Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:38

Daihyo schreef:
Is er ergens omgeving of rand Arnhem/Dieren/Apeldoorn een stal met 24/7 buiten (niet per sé op gras), goede rijbak (op stal of een die te gebruiken is in de directe omgeving, al dan niet tegen betaling en dan ook wel het jaar door bruikbaar) en bos en/of heide binnen 20 min stappen?

Bij voorkeur kleine kudde en volpension, maar niet noodzakelijk. Privé of pensionstalling zijn beiden prima.
Gioia is bekend, maar het gaat om een ruin en daar is alleen plek voor een merrie.



Dit is waar iedereen opzoek naar is. Ik heb geluk gehad en sta aan de rand van Apeldoorn. Maar deze stal is eigenlijk altijd vol. Ik denk dat het heel lastig vinden is in de omgeving.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:16

Britt1 schreef:
Nikass schreef:
Ja zo is het. Maar het wordt lastig als je ziet dat je paard het er niet goed genoeg heeft en de alternatieven ook niet voor het oprapen liggen. Ik ben óók van mening dat je te allen tijde voor je paard moet opkomen...

Zeker. Als het niet past dat moet daar wat mee. Maar dat betekent niet dat het perse aan de plek of het systeem ligt. Je kunt pech hebben dat je paard gewoon z'n draai niet vindt in een bepaald systeem. Dan moet je wat anders zoeken. Ik ben ervan overtuigd dat voor mijn paard de overgang naar PP ideaal zal zijn, dus hoop zo'n plek te vinden. Het wordt lastig als er allerlei dingen op persoonlijk vlak met eigenaren van stallen hebben gespeeld en je niet zeker weet of wat wordt gezegd ook echt aangeboden wordt.


Ja en nee. Hoewel paarden verschillend zijn met uiteenlopende behoeftes, zijn er toch een aantal basisbehoeften die overeen komen. Als een stal daaraan voldoet kom je een heel eind denk ik.

Ik heb er eentje die wat anders in elkaar steekt dan de meeste paarden, daar niet van :D
Maar het gaat er om dat op de meeste stallen al niet aan wat simpele basis behoeftes wordt voldaan: goed en voldoende ruwvoer, voldoende mogelijkheden tot vrije beweging, buiten en met minimaal één maatje.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:50

Nikass schreef:
Ja en nee. Hoewel paarden verschillend zijn met uiteenlopende behoeftes, zijn er toch een aantal basisbehoeften die overeen komen. Als een stal daaraan voldoet kom je een heel eind denk ik.

Ik heb er eentje die wat anders in elkaar steekt dan de meeste paarden, daar niet van :D
Maar het gaat er om dat op de meeste stallen al niet aan wat simpele basis behoeftes wordt voldaan: goed en voldoende ruwvoer, voldoende mogelijkheden tot vrije beweging, buiten en met minimaal één maatje.

We bedoelen hetzelfde denk ik. Alle dingen die je noemt zijn voor mij echt vereiste punten. :) Het ding is alleen dat je ook hoopt dat je krijgt wat beloofd wordt. Met name qua ruimte en buiten zijn (bij PP weinig discussie over lijkt me), voer wel een heikel punt natuurlijk.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:00

Oeh, ooit heb ik hier gereageerd en nu volg ik dit topic nog.
Mijn partner en ik hebben de wens om ons eigen (zorg)bedrijf op te zetten en hierbij moet dierverzorging zeker ingezet gaan worden als activiteit. Nou willen we eigenlijk geen pensionstalling oid, maar als ik zo de berichten hier lees van stallingen die dicht gaan etc dan zou ik bijna gaan twijfelen omdat wel te doen. Zie al tijden een stuk grond van 2,9 ha te koop staan. Heb nu de bestemmingsplannen eens opgezocht en daar mag geen woning op gebouwd worden. Dus dat wordt 't sowieso niet.
Ik denk dat echt een grote pensionstalling niet bij ons past, en ik vraag me af of het uit kan maar ik ga het toch zeker nog eens overwegen of we niet op z'n minst een paar plekjes moeten bieden. Afhankelijk van wat we uiteindelijk aan terrein vinden natuurlijk...

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:57

Wij zijn verhuisd! *\o/*
Ik ben zo blij. We staan er nu drie weekjes (twee van de drie was ik op vakantie) maar paard voelt zich er zó thuis..! <3 Ik ben toch naar de stal van mijn vriendin gegaan in Ede, meteen training erbij voor ons. Helemaal top. :D We zijn heel blij en opgelucht bij Willemien te zijn vertrokken. Het is daar echt snoeihard achteruit gegaan.. Zowel in kwaliteit als hoe ze mensen behandelen. Er wordt niks van de beloofde service compleet uitgevoerd, alles beperkt en anders moet je het maar zelf doen/inkopen.. Dat voor volpension prijzen en chagrijnige blikken van de stalhouderij omdat je dan 'ondankbaar bent'.. 8)7 Ik krijg nog appjes van verschillende stalgenoten die daar staan en andere plekken zoeken.. We zijn op tijd vertrokken. Zal een grote doorstroom worden en dan beginnen ze weer met nieuwe aanwas opnieuw. Zo gaat het al jaren daar.. Deze keer was voor ons de druppel. :n

Klinkt heel extreem, maar ik kan nu twee weken op vakantie zijn en terugkomen zonder je hart vast te houden hoe je je paard aantreft. Dat lucht zo enorm op! _/-\o_

boemel

Berichten: 8450
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:05

Wat fijn dat je nu een fijne plek hebt Canon! Ik had vorig jaar bijna voor stoeterij Willemien gekozen. Wellicht goed dat ik t niet gedaan heb.
De zondag alles zelf regelen hield me tegen, omdat het 25km van huis is.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:06

Canon schreef:
Wij zijn verhuisd! *\o/*
Ik ben zo blij. We staan er nu drie weekjes (twee van de drie was ik op vakantie) maar paard voelt zich er zó thuis..! <3 Ik ben toch naar de stal van mijn vriendin gegaan in Ede, meteen training erbij voor ons. Helemaal top. :D We zijn heel blij en opgelucht bij Willemien te zijn vertrokken. Het is daar echt snoeihard achteruit gegaan.. Zowel in kwaliteit als hoe ze mensen behandelen. Er wordt niks van de beloofde service compleet uitgevoerd, alles beperkt en anders moet je het maar zelf doen/inkopen.. Dat voor volpension prijzen en chagrijnige blikken van de stalhouderij omdat je dan 'ondankbaar bent'.. 8)7 Ik krijg nog appjes van verschillende stalgenoten die daar staan en andere plekken zoeken.. We zijn op tijd vertrokken. Zal een grote doorstroom worden en dan beginnen ze weer met nieuwe aanwas opnieuw. Zo gaat het al jaren daar.. Deze keer was voor ons de druppel. :n

Klinkt heel extreem, maar ik kan nu twee weken op vakantie zijn en terugkomen zonder je hart vast te houden hoe je je paard aantreft. Dat lucht zo enorm op! _/-\o_

Fijn dat je nu goed staat! Op welke sta sta je?

boemel

Berichten: 8450
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:08

voor diegenen die wat zoeken, er staat een nieuwe advertentie op Marktplaats. Is in Doetinchem, nabij bos. Klinkt interessant!

- Paddock paradise op ruim 2 ha
- Onbeperkt onverpakt hooi uit Slowfeeders
- Gecontroleerde toegang tot gras
- 24/7 buiten met hele grote schuilstal
- 24/7 kudde verband (gemengd, maar geen hengsten)
- veel variatie op de track
- Rijbak 60x40 verlicht
- Roundpen 20 m doorsnee
- Altijd toegang tot zout-mineralen buffet
- Er wordt een eventing en extreme mountain trail terrein gerealiseerd
- Plek voor de eigenaren van de paarden om droog te zitten
- Kast om je spullen in op te bergen
- Dicht bij het bos (10 min te paard), de stad en midden in de weilanden. Dus genoeg mooie uitrij mogelijkheden

Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:16

ziet er interessant uit, maar volgens mij ligt er nou niet echt een (goed) bos in de buurt van Doetinchem? Misschien wel een keer het bekijken waard, eventing terrein vinden wij wel heel interessant daar in tegen O:)

boemel

Berichten: 8450
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:00

Faelynn schreef:
ziet er interessant uit, maar volgens mij ligt er nou niet echt een (goed) bos in de buurt van Doetinchem? Misschien wel een keer het bekijken waard, eventing terrein vinden wij wel heel interessant daar in tegen O:)


Een paar leuke stukjes bos zijn er wel.
En soms mooie zandpaden erbij. Maar dat stuk ben ik niet echt bekend mee.

In ieder geval met de trailer niet ver naar t Montferland. Daar kan je echt uren rijden. We komen er net vandaan :D

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:44

Het roddelcircuit na mijn vraag hier is aardig op gang :x
Jammer.

Voor de mensen die op zoek zijn: In Beekbergen is ook een plek vrij op een 24/7 plek. Staat op Marktplaats. Maar dat is wel weer een stukje van Arnhem.

Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 18:49

Geen ijzers toegestaan is ook niet voor iedereen geschikt.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:01

Em_ schreef:
Fijn dat je nu goed staat! Op welke sta sta je?

Dankjewel Em_! <3
Wij staan nu op Stal Paardenkracht. (Naast de woelige stal.) Dat is volgens mij bijna aan dezelfde kant als jij! :D Mijn vriendin is eigenaresse van de stal met haar vriend. Haar vriend is dan weer jarenlang mijn instructeur. Hier doen ze echt heel veel extra. Zo pakken we nu ook echt training op en blijven ze met tropenroosters s'nachts lekker buiten en gaan ze op heetst van de dag naar binnen met hooi. (Ze streven echt naar minimaal 10 uur buiten en halen dat vrij makkelijk.) Ze stellen per paard voer samen, hebben elke dag een schone stal en doen ook aan veel (wedstrijd/trainings)begeleiding. <3 Ik ben echt helemaal blij.

boemel schreef:
Wat fijn dat je nu een fijne plek hebt Canon! Ik had vorig jaar bijna voor stoeterij Willemien gekozen. Wellicht goed dat ik t niet gedaan heb.
De zondag alles zelf regelen hield me tegen, omdat het 25km van huis is.

Dankjewel boemel! <3 Ik denk ook dat je daar heel erg blij mee mag zijn. Hun website is echt enorm verouderd als je kijkt naar wat ze daar beloven, en in het echt doen. (Vooral dat paardpersoonlijke gedeelte.. :=)Je ziet echt duidelijk verschil tussen de zondagen en doordeweekse dagen nu. Zondagen gaan de hele stallen leeg en graaien mensen de hele hooivoorraad zowat leeg omdat de rest van de dagen maar matig tot amper wordt opgestooit. Als je er om 12:00 of 13:00 in de middag komt, heb je pech. Dan is alles al weg en mag je geen nieuwe baal openmaken..
Wel grappig, ik woon 24,8 kilometer van Willemien af. (Zaten we toch een beetje in hetzelfde schuitje..) Nu is dat 32 kilometer van Paardenkracht. := Maar dan geen zondagsdienst. Voor de mensen, paard en de service heb ik het nu zeker over.

Heb jij al een mooi plekje? O:)

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:20

Ah, stal paardenkracht ken ik wel ja! Voormalig stalgenoot staat daar nu ook. Het is echt maar 10 minuutjes van mij vandaan :) misschien kunnen we een keer een buitenritje doen?

boemel

Berichten: 8450
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:24

Canon schreef:
Em_ schreef:
Fijn dat je nu goed staat! Op welke sta sta je?

Dankjewel Em_! <3
Wij staan nu op Stal Paardenkracht. (Naast de woelige stal.) Dat is volgens mij bijna aan dezelfde kant als jij! :D Mijn vriendin is eigenaresse van de stal met haar vriend. Haar vriend is dan weer jarenlang mijn instructeur. Hier doen ze echt heel veel extra. Zo pakken we nu ook echt training op en blijven ze met tropenroosters s'nachts lekker buiten en gaan ze op heetst van de dag naar binnen met hooi. (Ze streven echt naar minimaal 10 uur buiten en halen dat vrij makkelijk.) Ze stellen per paard voer samen, hebben elke dag een schone stal en doen ook aan veel (wedstrijd/trainings)begeleiding. <3 Ik ben echt helemaal blij.

boemel schreef:
Wat fijn dat je nu een fijne plek hebt Canon! Ik had vorig jaar bijna voor stoeterij Willemien gekozen. Wellicht goed dat ik t niet gedaan heb.
De zondag alles zelf regelen hield me tegen, omdat het 25km van huis is.

Dankjewel boemel! <3 Ik denk ook dat je daar heel erg blij mee mag zijn. Hun website is echt enorm verouderd als je kijkt naar wat ze daar beloven, en in het echt doen. (Vooral dat paardpersoonlijke gedeelte.. :=)Je ziet echt duidelijk verschil tussen de zondagen en doordeweekse dagen nu. Zondagen gaan de hele stallen leeg en graaien mensen de hele hooivoorraad zowat leeg omdat de rest van de dagen maar matig tot amper wordt opgestooit. Als je er om 12:00 of 13:00 in de middag komt, heb je pech. Dan is alles al weg en mag je geen nieuwe baal openmaken..
Wel grappig, ik woon 24,8 kilometer van Willemien af. (Zaten we toch een beetje in hetzelfde schuitje..) Nu is dat 32 kilometer van Paardenkracht. := Maar dan geen zondagsdienst. Voor de mensen, paard en de service heb ik het nu zeker over.

Heb jij al een mooi plekje? O:)


We zijn live wezen kijken, volgens mij op een zaterdag. Toen leek t best goed.
Jammer dat t zo loopt nu.

Ik sta helemaal de andere kant op. 1 paard in Kilder, 1 paard in Gaanderen. Beide fijne adressen. Hopelijk staan ze volgend jaar samen in Gaanderen.

Esther

Berichten: 4146
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:37

boemel schreef:
Faelynn schreef:
ziet er interessant uit, maar volgens mij ligt er nou niet echt een (goed) bos in de buurt van Doetinchem? Misschien wel een keer het bekijken waard, eventing terrein vinden wij wel heel interessant daar in tegen O:)


Een paar leuke stukjes bos zijn er wel.
En soms mooie zandpaden erbij. Maar dat stuk ben ik niet echt bekend mee.

In ieder geval met de trailer niet ver naar t Montferland. Daar kan je echt uren rijden. We komen er net vandaan :D

Lijkt bij de Kruisbergse bossen in de buurt te liggen, geen idee of daar veel ruiterpaden zijn.
Slangenburg is ook een mooi bos, daar kun je ook fijn buitenrijden.

boemel

Berichten: 8450
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:41

aan de kant van Zelhem las ik. Daar is t erg mooi.

Esther

Berichten: 4146
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:49

boemel schreef:
aan de kant van Zelhem las ik. Daar is t erg mooi.

Ja, grofweg achter de atletiekbaan, heb het even opgezocht op google maps en dan kom ik bij de kruisbergse bossen uit. :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 23:38

@Boemel
Ja vind ik ook.. We hebben er toch wel 9 jaar gestaan met plezier. Laatste 5 jaar braken steeds meer hevige veranderingen door merkten we. Heel veel mensen zijn toen ook weggegaan die wij kenden. Dit jaar werd het ons te extreem. Te veel gekke dingen die er nu gebeuren. De stal en service waar wij ooit ja tegen zeiden, is voor ons niet meer.. :n Tijd voor een nieuw hoofdstuk.:j

Em_ schreef:
Ah, stal paardenkracht ken ik wel ja! Voormalig stalgenoot staat daar nu ook. Het is echt maar 10 minuutjes van mij vandaan :) misschien kunnen we een keer een buitenritje doen?

Ooh dat lijkt me onwijs leuk! *\o/* Ik heb je een berichtje gedaan.

boemel

Berichten: 8450
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 07:45

Slechte stal geeft flinke kopzorgen! Paardenkracht ziet er goed uit. Wel jammer dat ze geen weidegang bieden, maar beweging en goed ruwvoer is gelukkig aanwezig.

Veel plezier daar!

Marika_15
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:59

Hoii,ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik kwam net op marktplaats en denk ik best leuke stal tegen In groesbeek voor wie in die omgeving zoekt
De beschrijving:

Wij zijn een pensionstal in het buitengebied van groesbeek
we beschikken over een binnenbak van 20 x 40 een buitenbak van 30 x 60 spoelplaats met warm en koud water paarden staan in groepsverband overdag buiten indien het weer het toelaat
prijs is vanaf 280 euro p.m.
voor meer informatie graag mailen of bellen

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:42

Marika_15 schreef:
Hoii,ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik kwam net op marktplaats en denk ik best leuke stal tegen In groesbeek voor wie in die omgeving zoekt
De beschrijving:

Wij zijn een pensionstal in het buitengebied van groesbeek
we beschikken over een binnenbak van 20 x 40 een buitenbak van 30 x 60 spoelplaats met warm en koud water paarden staan in groepsverband overdag buiten indien het weer het toelaat
prijs is vanaf 280 euro p.m.
voor meer informatie graag mailen of bellen


Dat was vroeger manege De Vossenheuvel. Heb er al kind gereden.
Ben er keer met mijn vriendin gaan kijken toen zij er net in zaten, maar niets voor ons.

MarjanB

Berichten: 16500
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:55

Ja erg weinig weide.. daardoor niet altijd hele dag buiten. En vond de boxen erg klein en dicht.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:10

Zodra er staat "als het weer het toelaat" moet je al gewaarschuwd zijn... Meestal staan de paarden dan niet veel buiten.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:41

Nikass schreef:
Zodra er staat "als het weer het toelaat" moet je al gewaarschuwd zijn... Meestal staan de paarden dan niet veel buiten.

Nou precies dat inderdaad. :(
Sowieso even drie keer nadenken of je je paard 14 tot 16 uur per dag op stal wil hebben...
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 23-08-20 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt