Paardrijden dochter 10, bijna 11 jaar vereniging gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paardrijden dochter 10, bijna 11 jaar vereniging gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:41

Is privéles een optie? Dat is iets duurder, maar dan kan ze wel om de week.

Kan me voorstellen dat in een groep rijden leuker is (vrienden maken en zo), maar het zou voor nu een oplossing kunnen zijn.

996981
Berichten: 9721
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:46

Misschien toch nog eens met papa om tafel? Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet goed is voor de band als papa je de dingen die je leuk vindt ontneemt. Als het praktisch echt niet kan is het natuurlijk verdedigbaar, maar als het bij papa niet mag (omdat hij het bijvoorbeeld zelf niks vindt) gaat dit zeker wringen bij je dochter.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:49

Wat raar dat in die hoek zo strak wordt gedaan over de lessen. Heb nu bij 2 maneges gewerkt en daar was beide een oplossing voor. 1tje werkte oa met een kaart waardoor je mee kon rijden in groepslessen, gewoon om de week. En de 5 ritten kaart voor prive lessen was 3 maanden geldig.

De ander kon je dan de lessen die je niet kon rijden inhalen voor privelessen. Met een termijn van bijna 3 maanden om het in te halen. Daar doen veel mensen een groepsles rijden. Even een uurtje ontspannen en dan een priveles. Sommige reden 1,5 uur achter elkaar (wat net uit kwam zeg maar)

Dit is namelijk echt een modern probleem. Zo veel kinderen met gescheiden ouders die bij de 1ne wel kan rijden en bij de ander niet. Dus ik ben echt verbaast dat de manege daar geen rekening mee willen houden.

Helaas kan ik je verder niet helpen, behalve de gegeven tips herhalen. Manege de Eendenkooi heb ik trouwens nog op een blauwe maandag gewerkt als tijdelijke kracht. Leuk bedrijf, fijne dieren. Helaas was de afstand mij te groot om er elke keer naar toe te rijden, ik kwam namelijk uit Lelystad destijds.

Debbie1981
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 09:21

Mar_jolijn schreef:
pmarena schreef:
Wat ontzettend suf zeg.... sneu ook voor zo'n meiske :(:)

Niet zo heel suf, aangezien je voor iemand die eens in de twee weken rijdt wel een lesplaats reserveerd.

Op de stal waar ik lesgeef hebben we het ook gedaan, maar dat werd administratief een drama en met soms meer dan half lege lessen voor een manege niet lekker werken.

Vervelend voor jou ts en je dochter en superlief dat je een zoektocht start, wie weet kan m je wat tegen. Maar hou wel begrip voor de maneges die het niet doen, het is geen makkelijke tijd om manege te zijn..


Ik snap het ook wel hoor. Mijn zoektocht gaat gewoon door. ☺️

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Paardrijden dochter 10, bijna 11 jaar vereniging gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:41

TS, kan je dochter al rijden? Want als ze nog moet beginnen dan is het sowieso handiger om eerst een paar privélessen af te spreken. Die kunnen vaak los ingepland worden, zonder dat je aan een kaart vastzit :)

Debbie1981
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 09:49

[quote="Foaly"]TS, kan je dochter al rijden? Want als ze nog moet beginnen dan is het sowieso handiger om eerst een paar privélessen af te spreken. Die kunnen vaak los ingepland worden, zonder dat je aan een kaart vastzit :)[/quote

Kan nog niet rijden. Dank je wel voor jouw tip!☺️

Debbie1981
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 09:50

chamion schreef:
Wat raar dat in die hoek zo strak wordt gedaan over de lessen. Heb nu bij 2 maneges gewerkt en daar was beide een oplossing voor. 1tje werkte oa met een kaart waardoor je mee kon rijden in groepslessen, gewoon om de week. En de 5 ritten kaart voor prive lessen was 3 maanden geldig.

De ander kon je dan de lessen die je niet kon rijden inhalen voor privelessen. Met een termijn van bijna 3 maanden om het in te halen. Daar doen veel mensen een groepsles rijden. Even een uurtje ontspannen en dan een priveles. Sommige reden 1,5 uur achter elkaar (wat net uit kwam zeg maar)

Dit is namelijk echt een modern probleem. Zo veel kinderen met gescheiden ouders die bij de 1ne wel kan rijden en bij de ander niet. Dus ik ben echt verbaast dat de manege daar geen rekening mee willen houden.

Helaas kan ik je verder niet helpen, behalve de gegeven tips herhalen. Manege de Eendenkooi heb ik trouwens nog op een blauwe maandag gewerkt als tijdelijke kracht. Leuk bedrijf, fijne dieren. Helaas was de afstand mij te groot om er elke keer naar toe te rijden, ik kwam namelijk uit Lelystad destijds.


Ik heb manege de eendenkooi een bericht gestuurd. Dank je wel!

Debbie1981
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 09:51

chamion schreef:
Wat raar dat in die hoek zo strak wordt gedaan over de lessen. Heb nu bij 2 maneges gewerkt en daar was beide een oplossing voor. 1tje werkte oa met een kaart waardoor je mee kon rijden in groepslessen, gewoon om de week. En de 5 ritten kaart voor prive lessen was 3 maanden geldig.

De ander kon je dan de lessen die je niet kon rijden inhalen voor privelessen. Met een termijn van bijna 3 maanden om het in te halen. Daar doen veel mensen een groepsles rijden. Even een uurtje ontspannen en dan een priveles. Sommige reden 1,5 uur achter elkaar (wat net uit kwam zeg maar)

Dit is namelijk echt een modern probleem. Zo veel kinderen met gescheiden ouders die bij de 1ne wel kan rijden en bij de ander niet. Dus ik ben echt verbaast dat de manege daar geen rekening mee willen houden.

Helaas kan ik je verder niet helpen, behalve de gegeven tips herhalen. Manege de Eendenkooi heb ik trouwens nog op een blauwe maandag gewerkt als tijdelijke kracht. Leuk bedrijf, fijne dieren. Helaas was de afstand mij te groot om er elke keer naar toe te rijden, ik kwam namelijk uit Lelystad destijds.


Ik heb manege de eendenkooi een bericht verzonden. Dank je wel!☺️

Debbie1981
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 09:53

996981 schreef:
Misschien toch nog eens met papa om tafel? Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet goed is voor de band als papa je de dingen die je leuk vindt ontneemt. Als het praktisch echt niet kan is het natuurlijk verdedigbaar, maar als het bij papa niet mag (omdat hij het bijvoorbeeld zelf niks vindt) gaat dit zeker wringen bij je dochter.


Lang verhaal en papa wil het inderdaad niet. Al zoveel gesprekken met hem daarover gehad. Helaas, hij wil het niet inzien. Maar goed, ik gun het haar zo, dus ik ga net zolang door totdat ik wat gevonden heb.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Paardrijden dochter 10, bijna 11 jaar vereniging gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:42

hi ts,

hoe lang wil je maximaal onderweg zijn naar de manege?

Debbie1981
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 10:53

kimwilliam schreef:
hi ts,

hoe lang wil je maximaal onderweg zijn naar de manege?


Hoi,

Maximaal een half uur.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:54

Debbie1981 schreef:
kimwilliam schreef:
hi ts,

hoe lang wil je maximaal onderweg zijn naar de manege?


Hoi,

Maximaal een half uur.


had je al navraag gedaan bij manege no limits? deze zitten op 33 min bij je vandaan.

Debbie1981
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-10-23

Re: Paardrijden dochter 10, bijna 11 jaar vereniging gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 10:59

Ik zal ook eens navraag doen bij no limits. Dank je wel @kimwilliam.

Mel80life

Berichten: 5
Geregistreerd: 26-01-23
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:27

Hoi!
Vanwege dezelfde reden kon mijn dochter ook maar eens per twee weken rijden op de manege. Bij ons ging de manege wel akkoord, maar was het geen succes omdat de anderen veel sneller vooruitgang boekten. Dit werkte voor mijn dochter erg demotiverend. Toen les genomen bij een instructrice op een privé stal. Dit was zo veel leuker en fijner!

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:07

Bij manege de prinsenstad is altijd heel veel mogelijk als je een situatie voorlegt. :) enorme gastvrije en lieve mensen, en er wordt goed lesgegeven. Plus dat er heel veel te doen is altijd en er veel evenementen zijn; fantastisch voor kinderen. Misschien ietsje verder rijden maar het is het wel dubbel en dwars waard om even te informeren.

Edit: ik zie dat je max een half uur wilt rijden; dan is de prinsenstad vanuit voorburg volgens mij goed te doen.

Debbie1981
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-10-23

Re: Paardrijden dochter 10, bijna 11 jaar vereniging gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 21:56

Het is gelukt hoor, dank allemaal.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:14

Mel80life schreef:
Hoi!
Vanwege dezelfde reden kon mijn dochter ook maar eens per twee weken rijden op de manege. Bij ons ging de manege wel akkoord, maar was het geen succes omdat de anderen veel sneller vooruitgang boekten. Dit werkte voor mijn dochter erg demotiverend. Toen les genomen bij een instructrice op een privé stal. Dit was zo veel leuker en fijner!


Dat is ook wel de reden dat veel maneges dat niet doen. Omdat de groep wekelijks rijdt boeken die kinderen ook sneller vorderingen. Het is vaak al lastig genoeg om groepen goed in te delen.
Dan is een aantal prive lessen vaak een goede keuze. En in het begin inderdaad 2 x per week laten rijden. Als ze dan wat meer ervaring heeft opgedaan, kan 1 x per 2 weken vaak wat makkelijker.