Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 01:20

Het is weer zover, de fijne plek waar ik nu sta stopt ermee omdat de boer die het verhuurt zijn grond terug wilt.. -O-

Dus ik moet voor de zoveelste keer op zoek naar een nieuw plekje.

Alle tips zijn welkom.

Wat zoek ik:
- 24/7 buiten
- Voldoende ruwvoer en/of gras
- Voldoende schuilmogelijkheden van bomen of een schuilstal
- Budget max 200
- Volpension wegens fulltime baan
- Max 30 minuten rijden vanaf Dieren

Ook is het een mogelijkheid dat iemand haar overneemt als weidemaatje. Ze is een 8 jarige Tinkermerrie. Helaas heb ik minder tijd voor haar dan ze verdient. Door haar PSSM2 en si problemen kan ze niet meer bereden worden. Ze is zeker nog geschikt voor grondwerk en coaching. Ook zou af en toe een klein stapritje nog gaan. Onbelast heeft ze in principe nergens last van en is ze erg vrolijk en aanhankelijk.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:26

Iets onder de 200 euro volpension is volgens mij niet echt realistisch?

Blacky94

Berichten: 3504
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 00:52

Ik vind 200eu ook wel wat fanatiek, maar ik zit zelf aan de west-kant van Arnhem, richting Ede in mijn zoektocht. Daar liggen voor weide/PP de meeste prijzen ook al wel (een stuk) hoger, om over de meeste pensionstallen nog maar niet te beginnen. Ik weet dus niet hoe het richting Dieren en omgeving is en soms moet je denk ik ook maar net mazzel hebben met wellicht een simpel plekje bij iemand aan huis oid...

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 07:23

Ik denk ook dat EUR 200 niet erg realistisch is.
Dat zou alleen te doen als iemand zo verschrikkelijk veel weiland heeft dat er geen of nagenoeg geen hooi gevoerd hoeft te worden.

Ik heb ze aan huis staan, maar ben per paard in de winter echt wel zo’n eur 175,00 in de maand kwijt aan voer en bodembedekking.
Ze staan hier 24/7 buiten, maar wel een inloopstal.

Misschien de Wolfskuil of de boerderijwinkel in Rheden. Al is dat laatste volgens geen 24/7 buiten en ook geen volpension.

Dan is er in Velp achter het gemaal en industrieterrein aan de IJsel nog een boerderijtje met veel grond waar ze wel wat pension doen. Wel een mooie plek, maar paarden staan wel achter prikkeldraad. Dat is aan het fietspad van Rheden naar Velp aan het water.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 07:39

Je moet denk ik net mazzel hebben en iemand die ze bijv aan huis heeft staan er 1 bijzoekt (dat die er ook voordeel bij heeft). Op wat grotere stallingen is in deze regio max 200 een utopie vrees ik ;( Op FB komt soms iets voorbij, succes met zoeken!

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:03

Nikass schreef:
Iets onder de 200 euro volpension is volgens mij niet echt realistisch?


Ik snap je gedachte, maar ik heb geen enkele faciliteiten nodig verder zoals een rijbak oid.

Er zijn gelukkig wel wat mogelijkheden als je verder weinig wensen hebt.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 10:21

Anders aanbellen bij wat mensen die paarden aan huis hebben? Wellicht dat je dan geluk hebt, zeker ook omdat je verder geen faciliteiten nodig hebt.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:34

Je zou kunnen proberen bij die dame die de boekenkast aan de Harderwijkerweg even buiten Laag Soeren beheert. Zit soort van naast Bertus V tegen het bos. Die hebben wel eens geadverteerd met stuk wei achter hun huis.

Hennos

Berichten: 501
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 08:23

Minoes schreef:
Het is weer zover, de fijne plek waar ik nu sta stopt ermee omdat de boer die het verhuurt zijn grond terug wilt.. -O-

Dus ik moet voor de zoveelste keer op zoek naar een nieuw plekje.

Alle tips zijn welkom.

Wat zoek ik:
- 24/7 buiten
- Voldoende ruwvoer en/of gras
- Voldoende schuilmogelijkheden van bomen of een schuilstal
- Budget max 200
- Volpension wegens fulltime baan
- Max 30 minuten rijden vanaf Dieren

Ook is het een mogelijkheid dat iemand haar overneemt als weidemaatje. Ze is een 8 jarige Tinkermerrie. Helaas heb ik minder tijd voor haar dan ze verdient. Door haar PSSM2 en si problemen kan ze niet meer bereden worden. Ze is zeker nog geschikt voor grondwerk en coaching. Ook zou af en toe een klein stapritje nog gaan. Onbelast heeft ze in principe nergens last van en is ze erg vrolijk en aanhankelijk.


Geen volpension maar wel passend bij je budget. Enkhoeve in Laag Soeren. Zelf binnen en buiten zetten en stal uitmesten. Afhankelijk van waar je woont kan dit voor je werk snel.
Maar niet 24/7 buiten, winter en zomer gaan ze in de nachten op stal. Altijd met schemer dus in de winter is dat veel op stal.
Alleen zijn hier wel een aparte merrie groep en een aparte ruinen groep. Dus niet gemixd

Verder met je budget en volpension in deze omgeving niet te doen. Ik heb er ook net mijn zoektocht gehad en nu iets gevonden in Klarenbeek. Maar het was niet gemakkelijk.

Voor vol pension zijn er wel leuke opties maar dan kom je op 300 a 350 per maand uit.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:58

Volpension kom ik ook niet meer tegen voor €300/€350 per maand. :=

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:16

Ik snap niet zo goed waarom er zoveel commentaar komt op wat zij zoekt en stallen worden aangeboden die niet voldoen aan haar criteria. :?
Daar vraagt ze helemaal niet om.

Wat ik zo lees is het helemaal niet zo onrealistisch alleen wel goed zoeken, en waarschijnlijk best te vinden bij een particulier. En laten die nou juist ook op bokt zitten :D dus prima zet om dat hier te delen want misschien weet iemand wel een plek.

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:01

Minoes is goed bekend met de Enkhoeve en die voldoet idd niet. Een priveplek of kleine PP zou inderdaad beter zijn. Zat er niet zoiets in Giesbeek, bij iemand achter het huis? Die adverteerde een tijd geleden. Zoiets? En in Velp had je toch ook altijd zo'n wei tegen het bos aan daar bij de tennisbaan? En vanaf het voorjaar is inscharen in de gemeente wei in Velp misschien een optie, maar dan ben je wel steeds weer aan het verhuizen richting najaar. En geen toezicht. Blijft lastig, maatwerkvraagstukken. Je moet net geluk hebben dat iemand misschien een weidemaatje zoekt.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:21

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb inderdaad bij de Enkhoeve gestaan, dat is geen optie. Ik wil haar echt 24/7 buiten omdat ze anders veel meer last van haar lijf heeft.

Ik ga als het goed is dit weekend kijken bij rusthuis van der Kruis, dit is niet bepaald in de regio maar ze worden daar wel super verzorgd.

Eventueel heb ik ook nog een optie in Zutphen, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Het weiland zit in/naast een jaaggebied. En ook dit is weer pacht grond, dus hoe zeker ben je van de plek…

Unicornetto
Berichten: 2394
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:49

Mijn oude Fjord staat ook bij van der Kruis. Heel eerlijk, ik ben zo blij dat hij daar staat. Woon zelf in Ede, maar 10x liever daar en verder weg met de wetenschap dat hij het zo goed heeft, dan in de buurt allemaal net niet goed. Of dat hij weer zou moeten verhuizen, nu is dit echt zijn laatste plek.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:08

Er is in Arnhem een plek beschikbaar voor (bij voorkeur) een pony.
Zomers 24/7 buiten, 's winters snachts op (binnen)stal.
Volledig doe het zelf, maar dat houdt voornamelijk in: zelf stal uitmesten (vlas, alleen in de winter), en zo nu en dan bijspringen met paarden buiten/binnen zetten en hooi en water vullen. Niet dagelijks, en het gaat om een totaal van drie of vier paarden.
Er is plek voor spullen op te bergen. Er zijn geen voorzieningen behalve een mini bakje waar je wat grondwerk kan doen. Er is wel stromend water (maar geen automatische drinkbakken), geen electriciteit, geen mogelijkheid trailer te stallen.
Kosten liggen rond de 200 euro (schatting)

puravida
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:06

Ik ben ook op zoek naar een plekje voor mijn koudbloed merrie. Ze is een lieve, stabiele merrie.

Eisen:
- 24/7 buiten
- stabiele kudde (ze is zelf stabiel en sociaal)
- voldoende hooi van goede kwaliteit
- ruimte voor spullen
- mogelijkheden uitrijden bos op stapafstand
- paardvriendelijk en betrouwbaar

Wensen:
- mogelijkheid longeren, grondwerk

Bij voorkeur volpension.

Prijs in overleg en afhankelijk van faciliteiten e.d. Liefst in omgeving Arnhem - Renkum - Wageningen.

Kunnen jullie meedenken?
De meeste grote stallen zijn bekend.

Suzanne_79

Berichten: 1
Geregistreerd: 11-01-16
Woonplaats: Kilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 09:06

Ook wij zijn op zoek naar die spelt in de hooiberg. Een rustige plek voor mijn ruin die met pensioen is. Het liefst in kudde vorm. In de buurt van Kilder.

Maar momenteel is er bar weinig aanbod, misschien omdat het in deze regio het vaak mond-op-mond reclame is. Ervaren jullie dat ook? Of stoppen veel stalhouders?

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:45

Er is weinig aanbod inderdaad. Via marktplaats heb ik een tijd terugwel een paar keer contact gehad met plekken rondom Zeddam. Misschien daar gewoon eens rondrijden en aanbellen? Ik weet helaas het adres niet meer, maar ongeveer een jaar geleden ben ik eens bij iemand wezen kijken achter het huis, die had daar wat stallen, een track, bak en weides. Best veel in overleg te regelen,het ligt schuin tegenover recreatieplas Stroombroek, de weides en de track lagen met de achterkant richting doorgaande weg zeg maar. Beetje vaag misschien maar als je daar rijd, herken je het misschien wel.

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:00

Goedendag,

Ik ga in Juli 2024 verhuizen naar Velp (bij Arnhem) en dan neem ik mijn paard mee.

Nu ben ik opzoek naar een stal die 15 max. 20 minuten fietsen is (ik heb geen auto meer) vanaf Velp.

Eisen zijn:

- Volpension
- Onbeperkt hooi (ivm gevoeligheid maagzweren)
- Aan het bos (vereist)
- Hele dag buiten (min. 6 uur per dag) in paddock in groepsverband en in de zomer in de wei in groepsverband.
- Buitenbak en longeerplek
Binnenbak mag, hoeft niet.

Prijs is tot €350
Het gaat om een PRE ruin van 8 jaar die erg sociaal is.

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:22

Oeh BunnyPinky, ik vrees dat je (zeker met dat budget) zeer veel moeite zal hebben om een plek te vinden die aan je wensen en eisen voldoet...

Nessie

Berichten: 8594
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:26

Het budget is niet heel toereikend in de regio, zeker met je wensen/eisen. Ik kan geen stal bedenken die aan alles voldoet.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:27

Volgens mij ook met een onbeperkt budget niet mogelijk.

Als je het terugbrengt naar aan het bos, hooi, en 4 uur per dag buiten, weet ik er al geen in die regio :=

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:32

Ja hoor. Munnikenhof in Rheden, Wolfskuil in De Steeg, buren van de Wolfskuil (hebben dacht ik ook pension). Dat zijn er in ieder geval aan de oostkant van Velp.
Maar het Hit Actief systeem moet passen bij je paard. Bij de Munnikenhof weet ik niet hoe het nu gaat met binnen en buiten zetten en wat je zelf moet doen.
Maar bij het bos, voldoende hooi en minimaal 4 uur per dag buiten voldoen ze aan. En binnen budget van TS.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:46

Ja ok je hebt gelijk. Wolfskuil vind ik helemaal niets, maar dat telt natuurlijk niet.
Buren van de Wolfskuil verhuren niet aan nieuwe klanten.

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:09

Munnikenhof is groot deel doe het zelf, geen weidegang in kudde verband, bos is nog een flinke klim voordat je er bent, bodem van de bak niet om over naar huis te schrijven. Wolfskuil hoor ik geen beste verhalen over (onrustige kudde, niet werkende voersystemen op een verharde ondergrond dus verder geen eet opties, schrale weides, een pensioneigenaar die zelf "vrij basic" is ingesteld). Ik vind de paarden er daar ook niet erg blij en gezond uitzien. Dus nee, het wordt een vrij onmogelijke zoektocht voor je vrees ik. Zeker als je ook nog alles op de fiets moet doen. Anders had de Enkhoeve misschien nog kunnen passen alhoewel dat ook geen volpension is maar grotendeels doe het zelf. Stal Loenen in laag Soeren is wel volpension maar duurder en te weinig hooi en gras, zeker bij maagzweren geen optie. Lees dit topic maar eens door, dan heb je een beetje een beeld van de regio.