Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:44

Nessie schreef:
MarjanB schreef:
Ik lees al even mee.. voor mij soortgelijke eisen als ts sta al even op de wachtlijst van de Snippervlucht. Voor mij is bos iets minder belangrijk en hoeft alleen overdag buiten. Wel een goede bak nodig. Mocht iemand een tip hebben :) en bij mij graag zsm ivm niet buiten komen op huidige stal zodra het natter wordt.

Ts op marktplaats staat ook regelmatig wat voor 24/7 buiten. Houd je dat ook in de gaten?
.

Ik heb mijn hengst en mini in Heteren bij de Mariahoeve staan, staan zolang mogelijk op de weides en de winterperiode dat het voor de weides op kleigrond te nat wordt in de paddock. Fijne stal met binnenbak, 20-60 buitenbak en longeercirkel.

Verder dus prima ervaring met de Henriettehoeve waar onze merries staan.

Stal Tinssen is ook netjes van wat ik heb gehoord :j


Hoe lang gaan ze daar in de winter buiten weet jij dat?

Jonkershoeve idd al gebeld misschien van weekend even kijken.

Klein vosdal ga ik opzoeken!

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:47

Henriettehoeve van 9-4 gehele jaar door.

Mariahoeve staan ze naar mijn ervaring zo'n 6-7 uur buiten in de winter (mijn duo staat apart en ik wil ze altijd buiten ook met slecht weer). Zomer langer (8-10 uur), tenzij je het korter wil.

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:14

Stal Montferland in Elten heb ik goede ervaringen mee. In een stabiele groep 24/7 buiten (of door paard zelf te kiezen voor binnen), altijd hooi en een goede staleigenaar (veel kennis en ervaring). Bergherbos op 10 minuten stappen. Binnen- en buitenbak. Misschien een idee?

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:32

Ik moet even terugkomen op mijn positieve ervaring op de Mariahoeve in Renkum. Hoorde gisteren dat het hit actief is geworden en sterk a achteruit is gegaan. Ook de bereidwilligheid vd eigenaar. Jammer want vroeger stond ik er erg fijn. Heb gesproken met mensen die er to rf voor kort stonden.

Tinsse is een prachtige stal. Wel duurder volgens mij en vroeger hele lange wachtlijst. Vond alleen dat de eigenaresse zich heel erg bemoeide met jouw paard. Heb daar een paar van een vriendin een aantal maanden verzorgd door ziekte. Moet je tegen kunnen.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:54

Zijn de genoemde stallen in Elten (D) niet een beetje ver uit de richting? Ik rij regelmatig die kant op, is buiten de spits al 3 kwartier vanaf Heteren. Zal vanaf Arnhem Zuid niet heel anders zijn.

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:57

Ik denk dat Marita ook Pferdehof Montferland bedoelt? Het is idd vaak drama op de A12. Buiten de spits om is het wel te doen, mits je ca. 20-25 min vanuit Arnhem niet te lang vindt (autominuten). Echter, ik vind de kwaliteit wel achteruit gegaan daar. Voorheen werd er idd hooi gevoerd maar nu is dat allemaal stro. Paarden staan in de zomer maar beperkt op het land en de rest van de tijd op de paddock. Ze hebben dan wel onbeperkt te knabbelen maar dat is dus stro. Daarnaast is de kudde ca. 50 paarden groot en de totale ruimte vrij beperkt. Moet je paard ook echt wel tegen kunnen. Hoe het voerbeleid er in de winter uit ziet, is afwachten. Het wijzigt nogal eens. Dit stro voeren is van de laatste 1,5 a 2 jaar geloof ik. Voor die prijs (€330,-/mnd) zou ik toch in elk geval goed voer voor mn paard willen...

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:39

Ik heb best wat stallen rondom Arnhem bekeken. Zocht ook volpension met veel weidegang, goede rijbak en goed ruwvoer.
Ik heb het uiteindelijk opgegeven. Paard staat nu in de Achterhoek, 30 minuten in de auto.

Biobos was ik enthousiast over. Paarden worden erg goed verzorgd, goede faciliteiten. De wei ligt ver van stal. Mijn paard vindt best veel eng ... en ik begreep dat het niet allemaal ervaren paardenmensen zijn daar, dus het idee van een onervaren persoon met mijn paard in een eind door het bos, vond ik weer best eng ;-).
Zag mn paard al loslopen in gedachten...
Stal zit vol. Kosten volgens mij eur 380,00.

Snippervlucht ook vol. Volgens mij wel een fijne stal. 24 uurs weide, ligt echt een eind wandelen van de stal. Als je overdag werkt, niet erg prettig in t donker door het bos s winters.

Stoeterij Willemien was ik ook over te spreken. Helaas op zondag geen service qua weidegang en dan is t nog best een geregel als je niet om de hoek woont.

Henriëttehoeve heb ik gestaan. Prachtige rijbanen, weides en mooi gelegen. Maar je paard moet wel in het systeem passen.
Voor mijn paard werkte het niet.
Ze is daar echt hard gevallen bij het zelf naar binnen lopen en ze kreeg rotstraal en kwam er niet meer vanaf doordat ze te nat stond. Voor mij persoonlijk was de stal te grootschalig. En ik denk voor mn paard ook, want ze is nu veel relaxter.

Midden Heuven zijn we geweest.
Weidegang van 8.00 tot 15.00, maar als je paard niet goed in de groep ging, maar 4 uur per dag. Voor dat geld (eur 500) had ik wat meer verwacht.
Rijbanen prachtig, locatie prachtig, maar stallen niet erg ruim, wat verouderd kwam t over en ik begreep maar 1x per dag hooi. Wel hadden de paarden een mooi pak stro. Al het grind rondom het stalgebouw vonden we voor een paard zonder ijzers ook niet prettig. Als we echt enthousiast geweest waren, hadden we de eur 500,00 er voor over gehad, maar we waren niet echt enthousiast.

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:28

Welke stal sta jij nu Boemel?

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:08

Stal Akkerman, te Gaanderen. 20x80m buitenbak en ruime binnenbak.
Redelijke uitrijmogelijkheden.
Paard staat heel veel in de wei, veel ruwvoer en is zoveel relaxter geworden.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 23:06

Dank voor de vele reacties! Poeh wat een keus, en toch ook kieskeurig hoor.
Duitsland is echt te ver en helemaal de verkeerde kant op met het drukke verkeer. Helaas.

Mensen die de Henriëttehoeve beter kennen of er staan: hoe zijn de uitrijmogelijkheden daar? Zit je snel in het bos? Kan iemand me daar iets over vertellen? Lees het graag!

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:10

Je zit daar meteen in het bos. Kan alle kanten op.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 23:12

Marocje schreef:
Je zit daar meteen in het bos. Kan alle kanten op.

Dank je voor je snelle reactie! Moet je nog een weg of spoor over?
Laatst bijgewerkt door Jenta op 03-09-19 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:18

Weg bedoel je? Je rijdt een weggetje af het bos in, maar kan zelfs helemaal via hun erf achter de weilanden langs. Spoor hoef je niet over, die zit daar wel in de buurt (hoor je dus wel).

Ik heb er met pony maar 4 maanden gestaan overigens, en eigelijk niks van het bos gezien aangezien ik niet alleen met hem buiten reed. Wandelen deden we wel in het bos maar dan kom je niet zover als rijdend. Maar als ik alle mogelijkheden zag was dat wel erg mooi!

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 23:21

Oké dank je! Ik ken de plek niet echt maar bos is dus dichtbij of is het nog wel even stappen? Kun je van daaruit ook helemaal door naar de ginkselse heide?

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:31

Het ligt echt aan het bos. Als je via de ‘hoofdingang’ gaat, ga je een weggetje op en kom je uit in het bos (paar honderd meter?) Je kan ook ‘ tussen de weilanden’ en dan ben je ook meteen in het bos.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 23:33

Oké duidelijk, dank je wel :)
Waarom heb jij er zo kort gestaan als ik vragen mag?

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:41

Ik en mijn pony waren daar niet op onze plek. Heb maar een kleine pony waar ik alles mee doe (behalve mennen), en had het gevoel dat ik me moest verantwoorden ofzo? Maar toen mijn pony dus nadat ie een paar keer opgejaagd was door de kudde, zelf maar vast steeds onder het draad dook, ben ik dus verhuisd. Was voor de eigenaren ook niet leuk natuurlijk telkens mijn pony te vangen.

Ben toen naar de Wolfskuil gegaan, heel fijn ‘back to basic’. Maar dus nu de Snippervlucht en dat vind ik wel een hele fijne stal met een goede sfeer. Helaas wat minder goede uitrijmogelijkheden dan de Henriette hoeve, maar prima voor ons

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:58

Jenta schreef:
Dank voor de vele reacties! Poeh wat een keus, en toch ook kieskeurig hoor.
Duitsland is echt te ver en helemaal de verkeerde kant op met het drukke verkeer. Helaas.

Mensen die de Henriëttehoeve beter kennen of er staan: hoe zijn de uitrijmogelijkheden daar? Zit je snel in het bos? Kan iemand me daar iets over vertellen? Lees het graag!


Ja ik kan je daar wat over vertellen. Stuur maar pb. Ben er laatst geweest om te kijken voor mijn paard.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:08

Ik heb er laatst ook gekeken. Ligging is super! Mooi hooi en grote weilanden. Echter voor mijn merrie (die soms wat onzeker is) geen optie aangezien ze los uit de stal naar de wei rennen. Stal is vrij groot met 100 paarden in pension. Sta zelf liever iets kleinschaliger.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:13

Ik sta bij de Henriëtte hoeve dus als je specifieke vragen hebt dan kan je me een pb sturen

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:38

MarjanB schreef:
Ik heb er laatst ook gekeken. Ligging is super! Mooi hooi en grote weilanden. Echter voor mijn merrie (die soms wat onzeker is) geen optie aangezien ze los uit de stal naar de wei rennen. Stal is vrij groot met 100 paarden in pension. Sta zelf liever iets kleinschaliger.


Dit was voor mij ook de reden en overdag geen eten..

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:43

We staan er nu zo'n 8 jaar naar tevredenheid. Uitrijmogelijkheden zijn prima, direct aan het bos, eventueel kun je het spoor over voor nog meer bos (en een pannenkoekenhuis met paddock voor een pauze) en de Ginkelse heide is ook dichtbij. Je merkt niet echt dat het grootschaliger is, bakken zijn niet druk bezet (ik rijd meestal alleen, soms met een paar, maar er zijn 3 bakken). Onze Haflinger gaat al jaren zelfstandig in en uit de weide (en die houdt wel van een sprint) wat altijd goed gaat. Eigenaren zijn ook heel vriendelijk. Ik vind het zelf een fijne stal waarbij ik de combinatie tussen sport en recreatie kan hebben, met een fijne verzorging voor de paarden en het jaarrond weidegang.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:15

Eigenaar was idd erg aardig! Maar voor een heel gevoelige merrie die niet zo makkelijk is met andere paarden leek me het geen goed plan. Verder alles goed en netjes.

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:56

Hallo!
Ik kom even binnen vallen, want bij ons op de wei zijn 2 plaatsen vrij voor merries!
Misschien heeft hier iemand interesse?
Ik sta er zelf ook. Even alles op een rijtje:
- 135 euro per maand
- dit is incl hooi. Winter onbeperkt. Zomer naar behoefte bij droge periode
- rest is op gras, zijn 2 weilanden behoorlijk groot waarmee wordt gewisseld
- kudde van 9 paarden maximaal dus er is heel veel ruimte
- er is een soort van bak, maar dat is meer een paddock. Hier mag je rijden maar ligt geen drainage.
- alles is buiten, alleen kastruimte is overdekt
- geen schuilstallen. Wel genoeg bomen, altijd schaduw.
-direct aan de (zuid) ginkelse hei, echt prachtige uitrijmogelijkheden. Tussen Bennekom en Renkum in langs het spoor is de wei
- in de winter blijft de mest liggen, in de zomer wordt er uitgemest. Dat doe je zelf door middel van een rooster (1x in de 9 dagen) of je kunt het uitbesteden tegen betaling (komt dus boven op maand prijs).

Het is een prachtige plek maar je hebt dus eigenlijk alleen buitenrijmogelijkheden. Om er te komen moet je het laatste stukje (500-1000 meter ligt er aan van welke kant, over een zandweg).

Het is een super rustige en stabiele kudde en er is weinig verloop. Onderlinge groep is ook heel prettig, alles wordt overlegt in de app, en samen houden we elkaars paarden in de gaten.

Ben je geïnteresseerd en heb je een merrie mag je pb sturen voor tel. nr van de beheerder!

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 21:57

XNicole, het klinkt leuk maar helaas heb ik geen merrie :)