bekeuring of waarschuwing boa's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:47

@Sunnda: Je zegt 'kom, we gaan allemaal door het rood rijden, zolang er nog moordenaars vrij rond lopen mag dat'.
Dan snap je dus mijn achterliggende punt niet, want die implicatie heb ik niet gemaakt.
Uiteraard is het geen oorzaak - gevolg verhaal met de > > > die je er nu van maakt.

TS vraagt meningen en dit is mijn mening. Feitelijk is ze in fout en is de boete terecht. Gevoelsmatig vind ik dat we doorslaan in wat we overlast noemen. Want dat is het waar het hier over gaat: 'overlast' (bij door het rood rijden gaat het om veiligheid). Hoe komt het dat we zo onverdraagzaam zijn, dat meer en meer dingen als overlast gezien wordt? Omdat we met zijn allen op een kluitje wonen.

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:50

Gini schreef:
@Sunnda: Je zegt 'kom, we gaan allemaal door het rood rijden, zolang er nog moordenaars vrij rond lopen mag dat'.
Dan snap je dus mijn achterliggende punt niet, want die implicatie heb ik niet gemaakt.
Uiteraard is het geen oorzaak - gevolg verhaal met de > > > die je er nu van maakt.

TS vraagt meningen en dit is mijn mening. Feitelijk is ze in fout en is de boete terecht. Gevoelsmatig vind ik dat we doorslaan in wat we overlast noemen. Want dat is het waar het hier over gaat: 'overlast' (bij door het rood rijden gaat het om veiligheid). Hoe komt het dat we zo onverdraagzaam zijn, dat meer en meer dingen als overlast gezien wordt? Omdat we met zijn allen op een kluitje wonen.


Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ervaar loslopende honden op plekken waar dat niet mag als overlast, ook al woon ik in een dorp met ruimte zat. Dat heeft niks met te vol te maken en al helemaal niks met 'onze prioriteiten liggen verkeerd, want dutroux komt vervroegd vrij en dit mag niet en dat mag wel...'. Maar met simpelweg je aan de regels houden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:54

Gini schreef:
@Sunnda: Je zegt 'kom, we gaan allemaal door het rood rijden, zolang er nog moordenaars vrij rond lopen mag dat'.
Dan snap je dus mijn achterliggende punt niet, want die implicatie heb ik niet gemaakt.
Uiteraard is het geen oorzaak - gevolg verhaal met de > > > die je er nu van maakt.

TS vraagt meningen en dit is mijn mening. Feitelijk is ze in fout en is de boete terecht. Gevoelsmatig vind ik dat we doorslaan in wat we overlast noemen. Want dat is het waar het hier over gaat: 'overlast' (bij door het rood rijden gaat het om veiligheid). Hoe komt het dat we zo onverdraagzaam zijn, dat meer en meer dingen als overlast gezien wordt? Omdat we met zijn allen op een kluitje wonen.

Wat was dan wel je punt met dutroux benoemen?

Ik heb zelf twee honden en vindt mensen die hun hond overal los laten lopen overlast. Dat jij dat niet vindt wil niet zeggen dat andere mensen zeuren of dat de wereld te vol is..er zijn ook mensen die muziek midden in de nacht gewoon gezellig vinden..er zijn gewoon regels nodig omdat anders iedereen maar doet wat hem of haar uitkomt. En als je die overtreedt krijg je een bon.
Dat dit soms klote uitkomt en niet goed voelt heeft niets met moordenaars te maken..

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:54

Regels zijn inderdaad regels.
Maar als een moeder tegen mij komt klagen dat ze net 250 euro heeft kunnen dokken omdat haar zoon een broodje op de trap van de kerk aan het eten was, dan snap ik dat.
Als een hondeneigenaar tegen mij komt klagen dat die een boete van x bedrag krijgt, omdat haar hond losliep op een plek waar dat vorige maand nog helemaal legaal was, dan snap ik dat.

Er is een verschil tussen feiten en gevoelens. En ja, de feiten veranderen niet en dat hoeft ook niet, maar je mag er wel een gevoel bij hebben. En dat gevoel mag verontwaardiging, woede, verdriet, aanvaarding,.... eender wat zijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:58

Dus eigenlijk verwacht je dat er óveral, ten alle tijden, boa’s aanwezig zijn?

Want een paar dagen later constateer je een overtreding, maar hoe moeten boa’s dat weten als ze niet aanwezig zijn?
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 17-01-20 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:58

Gini schreef:
Regels zijn inderdaad regels.
Maar als een moeder tegen mij komt klagen dat ze net 250 euro heeft kunnen dokken omdat haar zoon een broodje op de trap van de kerk aan het eten was, dan snap ik dat.
Als een hondeneigenaar tegen mij komt klagen dat die een boete van x bedrag krijgt, omdat haar hond losliep op een plek waar dat vorige maand nog helemaal legaal was, dan snap ik dat.

Er is een verschil tussen feiten en gevoelens. En ja, de feiten veranderen niet en dat hoeft ook niet, maar je mag er wel een gevoel bij hebben. En dat gevoel mag verontwaardiging, woede, verdriet, aanvaarding,.... eender wat zijn.

250 euro, jij woont niet in Nederland dan. Want die bekeuring kost geen 250.
Mensen hebben altijd een reden. Als ik aan de kant wordt gezet voor te snel rijden zeg ik ook niet: ja klopt meneer agent, zo hard rijd ik hier elke dag. Nee dan zeg ik: goh, niet opgelet. Of nee ik was me er niet van bewust. Dat doen mensen nu eenmaal.

En zoals ik al zei het gaat er niet om dat je er iets bij voelt. Maar het gaat erom dat je het hebt over een dutroux en een volle wereld en dat slaat helemaaal nergens op.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:04

Sunnda schreef:
Gini schreef:
@Sunnda: Je zegt 'kom, we gaan allemaal door het rood rijden, zolang er nog moordenaars vrij rond lopen mag dat'.
Dan snap je dus mijn achterliggende punt niet, want die implicatie heb ik niet gemaakt.
Uiteraard is het geen oorzaak - gevolg verhaal met de > > > die je er nu van maakt.

TS vraagt meningen en dit is mijn mening. Feitelijk is ze in fout en is de boete terecht. Gevoelsmatig vind ik dat we doorslaan in wat we overlast noemen. Want dat is het waar het hier over gaat: 'overlast' (bij door het rood rijden gaat het om veiligheid). Hoe komt het dat we zo onverdraagzaam zijn, dat meer en meer dingen als overlast gezien wordt? Omdat we met zijn allen op een kluitje wonen.

Wat was dan wel je punt met dutroux benoemen?

Ik heb zelf twee honden en vindt mensen die hun hond overal los laten lopen overlast. Dat jij dat niet vindt wil niet zeggen dat andere mensen zeuren of dat de wereld te vol is..er zijn ook mensen die muziek midden in de nacht gewoon gezellig vinden..er zijn gewoon regels nodig omdat anders iedereen maar doet wat hem of haar uitkomt. En als je die overtreedt krijg je een bon.
Dat dit soms klote uitkomt en niet goed voelt heeft niets met moordenaars te maken..


Omdat het voor mij een gevoel van onrechtvaardigheid oproept, daarom benoemde ik het.

Ik ben het ermee eens dat er overlast is en dat er regels nodig zijn, maar ik ben er ook van overtuigd dat regels kunnen doorslaan.

Voorbeeldje: hondenpoep
1. Heel wat jaren geleden kwam de regel dat in het park bij ons in de buurt de hondenpoep op de wandelpaden opgeruimd moest worden.
= volkomen logisch. Je wilt niet dat wandelpaden vol hondenpoep liggen, dat is gewoon vuil en niet leuk.
2. Daarna kwam de regel dat hondenpoep altijd opgeruimd moest worden, ook in de grasbermen en de weilandjes.
= OK, snapte ik ook nog wel. Al was het voor de meeste plekken een overdreven regel, ik snap wel dat als je kind ineens in de berm loopt tijdens een spelletje tikkertje ofzo, je niet meteen poep aan de schoenen wilt.
3. Vorig jaar kwam de regel dat je ten allen tijde een plastic zakje moest kunnen laten zien.
Begrijp je wat dit betekent? Als je met je hond in dat parkje loopt, kan je op ieder moment staande gehouden worden door een BOA (GAS heet dat bij ons) die je dan vraagt: heb je een zakje bij voor de hondenpoep? Als je op dat ogenblik geen zakje kan tonen (omdat je hond net al gepoept heeft of omdat je het, godbetert, vergeten bent), dan kan je dus een boete krijgen.

Dat vind ik zo ver doorslaan dat het niet leuk meer is. Uiteraard zijn regels regels en zal je me altijd netjes met hond én zakje zien, maar gevoelsmatig, jeetje, waar zijn we mee bezig.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: bekeuring of waarschuwing boa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:05

Mensen maken het daar zelf naar.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: bekeuring of waarschuwing boa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:10

Gini: dan zorg je dus dat je twee of 3 zakjes bij je hebt. Er zijn hele handige houdertjes waar een rol zakjes in past, die je zo aan je riem of broek klikt.

Ik zie het probleem niet...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:12

@gini: dat is hier ook hoor. Je moet een zakje hebben. Maar imo zijn hondenmensen de meest lakse, onverantwoordelijke mensen zijn die er bestaan.
Regels zijn er voor iedereen, maar niet voor hun hond. Althans als ik mijn rondje doe met de honden hier.

Ik herken je gevoel van teveel regels heus wel een beetje. Maar imo houd je jezelf enorm voor de gek door daar zaken als dutroux bij te betrekken. Dan ben je dus ook weer bezig je eigen (mis)acties goed te praten door iets te benoemen dat er echt helemaal niets mee te maken heeft en te bedenken dat dit veel erger is. Makkelijk voor je eigen geweten, maar slaat kant nog wal.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:15

Ik zie heb probleem ook niet Gini.
Wij hebben 2 honden en aan iedere lijn van onze honden hebben wij standaard een houder voor poepzakjes zitten. Waardoor we altijd wat bij hebben.

@TS, je hebt de boete meer dan terecht gekregen als je honden ergens los lopen waar het niet mag.
Sowieso wat andere ook al aangeven is het los laten lopen van je honden in een weiland van een boer een echte no-go.

Citaat:
In hondenpoep kán de Neospora Caninum parasiet zitten. Honden die hun behoefte doen in of aan de rand van de wei zijn zo een groot gevaar voor koeien. De Neospora is namelijk de belangrijkste oorzaak van abortussen bij koeien. Door besmette hondenpoep die in het (kuil)gras terecht komt kan een koe besmet worden. De koe wordt er niet ziek van , maar wel kan het leiden tot een vroeggeboorte of een doodgeboren kalfje. Een enkele keer worden kalveren geboren met hersenafwijkingen. Dit gebeurt niet bij elke besmette koe, maar de koe kan de infectie wel overdragen. Dit is dus een erg kostbare zaak voor een veehouder!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:15

Weet je, Nederland is een erg vol land, met veel mensen die doen waar ze zin in hebben. Dan heb je dus helaas veel regels nodig....

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:18

Maar ik praat niets goed, dat is het hem juist.
Ik zeg niet dat TS gelijk heeft en awoe, die stomme BOA en laat die hond maar lekker loslopen.
Net zoals LadyMadonna, tuurlijk zorg ik dat ik meerdere zakjes bij heb en tuurlijk bestaan er meerdere oplossingen voor een probleem. Het is een regel en ook ik moet me aan de regels houden en als dat niet is, kan ik beboet worden.
Dat wil echter niet zeggen dat ik gevoelsmatig met die regel eens ben.

Als er morgen de regel komt dat je minstens 6 zakjes per hond moet kunnen tonen, wees maar zeker dat ik minstens 6 zakjes per hond mee heb. Dat wilt echter niet zeggen dat ik de regel niet enorm lachwekkend vind. En als de buurman verontwaardigd op me afkomt dat die een boete heeft gehad omdat die maar 4 zakjes per hond had, dan lach en klaag ik lekker met hem mee.

Sunnda, Dat je enorm valt over het feit dat ik Dutroux benoemt heb (wat puur uit een soort verzuchting was) begin ik nu wel door te krijgen. Wil je dat ik dat terugneem? Dan doe ik dat.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:20

LadyMadonna schreef:
Weet je, Nederland is een erg vol land, met veel mensen die doen waar ze zin in hebben. Dan heb je dus helaas veel regels nodig....


Dat was dus ook de verzuchting die ik maakte. Meer en meer dingen worden overlast omdat we met zijn allen dicht tegen elkaar zitten.
Het is nodig, maar ik vind het jammer dat het nodig is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: bekeuring of waarschuwing boa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:23

Maar dat kan je de boa’s niet kwalijk nemen

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: bekeuring of waarschuwing boa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:24

Nee, zeker niet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:31

Gini schreef:
Maar ik praat niets goed, dat is het hem juist.
Ik zeg niet dat TS gelijk heeft en awoe, die stomme BOA en laat die hond maar lekker loslopen.
Net zoals LadyMadonna, tuurlijk zorg ik dat ik meerdere zakjes bij heb en tuurlijk bestaan er meerdere oplossingen voor een probleem. Het is een regel en ook ik moet me aan de regels houden en als dat niet is, kan ik beboet worden.
Dat wil echter niet zeggen dat ik gevoelsmatig met die regel eens ben.

Als er morgen de regel komt dat je minstens 6 zakjes per hond moet kunnen tonen, wees maar zeker dat ik minstens 6 zakjes per hond mee heb. Dat wilt echter niet zeggen dat ik de regel niet enorm lachwekkend vind. En als de buurman verontwaardigd op me afkomt dat die een boete heeft gehad omdat die maar 4 zakjes per hond had, dan lach en klaag ik lekker met hem mee.

Sunnda, Dat je enorm valt over het feit dat ik Dutroux benoemt heb (wat puur uit een soort verzuchting was) begin ik nu wel door te krijgen. Wil je dat ik dat terugneem? Dan doe ik dat.

Nee hoor. Ik vroeg me alleen af of je zelf wel doorhad dat je precies zo'n zelfde rare manouvre maakte als de topic starter.
Die haalt ook alles uit de kast om haar eigen fout maar te verzachten en een moordenaar/verkrachter bij een bekeuring op een loslopende hond betrekken vindt ik eerder gezegd ook tamelijk idioot.
Nee het is niet leuk dat sommige regels er zijn, maar het een heeft niets met het ander te maken.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:32

Serieus? Verplicht om een zakje bij je te hebben?

Belachelijk. Ik maak zelf wel uit hoe ik mijn poep op ruim toch zeker? Het moet niet gekker worden....

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: bekeuring of waarschuwing boa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:34

Be-la-che-lijk... weet je wat je had moeten vragen?
Wie is er hier het slachtoffer ? WIE heb ik gedupeerd???

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:36

ClauH schreef:
Serieus? Verplicht om een zakje bij je te hebben?

Belachelijk. Ik maak zelf wel uit hoe ik mijn poep op ruim toch zeker? Het moet niet gekker worden....

Liefst doe je het gewoon op een plek die daarvoor bedoeld is (zoals een wc) ipv je drol met een witte vlag achter te laten.




Pocca_Locca schreef:
Be-la-che-lijk... weet je wat je had moeten vragen?
Wie is er hier het slachtoffer ? WIE heb ik gedupeerd???

Wat dacht je van de boer, zijn koeien en kalveren door je honden door het eten te laten lopen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:36

ClauH schreef:
Serieus? Verplicht om een zakje bij je te hebben?

Belachelijk. Ik maak zelf wel uit hoe ik mijn poep op ruim toch zeker? Het moet niet gekker worden....

Tja, mensen die zo denken dus....

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:40

Ik hoop dat de boa je een extra hoge boete heeft gegeven. Wat verschrikkelijk asociaal om je honden los te laten lopen in het weiland van een ander. Geheel terecht. Je verpest ook voor anderen met dit slecht gedrag.

Mogelijk is zelfs daardoor het gebied met aanlijn verplichting vergroot door overlast van honden in het weiland.

Mlies
Berichten: 14151
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:46

Maartje1990 schreef:
Ik vind t terrecht dat je bekeurd bent echter vraag ik me af of je per hond of per situatie bekeurd mag worden.


Per overtreding, niet per hond.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:47

Als de boer aantoonbare schade heeft , dan zou ze HEM eventueel een schadevergoeding moeten betalen.
Dat is mijn mening. Ik weet heus wel dat dat niet is hoe het systeem in elkaar zit, maar het is toch eigenlijk raar dat de politie of boa’s zich hiermee bemoeien?

Anoniem

Re: bekeuring of waarschuwing boa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:53

Je was in overtreding, je bent daarbij gezien, je krijgt een boete.
Zuur, maar toch echt je eigen fout.