Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:10

Daihyo schreef:
Is er ergens omgeving of rand Arnhem/Dieren/Apeldoorn een stal met 24/7 buiten (niet per sé op gras), goede rijbak (op stal of een die te gebruiken is in de directe omgeving, al dan niet tegen betaling en dan ook wel het jaar door bruikbaar) en bos en/of heide binnen 20 min stappen?

Bij voorkeur kleine kudde en volpension, maar niet noodzakelijk. Privé of pensionstalling zijn beiden prima.
Gioia is bekend, maar het gaat om een ruin en daar is alleen plek voor een merrie.


Ik geloof dat Enkhoeve een 24/7 kudde heeft. Je kan altijd informeren.

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:13

Karuna: Op de wei rijden mag zeker. Maar er is geen wei vrij. Alles is bezet momenteel.
Bak is niet te rijden. Zwaar en een kuil in het midden.
De rijvereniging is een uur rijden, Havikerwaard ook, de bak in De Steeg mag niet gebruikt worden van buitenaf (met dank aan mijn voorgangers door niet betalen, afspraken niet nakomen, rotzooi niet opruimen, dus dat snap ik wel), de bak bij Ellecom is alleen voor een select groepje met een max aantal en die rijden er nu.

Buiten is niet genoeg. Ik heb nu echt 1-2x per week een bak nodig voor voltes en buiging. Ik kan buiten veel, maar niet alles. Ik loop aardig tegen grenzen aan. En zeker nu met opnieuw opbouwen na een rugblessure. Dat gaat gewoon niet buiten :n

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37377
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:15

Getverderrie. Balen vooral van de steeg bak. -O- Fijne om te rijden. Zonde dat er geen enkel stukje wei gebruikt kan worden om te rijden.

Gekke insteek. Stalhouder heeft toch op de lappendeken een wei voor zijn koeien? Mag daar niet een ministukje gebruikt worden om te rijden? Of zijn die van een ander nu? Natuurmonumenten aanschrijven of zij een stukje land hebben? Ik roep ook maar wat. :(:)
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-08-20 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:16

Marrit13 schreef:
Daihyo schreef:
Is er ergens omgeving of rand Arnhem/Dieren/Apeldoorn een stal met 24/7 buiten (niet per sé op gras), goede rijbak (op stal of een die te gebruiken is in de directe omgeving, al dan niet tegen betaling en dan ook wel het jaar door bruikbaar) en bos en/of heide binnen 20 min stappen?

Bij voorkeur kleine kudde en volpension, maar niet noodzakelijk. Privé of pensionstalling zijn beiden prima.
Gioia is bekend, maar het gaat om een ruin en daar is alleen plek voor een merrie.


Ik geloof dat Enkhoeve een 24/7 kudde heeft. Je kan altijd informeren.

Vol en geen wachtlijst... ( werd mij destijds gezegd )

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:20

karuna schreef:
Getverderrie. Balen vooral van de steeg bak. -O- Fijne om te rijden. Zonde dat er geen enkel stukje wei gebruikt kan worden om te rijden.

Gekke insteek. Stalhouder heeft toch op de lappendeken een wei voor zijn koeien? Mag daar niet een ministukje gebruikt worden om te rijden? Of zijn die van een ander nu? Natuurmonumenten aanschrijven of zij een stukje land hebben? Ik roep ook maar wat. :(:)

Geen idee. Achter Middachten zijn ook velden, daar mag ook gereden worden. Dat is ook redelijk te doen als het gemaaid is. Maar veel gaten en holen. Dus ik vind dat wel een beetje spannend. De weides zijn fijner :j
Normaal is het ook niet zo lastig, dan is een weitje of veldje of de bak na een regenbui af en toe prima. Maar nu met die blessure is het gewoon lastiger en echt nodig.

Ik moet ook niet weg hoor, liever niet zelfs. Maar wil mijn pony ook niet stuk rijden en goed kunnen opbouwen/revalideren straks. En dat wil niet helemaal matchen momenteel :+

Edit: ik heb de Enkhoeve een mail gestuurd voor info. Informeren kan altijd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37377
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:23

:(:) Lastig dilemma.

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:27

Ja is ook zo. Nou ja, vrijdag eerst nog de dierenarts op bezoek en dan hopelijk advies voor beweging. En dan kunnen we voorlopig wel even in een klein weitje stappen en buigen.
En hopen dat hij en zijn kuddegenoten geen rare fratsen meer uithalen zodat hij heel blijft :x

Shalimar

Berichten: 1522
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:29

Ja de Enkhoeve komt nog het meest in de buurt denk ik. Zit momenteel wel vol maar je weet nooit.

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:54

Hanneke H-eld zit ook in de Steeg. Misschien als je het heel lief vraagt dat je in haar bak kunt soms?

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:56

Nee helaas. Heb haar toevallig vanavond een berichtje gestuurd nav een pb. Maar alleen haar lesklanten lessen daar. Zij gaf ook de 2 bakken aan die ik al gevraagd heb.

Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:10

En die bak net na de afslag na Avegoor? Zit dan links :)

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:32

Marrit13 schreef:
En die bak net na de afslag na Avegoor? Zit dan links :)

Die is alleen voor een select groepje

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:33

En dat groepje zit vol :j
Jammer, want die bak is fijn. Heb er een aantal keer in mogen rijden met een stalgenoot.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:44

Ja, dat is zeker een fijne bak.

Onze buitenbak is nu ook veel te zwaar. Maar rijd nu toch liever binnen, ivm de vliegen

Shalimar

Berichten: 1522
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:51

En bij Van Binsbergen, tegenover de Spreng? Is dat misschien wat?

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 23:04

Dat is te ver. Ik heb geen trailer en dat is meer dan een uur onder het zadel helaas. Anders was De Spreng zelf een prima optie :j
Of bedoel je als stal?

Albert

Berichten: 5738
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 23:28

Daihyo schreef:
Is er ergens omgeving of rand Arnhem/Dieren/Apeldoorn een stal met 24/7 buiten (niet per sé op gras), goede rijbak (op stal of een die te gebruiken is in de directe omgeving, al dan niet tegen betaling en dan ook wel het jaar door bruikbaar) en bos en/of heide binnen 20 min stappen?

Bij voorkeur kleine kudde en volpension, maar niet noodzakelijk. Privé of pensionstalling zijn beiden prima.
Gioia is bekend, maar het gaat om een ruin en daar is alleen plek voor een merrie.

Landgoed de Ploeg in Wenum Wiesel

Shalimar

Berichten: 1522
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:08

Ja ik bedoel als stal. Van Binsbergen heeft zelf geen trainingsvoorzieningen. Maar is geen 24/7 buiten, gewoon overdag buiten, in de nacht op stal.

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:13

Oh dan houdt het op. 24/7 is echt een harde eis ivm stofallergie.

Faelynn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:24

klein beetje off topic, maar heeft iemand een tip waar je in de omgeving goede betaalbare hooibalen kan kopen? Overweeg om het toch ergens anders te halen en op te slaan in de trailer, Enkhoeve heeft op zich oke hooi, maar behoorlijk aan de prijs (€6 per baal, omgeving utrecht betaalde ik altijd 3,50 voor zo'n zelfde baal.. ) en mijn paard is er niet heel gek op, misschien dat iets anders het proberen waard is. :j

boemel

Berichten: 8535
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:40

Faelynn schreef:
klein beetje off topic, maar heeft iemand een tip waar je in de omgeving goede betaalbare hooibalen kan kopen? Overweeg om het toch ergens anders te halen en op te slaan in de trailer, Enkhoeve heeft op zich oke hooi, maar behoorlijk aan de prijs (€6 per baal, omgeving utrecht betaalde ik altijd 3,50 voor zo'n zelfde baal.. ) en mijn paard is er niet heel gek op, misschien dat iets anders het proberen waard is. :j



Ik zag net dat in Lathum hooi verkocht wordt.
Mooi kwalitatief hooi te koop! Jacobskruidvrij.

Telefoonnummer 06-25476032 Joyce Matser

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:41

Hoeveel kilo zijn jouw baaltjes dan faellyn?
Ik dacht dat die prijs redelijk normaal was?

Shalimar

Berichten: 1522
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:02

Ik ken ze ook niet goedkoper dan een euro of vijf (Van der Bijl in Voorstonden). Ik geloof wel dat daar in de buurt een boer woont die ze verkoopt voor vier, maar ik weet niet waar dat is, dat weten stalgenoten misschien wel.

Britt1

Berichten: 2589
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:19

Ik ga morgen kijken in Renkum bij de Mariahoeve. Veel oudere berichten over gelezen, benieuwd naar huidige situatie en interesse in de paddock paradise. Benieuwd of hier mensen zijn die er staan of mensen kennen die er staan? Ervaringen welkom.
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 18-08-20 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:22

Britt als je zoekt op stadegaard dan krijg je waarschijnlijk wel antwoorden.

Ik heb er nooit gestaan dus ik ken de stal alleen van de verhalen.