Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:06


ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:23

Ladygiroc schreef:
De manege´s en stallen in Dordrecht kun je overslaan in je zoektocht. Die bieden geen lease mogelijkheid.


Is niet helemaal waar. Hippisch Centrum Dordrecht verleast wel degelijk paarden, maar sporadisch. Momenteel staat er eentje aan de pensionkant. Ze verkopen ook manegepaarden. Ik spreek uit ervaring: ik heb er namelijk zelf mijn merrie vandaan. Twee kennissen hebben daar ook een paard gekocht/overgenomen.

Ik geloof echter wel dat ze enkel een paard verleasen als er ook daadwerkelijk een intentie tot kopen is. Alle dieren die in eerste instantie werden geleast, zijn inmiddels verkocht.

Zoals eerder gezegd hier, moet je er wel rekening mee houden dat de meest brave paarden en pony's vaak te belangrijk zijn voor de manegelessen en dus niet verkocht worden.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:27

Jessie2020 schreef:
Eliana schreef:
Geen idee of de Fleming in Westmaad lease aanbiedt? Daar heb ik vroeger gereden, was toen een fijne manege.


Ik heb de site bekeken. Die verhuur is natuurlijk ideaal om een eventuele kandidaat te leren kennen.

Jij bent er al een tijdje weg begreep ik? Is er een bokker die de huidige manegeponys kent?


Ik heb er een aantal jaar geleden gereden, maar herken er nog veel. Ik kan sowieso meteen zeggen dat het gros van de paarden daar erg braaf is! Goed opgevoed :j Vooral Red Silver, Goldy en Flora zijn me bijgebleven als fijne, lieve paarden en ik was nogal een angsthaas, dus dat zegt wel iets hahah.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:32

Hippisch centrum Dordrecht zijn er inderdaad paarden die werden geleast en daarna overgekocht. Ook verkopen ze geregeld lespaarden, maar meestal niet de gene die er al lang zijn, of ze moeten het manege werk niet meer aankunnen.

Ik weet dat vast manege paard Julia alleen nog met eigenaar en verzorgster in de lessen rijd (ik weet niet of dit via lease of koop is, maar andere rijden niet meer met haar en staat aan de privé kant). Zij was echt een top braaf paard. En manege paard megan wordt verleast en rijd nog een paar dagen in de lessen.

(ik ben gestopt in januari, dus kan zijn dat het ondertussen anders is).

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:41

JosefienE schreef:
Hippisch centrum Dordrecht zijn er inderdaad paarden die werden geleast en daarna overgekocht. Ook verkopen ze geregeld lespaarden, maar meestal niet de gene die er al lang zijn, of ze moeten het manege werk niet meer aankunnen.

Ik weet dat vast manege paard Julia alleen nog met eigenaar en verzorgster in de lessen rijd (ik weet niet of dit via lease of koop is, maar andere rijden niet meer met haar en staat aan de privé kant). Zij was echt een top braaf paard. En manege paard megan wordt verleast en rijd nog een paar dagen in de lessen.

(ik ben gestopt in januari, dus kan zijn dat het ondertussen anders is).


Beide merrie's werden niet meer geschikt bevonden voor het manegewerk. Ze konden simpelweg het zware werk niet aan en kregen mankementen. Voor de manege is het dan winstgevend om ze particulier te verkopen. Zo krijgen ze er meer geld voor (vaak spelen emoties van lesklanten mee) dan met een simpele inruil bij de handelaar. Anders hadden ze beiden echt wel aangehouden, want braaf zijn ze zeker.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:43

ual_95 schreef:
JosefienE schreef:
Hippisch centrum Dordrecht zijn er inderdaad paarden die werden geleast en daarna overgekocht. Ook verkopen ze geregeld lespaarden, maar meestal niet de gene die er al lang zijn, of ze moeten het manege werk niet meer aankunnen.

Ik weet dat vast manege paard Julia alleen nog met eigenaar en verzorgster in de lessen rijd (ik weet niet of dit via lease of koop is, maar andere rijden niet meer met haar en staat aan de privé kant). Zij was echt een top braaf paard. En manege paard megan wordt verleast en rijd nog een paar dagen in de lessen.

(ik ben gestopt in januari, dus kan zijn dat het ondertussen anders is).


Beide merrie's werden niet meer geschikt bevonden voor het manegewerk. Ze konden simpelweg het zware werk niet aan en kregen mankementen. Voor de manege is het dan winstgevend om ze particulier te verkopen. Zo krijgen ze er meer geld voor (vaak spelen emoties van lesklanten mee) dan met een simpele inruil bij de handelaar. Anders hadden ze beiden echt wel aangehouden, want braaf zijn ze zeker.


Oh echt? Dat wist ik niet. Megan was weleens wat mee, maar dacht dat Julia wel een taaie was. Vond ze in ieder geval allebei super leuk om te rijden :o

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:48

JosefienE schreef:
Oh echt? Dat wist ik niet. Megan was weleens wat mee, maar dacht dat Julia wel een taaie was. Vond ze in ieder geval allebei super leuk om te rijden :o


Ach, uiteindelijk is het natuurlijk een win-win situatie voor iedereen. Baasje dolgelukkig met het favoriete manegepaard, manegepaard één baas en kan genieten van een nieuw leven, en manege weer centen voor een nieuw braaf dier voor de lessen (en een nieuwe pensionklant erbij).

Voor TS dus zeker wel de moeite waard om eens te informeren of er brave paarden eventueel verkocht kunnen worden. Meestal komen ze dan zelf aan met dieren die geschikter zijn als pensionpaard. Laat ze echter wel goed keuren!
Laatst bijgewerkt door ual_95 op 23-05-20 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:50

ual_95 schreef:
JosefienE schreef:
Oh echt? Dat wist ik niet. Megan was weleens wat mee, maar dacht dat Julia wel een taaie was. Vond ze in ieder geval allebei super leuk om te rijden :o


Ach, uiteindelijk is het natuurlijk een win-win situatie voor iedereen. Baasje dolgelukkig met het favoriete manegepaard, manegepaard één baas en kan genieten van een nieuw leven, en manege weer centen voor een nieuw braaf dier voor de lessen (en een nieuwe pensionklant erbij).


Helemaal waar! Het is ze zeker gegund. Ik hoorde dat Macho ook met pensioen is, heerlijk voor hem! Die stond er al toen ik begon met lessen 16 jaar geleden.

Ik hoop dat TS wat leuks vind waar dan ook! :D

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:11

Manege Fleming en Willemshof ben ik alle 2 al een tijd niet meer geweest dus welke paarden ze er nu exact hebben durf ik niet te zeggen.

Wat verder weg en ik weet niet of ze lease doen is het Fjordenpaard in Breda, daar rij ik maandelijks en daar zijn hele fijne gezinspaarden.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 09:32


Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 10:03

ual_95 schreef:
Ladygiroc schreef:
De manege´s en stallen in Dordrecht kun je overslaan in je zoektocht. Die bieden geen lease mogelijkheid.


Is niet helemaal waar. Hippisch Centrum Dordrecht verleast wel degelijk paarden, maar sporadisch. Momenteel staat er eentje aan de pensionkant. Ze verkopen ook manegepaarden. Ik spreek uit ervaring: ik heb er namelijk zelf mijn merrie vandaan. Twee kennissen hebben daar ook een paard gekocht/overgenomen.

Ik geloof echter wel dat ze enkel een paard verleasen als er ook daadwerkelijk een intentie tot kopen is. Alle dieren die in eerste instantie werden geleast, zijn inmiddels verkocht.

Zoals eerder gezegd hier, moet je er wel rekening mee houden dat de meest brave paarden en pony's vaak te belangrijk zijn voor de manegelessen en dus niet verkocht worden.


Hey bedankt! Ik duik hier ook in! Ik heb zelf dus ook de ervaring met koop van een manegepaard die eigenlijk niet te koop was. We hadden een superleuk, ik kon aantoonbaar een 5 sterren huisje bieden en ik heb natuurlijk wat (au was wel flink wat) extra’s betaald omdat ze zo enorm waardevol was voor de manege. Ik heb inmiddels heel veel reacties binnen /buiten bokt gekregen waar het precies zo is gegaan. Ik denk dus echt dat de brutalen de halve wereld hebben en dat er toch wel mogelijkheden hier en daar zijn. Enige nadeel is dat ik dan wel waarschijnlijk meer betaal dan het paard in de markt waard zou zijn bijv. bij een particulier want een manege gaat zo’n pony duur verkopen natuurlijk. Binnen redelijke grenzen heb ik dit al ingecalculeerd. Klik en match staat voorop.
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 24-05-20 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 10:05

Eliana schreef:
Manege Fleming en Willemshof ben ik alle 2 al een tijd niet meer geweest dus welke paarden ze er nu exact hebben durf ik niet te zeggen.

Wat verder weg en ik weet niet of ze lease doen is het Fjordenpaard in Breda, daar rij ik maandelijks en daar zijn hele fijne gezinspaarden.


Breda is niet te ver hoor! We willen best ff tuffen voor een fijn dier. Ik ga dit ook even uitpluizen. Kunnen die fjorden ook alleen naar buiten? Ze zullen iig wel goed te laten zijn ivm de ritten in scheveningen. Hoe zouden die beestjes in de bak zijn als ze alleen gereden worden? En wat is hun niveau? Ik zoek B niv of L.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 10:07

Mag ik even tussendoor zeggen dat ik dit echt een superleuk topic vind! Leuk om al die eigen ervaringen te horen en zo leuk dat jullie meedenken en meeleven ( zo voelt dat iig voor mij). Ik vind dat gezellig, want ik heb mijn paarden aan huis en mijn gezin is de paardenpraat soms wel een beetje zat haha

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 10:19

Ik heb gelijk weer gekeken naar Flemming, maar Kan iemand mij vertellen welke pony’s op de portretfoto’s groot genoeg zijn voor een kleine volwassene? (Ik heb zelf een fijngebouwde haflinger). Welke pony’s zouden jullie qua karakter het meest vinden passen bij familiepony? En welke niet? Ik wil nl even gaan informeren en dan weet ik al ietsje meer. Heel erg bedankt alvast dat jullie meedenken! Groetjes Jessie

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:22

Jessie2020 schreef:
Ik heb gelijk weer gekeken naar Flemming, maar Kan iemand mij vertellen welke pony’s op de portretfoto’s groot genoeg zijn voor een kleine volwassene? (Ik heb zelf een fijngebouwde haflinger). Welke pony’s zouden jullie qua karakter het meest vinden passen bij familiepony? En welke niet? Ik wil nl even gaan informeren en dan weet ik al ietsje meer. Heel erg bedankt alvast dat jullie meedenken! Groetjes Jessie


Ik stuur je wel een PB met foto’s :)

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 10:23

Jij bent een held!!!!

Gisteren bij iron horse spraken we ook gelijk wat klantjes aan voor info over de paarden. Toch wel fijn om het niet alleen van de eigenaar te horen.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:24

Mijn vader heeft altijd super fijn gereden bij de Flemming! Ik weet ook dat ze verschillende paarden hebben, van brave, tot wat pittigere. Helaas rijd hij er al even niet meer, dus geen recente ervaring.

Evt zou je ook nog bij de Mustang in Strijen kunnen informeren! Ik ken m verder niet, weet alleen dat sie er zit ;).

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 10:27

Ja ik heb de site van de mustang al gezien. Ik had ook in reallife wat rondgevraagd. Is niet zoveeluitgekomen. Maar dat zegt niks hoor. Daarom is het juist zo tof om aan Bokkers een eerlijke mening te vragen.

Dus De mustang, wie weet er iets? Zijn er leuke Brave dieren? Weet iemand of er wel eens een manegepony is verkocht? Etc

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:29

Jessie2020 schreef:
Ik heb gelijk weer gekeken naar Flemming, maar Kan iemand mij vertellen welke pony’s op de portretfoto’s groot genoeg zijn voor een kleine volwassene? (Ik heb zelf een fijngebouwde haflinger). Welke pony’s zouden jullie qua karakter het meest vinden passen bij familiepony? En welke niet? Ik wil nl even gaan informeren en dan weet ik al ietsje meer. Heel erg bedankt alvast dat jullie meedenken! Groetjes Jessie


Ik weet alleen Zilver! Een niet al te grote pony, heb ik een keer op gereden, maar was niet de allerbraafste toen ;)

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:32

Jessie2020 schreef:
Eliana schreef:
Manege Fleming en Willemshof ben ik alle 2 al een tijd niet meer geweest dus welke paarden ze er nu exact hebben durf ik niet te zeggen.

Wat verder weg en ik weet niet of ze lease doen is het Fjordenpaard in Breda, daar rij ik maandelijks en daar zijn hele fijne gezinspaarden.


Breda is niet te ver hoor! We willen best ff tuffen voor een fijn dier. Ik ga dit ook even uitpluizen. Kunnen die fjorden ook alleen naar buiten? Ze zullen iig wel goed te laten zijn ivm de ritten in scheveningen. Hoe zouden die beestjes in de bak zijn als ze alleen gereden worden? En wat is hun niveau? Ik zoek B niv of L.


Ze hebben op locatie ook een binnenbak, verder rij je vanaf hun erg zo het bos in, ik ga er elke maand op Bosrit :)

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 10:40

Klinkt als een toffe plek voor buitenritten. Rijd jij altijd op dezelfde fjord?

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:30

Ja ik rij altijd op Laika, maar de meiden waar ik mee ga die rijden altijd op verschillende, je mag zelf je voorkeur aangeven :)

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 16:27

Hoi hoi! Even nog een vraagje over de iron horse ranch. Ik vroeg me af of iemand daar bekend is met de pony’s. Ik heb even een vraag over oa Pip. Mag ook via PB.

Snoopysnoep
Berichten: 88
Geregistreerd: 17-12-19
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:36

Jessie2020 schreef:
Eliana schreef:
Geen idee of de Fleming in Westmaad lease aanbiedt? Daar heb ik vroeger gereden, was toen een fijne manege.


Ik heb de site bekeken. Die verhuur is natuurlijk ideaal om een eventuele kandidaat te leren kennen.

Jij bent er al een tijdje weg begreep ik? Is er een bokker die de huidige manegeponys kent?


Ik, er zijn laatst een heleboel nieuwe aangekomen. Daardoor zijn er een paar pony't te lease gekomen. Een oud paard, een oude shetlander en een oude pony. Verder is er niks te lease.

Er zijn wel een heleboel paarden en pony's voor de lessen. Van 1.75/1.80 tot 1.10.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 14:24

Ola meiden! ik heb inmiddels zo zachtjes aan wat leuke contacten opgedaan.

zo heb ik nu oa contact met hippisch centrum hoeksche waard in oud-beijerland. Uiteraard ga ik nader persoonlijk kennismaken (zin in!) en ben ik op de site aan het neuzen.

wie kan mij meer vertellen over de manegepony's daar, maat haflinger / D E pony ongeveer. Op welke pony moet ik letten, zijn er echte geschikte rustige dieren bij of misschien juist pony's die gelijk af zouden vallen voor mijn doel? (mijn zoektocht staat goed omschreven in mn boktmarkt advertentie) Ik heb sowieso al IRL wat navraag links en rechts gedaan en de manege op zich lijkt mij een leuk en vertrouwd adres.