Stalling [naam] eo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:03

MRIIIS schreef:
@DiantaM, weinig info kunnen vinden op fb.

@Ineke2, nee dat is wel echt te ver weg helaas.

Iemand nog ervaringen met de Hoge Devel en de Munnikenhoeve in Zwijndrecht en Zilverstad in Schoonhoven?


Bij Hoge Devel en bij Munnikenhoeve komen ze niet veel buiten.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 23:05

Thanks!

duikpaardje

Berichten: 1475
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:27

MRIIIS schreef:
Zijn er ook mensen bekend met Berkley's Stables in Lekkerkerk?


Deze stal zit in Berkenwoude. Leuke stal gerund door kundige mensen. Wij kwamen er regelmatig met wedstrijden. Weet niet hoe lang paarden buiten weide seizoen buiten staan en of hier service voor is of onderling geregeld.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 20:00

Hoi, even een update. Inmiddels heb ik vijf stallen bezocht (Stal de Waal, Berkley's Stables, 't Einde, Zeeuw en Munnikenhoeve). Bovenaan het lijstje staat nu Zeeuw :) Munnikenhoeve vond ik prachtig (bos + manege ernaast), maar voldoet niet voldoende aan de buiten-eis.

De volgende stallen staan (na Corona) nog op het lijstje:

Zilverstadruiters
Flardingha Ruiters
Hippisch Centrum Ridderkerk
Stoeterij de Woude
Hoge Devel

Meer opties blijven uiteraard welkom!

michellevd12

Berichten: 21
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: sliedrecht

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:42

Hoi!

Ik woon naast pensionstal de watertoren, is ook een aanrader om te kijken! Prachtig spul
Naast mn fulltime kantoor baan doe ik er weleens afvoeren en soms een ochtend werken, hele ruime en nette accomodatie, vind het altijd wel een prettige plek om te zijn het is er namelijk heerlijk rustig er staan veel paarden maar er zijn weinig eigenaren.
De paarden hebben het meer dan prima en je kan je pakket indelen hoe je het fijn vind en zadelkasten zijn echt heerlijk! Prachtige kasten ook wel lekker

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 21:04

michellevd12 schreef:
Hoi!

Ik woon naast pensionstal de watertoren, is ook een aanrader om te kijken! Prachtig spul
Naast mn fulltime kantoor baan doe ik er weleens afvoeren en soms een ochtend werken, hele ruime en nette accomodatie, vind het altijd wel een prettige plek om te zijn het is er namelijk heerlijk rustig er staan veel paarden maar er zijn weinig eigenaren.
De paarden hebben het meer dan prima en je kan je pakket indelen hoe je het fijn vind en zadelkasten zijn echt heerlijk! Prachtige kasten ook wel lekker


Ziet er ook prachtig uit idd! Maar geen wedstrijden in de buurt toch?

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:26

Een paar jaar geleden moest je bij de Hoge Devel per week op een bord schrijven hoe laat je je paard elke dag in de paddock wilde zetten. Mocht max een half uur. Verder kwamen ze in de winter niet buiten. Zal hopelijk veranderd zijn, maar kan me niet voorstellen dat ze nu wel veel buiten komen aangezien ze die ruimte ook niet hebben.

_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:45

Bij de watertoren worden enkele keren per jaar knhs wedstrijden georganiseerd door PSV Sliedrecht. Daarnaast zijn er bij Stal Alblas vaak KNHS wedstrijden, dat is erg dicht bij met de trailer en in Papendrecht worden ook elke maand wedstrijd en georganiseerd, dat is een kwartier denk ik met de trailer.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:12

Ik zou vooral even kijken naar de afstand. Veel stallen die je noemt zijn prima aan te rijden als het rustig is, maar zijn in de spits geen feest. Zeker de A16 is altijd drama (als er geen Corona is tenminste).

Heb je fair to horses ook op je lijstje staan?

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 22:31

Klopt! Afstand (en benzine) speelt zeker mee, Zilverstad is bijvoorbeeld al 30 minuten zonder de spits dus denk ook niet dat ik dat ga trekken. Maar daar gaan ze in de winter wel een dagdeel naar buiten en er wordt gemest, dus ga graag alle opties na :D Het is gewoon lastig met mijn eisen :')
Nee Fair to horses staat er niet op, hebben geen weidegang en geloof ook geen wedstrijden in de buurt.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:47

MRIIIS schreef:
michellevd12 schreef:
Hoi!

Ik woon naast pensionstal de watertoren, is ook een aanrader om te kijken! Prachtig spul
Naast mn fulltime kantoor baan doe ik er weleens afvoeren en soms een ochtend werken, hele ruime en nette accomodatie, vind het altijd wel een prettige plek om te zijn het is er namelijk heerlijk rustig er staan veel paarden maar er zijn weinig eigenaren.
De paarden hebben het meer dan prima en je kan je pakket indelen hoe je het fijn vind en zadelkasten zijn echt heerlijk! Prachtige kasten ook wel lekker


Ziet er ook prachtig uit idd! Maar geen wedstrijden in de buurt toch?


In de winter staan ze daar toch geen uren buiten? Daarbij is de prijs ook wel redelijk bizar te noemen.

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:25

Oranjehoeve in hoek van Holland? Weet niet of ze er buitenkomen. Kan dat niet vinden op hun website, wel KNHS, binnen je budget etc.

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:35

Wat grappig! Ik sta zelf op Stal Verboon (op dezelfde weg als Langelaan etc) en ben pas ook wezen kijken bij Stal Zeeuw.. Maar beide voldoen toch niet aan je lijstje qua buitengang in de winter althans. Is best jammer in deze omgeving! Ik volg even met je mee ben wel benieuwd wat er nog meer is eventueel!

rosslover

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 01:31

Ik sta op de hoge devel en in de winter kan je 20 minuten in de paddock en in de zomer 30, als je op rustige tijdstippen bent kan je vaak wel een stuk langer. In de zomer hebben we weidegang, begint met 2 uur en later in de zomer gaan ze langer. Wij hebben er 3 paarden staan en in de winter kunnen ze meestal savonds wel 1 a 2 uur in de paddock omdat het dan rustig is. In de zomer huren we een wei verderop waar we ze van sochtends tot savonds opzetten.

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:10

Wij zitten wel echt aan het einde van je reistijd( 32 minuten Capelle-Stompwijk en dat is zonder file, ik rijd dat stuk nooit dus geen idee hoe dat met file is )

Verder voldoen we wel aan al je eisen :) .
Ruim binnen budget
Buiten zetten zit er bij in.
Binnenbak

Zelf geen wedstrijden maar de vereniging in het dorp wel ( is 25 min stappen onder de man, dus afhankelijk van wat jij onder loopafstand vind vallen natuurlijk )

Www.staldegroenemeer.nl

Esmee_RS

Berichten: 4881
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:11

Spaansepony schreef:
Oranjehoeve in hoek van Holland? Weet niet of ze er buitenkomen. Kan dat niet vinden op hun website, wel KNHS, binnen je budget etc.

Geloof niet dat ze daar heel veel buitenkomen. Weitjes zijn in ieder geval erg klein en iets meer dan een jaar geleden was het ook zelf buitenzetten.
‘S winters volgens mij echt weinig buiten aangezien er geen paddocks zijn.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 08:10

lovehaffie schreef:
Wat grappig! Ik sta zelf op Stal Verboon (op dezelfde weg als Langelaan etc) en ben pas ook wezen kijken bij Stal Zeeuw.. Maar beide voldoen toch niet aan je lijstje qua buitengang in de winter althans. Is best jammer in deze omgeving! Ik volg even met je mee ben wel benieuwd wat er nog meer is eventueel!


Klopt, maar winter buiten heb ik een klein beetje opgegeven helaas.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 08:12

rosslover schreef:
Ik sta op de hoge devel en in de winter kan je 20 minuten in de paddock en in de zomer 30, als je op rustige tijdstippen bent kan je vaak wel een stuk langer. In de zomer hebben we weidegang, begint met 2 uur en later in de zomer gaan ze langer. Wij hebben er 3 paarden staan en in de winter kunnen ze meestal savonds wel 1 a 2 uur in de paddock omdat het dan rustig is. In de zomer huren we een wei verderop waar we ze van sochtends tot savonds opzetten.


Zag idd weitjes gisteren. Ik stuur je even een pb.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:19

lovehaffie schreef:
Wat grappig! Ik sta zelf op Stal Verboon (op dezelfde weg als Langelaan etc) en ben pas ook wezen kijken bij Stal Zeeuw.. Maar beide voldoen toch niet aan je lijstje qua buitengang in de winter althans. Is best jammer in deze omgeving! Ik volg even met je mee ben wel benieuwd wat er nog meer is eventueel!


Wat is de reden dat Verboon niet meer helemaal voldoet? Mag ook per pb :)

Kidde
Berichten: 3450
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Stalling Rotterdam eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:25

Bij Fair to Horses staan ze in de uitloopstallen wel 24/7 buiten, en ik dacht in de andere stallen 4 of 5 uur, maar dat weet ik niet zeker. Ik vind het concept goed alleen de uitwerking persoonlijk niet zo geslaagd. Ze staan toch wel op kleine stukjes en het ontbreken van weidegang is jammer. Ze organiseren inderdaad ook geen wedstrijden. Wel zitten manege Hillegersberg en manege Lansbergen aan de andere kant van het bos, dus daar zou je onder de man heen kunnen

mavantos

Berichten: 3604
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:59

Olsthoorn Stables zit aan dezelfde weg als Verboon en valt wel binnen je 'buiten eis'. Ruim onder je budget, maar wel zonder binnenbak. De buitenbak is 20x60, wordt zeer goed onderhouden en is echt het hele jaar door goed te gebruiken (agterberg bodem). Hebben ook een mooie longeercirkel met dezelfde bodem en in de zomer weidegang (in de groep of individueel). Ook gewoon warm water op een mooie overdekte spuitplaats etc. In de winter staan ze in paddocks.

Buitenzetten wordt in diensten gedaan waar je, je online voor kan inschrijven op een moment die jou het beste uitkomt. Toen ik er stond hoefde je meestal maar 4x/5x per maand een dienst te lopen (is afhankelijk hoeveel paarden er staan) en dit doe je samen met iemand anders. Eigenaresse is ontzettend aardig en denkt altijd super goed mee. Mijn paard had bijvoorbeeld eens een ontstoken oog en toen heeft ze wel aantal keer per dag het oog gezalfd voor mij.

Wedstrijden zijn op loopafstand, onder andere manege Chardon zit in de buurt. Ik deed dat nooit, maar er waren wel stalgenoten die onder de man op wedstrijd gingen.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:35

Stal anna's hoeve in bleiswijck?

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 18:01

Ja, maar geen wedstrijden in de buurt, toch?

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:01

Simbaa schreef:
lovehaffie schreef:
Wat grappig! Ik sta zelf op Stal Verboon (op dezelfde weg als Langelaan etc) en ben pas ook wezen kijken bij Stal Zeeuw.. Maar beide voldoen toch niet aan je lijstje qua buitengang in de winter althans. Is best jammer in deze omgeving! Ik volg even met je mee ben wel benieuwd wat er nog meer is eventueel!


Wat is de reden dat Verboon niet meer helemaal voldoet? Mag ook per pb :)


Ben ik ook benieuwd naar omdat wij ook bezig zijn van stal te veranderen en Verboon zeker op mijn lijstje staat! Bij de Zeeuw gaan we nog kijken, ben ik wel enthousiast over. Het Einde ben ik al geweest, maar die valt gevoelsmatig af.
Zou jij me wat meer over Verboon kunnen vertellen?

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:35

MRIIIS schreef:
Ja, maar geen wedstrijden in de buurt, toch?


Niet op loopafstand denk ik idd..binnen straal van 15 autominuten meerdere...

Weet niet wat de reden is van deze ' eis' ( of heb ik daar overheen gelezen?)
Want met daarin soepeler worden( andere mogelijkheden bedenken) ga je wel veel meer opties hebben..

Of idd iets meer reistijd...kom je in wat 'landelijker' gebied dus ook meer opties