Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:37

Shalimar schreef:
Heb ik nou goed uit de wandelgangen begrepen dat Stal Went er ook mee gaat stoppen? Of is dat gossip?


Echt?! Die zijn net een paar jaar open!

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:16

Ja het blijkt echt zo te zijn. Het aanbod wordt steeds krapper in de regio...

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:29

Gaat hard zo inderdaad. Uilenburcht en Drielsevrijheid gaan hier ook dicht. Wordt echt lastig als zoveel stallen stoppen om een plek te vinden, en het was al lastig!

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:41

Ja inderdaad. Ik weet wel dat er plek is hij stal Tinssen/de Jonkershoeve in Renkum. Super stal voor je paard, al hoor ik flink mindere verhalen over de sfeer en service. Maar misschien een optie voor de stalzoekers onder ons?

Sydney2001
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:09

Shalimar schreef:
Ja inderdaad. Ik weet wel dat er plek is hij stal Tinssen/de Jonkershoeve in Renkum. Super stal voor je paard, al hoor ik flink mindere verhalen over de sfeer en service. Maar misschien een optie voor de stalzoekers onder ons?


Je paard staat er goed (mooie stallen en goeie faciliteiten voor €390) alleen je moet met het karakter van de eigenaar om kunnen gaan.

Onderlinge sfeer ? Het is ieder voor zich met af en toe een praatje..
Had het gevoel dat door het beleid mensen op hun tenen liepen.

Ze bieden volpension maar hou rekening met nul maatwerk bijv. met dit warme weer blijven de vliegendekens op . Er is een verloop maar daarentegen staan er een paar mensen die er al langer staan maar die zeggen dat je met de eigenaresse moet leren omgaan en moet accepteren dat het op haar manier gaat. Oftewel niks van haar aantrekken. Maar wil je zo staan ?

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:11

Stal Went stopt inderdaad.
Wij hebben hier jaren met heel veel plezier gestaan en zijn nu opeens ook op zoek en dat valt absoluut niet mee.
Wie het verhaal wil weten, het staat op hun fb pagina.

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:45

Albert schreef:
Stal Went stopt inderdaad.
Wij hebben hier jaren met heel veel plezier gestaan en zijn nu opeens ook op zoek en dat valt absoluut niet mee.
Wie het verhaal wil weten, het staat op hun fb pagina.


Ik heb het gelezen. Wat ontzettend jammer van zo'n mooie stal.
Veel succes met het vinden van een nieuwe stal!

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:40

KletsKoekje schreef:
Gaat hard zo inderdaad. Uilenburcht en Drielsevrijheid gaan hier ook dicht. Wordt echt lastig als zoveel stallen stoppen om een plek te vinden, en het was al lastig!



Uilenburcht? Waar zit (zat) dat?

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:14

JECKYLL schreef:
KletsKoekje schreef:
Gaat hard zo inderdaad. Uilenburcht en Drielsevrijheid gaan hier ook dicht. Wordt echt lastig als zoveel stallen stoppen om een plek te vinden, en het was al lastig!




Uilenburcht? Waar zit (zat) dat?


Heteren, geen grote stal hoor. Meer paticulier maar wel vrij bekend hier in de buurt. Je ziet het liggen als je 80km weg van driel naar Heteren rijd aan linker kant. Richting Divoza is dat

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:56

Dat is ook een recreatiepark toch? Heb er vroeger veel met de shetten en friezen rondgesjouwd

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:15

Ik hoorde van mijn hoefsmid dat ze bij Uilenburcht iedereen hebben/of gaan wegsturen om vervolgens weer opnieuw te beginnen. Geen idee of het waar is. Dus dat betekent dat ze uiteindelijk weer verder gaan als pensionstal.

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:17

Gaan ze dan verbouwen ofzo?

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:30

Wat ik gehoord heb is dat de eigenaar zelf wil kunnen kiezen welke mensen aangenomen worden als klant

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:54

Joki schreef:
Wat ik gehoord heb is dat de eigenaar zelf wil kunnen kiezen welke mensen aangenomen worden als klant


Is opzich wel wat voor te zeggen als je de opzet drastisch veranderd. T is alleen lastig voor de mensen die dan blijven verhuizen.

Daihyo

Berichten: 88095
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:48

Is er ergens omgeving of rand Arnhem/Dieren/Apeldoorn een stal met 24/7 buiten (niet per sé op gras), goede rijbak (op stal of een die te gebruiken is in de directe omgeving, al dan niet tegen betaling en dan ook wel het jaar door bruikbaar) en bos en/of heide binnen 20 min stappen?

Bij voorkeur kleine kudde en volpension, maar niet noodzakelijk. Privé of pensionstalling zijn beiden prima.
Gioia is bekend, maar het gaat om een ruin en daar is alleen plek voor een merrie.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:53

Iedereen zoekt dat....
Nouja. Niet iedereen. Maar wel heel, heel veel mensen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:54

Jemig jij ook al op zoek. :(:) Poe. Ik weet dat er een privestal zit in loenen die soms plek heeft. Maar geen idee of dat nu ook is. Zie hem soms voorbij komen en eind van priesnitzlaan zit een stal naar die ken je vast wel. En heeft geen continue buiten helaas. -O-

Maar het wordt steeds lastiger iets te vinden. Daarom ben ik ook gestopt deels om deze reden met paarden. Gebrek aan stal mogelijkheid. Zo bizar in een van de meest mooie plekken van nederland. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-08-20 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:56

Jep. Daarom wijkt t gros uit naar andere delen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:57

Ik was al uitgeweken naar ver achter Kilder en doe het zelf. Alles dichterbij zo ongeveer al bekeken of gehad.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:58

Ja precies.
Het is veel net niks.
Rare pensionhouders, bagger vreten ( te weinig of slechte kwaliteit), slechte bakken, te duur, te weinig weide.... echt niet te snappen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:01

Bij mij ging het meest mis bij de hoeveelheid voer en de hoeveleheid buitenstaan. Dat waren naast graan en strovrij de enige harde eisen die ik had.

Daihyo

Berichten: 88095
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:02

Ik sta op zich goed hoor. Maar heb dringend een bak nodig. En die is niet te vinden op fatsoenlijke rij afstand. Ze zijn er wel, maar mag je niet in rijden en/of worden niet verhuurd. Ben dus niet echt op zoek, want ik had al zo’n vermoeden dat het er niet is. Maar informeren kan altijd.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:03

Laag soeren of brummen kan je wel de bak huren.
Maar dan moet je wel met de trailer.

Daihyo

Berichten: 88095
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:04

Ja maar die heb ik niet. Ook geen trekhaak. Binnen 20min stappen is ook prima. Maar een uur rijden, dan nog in de bak en en weer een uur terug is geen optie. Zeker nu niet (blessure).

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:05

Hebben jullie geen bak meer dan of rijden in de wei? Stalhouder lief aankijken om een rijmogelijkheid te maken.

Ik weet wel eea aan bakken maar geen idee of je daar mag rijden. In de steeg zit er een bij een partikulier, die bak was destijds wel goed.

Ik denk dat desnoods trailer en naar dieren de rijvereniging nog de beste optie is als je fijn staat met de rest. Misschien wat omslachtiger maar vrees ik de beste optie

Edit ok trailer geen optie. Hoe ver is de rijvereniging stappen denk je? Die zit bij je om de hoek.

Wat ik zelf een tijd heb gedaan bij Karuna. Die mocht niet in een zwaardere bak rijden. Ik ben buiten gaan dressuren. Rechtrichten, elasticiteit trainen. Dan maar dat buiten op een mooi bospad gaan doen, ze had het hard nodig met haar brakke voorbenen om in conditie te blijven en soepel.