Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37386
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:22

Een van de redenen dat ik gestopt ben met paarden. -O- Zo n landelijke omgeving maar bijna onmogelijk een stal te vinden waar ze en veel buiten staan, en veel ruwvoer hebben maar waar je ook een bak hebt waar je kan rijden gewoon zonder eerste alle paarden te verwijderen die erin staan. Laatste stal was 20 km en dhz bij gebrek aan iets vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:28

karuna schreef:
Een van de redenen dat ik gestopt ben met paarden. -O- Zo n landelijke omgeving maar bijna onmogelijk een stal te vinden waar ze en veel buiten staan, en veel ruwvoer hebben maar waar je ook een bak hebt waar je kan rijden gewoon zonder eerste alle paarden te verwijderen die erin staan. Laatste stal was 20 km en dhz bij gebrek aan iets vinden.

zo zonde is dat. heb hetzelfde probleem. zonder auto is al helemaal lastig. lijkt me heerlijk om ergens te wonen waar veel goede stallen zijn, het goedkoper was en dichterbij.

nessinator
Berichten: 1801
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:30

Anoniem schreef:
Ipv hooi????

Meestal heeft hij nog van de vorige dag, ik sta bij de snippervlucht en vul een slowfeeder die ik echt dagelijks controleer, hij heeft bijna altijd nog voldoende in de feeder zitten.
(Ze krijgen 1x per dag ruwvoer en 2x per dag brok, dat je ook naar eigen inzicht kan klaarzetten en bij mij dus uit luzerne bestaat, krachtvoer geef ik zelf)

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:26

upendo schreef:
Wij hebben nu ook 25 minuten enkele reis-tijd.

Het verbaasde ons ook. De Veluwe is bij uitstek een plek waar iedereen op zoek is naar een mooie stalling voor zijn paard, maar op onwijs veel stallen 'kloppen de basisvoorwaarden niet'. Om het maar even zo te omschrijven.


Helemaal eens met jou! En daarom staat mijn paard in de buurt van Apeldoorn

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:28

Anoniem schreef:
Ja, stallen waar je fiks betaalt maar waar paarden smorgens geen ruwvoer krijgen bijvoorbeeld ( wel brok).
Dat kan toch gewoon niet..


Bijna geen een stal in deze omgeving krijgt overdag te eten op de weide of paddock s winters. Dat vind ik best ernstig.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:30

nessinator schreef:
Dat is dus waarom ik voor de mijne 's ochtends een bakje luzerne klaarzet die hij bij de ochtend-brokronde krijgt ipv brok


En dit wil ik juist niet voor mijn paard. Het zou vanaf Arnhem een aardig eind reizen zijn (uur per dag met auto), maar mijn paard wordt op en top verzorgd.

swartbeessie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:48

boemel schreef:
Levita schreef:
Ik kom even binnen vallen, gisteren te horen gekregen dat Stal Midden Heuven op 1 juli de deuren gaat sluiten. Ik heb nog 5 maanden om een andere stal te vinden. Iemand tips? Overal waar ik heen bel zijn wachtlijsten.... Liefst weidegang en een binnenbak. Ik heb bij Midden Heuven 500 euro per maand betaald, dus ik ben betreft stalgeld wel wat gewend....


Wat vervelend!
Hoe lang ben je bereid te reizen en waar woon/werk je?

Ik woon in Velp, paard staat na een lange zoektocht nabij Doetinchem.
Reistijd is niet leuk, maar wel te doen. Helemaal omdat ik me geen zorgen maak over de verzorging.

Ik ga niet iedere dag.


He grappig! Een dorpsgenoot

Marocje
Berichten: 5626
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:10

Hangt ook van de weg af: Velp Doetinchem zal grotendeels snelweg zijn.

Zelf sta ik met plezier op de Snippervlucht, maar ik heb ook de luxe van alles: 24/7 weide dichtbij stal, onbeperkt hooi met net erover, zelf bepalen of de weide wordt afgezet ed. Schuilstal en bomen. En dus super faciliteiten qua rijbanen ed.

Paarden die s nachts op stal gaan, krijgen ontzettend veel hooi waar de meesten smorgens nog van hebben. Sommige eigenaars halen er zelfs uit omdat het teveel is. Het grote nadeel vind ik dat ze in de weide geen hooi hebben: in de lente/zomer geen probleem, in de winter staan ze bijna 2 maanden in de modder te etteren met elkaar. (Dan krijgen de grote weides rust en staan ze in 2 groepen meen ik)

Maar ik snap dat het lastig is iets te vinden wat aan alle wensen voldoet. Vorige stallen waren ook op het eerste gezicht fijn/wat ik zoek, maar bij de 1 deed pony het niet goed, de ander miste ik toch zelf faciliteiten. (En toen pony een periode slecht stond verhuisden we: dat ik minder kan is jammer, pony is wel het belangrijkste)

boemel

Berichten: 8535
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:13

Wat vervelend!
Hoe lang ben je bereid te reizen en waar woon/werk je?

Ik woon in Velp, paard staat na een lange zoektocht nabij Doetinchem.
Reistijd is niet leuk, maar wel te doen. Helemaal omdat ik me geen zorgen maak over de verzorging.

Ik ga niet iedere dag.[/quote]

He grappig! Een dorpsgenoot[/quote]

Ah leuk! En waar staat jouw paard gestalt?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:40

Marocje schreef:
Hangt ook van de weg af: Velp Doetinchem zal grotendeels snelweg zijn.

Zelf sta ik met plezier op de Snippervlucht, maar ik heb ook de luxe van alles: 24/7 weide dichtbij stal, onbeperkt hooi met net erover, zelf bepalen of de weide wordt afgezet ed. Schuilstal en bomen. En dus super faciliteiten qua rijbanen ed.

Paarden die s nachts op stal gaan, krijgen ontzettend veel hooi waar de meesten smorgens nog van hebben. Sommige eigenaars halen er zelfs uit omdat het teveel is. Het grote nadeel vind ik dat ze in de weide geen hooi hebben: in de lente/zomer geen probleem, in de winter staan ze bijna 2 maanden in de modder te etteren met elkaar. (Dan krijgen de grote weides rust en staan ze in 2 groepen meen ik)

Maar ik snap dat het lastig is iets te vinden wat aan alle wensen voldoet. Vorige stallen waren ook op het eerste gezicht fijn/wat ik zoek, maar bij de 1 deed pony het niet goed, de ander miste ik toch zelf faciliteiten. (En toen pony een periode slecht stond verhuisden we: dat ik minder kan is jammer, pony is wel het belangrijkste)


Ik vind dat dus echt gemakzucht van die stal.
Dit zou bij mijn paarden betekenen dat je de één binnen no time kan wegrollen, en de andere kan je dagelijks de stal leeghalen want die verspreid het hooi dan door de stal als bodembedekker.
Dat heeft niks met zorg voor je paard te maken, maar dat is voeren alsof het lopende band werk is.
Ik betwijfel dan ook zéér of het zo'n staleigenaar zou opvallen als je paard met een wondje van het land komt, koliekerig is of kreupel loopt.
Daar geef je dan de zorg voor je dierbaarste bezit aan.

swartbeessie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:28

boemel schreef:
Wat vervelend!
Hoe lang ben je bereid te reizen en waar woon/werk je?

Ik woon in Velp, paard staat na een lange zoektocht nabij Doetinchem.
Reistijd is niet leuk, maar wel te doen. Helemaal omdat ik me geen zorgen maak over de verzorging.

Ik ga niet iedere dag.


He grappig! Een dorpsgenoot[/quote]

Ah leuk! En waar staat jouw paard gestalt?[/quote]

Ik stuur je een pb

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:47

Nikass schreef:
Marocje schreef:
Hangt ook van de weg af: Velp Doetinchem zal grotendeels snelweg zijn.

Zelf sta ik met plezier op de Snippervlucht, maar ik heb ook de luxe van alles: 24/7 weide dichtbij stal, onbeperkt hooi met net erover, zelf bepalen of de weide wordt afgezet ed. Schuilstal en bomen. En dus super faciliteiten qua rijbanen ed.

Paarden die s nachts op stal gaan, krijgen ontzettend veel hooi waar de meesten smorgens nog van hebben. Sommige eigenaars halen er zelfs uit omdat het teveel is. Het grote nadeel vind ik dat ze in de weide geen hooi hebben: in de lente/zomer geen probleem, in de winter staan ze bijna 2 maanden in de modder te etteren met elkaar. (Dan krijgen de grote weides rust en staan ze in 2 groepen meen ik)

Maar ik snap dat het lastig is iets te vinden wat aan alle wensen voldoet. Vorige stallen waren ook op het eerste gezicht fijn/wat ik zoek, maar bij de 1 deed pony het niet goed, de ander miste ik toch zelf faciliteiten. (En toen pony een periode slecht stond verhuisden we: dat ik minder kan is jammer, pony is wel het belangrijkste)


Ik vind dat dus echt gemakzucht van die stal.
Dit zou bij mijn paarden betekenen dat je de één binnen no time kan wegrollen, en de andere kan je dagelijks de stal leeghalen want die verspreid het hooi dan door de stal als bodembedekker.
Dat heeft niks met zorg voor je paard te maken, maar dat is voeren alsof het lopende band werk is.
Ik betwijfel dan ook zéér of het zo'n staleigenaar zou opvallen als je paard met een wondje van het land komt, koliekerig is of kreupel loopt.
Daar geef je dan de zorg voor je dierbaarste bezit aan.


Als dr wat met je paard is hoor je dat.. zelfs een doorgelekte deken wordt doorgegeven. En lui voerbeleid? Nee, als paarden weten dat er zat is vreten ze het echt niet in 1 keer op. Ik gooi het in een groot hooinet en de dag erna zit er altijd nog hooi in. Nu staan ze tussen 9 en 14.30 buiten, niet ideaal zonder hooi maar ook niet levensbedreigend.
Die van mij krijgt s ochtends ook luzerne bij dr brok maar de helft van de tijd ligt dat s avonds nog in de voerbak..

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:10

Dan hebben wij daar een andere kijk op.
Ik vind het verspilling als mijn paard hooi als bodembedekking heeft en je het uit kan mesten omdat er op gemest is.
En er zijn daarnaast zeker paarden die niet stoppen met eten.
Van uren buiten staan zonder ruwvoer word ik ook altijd kriebelig.
Als "niet levensbedreigend" de norm is, tja... Ik heb een iets andere standaard denk ik.

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 07:37

Er staat nu nog wel iets op de wei.. het is niet veel maar goed.

En wat jij zoekt is nergens te vinden hier.. helaas

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:27

Dat is niet helemáál waar, maar het aanbod is niet groot, en er zijn wachtlijsten...

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:30

Bij iedere pensionstal is er wel iets waar je minder blij mee bent. Uiteindelijk kies je waarmee je akkoord kan gaan.

Ideaal krijg je het alleen als je ze bij je thuis hebt staan maar dan heb je ook al het werk.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:17

Niet mee eens :n
Het is een illusie te denken dat je het aan huis altijd ideaal krijgt.
En ja, bij de meeste pensionstallen is wel iets, je kunt alleen niet akkoord gaan als zaken niet acceptabel zijn geregeld.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:33

Maar uiteindelijk bepaalt ieder voor zich wat wel of niet acceptabel is rekening houdend met de wensen van zijn/ haar paard en van degene zelf.

Ook is voor ieder persoon iets anders ideaal. Dus thuis kan je het regelen zoals je zelf wilt en daarmee ideaal het dichtst benaderen. Een pensionstal is altijd een commercieel bedrijf dus de eigenaar moet er van kunnen leven. Dus dat betekent keuzes maken

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:28

Nikass schreef:
Dat is niet helemáál waar, maar het aanbod is niet groot, en er zijn wachtlijsten...


Nu ben ik benieuwd :)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:34

Nou bij Westeneng bijvoorbeeld, kun je volledig zelf bepalen hoeveel je paard buiten of op stal staat. Dus als je m in de winter snachts op stal wil hebben en in de zomer dag en nacht buiten, dan is dat geen probleem.

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:39

Nikass schreef:
Nou bij Westeneng bijvoorbeeld, kun je volledig zelf bepalen hoeveel je paard buiten of op stal staat. Dus als je m in de winter snachts op stal wil hebben en in de zomer dag en nacht buiten, dan is dat geen probleem.


Op hun site staat dat je alles zelf moet doen.. dus dat valt voor heel veel mensen af helaas

Britt1

Berichten: 2591
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:36

Ik sta op de wachtlijst voor Westeneng maar heb geen haast gelukkig. Alles zelf doen inderdaad maar er zijn wel groepjes waarin taken verdeeld kunnen worden. Het lijkt me een fijne plek waar paarden ook 24/7 buiten kunnen staan maar dus ook snachts op stal kunnen. Ik heb begrepen dat er in de winter overdag hooi in overdekte ruiven wordt gevoerd wat ik ook belangrijk vind. De locatie is top en als je niet veel luxe wil dan lijkt dit voor mij en mijn paardje voor nu het meest ideaal. Ben heel benieuwd tzt!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:37

MarjanB schreef:
Nikass schreef:
Nou bij Westeneng bijvoorbeeld, kun je volledig zelf bepalen hoeveel je paard buiten of op stal staat. Dus als je m in de winter snachts op stal wil hebben en in de zomer dag en nacht buiten, dan is dat geen probleem.


Op hun site staat dat je alles zelf moet doen.. dus dat valt voor heel veel mensen af helaas


Maar dat was de vraag niet ;)

Katootje7791
Berichten: 25
Geregistreerd: 06-01-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:02

Ik ben een stille meelezer en zelf ook al even aan het rondkijken in deze regio voor een, voor mij geschikte stalling, maar wat ik begreep van mensen die bij Van Westeneng zelf staan, is dat de paarden overdag dus juist niets te eten hebben. De ruiven gaan 's ochtends dicht en pas 's avonds weer open. Paarden staan daar dus gauw 7 a 8 uur zonder eten. Voor mij was dit de reden om deze stal te laten afvallen. De weide heeft ook nauwelijks gras meer, dus daar kunnen ze de tijd niet mee overbruggen. Wat ze wel hebben is een 24-uurs weide. Dan heb je dus geen stal tot je beschikking maar is de ruif wel 24/7 geopend.
Hebben ze jou wat anders verteld, Britt1?

Britt1

Berichten: 2591
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:09

Katootje7791 schreef:
Ik ben een stille meelezer en zelf ook al even aan het rondkijken in deze regio voor een, voor mij geschikte stalling, maar wat ik begreep van mensen die bij Van Westeneng zelf staan, is dat de paarden overdag dus juist niets te eten hebben. De ruiven gaan 's ochtends dicht en pas 's avonds weer open. Paarden staan daar dus gauw 7 a 8 uur zonder eten. Voor mij was dit de reden om deze stal te laten afvallen. De weide heeft ook nauwelijks gras meer, dus daar kunnen ze de tijd niet mee overbruggen. Wat ze wel hebben is een 24-uurs weide. Dan heb je dus geen stal tot je beschikking maar is de ruif wel 24/7 geopend.
Hebben ze jou wat anders verteld, Britt1?

Hoi, ik weet niet hoe het zit met het voerbeleid icm stal. Ik heb het alleen gehad over 24u buiten en begreep dat er dan altijd hooi in de ruiven aanwezig is.