Ervaringen sieraden van paardenhaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:01

Ik heb zonder hars.

Ik doe mijn ring voor de zekerheid af met handen wassen, klussen en hij gaat zeker niet mee naar de paarden. Ik douche er ook niet mee, maar dat komt meer omdat ik mijn sieraden (op mijn ketting die nooit af gaat na) pas om doe na het aankleden :o

Ik ben enorm zuinig op mijn ring, ik hoor dat anderen er wel mee douchen, wassen, klussen en de paarden doen, maar ik zelf durf dat niet aan. Al moet ik zeggen dat ik die dingen ook niet doe met de andere sieraden die ik draag (op mijn vaste ketting dus na)

Coentjuh

Berichten: 9851
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 12:30

Ik heb met al het klus/poets/paardenwerk dus ook nooit sieraden om, behalve mijn zilveren ring (vriendschaps-/relatiering of hoe noemen ze zoiets). Ik ben ook zeer zuinig op mijn sieraden dus ik snap wat je bedoeld! Maar mijn idee was juist dat ik mijn paard dan altijd bij ons kon dragen als ik de ring altijd of vaak om zou hebben.

Dat wordt al lastig met handen wassen. Das toch minstens 15 keer per dag (9 na toilet, 4/5 na eten of tussendoor of (koken), 3 na de paarden, 3 na vullen houtkachel. Bijvoorbeeld.) Ik snap wel dat de sieraad-bedrijven zich in willen dekken, maar handen wassen moet toch gewoon kunnen?

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:27

Ik doe mijm ring ook altijd af met handen wassen etc. Hij is immers door de haren wel kwetsbaarder dan een ring helemaal gemaakt van een metaal. Maar mijn simpele ring met hars heb ik wel altijd aan ( van beadalot).

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:30

Coentjuh schreef:
Ik heb met al het klus/poets/paardenwerk dus ook nooit sieraden om, behalve mijn zilveren ring (vriendschaps-/relatiering of hoe noemen ze zoiets). Ik ben ook zeer zuinig op mijn sieraden dus ik snap wat je bedoeld! Maar mijn idee was juist dat ik mijn paard dan altijd bij ons kon dragen als ik de ring altijd of vaak om zou hebben.

Dat wordt al lastig met handen wassen. Das toch minstens 15 keer per dag (9 na toilet, 4/5 na eten of tussendoor of (koken), 3 na de paarden, 3 na vullen houtkachel. Bijvoorbeeld.) Ik snap wel dat de sieraad-bedrijven zich in willen dekken, maar handen wassen moet toch gewoon kunnen?

Ik denk dat het wel kan.
Ik zelf doe hem meer af omdat ik altijd voor mij zie hoe mijn sieraden in de wc vallen en verdwijnen... Of in het gootje vallen en verdwijnen.
Ik doe dus bijvoorbeeld mijn armbanden en andere ringen ook af als ik naar de wc moet of mijn handen ga wassen :')

ingvdh

Berichten: 6375
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:41

Mijn ring komt ook bij paardenhaarsierraad vandaan.

Ik ben daar langs geweest en ben uitgebreid geholpen. De ring (zilver) is erg mooi geworden en alles was precies zoals afgesproken.

Ik heb niet gekozen voor een harslaagje oid. Ik vond het er dan plastic uitzien.

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:45

Ik heb mijn ketting bij Horsier vandaan. Draag hem al dagelijks sinds Juni en hij is nog net zo mooi als toen ik hem kreeg. Ook een extra dienst (graveren) was geen probleem en kon allemaal gewoon. Had hem ook erg snel in huis!

haffiefreak

Berichten: 1666
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:50

Afbeelding
Wie heeft hier ervaringen mee? Ik wil graag iets van een sleutelhanger, omdat ik nooit geen sierraden draag.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:16

Als sleutelhanger kan je misschien ook wel een bead gebruiken ( of meerdere ) ?! Veel goedkoper. Ik heb ze destijds bij beadalot gekocht.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:21

Coentjuh schreef:
@ Asciugamano; waar kwam jouw ring vandaan?

Dat vind ik wat banketstaaf om te noemen, misschien is het gewoon niet handig met die ringen en ligt het aan het materiaal (haar op een zilveren ring) en niet zozeer aan de maker.
Met het harslaagje vond ik het inderdaad ook wat plastic-achtig uitzien. Minder mooi.

Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:38

Coentjuh schreef:
Paard en Ring heb ik inderdaad ook bekeken maar ik wil graag echt zilver in plaats van RVS.

@ Lightmare; zit er bij jou ook een laagje ter bescherming overheen en wat zijn jouw bevindingen?


Ik heb zonder beschermlaagje.hij is nog als nieuw, dus heb ook niet het idee dat jet nodig was. Nou ben ik er wel voorzichtig mee. De armband hou ik eigenlijk altijd droog, de ring wordt wel af en toe nat, maar doe hem meestal wel af als ik mijn handen was.
Het voordeel van geen laagje vind ik dat de structuur van de haren mooi te zien (en te voelen) blijft.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:14

Ik heb een armband laten maken bij makedreamz. die is erg mooi, ik draag hem alleen niet zo vaak ivm werk.
Laatst heb ik een hanger gekregen. Het was een kado, dus ik weet niet waar die is gemaakt ( kan ik wel vragen). Het is een ronde hanger met daarin een vlechtje en een recht stukje erover heen, met daarin gegraveerd de naam. Deze draag ik elke dag. Hier ben ik echt heel blij mee. Is ook niet afgewerkt met hars oid. Deze hanger blijft erg mooi.

pien_2010

Berichten: 43476
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:36

Misty vraag eens a.j.b. Ik wil graag een hanger namelijk.

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:37

Ik ben heel blij met mijn armbandje van galope.nl

Super service, nette prijs en blijft heel mooi (zonder hars oid over de haartjes heen)

Afbeelding

Nettie007

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:55

Ik kan Marjolein van Lübeck van harte aanbevelen. Ik heb een ring bij haar gekocht en afhankelijk van het budget kun je voor een standaard gaan of zelf iets ontwerpen. Marjolein wast het haar en nu een jaar na dato zit de vlecht nog steeds mooi en super strak. De witte haren zijn nog net zo mooi als een jaar geleden. Er zit geen hars op.

Ik draag de ring niet als ik naar de paarden ga en doe de ring af met afwassen douchen etc.

Marjolein is prettig en denkt fijn mee. Ik had slechts een plukje manen van mijn haflinger maar dat was gelukkig voldoende voor een mooie herinnering.

Afbeelding

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:29

@pien_2010; atelier m - style.

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43476
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:35

Wouw, mooi! Ik heb ook nl de staart van Hercule hier liggen en ben na aan het denken.

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:35

Nettie007 schreef:
Ik kan Marjolein van Lübeck van harte aanbevelen. Ik heb een ring bij haar gekocht en afhankelijk van het budget kun je voor een standaard gaan of zelf iets ontwerpen. Marjolein wast het haar en nu een jaar na dato zit de vlecht nog steeds mooi en super strak. De witte haren zijn nog net zo mooi als een jaar geleden. Er zit geen hars op.

Ik draag de ring niet als ik naar de paarden ga en doe de ring af met afwassen douchen etc.

Marjolein is prettig en denkt fijn mee. Ik had slechts een plukje manen van mijn haflinger maar dat was gelukkig voldoende voor een mooie herinnering.

[ [url=m/dJhJrP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is gewoon ronduit prachtig. Helemaal mijn smaak <3

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:58

Supermooi die ring Nettie! Mag ik vragen rond welke prijs zoiets zit?

Nettie007

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-06-16

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:02

Bedankt 8Eveline en Tessenbes. Heel stom maar ik weet het niet meer, ergens tussen de €200- 300.

Als je een budget hebt van bijvoorbeeld 150€ kan Marjolein aangeven wat er mogelijk is binnen dat budget, super fijn!

Coentjuh

Berichten: 9851
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:52

Bedankt voor de tips van hierboven. Ook via FB nog wat tips gehad. Ik denk dat ik inderdaad voor 'zonder hars' ga en op mijn gemak nog even verder neuzen op internet, er is enorm veel keus in ringen.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:00

Hoe lang duurde het laten maken van jullie sieraad? Ik wacht nu al een tijdje

Coentjuh

Berichten: 9851
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:53

Misschien is het een stomme vraag. Ik wil binnenkort een ring bestellen die ik op het oog heb, met het haar van ons overleden paard. Ik twijfel nog over de ringmaat/aan welke vinger de ring komt, want mijn vingers zijn niet allemaal even dik natuurlijk. Aan welke vinger doen jullie de ring van jullie overleden paard?

JorineV
Berichten: 1096
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Ervaringen sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:09

Uiteindelijk aan mijn ringvinger. Ik had gehoopt dat 'ie om m'n duim zou passen (het dichtst bij me), maar ik had geen rekening gehouden met de breedte. Een brede ring moet je echt wel een maat, of meer, groter bestellen dan een smalletje. Ach, weer wat geleerd :').

Draag je vaker ringen? Dan gewoon eens testen wat je het lekkerst vindt zitten en wat je het mooist vind. Zou je meerdere ringen aan dezelfde hand dragen, dan kan het fijn zijn om ze niet direct naast elkaar te hebben. Ringen om de pink sla ik over, daar krijg je krassen van als je moet schrijven ;)

Succes met je keuze Coentjuh, fijn dat je er nu aan toe bent :knuffel:

Coentjuh

Berichten: 9851
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:19

Dat laatste zinnetje is lief van je :knuffel:

Ik draag standaard een ring aan mijn rechter-ringvinger, dus die is al bezet. En af en toe een goedkope bling aan de ringvinger links. Heb verder nooit meer ringen gedragen. Daarnaast weet ik ook niet of ik ooit nog ga trouwen enzo :') dus ik wilde de ringvingers maar even buiten beschouwing laten denk ik :)). Maar of dat ik dan kies voor de wijsvinger of middelvinger? Middelvinger lijkt mij bijv. mooier ( ? ) maar misschien niet handig ivm krassen omdat ze tegen elkaar aankomen? Of misschien niet prettig is? Geen flauw idee?

Coentjuh

Berichten: 9851
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:45

Even benieuwd hoe andere bokkers het doen :) ?