende ogenblik lig ik er om de een of andere rede naast.

Met vallen en opstaan

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:33

Als je bent gevallen ben je pas een echte ruiter :P paardrijden is gewoon met vallen en opstaan.

Lovas
Berichten: 212
Geregistreerd: 22-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:46

Als je zo ontspannen lekker aan het rijden bent en je paard schrikt ineens, ja dan val je wel eens! Heel normaal! Je leert gewoon lekker ontspannen te rijden en als je gewoon ontspannen zit en er komt ineens een bok, een schijnbeweging of wat dan ook, val je wel eens. Als je alleen maar bezig bent met wat er komen kan, ga je klemmen en stressen, dat is ook niet de bedoeling. Vallen heeft niks met een goede of slechte ruiter te maken vind ik. Je kan er altijd geklemt opzitten en dus nooit vallen en je kan er ontzettend goed en ontspannen opzitten en vaker vallen.. Zegt niks over jou als ruiter! Ik geloof wel dat je door balans en ervaring met veel vallen je minder vaak gaat vallen. En als je je paard kent, voel je het vaak wel aankomen als die bijvoorbeeld gaat bokken of wat dan ook.

leadhooves

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-04-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:01

Wat rot om meteen zo'n label te krijgen, als je paard wat actiever is dan de rest. Zelf vind ik niet dat als je af en toe valt, je niet kan rijden. Kom op, zeg. Die mensen denken zelf dat ze zo goed kunnen rijden, terwijl ze meestal zelf als een aardappel rijden..

Elizah_16

Berichten: 50
Geregistreerd: 12-05-16
Woonplaats: Ermelo

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:56

Iedereen valt wel eens en het is juist een goed leermoment.

Shelber

Berichten: 31
Geregistreerd: 21-05-16

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:18

Vallen hoort er toch gewoon bij? Vallen en opstaan bestaat niet voor niets ;)

Luna_1999
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:11

Tuurlijk is dat niet waar! Vallen hoort er gewoon bij zo leer je d'r juist van ;)

AafKusLife

Berichten: 160
Geregistreerd: 22-05-16

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:18

Vallen en opstaan hoort er bij en je leert er heel veel van.
Ook leer je vallen als je wat vaker valt. Klinkt gek maar als je valt moet je ook proberen zo goed mogelijk te vallen. Als je nooit valt leer je dat niet.

Puck2010
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:04

Ik hoop het niet, want ik ben behoorlijk vaak gevallen, hahaha

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:00

Ik vindt dat je van vallen ook beter kunt gaan rijden als je er wat mee doet. Als je nagaat: waarom viel ik? Wat deed mijn paard? Wat deed ik? Hoe kan ik zorgen dat dit niet meer gebeurt? En daar aan werkt denk ik dat je door vallen een betere ruiter word in plaats van een slechtere. :=

72Melanie27
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:53

Het is misschien wel zo dat slechte ruiters vaak vallen :D
Maar per definitie kan een goede ruiter toch ook vaak vallen..

Salvation

Berichten: 18
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:17

Het zijn dieren en soms gebeurt er toch gewoon iets onverwachts waar je niet altijd op kunt anticiperen? Ik moet zeggen dat ik het met mijn eigen pony nooit heb gezien ik heel goed aanvoel en weet wat ik moet doen maar bij pony van mijn zus vorig jaar nog gevallen. Meneer liep super rustig en ineens bokt hij galloperend zonder dat hij ergens van schrok. Eerste bok hing ik nog half in het zadel maar toen met de extra bok erbij lag ik toch echt op de grond. Kan gebeuren toch :).

Lagoldy
Berichten: 70
Geregistreerd: 26-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:40

Het ligt ook aan je paard en van je fouten leer je! het is vallen en opstaan

Damon26

Berichten: 139
Geregistreerd: 14-02-11

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:49

iedereen valt wel eens en door fouten te maken leer je. ook als je zelf niks fout doet kan een paard onverwacht schrikken waardoor je eraf valt.

Smoothie02

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-15
Woonplaats: Overijssel

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:21

Van vallen leer je juist beter te zitten. Het verbeterd je houding en je leert er ook weer van. Dus nee je bent zeker geen slechte ruiter als je valt.