Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:38

boemel schreef:
EmptyWords schreef:
Ik heb Patrick Gal


Die is ook goed ja.

Heb ik ook, zeer kundige en fijne smid! Mijn pony was zeer angstig door de hoefsmid in de opfok. Door de rust van Patrick is het al een hele andere pony bij de smid.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:40

Ben altijd benieuwd waar dat op gebaseerd is, dat je vindt dat je een "goede" hoefsmid hebt. Kun je dat niet alleen beoordelen wanneer je er ook zelf verstand van hebt?

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:01

Nikass schreef:
Ben altijd benieuwd waar dat op gebaseerd is, dat je vindt dat je een "goede" hoefsmid hebt. Kun je dat niet alleen beoordelen wanneer je er ook zelf verstand van hebt?

Je kunt het ook beoordelen aan hoe de voeten van.je paard eruit zien.

De voeten van Mau waren karton. Iederen 4-5 weken lagen zn ijzers eraf en hij had flares. Ik heb nu een jaar of 10 patrick als smid, na het eerste jaar zijn de hoeven weer netjes recht gaan groeien ipv flares en waren zn voeten kei en keihard. Hij is een ijzermaat kleiner gegaan.

Paardje van stalgenoot had een grote hoefzweer, die is er bij de kliniek uit gesneden. Patrick heeft die voeten daarna optimaal kunnen helpen zodat alles weer netjes terug kon groeien. Ook die voeten zijn veel sterker geworden.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:36

Nikass schreef:
Ben altijd benieuwd waar dat op gebaseerd is, dat je vindt dat je een "goede" hoefsmid hebt. Kun je dat niet alleen beoordelen wanneer je er ook zelf verstand van hebt?


Ik neem aan dat als je paard goed loopt en de hoeven er netjes uitzien, dat je zelf ook wel kan inschatten of iets goed of niet goed is. Dan zou je overal voor geleerd moeten hebben om er überhaupt een mening over te geven. En hoe weet je of iemand er geen verstand van heeft? Dat wordt met deze zin geïnsinueerd. Zo kan ik ook wel doorgaan.

boemel

Berichten: 8437
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:49

Laten we er iig geen hoefsmid discussie van maken hier :o

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:02

Is er iemand hier die nu op de Mariahoeve in Renkum staat?

MarjanB

Berichten: 16480
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:11

Britt1 schreef:
Is er iemand hier die nu op de Mariahoeve in Renkum staat?


Kennis van me en die is super tevreden. Paard staat op de track. Voldoende hooi en als er wat is appt hij haar.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:14

MarjanB schreef:
Britt1 schreef:
Is er iemand hier die nu op de Mariahoeve in Renkum staat?


Kennis van me en die is super tevreden. Paard staat op de track. Voldoende hooi en als er wat is appt hij haar.

Oke leuk om te lezen. Weet je op welke track haar paard staat?
Ik ben er dus wezen kijken en ga deze week nog eens kijken!

MarjanB

Berichten: 16480
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:27

Volgens mij de korte track.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:55

Levita schreef:
Ik heb hele goede ervaringen met Wouter en weer super slechte ervaringen met Dirk Jan de Kievit. Over Patrick Gal heb ik ook geen fijne ervaringen over gehoord. Dus ja zeg het maar. Over elke smid is wat te zeggen.


Dirk Jan ken ik idd ook. Hij besloeg een paard wat ik toen vier jaar voor iemand heb gereden. Waar ik mij vooral heel erg aan irriteerde is dat hij over klanten roddelde. Ik vond dat absoluut niet professioneel.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:39

Gizeppie schreef:
Levita schreef:
Ik heb hele goede ervaringen met Wouter en weer super slechte ervaringen met Dirk Jan de Kievit. Over Patrick Gal heb ik ook geen fijne ervaringen over gehoord. Dus ja zeg het maar. Over elke smid is wat te zeggen.


Dirk Jan ken ik idd ook. Hij besloeg een paard wat ik toen vier jaar voor iemand heb gereden. Waar ik mij vooral heel erg aan irriteerde is dat hij over klanten roddelde. Ik vond dat absoluut niet professioneel.


En planning was toen ook wel een dingetje. Hij kwam nooit op de afgesproken tijd, super irritant. Ik zal maar niet in detail treden wat hij mijn paard heeft aangedaan. Als mensen meer willen weten kunnen ze beter een PB sturen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:39

DonDon schreef:
Nikass schreef:
Ben altijd benieuwd waar dat op gebaseerd is, dat je vindt dat je een "goede" hoefsmid hebt. Kun je dat niet alleen beoordelen wanneer je er ook zelf verstand van hebt?


Ik neem aan dat als je paard goed loopt en de hoeven er netjes uitzien, dat je zelf ook wel kan inschatten of iets goed of niet goed is. Dan zou je overal voor geleerd moeten hebben om er überhaupt een mening over te geven. En hoe weet je of iemand er geen verstand van heeft? Dat wordt met deze zin geïnsinueerd. Zo kan ik ook wel doorgaan.


Nou dat vat je dan verkeerd op :roll:

Natuurlijk kan ik het verschil zien tussen verwaarloosd en "netjes"
Maar daar zit nog wel heel veel tussen. Mijn ervaring is inmiddels dat ook veel hoefsmeden onvoldoende zicht hebben op wat nodig is voor een paard. Dus niet omdat ik er zelf zo veel verstand van heb, maar omdat ik nu constant mee kijk en geïnformeerd wordt door een prof. Een aantal fouten waren mij zelf nooit opgevallen denk ik.

Het valt mij wèl op dat veel mensen roepen dat ze een goede dierenarts of een goede hoefsmid hebben en ik ben oprecht geïnteresseerd waar dat op gebaseerd is. Ik denk, maar dat vul ik nu dan even in, dat het ook vaak te maken heeft met of iemand een aardige en betrouwbare indruk maakt. Hetgeen natuurlijk weinig zegt over of hij goed is in zijn vak. Want hoe moet je het anders beoordelen? Daardoor vind ík het lastig om een goede vakman te vinden.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:06

Ik kom ook even een duit in het zakje doen. Misschien heeft iemand er nog wat aan :). Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik tot pagina 20 gelezen heb ongeveer.

Westeneng

Heb ik 10 jaar met énorm veel plezier gestaan. Zelden zo'n leuke stal meegemaakt qua uitjes en gezelligheid. Ik vond de bak prima te doen maar mijn standaard is misschien anders.
Er wordt niet altijd hooi gevoerd overigens op de weide, ook voordroog. Het klopt dat de ruiven middels een rooster dicht gaan, moet ook écht wel, praktisch alle paarden worden moddervet bij Van Westeneng :D maar er staat echt altijd nog gras het jaarrond.
Wil jij je paard om 07u buitenzetten en om 23u binnenhalen, dan doe je dat.
Buitenrijden doe je rondom Arnhem bijna nergens zo mooi.
Ik zou deze stal nog steeds bij iedereen aanraden, het is idd DHZ.

Snipper lucht

Heb ik 3 jaar gestaan. In het begin vond ik het persoonlijk beter dan nu maar dat komt omdat een hele harde eis van mij voldoende buitengang is en dat werd steeds minder. Ze stonden toen, misschien nu weer anders, om 11u nog wel eens binnen en in de winter mag je ze na 13u niet meer buitenzetten.
Inderdaad altijd genoeg voer in de stallen. In de winter geen voer op de wei.
De 24/7 wei heb ik ook gestaan maar daar durfde ik in het donker toch niet in mijn eentje niet naartoe. Er is ook ingebroken in mijn auto op die parkeerplaats. En sóms werd er vergeten te voeren. Buitenrijden is best prima, wel veel van hetzelfde of je moet echt langer weg gaan en een aantal wegen over.
Al met al een goede stal als je de krappere weidetijden voor lief neemt.

Mariahoeve

Je paard moet echt passen in het systeem. Toen ik er stond, wel een flink aantal jaar terug, kreeg mijn paard voor zijn doen niet genoeg (en niet echt goed) voer. Die is toen wel goed ziek geweest.
De weidetijden zijn wel super daar. Buitenrijden ook wel prima.
Geen beschutting, dat was wel minder in de zomer. Ik mocht mijn paard destijds niet voordat de rest binnen werd gehaald, op stal zetten. Dus als ik had gereden en hij was kletsnat, moest hij verplicht naar buiten en met de flinke wind er op vond ik dat niet altijd tof. Met de eigenaar moet je wel een klik hebben ;). Mooie springwei. De paddock paradise is volgens mij wel goed (en onderhand de grootste van Nederland denk ik).

Verder ken ik Quadenoord en Pferdehof ook redelijk.

Ik sta inmiddels zelf in Huissen. Daar moet je pas écht goed zoeken naar een fijne stal :o . Maar die heb ik nu gevonden. Zelfs een bosje in de buurt en water en parken.

Je hebt ook nog de Paardenmaat? Moet je liggen maar de paarden staan er goed bij.

In Warnsborn zijn ook een paar kleine stalletjes maar daar moet je echt geluk hebben om tussen te komen.

Richting Loenen heb je ook veel stallen en rondom Epe ook prachtig maar dat is een stuk verder.

boemel

Berichten: 8437
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:18

Paardenmaat heeft helaas een wachtlijst.

Over Pferdenhof toch ook al een paar verhalen gehoord dat de paarden er in de winter schraal bijstaan.

Jaar of 10 geleden er voor het laatst geweest in de winter. Toen vond ik niet ieder paard er oké bijstaan en waren ze ook niet allemaal even lief voor elkaar.

Misschien is het nu beter?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:30

boemel schreef:
Paardenmaat heeft helaas een wachtlijst.

Over Pferdenhof toch ook al een paar verhalen gehoord dat de paarden er in de winter schraal bijstaan.

Jaar of 10 geleden er voor het laatst geweest in de winter. Toen vond ik niet ieder paard er oké bijstaan en waren ze ook niet allemaal even lief voor elkaar.

Misschien is het nu beter?


Oh ja dat zal wel. Ik denk dat de Paardenmaat een van de weinige stallen aan deze kant van Arnhem is, die aan heel veel eisen voldoet. Er was toen ik ging kijken plek vrij maar dat is een jaar terug. Het was alleen niets voor ons, ik bepaal graag zelf wie mijn hoefsmid en bijrijders zijn ;-).

Ik sta nu vlakbij de Paardenmaat op een hele kleine pensionstal. Ook geluk mee gehad.

Ik ben ook niet per se te spreken over Montferland hoor. Ik vond het in de zomer prima maar de winter omstandigheden vond ik niet wat maar dat was voor de verbouwing.

In regio Ede heb je ook flink wat stallen en daar kun je natuurlijk ook heel mooi buitenrijden.

Muze
Berichten: 5290
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:32

Richting loenen valt het ook vies tegen hoor

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:39

Muze schreef:
Richting loenen valt het ook vies tegen hoor

Oh echt? Een vriendinnetje van mij is daar destijds heen verhuisd en er zaten wel flink wat stallen maar wellicht niet die aan de eisen voldoen dat weet ik niet. Ze staat nu bij Doetinchem in de buurt. Daar rondom kon ze ook uit flink wat stallen kiezen?

boemel

Berichten: 8437
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:42

Sees schreef:
Muze schreef:
Richting loenen valt het ook vies tegen hoor

Oh echt? Een vriendinnetje van mij is daar destijds heen verhuisd en er zaten wel flink wat stallen maar wellicht niet die aan de eisen voldoen dat weet ik niet. Ze staat nu bij Doetinchem in de buurt. Daar rondom kon ze ook uit flink wat stallen kiezen?


Ja, heb ook beide paarden omgeving Doetinchem staan. Komen veel buiten en tenminste nog normale prijzen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:54

boemel schreef:
Ja, heb ook beide paarden omgeving Doetinchem staan. Komen veel buiten en tenminste nog normale prijzen.

Fijn dat je een goede stal hebt. Paardenzorgen zijn altijd grote zorgen :o. Ik ben ook blij met mijn stal. 10 minuutjes op de fiets is me op dit moment heel veel waard.

boemel

Berichten: 8437
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:36

Sees schreef:
boemel schreef:
Ja, heb ook beide paarden omgeving Doetinchem staan. Komen veel buiten en tenminste nog normale prijzen.

Fijn dat je een goede stal hebt. Paardenzorgen zijn altijd grote zorgen :o. Ik ben ook blij met mijn stal. 10 minuutjes op de fiets is me op dit moment heel veel waard.


Nou dat snap ik! Lijkt me heerlijk.
Vooral in de winter vind ik de 35km enkele reis met regelmatig file best pittig. Ik probeer er maar niet teveel over na te denken.

Vroeger woonde ik nabij Doetinchem. Toen vond ik 8km van huis al pittig ha ha. Was toen best verwend :D

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:55

boemel schreef:
Nou dat snap ik! Lijkt me heerlijk.
Vooral in de winter vind ik de 35km enkele reis met regelmatig file best pittig. Ik probeer er maar niet teveel over na te denken.

Vroeger woonde ik nabij Doetinchem. Toen vond ik 8km van huis al pittig ha ha. Was toen best verwend :D


Dat is het ook echt. Ik heb eerder dus in Arnhem Noord heerlijk gestaan maar zodra er ook maar iets rondom Arnhem gebeurt, lopen alle wegen vast waardoor ik regelmatig weer om ben gedraaid. Ik merk nu pas hoe fijn het is dat we eindelijk dichterbij staan maar daar heb ik wel oa bos voor in moeten leveren. Soms ga ik nu 3x op een dag O:). En ik kan de kindjes hier ook veel makelijker mee naartoe nemen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:50

Sees schreef:
Ik kom ook even een duit in het zakje doen. Misschien heeft iemand er nog wat aan :). Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik tot pagina 20 gelezen heb ongeveer.

Westeneng

Heb ik 10 jaar met énorm veel plezier gestaan. Zelden zo'n leuke stal meegemaakt qua uitjes en gezelligheid. Ik vond de bak prima te doen maar mijn standaard is misschien anders.
Er wordt niet altijd hooi gevoerd overigens op de weide, ook voordroog. Het klopt dat de ruiven middels een rooster dicht gaan, moet ook écht wel, praktisch alle paarden worden moddervet bij Van Westeneng :D maar er staat echt altijd nog gras het jaarrond.
Wil jij je paard om 07u buitenzetten en om 23u binnenhalen, dan doe je dat.
Buitenrijden doe je rondom Arnhem bijna nergens zo mooi.
Ik zou deze stal nog steeds bij iedereen aanraden, het is idd DHZ.

Snipper lucht

Heb ik 3 jaar gestaan. In het begin vond ik het persoonlijk beter dan nu maar dat komt omdat een hele harde eis van mij voldoende buitengang is en dat werd steeds minder. Ze stonden toen, misschien nu weer anders, om 11u nog wel eens binnen en in de winter mag je ze na 13u niet meer buitenzetten.
Inderdaad altijd genoeg voer in de stallen. In de winter geen voer op de wei.
De 24/7 wei heb ik ook gestaan maar daar durfde ik in het donker toch niet in mijn eentje niet naartoe. Er is ook ingebroken in mijn auto op die parkeerplaats. En sóms werd er vergeten te voeren. Buitenrijden is best prima, wel veel van hetzelfde of je moet echt langer weg gaan en een aantal wegen over.
Al met al een goede stal als je de krappere weidetijden voor lief neemt.

Mariahoeve

Je paard moet echt passen in het systeem. Toen ik er stond, wel een flink aantal jaar terug, kreeg mijn paard voor zijn doen niet genoeg (en niet echt goed) voer. Die is toen wel goed ziek geweest.
De weidetijden zijn wel super daar. Buitenrijden ook wel prima.
Geen beschutting, dat was wel minder in de zomer. Ik mocht mijn paard destijds niet voordat de rest binnen werd gehaald, op stal zetten. Dus als ik had gereden en hij was kletsnat, moest hij verplicht naar buiten en met de flinke wind er op vond ik dat niet altijd tof. Met de eigenaar moet je wel een klik hebben ;). Mooie springwei. De paddock paradise is volgens mij wel goed (en onderhand de grootste van Nederland denk ik).

Verder ken ik Quadenoord en Pferdehof ook redelijk.

Ik sta inmiddels zelf in Huissen. Daar moet je pas écht goed zoeken naar een fijne stal :o . Maar die heb ik nu gevonden. Zelfs een bosje in de buurt en water en parken.

Je hebt ook nog de Paardenmaat? Moet je liggen maar de paarden staan er goed bij.

In Warnsborn zijn ook een paar kleine stalletjes maar daar moet je echt geluk hebben om tussen te komen.

Richting Loenen heb je ook veel stallen en rondom Epe ook prachtig maar dat is een stuk verder.


Westereng ken ik ook. Kwam daar ook regelmatig. Ik heb een iets andere ervaring. Het is wel gezellig, maar er wordt enorm veel geluld over elkaar. Omdat er geen duidelijke stal eigenaar is trekken mensen hun eigen plan. De paarden zijn modder en modder vet.. Lijkt me niet gezond voor je paard. Het is wel goed dat ze onbeperkt ruwvoer hebben en dat er ruimte luchtige stallen hebben. De bak vond ik een ramp en de longeer plek vond ik te mul. Een regenbui en je kon al niet lekker meer rijden. Als je af en toe in de bak wilt rijden is het prima, maar als je echt regelmatig wilt trainen is de bak gewoon niet geschikt, ook niet qua afmetingen. Je hebt wel een fantastisch bos en eindeloze ruiterpaden waar veel mensen gebruik van maken en samen met elkaar kan rijden. Ik denk dat dit en stal is waar je tussen moet passen. Er staan vrijwel alleen maar Natural Horsemanship mensen, dat moet je wel liggen. Ik zou daar vervloekt worden met m’n dressuurpaard en m’n sporen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:52

Sees schreef:
Ik kom ook even een duit in het zakje doen. Misschien heeft iemand er nog wat aan :). Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik tot pagina 20 gelezen heb ongeveer.

Westeneng

Heb ik 10 jaar met énorm veel plezier gestaan. Zelden zo'n leuke stal meegemaakt qua uitjes en gezelligheid. Ik vond de bak prima te doen maar mijn standaard is misschien anders.
Er wordt niet altijd hooi gevoerd overigens op de weide, ook voordroog. Het klopt dat de ruiven middels een rooster dicht gaan, moet ook écht wel, praktisch alle paarden worden moddervet bij Van Westeneng :D maar er staat echt altijd nog gras het jaarrond.
Wil jij je paard om 07u buitenzetten en om 23u binnenhalen, dan doe je dat.
Buitenrijden doe je rondom Arnhem bijna nergens zo mooi.
Ik zou deze stal nog steeds bij iedereen aanraden, het is idd DHZ.

Snipper lucht

Heb ik 3 jaar gestaan. In het begin vond ik het persoonlijk beter dan nu maar dat komt omdat een hele harde eis van mij voldoende buitengang is en dat werd steeds minder. Ze stonden toen, misschien nu weer anders, om 11u nog wel eens binnen en in de winter mag je ze na 13u niet meer buitenzetten.
Inderdaad altijd genoeg voer in de stallen. In de winter geen voer op de wei.
De 24/7 wei heb ik ook gestaan maar daar durfde ik in het donker toch niet in mijn eentje niet naartoe. Er is ook ingebroken in mijn auto op die parkeerplaats. En sóms werd er vergeten te voeren. Buitenrijden is best prima, wel veel van hetzelfde of je moet echt langer weg gaan en een aantal wegen over.
Al met al een goede stal als je de krappere weidetijden voor lief neemt.

Mariahoeve

Je paard moet echt passen in het systeem. Toen ik er stond, wel een flink aantal jaar terug, kreeg mijn paard voor zijn doen niet genoeg (en niet echt goed) voer. Die is toen wel goed ziek geweest.
De weidetijden zijn wel super daar. Buitenrijden ook wel prima.
Geen beschutting, dat was wel minder in de zomer. Ik mocht mijn paard destijds niet voordat de rest binnen werd gehaald, op stal zetten. Dus als ik had gereden en hij was kletsnat, moest hij verplicht naar buiten en met de flinke wind er op vond ik dat niet altijd tof. Met de eigenaar moet je wel een klik hebben ;). Mooie springwei. De paddock paradise is volgens mij wel goed (en onderhand de grootste van Nederland denk ik).

Verder ken ik Quadenoord en Pferdehof ook redelijk.

Ik sta inmiddels zelf in Huissen. Daar moet je pas écht goed zoeken naar een fijne stal :o . Maar die heb ik nu gevonden. Zelfs een bosje in de buurt en water en parken.

Je hebt ook nog de Paardenmaat? Moet je liggen maar de paarden staan er goed bij.

In Warnsborn zijn ook een paar kleine stalletjes maar daar moet je echt geluk hebben om tussen te komen.

Richting Loenen heb je ook veel stallen en rondom Epe ook prachtig maar dat is een stuk verder.


Ik sta overigens in de omgeving van Epe. Wie meer info wilt kan altijd even reageren.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:21

Gizeppie schreef:
Westereng ken ik ook. Kwam daar ook regelmatig. Ik heb een iets andere ervaring. Het is wel gezellig, maar er wordt enorm veel geluld over elkaar. Omdat er geen duidelijke stal eigenaar is trekken mensen hun eigen plan. De paarden zijn modder en modder vet.. Lijkt me niet gezond voor je paard. Het is wel goed dat ze onbeperkt ruwvoer hebben en dat er ruimte luchtige stallen hebben. De bak vond ik een ramp en de longeer plek vond ik te mul. Een regenbui en je kon al niet lekker meer rijden. Als je af en toe in de bak wilt rijden is het prima, maar als je echt regelmatig wilt trainen is de bak gewoon niet geschikt, ook niet qua afmetingen. Je hebt wel een fantastisch bos en eindeloze ruiterpaden waar veel mensen gebruik van maken en samen met elkaar kan rijden. Ik denk dat dit en stal is waar je tussen moet passen. Er staan vrijwel alleen maar Natural Horsemanship mensen, dat moet je wel liggen. Ik zou daar vervloekt worden met m’n dressuurpaard en m’n sporen.


Dat ben ik niet met je eens, ik heb er 10 jaar gestaan. Er hebben wel meer dressuurruiters gestaan. Er zijn meerdere wedstrijd (cross/springen en hoog niveau endurance) ruiters daar. Ik ben ook niet nh, dat is vooral de 24/7u kudde. Fantastische mensen die de leukste dingen organiseren.

Het is juist het laatste jaar veel duidelijker geworden. Dus geen ruimte meer om 'zo maar wat te doen'. Dat vond ik zelf soms ook lastig.

Te dik worden ze idd snel. Maar dat doen mensen zelf ze voeren namelijk zelf :o .

De bak is qua afmetingen inderdaad niet groot maar wel altijd begaanbaar. Er stonden wel eens plassen in maar hij werd nooit glad of te zwaar. Maar nogmaals, ik heb misschien een andere standaard ;-). Ik rij overal, dat is goed voor mijn paard, verschillende ondergronden. Maar ik kan me voorstellen dat als je flink dressuurt dat je dan niet weg komt met de bak. Dan kun je in de binnenbak op de Waterberg. Dat is 20 min te paard.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:53

Sees schreef:
Gizeppie schreef:
Westereng ken ik ook. Kwam daar ook regelmatig. Ik heb een iets andere ervaring. Het is wel gezellig, maar er wordt enorm veel geluld over elkaar. Omdat er geen duidelijke stal eigenaar is trekken mensen hun eigen plan. De paarden zijn modder en modder vet.. Lijkt me niet gezond voor je paard. Het is wel goed dat ze onbeperkt ruwvoer hebben en dat er ruimte luchtige stallen hebben. De bak vond ik een ramp en de longeer plek vond ik te mul. Een regenbui en je kon al niet lekker meer rijden. Als je af en toe in de bak wilt rijden is het prima, maar als je echt regelmatig wilt trainen is de bak gewoon niet geschikt, ook niet qua afmetingen. Je hebt wel een fantastisch bos en eindeloze ruiterpaden waar veel mensen gebruik van maken en samen met elkaar kan rijden. Ik denk dat dit en stal is waar je tussen moet passen. Er staan vrijwel alleen maar Natural Horsemanship mensen, dat moet je wel liggen. Ik zou daar vervloekt worden met m’n dressuurpaard en m’n sporen.


Dat ben ik niet met je eens, ik heb er 10 jaar gestaan. Er hebben wel meer dressuurruiters gestaan. Er zijn meerdere wedstrijd (cross/springen en hoog niveau endurance) ruiters daar. Ik ben ook niet nh, dat is vooral de 24/7u kudde. Fantastische mensen die de leukste dingen organiseren.

Het is juist het laatste jaar veel duidelijker geworden. Dus geen ruimte meer om 'zo maar wat te doen'. Dat vond ik zelf soms ook lastig.

Te dik worden ze idd snel. Maar dat doen mensen zelf ze voeren namelijk zelf :o .

De bak is qua afmetingen inderdaad niet groot maar wel altijd begaanbaar. Er stonden wel eens plassen in maar hij werd nooit glad of te zwaar. Maar nogmaals, ik heb misschien een andere standaard ;-). Ik rij overal, dat is goed voor mijn paard, verschillende ondergronden. Maar ik kan me voorstellen dat als je flink dressuurt dat je dan niet weg komt met de bak. Dan kun je in de binnenbak op de Waterberg. Dat is 20 min te paard.


Gelukkig hoeven we het ook niet met elkaar eens te zijn! Dat scheelt weer. Ik denk inderdaad dat ik een andere standaard heb, dan jij. Ik wil dat er een vast aanspreekpunt is, die ook betrokken is bij de stal, daarnaast wil ik ook dat er toezicht is op mn paard. Ieder heeft zijn eigen ervaring natuurlijk. Je moet daar voornamelijk alles zelf doen, dus iedereen doet het anders. Mij viel het vooral op dat er veel met elkaar gepraat werd, maar ook over elkaar en ik zou dat dat niet prettig vinden. Tuurlijk gebeurd dat bij elke stal wel. Maar de stal waar ik zelf 9 jaar heb gestaan (Jan van Loenen) was dit echt heel anders. Daar waren ze meer op zichzelf. Ik kan gelukkig ook overal rijden met verschillende ondergronden, maar voor dressuur zou het wel prettig zijn als ik een iets grotere bak heb, aangezien ik een paard van bijna 1,70 heb haha. Het is wel ideaal dat je mag grondwerken in de rijbaan, dat zou ik op mn huidige stal absoluut niet mogen (rijbaan van 80x25).

Nogmaals ik denk dat je er tussen moet passen als persoon, maar ook je paard. Het paard moet in een grote kudde kunnen functioneren, er tegen kunnen dat er hele weilanden gegeven worden in de zomer (mijn paard is een eczemer, zou voor hem funest zijn die schuurt zich kapot) en dat je alles zelfstandig moet doen of onderling moet regelen.

Begrijp me niet verkeerd. Er is overigens niks mis met NH. Mijn dressuurpaard (kent de oefeningen tot Z zwaar) kan samen met mij Parelli level 2 en het loswerken en trailerladen van Emiel Voest.