Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:42

brokjes schreef:
fijn! toch nog snel gevonden :D


ha ha ja gelukkig wel!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:26

Ik heb Midden Heuven gezien; zo wat ontzettend zonde dat die gaat sluiten! Wat een prachtige locatie ook. Heel jammer.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:50

Nikass schreef:
Ik heb Midden Heuven gezien; zo wat ontzettend zonde dat die gaat sluiten! Wat een prachtige locatie ook. Heel jammer.


Ik heb inmiddels wel begrepen dat Midden Heuven zèlf wil stoppen, maar dat het moeilijk verkoopbaar is en dat Natuurmonumenten de enige gegadigde is. Het is dus niet zo dat ze weg moeten omdat Natuurmonumenten het opeist. Zo had ik het eerder wel begrepen. Ben wel benieuwd waar de mensen die daar nu nog staan allemaal naartoe gaan.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:25

Nikass schreef:
Nikass schreef:
Ik heb Midden Heuven gezien; zo wat ontzettend zonde dat die gaat sluiten! Wat een prachtige locatie ook. Heel jammer.


Ik heb inmiddels wel begrepen dat Midden Heuven zèlf wil stoppen, maar dat het moeilijk verkoopbaar is en dat Natuurmonumenten de enige gegadigde is. Het is dus niet zo dat ze weg moeten omdat Natuurmonumenten het opeist. Zo had ik het eerder wel begrepen. Ben wel benieuwd waar de mensen die daar nu nog staan allemaal naartoe gaan.


Ze willen inderdaad zelf stoppen maar omdat ze de weilanden van Natuurmonumenten pachten en Natuurmonumenten niet mee wilde werken met een eventuele nieuwe eigenaar ze geen keuze hadden om aan hun te verkopen. Wat ik gewoon zuur vind is dat Natuurmonumenten liever beton stort voor een parkeerplaats dan dat ze daar de paarden in de wei laten lopen.

Overigens zijn er pas 2 weg en komende maanden gaan er nog wat meer weg. Langzaamaan loopt het straks leeg, maar is nu nog weinig van te merken. Er is rondom Rheden en omstreken ook weinig stallen te vinden waar plek is.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:53

Het is in Arnhem een ramp om een plek te vinden zoals Middenheuven.. Er zijn veel 24/7 buitenstallen of hit actief stallen of paarden komen helemaal niet buiten of in mega grote groepen overdag buiten. Ik vind het enorm lastig in deze omgeving, daarom dat mijn paard tussen Apeldoorn en Zwolle staat. Maar de prachtige bossen mis ik enorm!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:56

En de stallen die het bieden hebben eem wachtlijst van 100 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:59

Gizeppie schreef:
Het is in Arnhem een ramp om een plek te vinden zoals Middenheuven.. Er zijn veel 24/7 buitenstallen of hit actief stallen of paarden komen helemaal niet buiten of in mega grote groepen overdag buiten. Ik vind het enorm lastig in deze omgeving, daarom dat mijn paard tussen Apeldoorn en Zwolle staat. Maar de prachtige bossen mis ik enorm!



Veel 24/7??!
Juist niet

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:16

Anoniem schreef:
Gizeppie schreef:
Het is in Arnhem een ramp om een plek te vinden zoals Middenheuven.. Er zijn veel 24/7 buitenstallen of hit actief stallen of paarden komen helemaal niet buiten of in mega grote groepen overdag buiten. Ik vind het enorm lastig in deze omgeving, daarom dat mijn paard tussen Apeldoorn en Zwolle staat. Maar de prachtige bossen mis ik enorm!



Veel 24/7??!
Juist niet


Is dat veranderd ja?

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:34

Ik woon hier al m’n hele leven maar ken toch echt niet heel veel 24/7 buiten plekken..

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:03

zou willen dat het er veel zijn haha! ken alleen Wolfskuil en westeneng eigenlijk

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:22

Nou je hebt nog de Maesberg of hoe heet dat, maar daar vond ik het niet om aan te zien, en natuurlijk de Mariahoeve in Renkum, en stal Quadenoord, als je die laatste tenminste kan bereiken (zeer slechte weg door het bos), en je kan bij de Smippervlucht ook 24/7 staan als je wil. En op MP stond ook nog een 24/7 stal van een particulier.

Ik zoek alleen iets waar ze in de winter wèl snachts op stal gaan, en ik vind de omstandigheden van de 24/7 stallen sowieso helaas vaak bedroevend. (Geen droge voeten, geen volwaardige schuilstal, prikkeldraad omheining etc)
Ik vind het probleem juist dat het óf 24/7 buiten is, of (nagenoeg) 24/7 binnen.
Een betere balans zou zo fijn zijn.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:28

brokjes schreef:
zou willen dat het er veel zijn haha! ken alleen Wolfskuil en westeneng eigenlijk


Van Loenen ook, en wat particulieren die ik ken..

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:29

Nikass schreef:
Nou je hebt nog de Maesberg of hoe heet dat, maar daar vond ik het niet om aan te zien, en natuurlijk de Mariahoeve in Renkum, en stal Quadenoord, als je die laatste tenminste kan bereiken (zeer slechte weg door het bos), en je kan bij de Smippervlucht ook 24/7 staan als je wil. En op MP stond ook nog een 24/7 stal van een particulier.

Ik zoek alleen iets waar ze in de winter wèl snachts op stal gaan, en ik vind de omstandigheden van de 24/7 stallen sowieso helaas vaak bedroevend. (Geen droge voeten, geen volwaardige schuilstal, prikkeldraad omheining etc)
Ik vind het probleem juist dat het óf 24/7 buiten is, of (nagenoeg) 24/7 binnen.
Een betere balans zou zo fijn zijn.


Hier hetzelfde. Ik vind dat ook. Ik wil ivm eczeem mijn paard liever in avonden op stal. Daarnaast valt het mij ook op dat veel stallen overdag geen ruwvoer bij geven in de winter.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:36

Gizeppie schreef:
brokjes schreef:
zou willen dat het er veel zijn haha! ken alleen Wolfskuil en westeneng eigenlijk


Van Loenen ook, en wat particulieren die ik ken..


Bij Van Loenen staan ze in de winter snachts op stal.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:44

Heeft iemand ervaring met stal Groenewoud in Elst?
- hoe lang staan de paarden daadwerkelijk buiten, zomer en winter?
- zijn er uitrijmogelijkheden?

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:37

Jup bij van Loenen idd ook, alleen in de zomer niet..

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:24

Nikass schreef:
Nou je hebt nog de Maesberg of hoe heet dat, maar daar vond ik het niet om aan te zien, en natuurlijk de Mariahoeve in Renkum, en stal Quadenoord, als je die laatste tenminste kan bereiken (zeer slechte weg door het bos), en je kan bij de Smippervlucht ook 24/7 staan als je wil. En op MP stond ook nog een 24/7 stal van een particulier.

Ik zoek alleen iets waar ze in de winter wèl snachts op stal gaan, en ik vind de omstandigheden van de 24/7 stallen sowieso helaas vaak bedroevend. (Geen droge voeten, geen volwaardige schuilstal, prikkeldraad omheining etc)
Ik vind het probleem juist dat het óf 24/7 buiten is, of (nagenoeg) 24/7 binnen.
Een betere balans zou zo fijn zijn.


Eens! Daar liep ik ook tegenaan.
En om die reden staat mijn paard bijna 35km van huis.
Ze loopt de hele dag buiten, maar s nachts lekker op stal. Daarbij binnen en buitenbak. Enkele reis is 30 minuten, maar ik ga niet iedere dag, dus het is te behappen.

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:57

Het is lastig in de omgeving.
Ik sta nu naar mijn zin maar mocht ik ooit
Moeten verhuizen zie ik ook op tegen de zoektocht

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:04

Anoniem schreef:
Het is lastig in de omgeving.
Ik sta nu naar mijn zin maar mocht ik ooit
Moeten verhuizen zie ik ook op tegen de zoektocht

Hier precies zo...

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:08

Wij hebben nu ook 25 minuten enkele reis-tijd.

Het verbaasde ons ook. De Veluwe is bij uitstek een plek waar iedereen op zoek is naar een mooie stalling voor zijn paard, maar op onwijs veel stallen 'kloppen de basisvoorwaarden niet'. Om het maar even zo te omschrijven.

swartbeessie

Berichten: 2146
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:56

upendo schreef:
op onwijs veel stallen 'kloppen de basisvoorwaarden niet'. Om het maar even zo te omschrijven.


Dat! En prijs hangt helemaal niet samen met kwaliteit als het om dierenwelzijn gaat...

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:10

Ja, stallen waar je fiks betaalt maar waar paarden smorgens geen ruwvoer krijgen bijvoorbeeld ( wel brok).
Dat kan toch gewoon niet..

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:19

Dat is dus waarom ik voor de mijne 's ochtends een bakje luzerne klaarzet die hij bij de ochtend-brokronde krijgt ipv brok

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:30

Ipv hooi????

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:08

Nikass schreef:
Heeft iemand ervaring met stal Groenewoud in Elst?
- hoe lang staan de paarden daadwerkelijk buiten, zomer en winter?
- zijn er uitrijmogelijkheden?


Wat ik begreep staan ze winter ongeveer 2 uurtjes buiten en zomer een dagdeel. Wellicht inmiddels verander maar het is niet veel dat ze buiten staan.
Uitrijmogelijkheden zijn er niet echt, kan je beter met de trailer ergens naar toe rijden om buiten te rijden.