Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:28

Joki schreef:
Britt als je zoekt op stadegaard dan krijg je waarschijnlijk wel antwoorden.

Ik heb er nooit gestaan dus ik ken de stal alleen van de verhalen.

Ja veel gelezen, veelal oudere berichten. Dus benieuwd naar ervaringen van nu. Ze richten zich nu voornamelijk op de paddock paradise tracks las ik en dat is wel wat ik zoek.

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 06:27

Van wat ik recent heb begrepen is het in ieder geval wat minder geschikt voor paarden welke lastig op gewicht blijven (sneller (te) licht worden). Ga gewoon eens kijken, recentelijke berichten zijn er ook te vinden, het moet bij je passen.

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:07

M’n oud stalgenoot staat er met pony en paard en die is tevreden en heeft blije dieren. Begreep dat de eigenaar echt z’n best doet om het te verbeteren.

Dus zou echt gewoon gaan kijken en kijk of je mensen die er staan te spreken krijgt. En ik denk dat elke stal bij je paard moet passen.
Die van mij was echt ongelukkig bij de Snippervlucht en is nu binnen 1,5 maand zo opgeknapt op een andere stal. Dus tja zeg het maar...

Britt1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:40

Nessie schreef:
Van wat ik recent heb begrepen is het in ieder geval wat minder geschikt voor paarden welke lastig op gewicht blijven (sneller (te) licht worden). Ga gewoon eens kijken, recentelijke berichten zijn er ook te vinden, het moet bij je passen.

Dank je! Waarom is dat? Wordt er te weinig gevoerd? Is er ook gras eigenlijk of alleen zand en hooinetten, weet iemand dat?


MarjanB schreef:
M’n oud stalgenoot staat er met pony en paard en die is tevreden en heeft blije dieren. Begreep dat de eigenaar echt z’n best doet om het te verbeteren.

Dus zou echt gewoon gaan kijken en kijk of je mensen die er staan te spreken krijgt. En ik denk dat elke stal bij je paard moet passen.
Die van mij was echt ongelukkig bij de Snippervlucht en is nu binnen 1,5 maand zo opgeknapt op een andere stal. Dus tja zeg het maar...

Ben benieuwd. Aangezien mijn pony nu 24u buiten staat in een natuurgebied is hij heel wat gewend wat dat betreft en wil ik hem het liefst echt niet op stal hebben. In dat opzicht klinkt zo PP ideaal en is Renkum goed te doen voor mij.

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:57

Volgens mij alleen zand en hooinetten, vriendin had het graasmasker niet meer nodig omdat hij niet op het gras kwam. Het PP systeem daar is, over het algemeen, zoals ik hoor wat meer voor sobere paarden geschikt. Daarnaast bieden ze wel ook nog gewone pensionstalling aan met weide. Maar gewoon eens kijken of het voor je passend is.

Britt1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:00

Ja ik ben benieuwd en hoop vanmiddag een goede indruk te krijgen.

nessinator
Berichten: 1796
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:47

MarjanB schreef:
M’n oud stalgenoot staat er met pony en paard en die is tevreden en heeft blije dieren. Begreep dat de eigenaar echt z’n best doet om het te verbeteren.

Dus zou echt gewoon gaan kijken en kijk of je mensen die er staan te spreken krijgt. En ik denk dat elke stal bij je paard moet passen.
Die van mij was echt ongelukkig bij de Snippervlucht en is nu binnen 1,5 maand zo opgeknapt op een andere stal. Dus tja zeg het maar...

Stal moet je inderdaad liggen. Mijne staat nog steeds op de Snippervlucht, maar nu in de 24-uurswei en nou hoor ik achteraf van stalgenootjes dat hij op stal ook super ongelukkig stond te wezen... Wat ik zelf nooit zag omdat hij altijd super enthousiast is als ik er ben.

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:17

Kan iemand mij enige indicatie geven van kosten Enkhoeve?
Ik ben echt al jaren uit de prijzen van hooi en vlas enzo.. en hoeveel je dan ongeveer nodig hebt en hoeveel er in een baal zit?

Britt1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:09

De Mariahoeve zag er prachtig uit. Je kijkt echt zó ver weg daar! Er is plek in de grote track werd me verteld. Veel hooinetten op de track en bij de schuilstal nog een grote hooiruif. Ik vond de paarden er goed uitzien. Ook een mooie binnen-en buitenbak. Kwam allemaal rustig en gemoedelijk over.

Irene793
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:46

Het is best een fijne stal, maar de eigenaar voert echt te weinig. Mijn paarden hebben daar veel honger geleden. De eigenaar is ook lastig in de omgang, het verloop is hoog en dat is met een reden...

Britt1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:05

Irene793 schreef:
Het is best een fijne stal, maar de eigenaar voert echt te weinig. Mijn paarden hebben daar veel honger geleden. De eigenaar is ook lastig in de omgang, het verloop is hoog en dat is met een reden...

Bedankt voor het delen van de ervaring! Hoe lang geleden is het dat jij er stond?
Ik sprak er mensen die blij waren.
Ik vind het lastig, want er zijn binnen alle stallen die ik ken zulke wisselende ervaringen. Ik zag vandaag ook gezonde en geen magere paarden.
Als je meer kunt vertellen over het voerbeleid, graag.

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:36

Vooral dat laatste, je moet ergens gaan staan waar jouw gevoel goed is. De stal waar ik nu sta werd afgeraden door een vriendin. Terwijl het gewoon echt prima is (kleinigheidje houd je overal) en de stal die zij aanraadde paste niet bij m’n paard. Dus ja zeg het maar.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:12

Ja same, zolang je paard happy is toch? Sommige kunnen ergens gewoon niet aarden. Maar om dan een stal slecht te noemen (zonder schaamte op het internet) vind ik altijd jammer. De behoeften zijn nou eenmaal voor ieder paard anders.

Britt1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:56

Macs schreef:
Ja same, zolang je paard happy is toch? Sommige kunnen ergens gewoon niet aarden. Maar om dan een stal slecht te noemen (zonder schaamte op het internet) vind ik altijd jammer. De behoeften zijn nou eenmaal voor ieder paard anders.

Dat is waar. Ik weet dan ook niet waar het mis is gegaan op die stal qua voeren en te magere paarden. Het systeem moet natuurlijk ook wel echt bij een paard passen.

Irene793
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:09

Britt1 schreef:
Irene793 schreef:
Het is best een fijne stal, maar de eigenaar voert echt te weinig. Mijn paarden hebben daar veel honger geleden. De eigenaar is ook lastig in de omgang, het verloop is hoog en dat is met een reden...

Bedankt voor het delen van de ervaring! Hoe lang geleden is het dat jij er stond?
Ik sprak er mensen die blij waren.
Ik vind het lastig, want er zijn binnen alle stallen die ik ken zulke wisselende ervaringen. Ik zag vandaag ook gezonde en geen magere paarden.
Als je meer kunt vertellen over het voerbeleid, graag.


Ik ben er nu een jaar weg. De eigenaar gaf rond het middaguur hooi, wat meestal rond middernacht op was. Dat laatste is uiteraard een schatting. De paarden stonden dus zo'n 12 uur zonder eten.

Irene793
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:12

Macs schreef:
Ja same, zolang je paard happy is toch? Sommige kunnen ergens gewoon niet aarden. Maar om dan een stal slecht te noemen (zonder schaamte op het internet) vind ik altijd jammer. De behoeften zijn nou eenmaal voor ieder paard anders.


Bedoel je mijn reactie? Ieder paard is inderdaad anders, maar er is er geen een die lang zonder eten kan. Daar is het lichaam simpelweg niet op gebouwd.
Ik (en stalgenoten) hebben echt geprobeerd de eigenaar te bewegen zijn voerbeleid te wijzigen, waarom hij hier nooit gehoor aan gaf is me niet duidelijk geworden.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:23

Mee eens dat paarden dan te lang zonder eten staan, maar ik moet wel zeggen dat ik dat op heel veel, zo niet de meeste, stallen zie. (Wat het niet acceptabel maakt, maar daarin is de Mariahoeve denk ik geen uitzondering).
Ik ken de stal verder niet. Wat ik wel positief vind als je er langs rijdt zie je hoeveel ruimte er is. Daar kunnen veel stallen in elk geval een voorbeeld aan nemen.

Britt1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:03

Het zijn lastige dingen, pensionstalling. En hun eigenaren. En zo veel mensen zoveel meningen. Van wat ik vandaag zag werd ik enthousiast. Ik kan natuurlijk niet de hele dag daar gaan polsen of er wel genoeg eten is etc. Aan de paarden te zien komen ze niet tekort, dus ik snap het ook niet goed wat ik lees hier.
Laatst bijgewerkt door Britt1 op 19-08-20 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:31

Nou ja, een onhebbelijke, onredelijke, lakse, dronken of agressieve staleigenaar (ja ik heb ze allemaal meegemaakt, maar dit gaat dus niet over Stadegaard want die ken ik verder niet) kan een behoorlijk negatieve stempel drukken op een verder prima stal.
Anderzijds is mijn ervaring dat pensiongasten, met name de dressuur dames, altijd wat te zeiken hebben, soms terecht, maar vaak ook onterecht. (Ik ben zelf ook niet altijd de makkelijkste geweest moet ik bekennen)

Britt1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:38

Nikass schreef:
Nou ja, een onhebbelijke, onredelijke, lakse, dronken of agressieve staleigenaar (ja ik heb ze allemaal meegemaakt, maar dit gaat dus niet over Stadegaard want die ken ik verder niet) kan een behoorlijk negatieve stempel drukken op een verder prima stal.
Anderzijds is mijn ervaring dat pensiongasten, met name de dressuur dames, altijd wat te zeiken hebben, soms terecht, maar vaak ook onterecht. (Ik ben zelf ook niet altijd de makkelijkste geweest moet ik bekennen)

Mee eens. Dat is een beetje dat 'zoveel mensen en meningen'. Ik ken echt geen enkele stal waar het perfect is. Nooit gezien, nooit meegemaakt. Soms is het slokken, accepteren, allemaal tot op zekere hoogte. Als mijn paard blij is ben ik het ook. Verder ben ik het liefst vooral op mezelf met mijn paard en zoek ik verder ook niets meer op een stal. Als het gemoedelijk is, is dat fijn. Als ik maar lekker mijn gang kan gaan en naar buiten kan.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:42

Ja zo is het. Maar het wordt lastig als je ziet dat je paard het er niet goed genoeg heeft en de alternatieven ook niet voor het oprapen liggen. Ik ben óók van mening dat je te allen tijde voor je paard moet opkomen...

Britt1

Berichten: 2584
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:51

Nikass schreef:
Ja zo is het. Maar het wordt lastig als je ziet dat je paard het er niet goed genoeg heeft en de alternatieven ook niet voor het oprapen liggen. Ik ben óók van mening dat je te allen tijde voor je paard moet opkomen...

Zeker. Als het niet past dat moet daar wat mee. Maar dat betekent niet dat het perse aan de plek of het systeem ligt. Je kunt pech hebben dat je paard gewoon z'n draai niet vindt in een bepaald systeem. Dan moet je wat anders zoeken. Ik ben ervan overtuigd dat voor mijn paard de overgang naar PP ideaal zal zijn, dus hoop zo'n plek te vinden. Het wordt lastig als er allerlei dingen op persoonlijk vlak met eigenaren van stallen hebben gespeeld en je niet zeker weet of wat wordt gezegd ook echt aangeboden wordt.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 06:58

Irene793 schreef:
Macs schreef:
Ja same, zolang je paard happy is toch? Sommige kunnen ergens gewoon niet aarden. Maar om dan een stal slecht te noemen (zonder schaamte op het internet) vind ik altijd jammer. De behoeften zijn nou eenmaal voor ieder paard anders.


Bedoel je mijn reactie? Ieder paard is inderdaad anders, maar er is er geen een die lang zonder eten kan. Daar is het lichaam simpelweg niet op gebouwd.
Ik (en stalgenoten) hebben echt geprobeerd de eigenaar te bewegen zijn voerbeleid te wijzigen, waarom hij hier nooit gehoor aan gaf is me niet duidelijk geworden.

Nee hoor ik doelde niet op jou. Ik doel op mensen die een stal compleet zwart maken en je persoonlijk aanvallen als jij besluit om wél te blijven staan omdat je paard het goed heeft. En het is inderdaad voor geen enkel paard ok om in de nacht niks te eten te hebben. Het gebeurt helaas bijna overal omdat het logistiek nogal een ding is om het voor elkaar te krijgen. Je paard gaat er niet direct dood aan, maar het is niet ideaal. En dan nog het risico op te dikke/HB paarden. Dat wil je als stalhouder ook niet. Ik werk zelf op een pensionstal/zorgboerderij dus ik weet ook dat het allemaal veel ingewikkelder is dan het lijkt helaas.. het is nergens perfect, maar het is kijken welke dingen je wel en niet kunt accepteren.

Irene793
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:14

Het is ook heel lastig. Geen stal is perfect. Ik heb verder wel een leuke tijd gehad op de Mariahoeve. Je kan er heerlijk buitenrijden en de stalgenoten zijn leuk. Ik kon de honger bij mijn paarden alleen niet meer aanzien en toen de eigenaar heel naar tegen me begon te doen was het voor mij klaar. De paarden staan nu aan huis, ook niet ideaal, maar iig geen honger meer en geen vervelende eigenaar meer.

swartbeessie

Berichten: 2146
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:59

Dat is ook het dilemma met online aanbevelingen in het algemeen. Iedere ervaring heeft z'n eigen context, en vaak ken je alleen indirect een verhaal. Misschien is jouw context helemaal anders - ander paard, andere behoeften als huurder.
Fijn te lezen dat ervaringen steeds meer binnen de context worden geplaatst in dit topic. Zo help je elkaar!

Negatieve ervaringen blijven nu eenmaal langer rondzingen dan positieve - maar dat geldt voor alle bedrijven.