Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88045
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:00

emr schreef:
De Wolfskuil, ligt inderdaad aan een drukke weg en aan het spoor. Wel steek je zo over en dan kan je eindeloos rijden. Midden Heuven is wat meer op stand (voor mijn gevoel). Wel een mooie locatie en voor zover ik weet in overleg veel mogelijk.

Zo druk is de weg niet en het spoor is overzichtelijk. Treinen passeren ongeveer voor stal en dan is het spoor iets van een kwartier vrij om over te steken. Dat red je makkelijk :D
Maar misschien dat ik als westerling een andere definitie van druk heb :))

Ik voer overigens het voer dat bij mijn paard past. Niet per sé biologisch. Dus ook dat even uit de wereld helpen.

De bak is niet geweldig. In de zomer zwaar, de rest van het jaar rijdbaar. In de zomer is het wel mogelijk om op het gemaaide grasland achter stal te rijden.
Als je echt een fanatieke bakruiter bent is het geen aanrader. Maar ben je een ruiter die bak en bos afwisselt, is het best te doen.

Ik sta er nu 1,5 jaar naar volle tevredenheid. Ik heb inmiddels heel wat stallen gezien en ben echt een zeur als het mijn paard aan gaat :D

Mocht je meer willen weten, stuur maar een pb.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 09:40

Dank je Amanda! Ik zal je even een pb sturen met wat meer vragen nog!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:10

Jenta schreef:
Ik vind het persoonlijk vreemd dat er bijv bij een laatste ronde in de latere avond geen hooi meer bijgevoerd wordt als paarden op stal staan. Ken dit beleid ook niet anders. Ken je stallen die dit wel bieden voor een hogere prijs (midden heuven lijkt al de duurste in de omgeving als ik dat zo lees)? Waar ben je zelf terecht gekomen als ik vragen mag?


De "laatste ronde" bij de snippervlucht is brok vlak nadat ze uit de wei komen, eind van de middag dus. Er wordt maar 1x per dag hooi gevoerd, maar wel zodanig veel dat de meeste paarden de volgende ochtend nog een bergje hebben liggen. Dat is trouwens aan de omvang van het gemiddelde snippervlucht-paard ook wel te zien :+

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:48

nessinator schreef:
Jenta schreef:
Ik vind het persoonlijk vreemd dat er bijv bij een laatste ronde in de latere avond geen hooi meer bijgevoerd wordt als paarden op stal staan. Ken dit beleid ook niet anders. Ken je stallen die dit wel bieden voor een hogere prijs (midden heuven lijkt al de duurste in de omgeving als ik dat zo lees)? Waar ben je zelf terecht gekomen als ik vragen mag?


De "laatste ronde" bij de snippervlucht is brok vlak nadat ze uit de wei komen, eind van de middag dus. Er wordt maar 1x per dag hooi gevoerd, maar wel zodanig veel dat de meeste paarden de volgende ochtend nog een bergje hebben liggen. Dat is trouwens aan de omvang van het gemiddelde snippervlucht-paard ook wel te zien :+


Haha, even lachen hier om. Voor mij en mensen in mijn omgeving staat snippervlucht bekend als de stal met het meest royale ruwvoer in de omgeving :')

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:50

Let ook op het type ruwvoer wat ze geven. Bij bovengenoemde stal krijgen ze voordroog, geen hooi. Nu geven de meeste stallen volgens mij voordroog, maar wel goed om op te letten.

Mijn paard kan er niet goed tegen, dus ik moet helaas echt zoeken naar stallen waar de mogelijkheid om hooi te voeren aanwezig is.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:33

Temeraire schreef:
Let ook op het type ruwvoer wat ze geven. Bij bovengenoemde stal krijgen ze voordroog, geen hooi. Nu geven de meeste stallen volgens mij voordroog, maar wel goed om op te letten.

Mijn paard kan er niet goed tegen, dus ik moet helaas echt zoeken naar stallen waar de mogelijkheid om hooi te voeren aanwezig is.

Nope, ze krijgen hooi, sinds nog niet zo heel lang inderdaad, maar wel hooi.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 13:09

Bedoelen jullie dat de paarden op de Snippervlucht in de ochtend hooi krijgen waarvan dan bij terugkomst uit de weide nog voldoende in stal ligt?

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:11

Nee, ze krijgen hooi in de stal na het mesten maar voor het naar binnen halen. Ze hebben dus na de weidegang een vers portie klaarliggen

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 13:36

Ah oké en in de ochtend, hoe ziet dat eruit? Krijgen ze voer en hoe laat gaan ze naar buiten?

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:04

Stal de oscarhoeve in Ede...
Hele dag buiten en volpension inclusief stapmolen, bos op 2minuten stappen van stal.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 14:13

_Annemiek schreef:
Stal de oscarhoeve in Ede...
Hele dag buiten en volpension inclusief stapmolen, bos op 2minuten stappen van stal.

Dat vind ik een tikje te ver. Een half uur vanaf thuis. En niet de goede kant op tov werk (richting Apeldoorn).

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:24

Waar je misschien ook nog zou kunnen kijken is Álfsengi in Loenen :)

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:28

Jenta schreef:
Ah oké en in de ochtend, hoe ziet dat eruit? Krijgen ze voer en hoe laat gaan ze naar buiten?

Ik ben er niet vaak in de ochtend, maar voor zover ik weet krijgen ze redelijk vroeg brok (of wat jij als eigenaar voor ze hebt klaargezet, in mijn geval krijgt hij luzerne als ontbijt), en daarna gaan ze naar buiten (tussen 8:00 en uiterlijk 9:30). Zoals ik eerder al zei hebben de meeste paarden dan nog hooi van de vorige dag over.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 14:53

Drico schreef:
Waar je misschien ook nog zou kunnen kijken is Álfsengi in Loenen :)

Ik zat de website te bekijken en ze bieden ook volpension pensionstalling. Kun je wat meer vertellen over hoe het daar is of gaat? Het is sowieso ook wel ruim een half uur rijden voor me.
Laatst bijgewerkt door Jenta op 13-08-19 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:09

Jenta schreef:
Drico schreef:
Waar je misschien ook nog zou kunnen kijken is Álfsengi in Loenen :)

Ik zat de website te bekijken en ze bieden ook volpension pensionstalling. Kun je wat meer vertellen over hoe het daar is of gaat?


Ik ken de stal wel maar hoe of wat helaas niet. Ze hebben er in elk geval veel IJslanders dus ik ga er vanuit dat de paarden veel buiten komen. Ook beschikken ze over een ovaalbaan, binnenbak en is volgens mij het bos op loopafstand.

Voor de rest van je vragen zou je denk ik het beste Armet kunnen bellen, zij is de eigenaresse van de stal. Er worden wel heel af en toe ook IJslander wedstrijden georganiseerd, maar dit is volgens mij hooguit 4x per jaar.

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:10

Mariahoeve in Renkum ben ik pas geleden vertrokken. Het is een fijne stal, maar ik zou het toch niet aanraden. Dat heeft alles te maken met de stalhouder en zijn voerbeleid. De paarden stonden regelmatig (vrijwel dagelijks) een halve dag zonder voer en dat was helaas niet bespreekbaar met hem. We hebben echt van alles geprobeerd, het is me nooit duidelijk geworden waarom hij dat niet veranderd.
Daarnaast is hij een nare man, hij kan soms enorm uitvallen zonder duidelijke aanleiding.
Succes met de overwegingen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:40

Weet iemand of manege biobos plek heeft?

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 01:12

Op dit moment volgens mij niet. Maar ik zou ze gewoon eens bellen...

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:42

JustMe8484 schreef:
Op dit moment volgens mij niet. Maar ik zou ze gewoon eens bellen...


Inmiddels contact gehad, helaas vol.

Chantallle
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-10-17

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:44

Je zou ook bij pferde hof montferland kunnen kijken. Ligt net over de grens.

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 06:41

Ik lees al even mee.. voor mij soortgelijke eisen als ts sta al even op de wachtlijst van de Snippervlucht. Voor mij is bos iets minder belangrijk en hoeft alleen overdag buiten. Wel een goede bak nodig. Mocht iemand een tip hebben :) en bij mij graag zsm ivm niet buiten komen op huidige stal zodra het natter wordt.

Ts op marktplaats staat ook regelmatig wat voor 24/7 buiten. Houd je dat ook in de gaten?

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:31

Geen idee of de volgende 2 al genoemd zijn in dit topic, maar in de buurt van Doorwerth zijn er nog 2 pensionstallen te vinden: Klein Vosdal in Heelsum (zomer weidegang en winter dacht ik paddocks. Hoe het er exact aan toe gaat weet ik niet, maar paarden komen volgens mij wel elke dag buiten. Faciliteiten hier zijn volgens mij meer dan prima). Dan heb je nog de Jonkershoeve van de familie Tinssen in Renkum. Deze heeft voor zover ik weet geen website, is kwestie van langs gaan. Paarden komen in elke geval elke dag buiten, in de weides. Ook in de winter, iets van 6 uurtjes. Stallen, hooi, stro en faciliteiten zijn hier (althans een paar jaar geleden toen een vriendin van mij hier nog stond), echt goed. Als je geen problemen hebt met de 6 uur weidegang en het past binnen je budget, dan zou ik in elk geval eens bij de laatste gaan informeren. Wel risico op wachtlijsten helaas.
Laatst bijgewerkt door Whassupp op 30-08-19 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:35

Vwb de Pferdehof Montferland in Elten, daar moet je echt langs gaan, goed kijken en praten met verschillende pensiongasten. Dit moet echt bij jou en je paard passen. Ik ken het daar heel goed en laten we het erop houden dat in mijn beleving de verhalen mooier zijn dan de werkelijkheid...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34637
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:38


Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:41

MarjanB schreef:
Ik lees al even mee.. voor mij soortgelijke eisen als ts sta al even op de wachtlijst van de Snippervlucht. Voor mij is bos iets minder belangrijk en hoeft alleen overdag buiten. Wel een goede bak nodig. Mocht iemand een tip hebben :) en bij mij graag zsm ivm niet buiten komen op huidige stal zodra het natter wordt.

Ts op marktplaats staat ook regelmatig wat voor 24/7 buiten. Houd je dat ook in de gaten?
.

Ik heb mijn hengst en mini in Heteren bij de Mariahoeve staan, staan zolang mogelijk op de weides en de winterperiode dat het voor de weides op kleigrond te nat wordt in de paddock. Fijne stal met binnenbak, 20-60 buitenbak en longeercirkel.

Verder dus prima ervaring met de Henriettehoeve waar onze merries staan. Binnenbak, 2 buitenbakken met zeer goede bodems, longeerbak, loslaatbak en hele jaar door elke dag weidegang.

Stal Tinssen is ook netjes van wat ik heb gehoord :j
Laatst bijgewerkt door Nessie op 30-08-19 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt